Ajax - NAC Breda zon 17-02-2019 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Historicus

Re: Ajax - NAC Breda zon 17-02-2019 12:15

Bericht door Historicus » zo feb 17, 2019 7:58 pm

Wouter schreef:Wanneer is het provocerend? Een grapje of een dolletje moet kunnen. Scheldpartijen e.d. niet. Vind ik althans.
Inderdaad, en we hoeven de boel toch ook niet op te hemelen, is het wel?

Historicus

Bericht door Historicus » zo feb 17, 2019 8:02 pm

raymon schreef:Blijkbaar storen niet al te veel mensen eraan, althans, ik hoor het heel weinig. AT is altijd heel vrij geweest, misschien te vrij, maar uiteindelijk geloof ik persoonlijk in de zelfreinigende werking van een gemeenschap. Als er veel meer mensen zijn die zich er tegen uitspreken dan is de kans groot dat iemand er mee ophoudt of dat het een vrijbrief geeft voor harder optreden van de moderators.
Nou, weet niet hoor met dat zelfreinigende vermogen van de gemeenschap. Denk dat als er flink getrolld word op een site, de meerderheid eerder afhaakt dan dat ze de discussie weer willen doen vlotten. Je bent toch niet wijs als je bijv. op voetbalprimeur nog op de reacties in gaat?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 8:05 pm

Historicus schreef:
Wouter schreef:Wanneer is het provocerend? Een grapje of een dolletje moet kunnen. Scheldpartijen e.d. niet. Vind ik althans.
Inderdaad, en we hoeven de boel toch ook niet op te hemelen, is het wel?
Ik vind het eerlijk gezegd wel verfrissend dat we ook tegengeluiden als van Wouter, banjavi en IH hebben.
Een Ajacied dient kritisch bejegend te worden en met louter schouderklopjes breng je nooit iemand naar de top.

Ajax heeft ook extreme pieken van hoog naar laag niveau. Zelfs binnen een wedstrijd. De ploeg kan 35 minuten achtereen 't niveau Champions League winnaar overstijgen en dan weer een kwartier lang dat men Ziyech & co bij De Graafschap en FC Lienden nog naar buiten zou trappen. Wonderlijke sport dat voetbal. :smile-ajax.gif: We zullen er nooit over uitgepraat raken. :smile-ajax.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo feb 17, 2019 8:25 pm

Dat laatste is echt heel gek. Ik kan me niet heugen een ploeg gezien te hebben met zulke hoge pieken en diepe dalen. Want AR heeft natuurlijk wel gelijk dat IH hier bizarre onzin uitslaat. Real Madrid wist in fases van de wedstrijd niet waar ze het zoeken moesten. Ajax creëerde ook meer kansen dan Real, maar ging er minder efficiënt mee om en had pech met de arbitrage.

Dat zo'n ploeg met 6-2 verliest bij Feyenoord en ook ten onder gaat in Almelo is onbegrijpelijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 8:27 pm

InnerHarbour schreef: Dat jij door je roodwitte-bril niet zag dat RM wat met Ajax speelde en scoorde wanneer het even gas gaf is niet mijn probleem.
Gelul dat is totaal niet wat afgelopen woensdag op het veld gebeurde, maar no offense jij hebt er toch geen ene reet verstand van.
Javiskamp schreef:Raymon kent die ignore functie al...ik sta er bij hem op... :biggrin.gif:
Ja dat je jou met een druk op de knop kunt ignoren is wel super handig natuurlijk, zouden meer mensen moeten doen (geintje) :smile-ajax.gif: (dat ik niet bij nog 34 meer mensen op AT op ignore sta is ook al wonderlijk natuurlijk) :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 17, 2019 8:31 pm

wimpey schreef:
raymon schreef: Hij weet toch niet wat er in z'n rug gebeurt dus moet hij wel iets met die bal doen. De bal zomaarl laten lopen als verdediger? Gelukkig heb je meer verstand van Rugby.

