Dit zijn fascinerende zinnen!Monkey Tonk schreef:wimpey schreef:Monkey Tonk schreef:
Ajax heeft een magische kracht op wat mensen denken dat er allemaal mogelijk is. Party like it's 1969 (maar wel die finale winnen). Twee maandjes na die finale stond meteen Neil Armstrong op de maan. Wat niet veel mensen weten is dat hij daar, behalve de Stars and Stripes, ook een Ajax-vaantje heeft achtergelaten.
Ajax - De Graafschap 16-12-2018
Moderator: mods
-
Re: Ajax - De Graafschap 16-12-2018 14.30 uur
Historicus schreef:Nou, paar weken geleden liet De Ligt zich toch nog heel gemakkelijk wegdrukken bij de zijlijn waaruit een kans of goal kwam. Daar leert hij bijv. van dat hij altijd geconcentreerd moet zijn en niet moet onderschatten wat een tegenstander kan. En je zag ook dat Tadic best had willen blijven staan vanmiddag. En het wordt echt niet om de week 8-0 voor Ajax.Javiskamp schreef:Ik zou me als speler echt niet meer op kunnen laden voor dit soort schijtpotjes. Daar wordt je niet beter van.
Andrre competitie, andere cultuur, ook Champions league... (meer geld).
Ben het eens met dat die Franse competitie net zo kut is, maar toch een andere uitdaging dan volgend jaar weer een zinloos potje tegen Excelsior
Helemaal met je eens Historicus.
Het was zelfs een goal dat eruit voortkwam, het moment waarop je doelt en dat je je (de leeftijd misschien?) 4 weken nadien mogelijk niet meer exact herinnert.
De Ligt was schuldig aan een tegengoal tegen Excelsior, net als vorig seizoen waar hij op Woudestein een eigen goal maakte in een wedstrijd die in 1-1 eindigde.
Topsport is ook concentratie én juist de gretigheid hebben om op het moment dat een tegenstander gebroken is en minder blijkt genadeloos toe te slaan, dat typeert een topsporter.
Waarom denken jullie dat Michael Jordan zulke fabelachtige statistieken had en in de jaren '90 het ene record na het andere uit de boeken smeet? Omdat hij op de dagen dat de tegenstander van de Chicago Bulls beduidend minder bleek dan de Bulls, hij een enorme drive had om dan maximaal te scoren.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo dec 16, 2018 7:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 15/16
Vind dat je dat niet kan maken, die jongen heeft er al een paar jaar opzitten bij Ajax en is ook toe aan de volgende stap. Spelers die hier korter zijn zoals Nico, Tadic en Blind daar kun je wel wat meer op je strepen staan vind ik. Begrijp me niet verkeerd, zou dolgraag willen dat Onana blijft, vind het echt een geweldenaar.Cruijff schreef: Overmars zegt zelf dat hij F. de Jong, De Ligt en Ziyech niet tegen zal houden. Ik hoop dat men bij Onana de poot stijf houdt, vind gewoon dat ze daar voor moeten gaan liggen t/m 2020.
Historicus schreef:En je zag ook dat Tadic best had willen blijven staan vanmiddag. En het wordt echt niet om de week 8-0 voor Ajax.
Ook zeer juist, Tadic baalde zichtbaar als een stekker dat hij niet nog ruim 30 minuten op jacht naar meer treffers mocht.
Heeft nu in 28 wedstrijden 28 goals / assists maar aan zijn 'baalgezicht' te zien had hij dat maar wat graag richting minimaal 23 willen opkrikken.
En het wordt zeker niet elke week 8-0 voor Ajax. Tegen De Graafschap is het 8-0 geworden en dus een record uit seizoen '81/'82 (8-1 winst tegen De Graafschap) uit de boeken gespeeld.
In dat seizoen beschikte je offensief over een voormalig topscorer van Europa (Kieft, gouden bal), een Van Basten voormalig winnaar van de Gouden Schoen en als bonus nog ene Johan Cruijff drievoudig winnaar van die Gouden Schoen.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Tja en dan is pas Ajax-Psv op 31-3....
F- Ajax op 27-1 en dan neem ik voor het gemakzucht ff aan dat Ajax bij Roda en a.s Zondag bij Utrecht wint... Want het is 100% verschillend komt Ajax of Psv bij Utrecht op bezoek..
F- Ajax op 27-1 en dan neem ik voor het gemakzucht ff aan dat Ajax bij Roda en a.s Zondag bij Utrecht wint... Want het is 100% verschillend komt Ajax of Psv bij Utrecht op bezoek..
Weer op zoek naar een Interim coach..
Flikker op met dit soort argumentatie ik snap werkelijk niet waarom jij -Ajax fan toch- niet direct begrijpt dat je op zich wel steekhoudende argumentatie zichzelf enorm tegenspreekt.brigade zuid schreef:Vind dat je dat niet kan maken, die jongen heeft er al een paar jaar opzitten bij Ajax en is ook toe aan de volgende stap. Spelers die hier korter zijn zoals Nico, Tadic en Blind daar kun je wel wat meer op je strepen staan vind ik. Begrijp me niet verkeerd, zou dolgraag willen dat Onana blijft, vind het echt een geweldenaar.Cruijff schreef: Overmars zegt zelf dat hij F. de Jong, De Ligt en Ziyech niet tegen zal houden. Ik hoop dat men bij Onana de poot stijf houdt, vind gewoon dat ze daar voor moeten gaan liggen t/m 2020.
