Ajax - PEC Zwolle 13-03-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - PEC Zwolle 13-03-2019

Bericht door Cruijff » do mar 14, 2019 12:06 pm

De Dominee schreef:
Alexander schreef:Overigens vond ik Veltman heel goed invallen. Scherp, net als tegen Real. Nous moet gaan oppassen denk ik. Mocht Frenkie geblesseerd zijn zondag, dan zou ik altijd met Veltman op de backpositie spelen en Nous op het middenveld.
+1.
+1.
Hoewel je ook advocaat van de duivel :666.gif: kunt spelen en zeggen Joel Veltman valt in bij 1-0 voor, het duurt niet heel lang of het staat alweer 1-1. :666.gif:
Nee :ajaxsmiley.gif: zonder dollen, hij deed het goed.
999 schreef:
Cruijff schreef:
999 schreef:
Nee dat maak ik op uit de beelden op mijn HD, dat Mazraoui bij het DOELPUNT staat te snurken ..

Verwar je hem niet met Labyad?
Die was al gewisseld ..
Klopt. :blush.gif:

Toch: vanuit de luie stoel is het allemaal makkelijk roepen. wimpey begon "20 miljoen" pas de schuld te geven nadat de goal al een paar keer op tv was herhaald.
Als Tagliafico blind de verkeerde kant op rent en Mazraoui staat stil, veranderen er op het veld zoveel dingen dat een computer tig variabelen nodig heeft om de nieuwe situatie uit te rekenen. Ik vond het niet specifiek Blind zijn fout. Wil ik Blind een stuk agressiever en 90 minuten lang feller zien? Ja, dat wel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 14, 2019 1:07 pm

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do mar 14, 2019 2:12 pm

Mijn god, het is dat die jongen kan voetballen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 14, 2019 2:18 pm

WP_Legend schreef:Mijn god, het is dat die jongen kan voetballen.
Dit filmpje met hem is bijna nog erger:
https://www.youtube.com/watch?v=RfhSBapg4Og

Justin Kluivert is "zijn beste vriend", maar in de voetballerij kan dat zo betekenen dat je over 1 of 2 jaar elkaars telefoonnummer kwijt bent geraakt en elkaar helemaal nooit meer spreekt, natuurlijk.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 14, 2019 2:20 pm

Alexander schreef:Overigens vond ik Veltman heel goed invallen. Scherp, net als tegen Real. Nous moet gaan oppassen denk ik. Mocht Frenkie geblesseerd zijn zondag, dan zou ik altijd met Veltman op de backpositie spelen en Nous op het middenveld.

Labyad bracht andermaal heel weinig. Proberen die jongen te slijten in de zomer. Lang viel verrassend goed in. Bracht direct snelheid en diepte in het spel. Leuk voor die jongen. Heb 'm heel matig zien spelen in de eerste seizoenshelft, maar hopelijk zet hij de lijn nu weer omhoog in.
Nous kan volgend seizoen prima op het middenveld gaan spelen, met Veltman als rb. Lijkt me een prima oplossing!

Labyad was droevig; op de assist na. Hoe kan je zo lamlendig spelen als dit dé gelegenheid is om je kunsten te vertonen..

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mar 14, 2019 6:28 pm

wimpey schreef:
raymon schreef:Het zou Wimpey sieren dat hij op basis van de beelden zou toegeven dat de fout bij Nico en Labyad zat en niet bij Blind. Maar goed, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. :drecul.gif:
O.b.v. van jouw interpretatie en pijltjes moet ik iets toegeven. Vreemd.

Hij zit er niet kort genoeg op om die 1 op 1 met Onana er uit te halen. Mensen die de hele wedstrijd hebben gezien verbaast dat niet, want Daley dacht het op z'n elfendertigst af te kunnen.

Als ik zeg: Blind, dan spring jij meteen voor die jongen in de bres. Dat is nergens voor nodig, de man is een mens en mensen falen af en toe. Hij moet er wel alles aan doen om dat te voorkomen, maar dat blijkt moeilijk voor hem. Hij was laks, zoals hij ook tegen Lammers en Berghuis laks was. En in Almelo.

Grappig, De Ligt knalt er nog een sliding uit bij de 1-1 en foetert meteen na de goal Blind uit. Heb je daar ook een pijltje voor? :hypocrite.gif:
Nico staat linksachter hoor. Hij neemt veel risico en vergeet, terwijl de tegenstander de bal heeft, weer de ruimte achter zich. Niet de eerste keer. Hij speelt hier in feite als een middenvelder, en laat vervolgens ook nog eens de tegenstander los die hem net met een pass uitspeelde en die nu diep gaat. Dat loslaten van die tegenstander is een grote fout, want die loopt helemaal door.

Tagliafico zet de deur open, maar anderen kunnen dat nog corrigeren. Blind doet positioneel niks fout, maar wordt door Tagliafico's fout wel uit het centrum weggelokt. Die andere Ajaxied (Labyad?) maakt de derde en beslissende positionele fout, want dat pasje langs Blind mag nooit aankomen.