Het hele middenveld loopt er maar een beetje bij. Blind, die voornamelijk aan de bal is kan die bal nergens fatsoenlijk kwijt. Ziyech die maar wat doet. Maar vooral op Blind blijven concentreren :aai.gif:
Blind en Ziyech zijn de zwakste schakels bij Ajax sinds de winterstop. Blind is een softcock.
Ik zag Ziyech betrokken zijn bij álle 5 de doelpunten vandaag. Ook bij de eerste: uit zijn vrije trap komt de penalty voort.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 8:38 pm

Wouter schreef:Dat laatste is echt heel gek. Ik kan me niet heugen een ploeg gezien te hebben met zulke hoge pieken en diepe dalen. Want AR heeft natuurlijk wel gelijk dat IH hier bizarre onzin uitslaat. Real Madrid wist in fases van de wedstrijd niet waar ze het zoeken moesten.
Klopt, zo is het gewoon.
Ajax kan ontzettend goed voetballen en laat dat een jaar momenten van het jaar zien tegen de tegenstanders die zich echt tot aan de top piek uitdagen.

Ik kreeg complimenten over het spel van Ajax van mensen uit Duitsland en Frankrijk (zelfs vanuit Corsica.)
Zij vonden oprecht dat Ajax super had gespeeld en veel meer verdiende. Veelzeggend, want eerder wisten diezelfde Duitsers wel dat Amsterdam was, Ajax was ze vaag bekend maar dat de voetbalclub Ajax uit Amsterdam afkomstig was ze in hun grote onwetendheid nog onbekend. Nu staat Ajax bij deze "liefhebbers" / 'neutrale lieden' meteen weer op de kaart.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 8:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wimpey schreef:
Blind en Ziyech zijn de zwakste schakels bij Ajax sinds de winterstop. Blind is een softcock.
Ik zag Ziyech betrokken zijn bij álle 5 de doelpunten vandaag. Ook bij de eerste: uit zijn vrije trap komt de penalty voort.

Toch vind ik Ziyech erg vaak, ook vandaag weer, gewoon een enorme lul.

Sandro

Bericht door Sandro » zo feb 17, 2019 8:57 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wimpey schreef:

Toch vind ik Ziyech erg vaak, ook vandaag weer, gewoon een enorme lul.
Sterk onderbouwd :hypocrite.gif:

In jouw ogen kan hij het inderdaad nooit goed doen. Jouw bijdrages mbt Ziyech zijn dan ook niet serieus te nemen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 17, 2019 9:04 pm

Cruijff schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd wel verfrissend dat we ook tegengeluiden als van Wouter, banjavi en IH hebben.
Een Ajacied dient kritisch bejegend te worden en met louter schouderklopjes breng je nooit iemand naar de top.
Niemand heeft het over een kritieke houding, dat hebben we over het algemeen allemaal. Kritisch na Feyenoord en Heracles? Absoluut. Afzagen tot op het bot bij wijze van spreken.

Maar waar IH en Wimpey mee bezig zijn slaat gewoon nergens op en maakt hun bijdragen soms lachwekkend. En dat is jammer want ze kunnen best normaal over voetbal praten als ze zouden willen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 9:07 pm

raymon schreef:
Cruijff schreef:
Niemand heeft het over een kritieke houding, dat hebben we over het algemeen allemaal. Kritisch na Feyenoord en Heracles? Absoluut. Afzagen tot op het bot bij wijze van spreken.

Maar waar IH en Wimpey mee bezig zijn slaat gewoon nergens op en maakt hun bijdragen soms lachwekkend. En dat is jammer want ze kunnen best normaal

Ja.
Zat ff te browsen door de topics van Ajax - NAC en Ajax - Real Madrid.

Maar ik zag wel dat wimpey alweer op Daley Blind liep in te zagen op een erg geloofwaardige :excited.gif: :excited.gif: wijze. :aai.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 17, 2019 9:19 pm

Nou ik ben om hoor, ik kan niet tegen die geweldige (gelul, jij hebt geen ene reet verstand ervan, bizarre onzin) argumenten op . Ajax speelde geweldig en maakte Madrid tot een figurant. Het wordt bij de return natuurlijk weer een steekpass spektakel waarbij tientallen Ajacieden vrij voor de keeper gezet gaan worden. Ajax door naar de kwartfinales waarna de internationale pers die geweldenaren uit Amsterdam de mooiste stad van de wereld alvast tot de morele winnaar van de CL wordt uitgeroepen, de rest van de wedstrijden worden vast een formaliteit. Chapeau heren! :biggthumpup.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo feb 17, 2019 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 9:33 pm

