Ajax - SC Heerenveen 24-01-2019 KNVB Beker
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Ajax - SC Heerenveen 24-01-2019 KNVB Beker
Wat fijn overigens om Onana gewoon weer op de goal te hebben, echt een geweldige keeper en persoonlijkheid. Zal die gast echt missen als hij weg gaat.
Ja sommigen noemen alweer de naam van Cillessen mochten we deze jongen straks moeten gaan missen.brigade zuid schreef:Wat fijn overigens om Onana gewoon weer op de goal te hebben, echt een geweldige keeper en persoonlijkheid. Zal die gast echt missen als hij weg gaat.
Los van of die komt of niet, vanaf dan heb je weer een keeper die nooit een penalty tegenhoudt.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik hoor positieve berichten over Magallan? Hoe snel de perceptie kan veranderen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- InnerHarbour
Dus het had nog makkelijk 3-3 kunnen worden.Historicus schreef:Onana pakt die strafschop goed!

YNWA
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heb specifiek op hem gelet deze wedstrijd, omdat er voor de rest ook niet zo heel veel aan was.
- Sterk in 1 op 1 duels. Positioneert zich goed en straalt kracht uit. Wel een goed oog voor gevaar ook.
- Redelijk snel. Op basis van de verhalen had ik verwacht dat hij traag zou zijn, maar hij is best atletisch en snel
- Oogde wel wat onzeker nog. Hij dekte nog wat weinig door.
- Voetballend 2x een goede opening en voor de rest alles breed naar Blind of naar Onana. Kan onzekerheid zijn, maar daar werd hij niet op getest. Heerenveen gaf weinig druk op de bal. Hij versnelde het spel niet en schoof ook zeker niet in. De Jong sommeerde hem wel een paar keer om een paar meter door te schuiven, maar daar voelde hij zich nog duidelijk niet zeker genoeg voor.
Al met al een aardig debuut, hoor. Stabiele, sobere verdediger. Goed om erbij te hebben.
- Sterk in 1 op 1 duels. Positioneert zich goed en straalt kracht uit. Wel een goed oog voor gevaar ook.
- Redelijk snel. Op basis van de verhalen had ik verwacht dat hij traag zou zijn, maar hij is best atletisch en snel
- Voetballend 2x een goede opening en voor de rest alles breed naar Blind of naar Onana. Kan onzekerheid zijn, maar daar werd hij niet op getest. Heerenveen gaf weinig druk op de bal. Hij versnelde het spel niet en schoof ook zeker niet in. De Jong sommeerde hem wel een paar keer om een paar meter door te schuiven, maar daar voelde hij zich nog duidelijk niet zeker genoeg voor.
Al met al een aardig debuut, hoor. Stabiele, sobere verdediger. Goed om erbij te hebben.
Ik vond het ook een prima debuut. Wat ik van hem zag sluit ook wel aan bij mijn verwachtingen op basis van wat ik aan beelden van hem had gezien. Gewoon een sobere centrale verdediger die zijn kerntaken goed kan uitvoeren. We moeten uiteraard zien wat hij kan tegen een sterke tegenstander die meer druk op hem zet. Maar de eerste indruk is goed.
Beetje onhandig trouwens van Onana om hem een keer in de eigen zestien aan te spelen tussen een aantal aanvallers in. Maar verder geen kwaad woord over Onana. Wat ben ik blij dat die jongen er weer is!
Beetje onhandig trouwens van Onana om hem een keer in de eigen zestien aan te spelen tussen een aantal aanvallers in. Maar verder geen kwaad woord over Onana. Wat ben ik blij dat die jongen er weer is!

Nil volentibus arduum
- peter
Ik weet niet of die opening geluk was, maar dat deed Lisandro heel aardig.
-
Heb niks kunnen zien, ben op wintersport. Hoe speelde Mazraoui? Is dat een optie als Frenkie vertrekt?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Eens. Er waren ook een paar duels waar hij echt wat kracht in gooide, was mooi om te zien. Vwb het dikgedrukte - hij speelde ook regelmatig een middenvelder verticaal strak in. Leek ook in orde. Maar uiteindelijk werd ie gisteren natuurlijk niet getest. Wel een prima wedstrijd om hem in het ritme te laten komen.Peter schreef:Heb specifiek op hem gelet deze wedstrijd, omdat er voor de rest ook niet zo heel veel aan was.
Ik vond Mazraoui (tot aan zijn blessure) heerlijk spelen op het middenveld. Hij is technisch verfijnd, wendbaar, kan goed kort kappen en draaien en heeft ook aardig wat inzicht. Het is een slimme speler. Of ie Frenkie zou kunnen vervangen vind ik altijd een moeilijke vraag. Frenkie vind ik eigenlijk niet 1 op 1 te vervangen. Nous heeft zeker wel toekomst op het middenveld, vind ik. Alleen wil ik hem nu het liefst op de back houden, as je alternatief dat zacht gekookte ei van een Kristensen is...De Dominee schreef:Heb niks kunnen zien, ben op wintersport. Hoe speelde Mazraoui? Is dat een optie als Frenkie vertrekt?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Overigens - wat een slechte invalbeurt van Neres gisteren. Je zou toch denken dat ie alles eraan wilt doen om de trainer te overtuigen, maar hij deed er niet veel aan. Liep er een beetje ongenitresseerd bij, bij balverlies stond ie in z'n neus te peuteren. Zo gaat hij er niet komen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Monkey Tonk
Zet Maz maar weer op de rechtsbackpositie. Daar heeft hij veel meer meerwaarde. Als je ziet wat de twee backs van Ajax brengen in de CL. Bij balbezit hoeft je alleen maar het voetballende vermogen van deze twee spelers weg te strepen tegen het verdedigende vermogen van hun directe tegenstander. Mega-voordeel. Op het middenveld zal dat voordeel een stuk minder zijn. En met dit soort vervangers bent er meteen veel kwetsbaarder door achterin. Zo'n terugspeelbal als gister van die omhooggevallen Deen. Dat doe je bij de B-tjes maar. Hij keek niet eens, want als hij wel kijkt ziet hij die spits staan.
- peter
Mazraoui op het middenveld was een openbaring. Ik snap dat het alternatief (Kristensen) niet goed genoeg is, maar dat moeten we dan volgend jaar zomer maar oplossen. Sluit niet uit dat Dest er in 1-2 jaar tijd zal staan.
-
Is Veltman onderhand niet klaar om het weer eens als Rb te proberen?
Na vanmiddag lijkt dat zomaar een optie te zijn.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Is Veltman onderhand niet klaar om het weer eens als Rb te proberen?
Nil volentibus arduum