Ajax mag zeker blij zijn met een keeper als Onana maar omgekeerd heeft hij ook een boel aan Ajax te danken. Hij heeft zeer bewust zelf het initiatief genomen om van Barcelona naar Ajax te verhuizen omdat hij bij die Catalanen voor de eerste selectie zelfs geen rugnummer kreeg.
Prima dat hij ambities heeft maar hij heeft ook bij Ajax bijgetekend voor een lange duur. Daar mag je iemand best op wijzen en het zou ook de taak van ex Ajacieden (die vaak gretig meer geld zijn gaan pakken dan mogelijk was bij hun Amsterdamsche club) om Ajax een handje te helpen.
Oftewel Seedorf en Kluivert zouden eigenlijk moeten zeggen: wil jij de Afrika Cup van 2020 spelen, dan willen wij kunnen rekenen dat je blijft wonen in een stabiele omgeving, Kameroen heeft ook andere goede keepers waaronder jouw eigen neef en als jij bij een nieuwe club niet zeker bent van een basisplaats dan ben je voor ons ook geen zekerheidje in de nationale ploeg.
-
Ik heb dit seizoen een ongekend ouderwets gevoel. Ik ga weer naar Ajax om te controleren met hoeveel we winnen!
Ik kwam dat aan het begin van de competitie ook ff controleren, echter toen speelden we 1-1 tegen Heracles.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb dit seizoen een ongekend ouderwets gevoel. Ik ga weer naar Ajax om te controleren met hoeveel we winnen!
Dat was een wedstrijdje op 85%, altijd lekker. Zeker met zo'n monsterscore erbij.
Ik zat even naar de statistieken van de eredivisie te kijken.
De no. 3, 4 en 5:
Feyenoord op 10 punten achterstand van de no.1
Utrecht op 17 punten
AZ op 20 punten.
Doelsaldo
Ajax & PSV beide op +50
Feyenoord op +15
Utrecht +9
AZ +6
Dat gat is gigantisch. Het ziet er naar uit dat Ajax en PSV boven de 90 punten gaan uitkomen als ze dit vasthouden.
Als Ajax dit seizoen wint van PSV en misschien nog een ronde door komt in de CL, dan strijkt het zoveel geld op t.o.v. de andere clubs. Als dat geld juist besteed wordt en je speelt volgend jaar weer CL en wordt weer kampioen, dan kom je ook los van PSV. Dan is de inkomstenstroom zoveel groter dan die van de no.2 dat je in principe alle middelen hebt om jaar in/ jaar uit kampioen te worden.
Nu is er nog een lange weg te gaan, we zitten nog niet eens op de helft...
dus eerst afwachten wat 2de seizoenshelft ons gaat brengen...
Ik zat even naar de statistieken van de eredivisie te kijken.
De no. 3, 4 en 5:
Feyenoord op 10 punten achterstand van de no.1
Utrecht op 17 punten
AZ op 20 punten.
Doelsaldo
Ajax & PSV beide op +50
Feyenoord op +15
Utrecht +9
AZ +6
Dat gat is gigantisch. Het ziet er naar uit dat Ajax en PSV boven de 90 punten gaan uitkomen als ze dit vasthouden.
Als Ajax dit seizoen wint van PSV en misschien nog een ronde door komt in de CL, dan strijkt het zoveel geld op t.o.v. de andere clubs. Als dat geld juist besteed wordt en je speelt volgend jaar weer CL en wordt weer kampioen, dan kom je ook los van PSV. Dan is de inkomstenstroom zoveel groter dan die van de no.2 dat je in principe alle middelen hebt om jaar in/ jaar uit kampioen te worden.
Nu is er nog een lange weg te gaan, we zitten nog niet eens op de helft...
dus eerst afwachten wat 2de seizoenshelft ons gaat brengen...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- InnerHarbour
Oeps, dat soort realisme wordt hier niet echt gewaardeerd AC.Cruijff schreef:Ik kwam dat aan het begin van de competitie ook ff controleren, echter toen speelden we 1-1 tegen Heracles.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb dit seizoen een ongekend ouderwets gevoel. Ik ga weer naar Ajax om te controleren met hoeveel we winnen!

YNWA
Realisme of een gebrek aan realisme IH? Welke passages in de tekst van MT zijn er dan niet realistisch?

Historicus schreef:Dit zijn fascinerende zinnen!Monkey Tonk schreef:
Ajax heeft een magische kracht op wat mensen denken dat er allemaal mogelijk is. Party like it's 1969 (maar wel die finale winnen). Twee maandjes na die finale stond meteen Neil Armstrong op de maan. Wat niet veel mensen weten is dat hij daar, behalve de Stars and Stripes, ook een Ajax-vaantje heeft achtergelaten.
- Monkey Tonk
In mei is het 50 jaar jubileum van onze eigen Apollo 11.
En dat gaan wij op gepaste wijze vieren.
En dat gaan wij op gepaste wijze vieren.