InnerHarbour schreef:Nou ik ben om hoor, ik kan niet tegen die geweldige (gelul, jij hebt geen ene reet verstand ervan, bizarre onzin) argumenten op . Ajax speelde geweldig en maakte Madrid tot een figurant.
Klopt als een bus! :smile-ajax.gif:

Eindelijk heb je het door. :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » zo feb 17, 2019 9:37 pm

raymon schreef:
Cruijff schreef:

Maar waar IH en Wimpey mee bezig zijn slaat gewoon nergens op en maakt hun bijdragen soms lachwekkend. En dat is jammer want ze kunnen best normaal over voetbal praten als ze zouden willen.
Lachwekkend inderdaad, maar wat is er mis met lachen? Heb geen probleem met IH, wimpey of wie dan ook.

Btw, door er nu zo over uit te weiden geef je ze alleen maar een groter platform.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 17, 2019 9:52 pm

InnerHarbour schreef:Nou ik ben om hoor, ik kan niet tegen die geweldige (gelul, jij hebt geen ene reet verstand ervan, bizarre onzin) argumenten op . Ajax speelde geweldig en maakte Madrid tot een figurant. Het wordt bij de return natuurlijk weer een steekpass spektakel waarbij tientallen Ajacieden vrij voor de keeper gezet gaan worden. Ajax door naar de kwartfinales waarna de internationale pers die geweldenaren uit Amsterdam de mooiste stad van de wereld alvast tot de morele winnaar van de CL wordt uitgeroepen, de rest van de wedstrijden worden vast een formaliteit. Chapeau heren! :biggthumpup.gif:
Amen!
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 18, 2019 8:43 am

Next the lame will walk and the blind will see... :biggrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 18, 2019 10:35 am

Sandro schreef: Lachwekkend inderdaad, maar wat is er mis met lachen? Heb geen probleem met IH, wimpey of wie dan ook.

Btw, door er nu zo over uit te weiden geef je ze alleen maar een groter platform.
Wat is er lachwekkend aan dat ik Blind niet goed genoeg vind voor Ajax? :confused.gif:

Iedereen die het wil zien, ziet die gast defensief schutteren tegen Heerenveen, de kakkies, Heracles en Madrid. Zelfs tegen NAC heeft ie verdedigend problemen.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ik zag Ziyech betrokken zijn bij álle 5 de doelpunten vandaag. Ook bij de eerste: uit zijn vrije trap komt de penalty voort.
Ja, dat zag ik ook. Dat ie een keer of 15 à 20 balverlies leed, zal je ook niet ontgaan zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 18, 2019 10:38 am

Nee, zijn balverlies is mij niet ontgaan. Maar als diezelfde speler het verschil maakt voor een overwinning, ben ik een stuk vergevingsgezinder dan jij.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 18, 2019 10:41 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nee, zijn balverlies is mij niet ontgaan. Maar als diezelfde speler het verschil maakt voor een overwinning, ben ik een stuk vergevingsgezinder dan jij.
Ziyech is een mooie speler, maar hij speelt niet voor niets nog steeds in NL. Bij pak 'm beet Dortmund zijn ze ook minder vergevingsgezind dan jij bent. Hij zal toch echt moeten leren doseren. Vraag is of hem dat nog aan te leren is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 18, 2019 10:48 am

Hij zal toch echt moeten leren doseren. Vraag is of hem dat nog aan te leren is.
Het is niet eens doseren. De manier waarop hij --de avonden dat 52.000 man publiek 't hele elftal vol adrenaline pompt-- vol gas kan blijven geven is geweldig. Schalke 04 thuis was hij misschien nog het meest grandioos. Hij vecht dan echt in dienst van het elftal en wint bij zo ongeveer elk duel de bal als een zeer luxe uitvoering van Christian Poulsen.

In de Champions League pakt hij ook indrukwekkend veel ballen van topploegen af, helaas had hij ze 15 seconden eerder dan ook vaak zelf naar de verkeerde kleur gespeeld.

Hij heeft een mooie trap, maar die showt ie te nadrukkelijk. En soms gaat er over maar een paar metertjes ook een hele serie passes verkeerd die zo makkelijk zou zijn dat bij Kozakken Boys niemand een probleem zou hebben ze goed te geven. En dat is dan niet slechts een paar foute passes, maar meteen 7, 8 achter elkaar.

Plaats reactie