De geliefde Argentijn brengt medeverdedigers onnodig in de problemen door - bij de middellijn - te fel op de bal te jagen. Hij deed hetzelfde in de heenwedstrijd tegen Madrid. Ook een tegendoelpunt.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do mar 14, 2019 6:36 pm

raymon schreef:Het zou Wimpey sieren dat hij op basis van de beelden zou toegeven dat de fout bij Nico en Labyad zat en niet bij Blind. Maar goed, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. :drecul.gif:
Nico heeft wel vaker dat soort momenten dat hij te wild en te laat instapt. Was ook bij die kans van Toornstra in de beker. Overigens vind ik wel dat Wimpey een klein beetje een punt heeft. Blind stond in eerste instantie goed opgesteld, draait daarna met z’n lichaam de andere kant op, waardoor op het moment dat die bal rechtsvoorin komt hij weer moet draaien. Hij had daarna ook wat kordater op kunnen treden ipv alleen een slap rechterbeentje omhoog doen. Een verdediger moet ten alle tijden proberen een voorzet te voorkomen. Dit was niet op leven en dood verdedigen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 14, 2019 6:38 pm

Monkey Tonk schreef:
Nico staat linksachter hoor. Hij neemt veel risico en vergeet, terwijl de tegenstander de bal heeft, weer de ruimte achter zich. Niet de eerste keer. Hij speelt hier in feite als een middenvelder, en laat vervolgens ook nog eens de tegenstander los die hem net met een pass uitspeelde en die nu diep gaat. Dat loslaten van die tegenstander is een grote fout, want die loopt helemaal door.

Tagliafico zet de deur open, maar anderen kunnen dat nog corrigeren. Blind doet positioneel niks fout, maar wordt door Tagliafico's fout wel uit het centrum weggelokt. Die andere Ajaxied (Labyad?) maakt de derde en beslissende positionele fout, want dat pasje langs Blind mag nooit aankomen.

Ajaxied? :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:
999 corrigeerde mij terecht. Labyad was al gewisseld. Mazraoui staat daar.

Wouter

Bericht door Wouter » do mar 14, 2019 6:53 pm

Het wordt tijd dat IH inziet dat de eredivisie gewoon een beresterke competitie is. De nummer 13 van de eredivisie doet nauwelijks onder voor de nummer 2, die de winnaar van de CL van Jetje heeft gegeven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 14, 2019 6:58 pm

Dit potje heeft vooral één ding nogmaals duidelijk gemaakt. We hebben nog helemaal niets in handen en puntverlies ligt elke wedstrijd op de loer. Want hier was toch weer duidelijk sprake van onderschatting. Het kan allemaal ook wel een tandje minder. Nou, dat ging dus op een haar na mis.

Dus ook al winnen we de komende wedstrijden tegen AZ en PSV. Laat het elftal alsjeblieft niet denken dat ze er al zijn. Al weet ik eigenlijk nu al dat we nog zeker één of twee keer in een situatie als deze terecht gaan komen.

Leuk dat Lang debuteerde en gelijk van toegevoegde waarde kon zijn. Wat vers bloed kan een selectie soms goed doen.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » do mar 14, 2019 7:00 pm

Jawel, Ajax moet denken er al te zijn als Vitesse op bezoek komt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 14, 2019 7:08 pm

Als jullie nou eerst in eigen huis weer eens winnen van PSV dan gaan we dat eens overwegen.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 14, 2019 7:22 pm

Trab schreef:
Nico heeft wel vaker dat soort momenten dat hij te wild en te laat instapt. Was ook bij die kans van Toornstra in de beker. Overigens vind ik wel dat Wimpey een klein beetje een punt heeft. Blind stond in eerste instantie goed opgesteld, draait daarna met z’n lichaam de andere kant op, waardoor op het moment dat die bal rechtsvoorin komt hij weer moet draaien. Hij had daarna ook wat kordater op kunnen treden ipv alleen een slap rechterbeentje omhoog doen. Een verdediger moet ten alle tijden proberen een voorzet te voorkomen. Dit was niet op leven en dood verdedigen.
Hij draait idd de verkeerde kant op, waarschijnlijk omdat hij anticipeerde op de mogelijkheid dat de bal naar links zou worden gespeeld. En die draai terug kost ‘m tijd. Maar het probleem is dat Blind niet te kordaat kan instappen want hij heeft zoveel ruimte in z’n rug. Kijk wat De Ligt doet daarna met die tweede kans van PEC, staat ook een beetje van de tegenstander af / laat ‘m schieten vanuit een moeilijke hoek. Beter dat dan uitgespeeld worden zonder rugdekking. Die pass was totaal ongevaarlijk als Nous gewoon met z’n man meeloopt, maar goed, ook dat is niet de eerste keer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter

Bericht door Wouter » do mar 14, 2019 7:23 pm

Marillion schreef:Als jullie nou eerst in eigen huis weer eens winnen van PSV dan gaan we dat eens overwegen.
Deal. Ik heb het sowieso wel gehad met al die Vitesse-PSV's waarin PSV 25 procent balbezit heeft en met 0-1 of 0-2 wint.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mar 14, 2019 8:47 pm

raymon schreef:
Trab schreef:
Hij draait idd de verkeerde kant op, waarschijnlijk omdat hij anticipeerde op de mogelijkheid dat de bal naar links zou worden gespeeld. En die draai terug kost ‘m tijd. Maar het probleem is dat Blind niet te kordaat kan instappen want hij heeft zoveel ruimte in z’n rug. Kijk wat De Ligt doet daarna met die tweede kans van PEC, staat ook een beetje van de tegenstander af / laat ‘m schieten vanuit een moeilijke hoek. Beter dat dan uitgespeeld worden zonder rugdekking. Die pass was totaal ongevaarlijk als Nous gewoon met z’n man meeloopt, maar goed, ook dat is niet de eerste keer.
Het gat achter Blind is het probleem. De Ligt had Blind betere rugdekking kunnen geven. Veltman die achter hem loopt kan die spits overnemen, en dan kan de Ligt het gat verkleinen.

Afbeelding

Als je de Ajax-poppetjes van de rode naar de oranje hokjes zet is er niks aan de hand.

Historicus

Bericht door Historicus » do mar 14, 2019 10:29 pm

Toch lekker dat Blind die bal er nog in kopte.

Plaats reactie