AEK Athene - Ajax 27-11-2018
Moderator: mods
Re: AEK Athene - Ajax 27-11-2018
Toch mooi om te zien. Hoewel ik me realiseer dat wij de zwakste poule hadden van alle deelnemers aan Europees voetbal:
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... f2019.html
I think I lost my fucking headache
Dat was toch gewoon een kut voorzet? Wat moet Neres met die bal op zijn hoofd daar?Mr. Ajax schreef:Frenkie heeft een uitstekende voorzet. Heeft ie al meerdere keren laten zien - o.a. tegen NAC afgelopen zaterdag bij de goal van Labyad. Heerlijk strak was die bal op Neres. Ook gisteren gooide hij de bal heerlijk voor de keeper, helaas kon Neres het niet tot doelpunt promoveren.wimpey schreef: Hij heeft twee gezichten, vind ik. Z'n schot en z'n voorzetten zijn niet meer dan matig.
Zijn schot moet wel een stuk beter. Komt wel goed denk ik.
IK GELOOF!!!!!!
Lyon heeft toch steeds weer bijzonder talent in z'n ploegen. Fekir kennen we al een tijdje. Ndombélé is een mooie speler. Maar gister zag ik Aouar voorbij komen. 20 jaar, poeh, die jongen kan me een beetje ballen... City kwam goed weg met 2-2, Lyon was echt de betere ploeg.Marillion schreef: Direct na de wedstrijd zag ik het begin van Lyon - City en dat ging echt in een andere versnelling.
Schampen hooguit, snelheid kun je zo'n voorzet niet meegeven met je hoofd. De Jong moet gaan werken aan z'n lange pass, voorzet en schot.Lionel schreef: Dat was toch gewoon een kut voorzet? Wat moet Neres met die bal op zijn hoofd daar?
- Monkey Tonk
De nadruk op de mooie laatste pass - de steekpass - ontbreekt sinds de terugkeer van Dolberg. Het is nu veel meer de voorzet vanaf de flank, of de dieptepass, en hopen dat die aankomt. Het precieze en verrassende van de steekpass is weg. Ajax was vernieuwend bezig en is dat nu niet. Ik hoop dat dit snel weer terugkomt.
Over Dolberg kan ik heel kort zijn. Niet slim genoeg. Is door zijn talent zover gekomen, maar gaat niet verder groeien tenzij hij aan zijn voetbalintelligentie gaat werken. (aan zijn slaperige droomhoofd af te lezen, is dat niet waarschijnlijk). Een statische,voorspelbare, en in de top makkelijk te verdedigen spits. Als je als team erop speelt om hem te bereiken, wordt je net zo voorspelbaar. Maar als je de spits vooral gebruikt om gaten te trekken, of te kaatsen, dan kun je weer terug (of verder) naar het snelle steekpassenvoetbal dat niet te verdedigen is. En dan krijgt zo'n spits vanzelf ook betere kansen vanuit uitgespeelde situaties.
Zo snel mogelijk terug, en vandaar verder, naar de eerdere variant, die overliep van de creativiteit. Als je zoveel creativiteit in je team hebt, ben je ook verplicht om die eruit te halen, Ten Hag.
Over Dolberg kan ik heel kort zijn. Niet slim genoeg. Is door zijn talent zover gekomen, maar gaat niet verder groeien tenzij hij aan zijn voetbalintelligentie gaat werken. (aan zijn slaperige droomhoofd af te lezen, is dat niet waarschijnlijk). Een statische,voorspelbare, en in de top makkelijk te verdedigen spits. Als je als team erop speelt om hem te bereiken, wordt je net zo voorspelbaar. Maar als je de spits vooral gebruikt om gaten te trekken, of te kaatsen, dan kun je weer terug (of verder) naar het snelle steekpassenvoetbal dat niet te verdedigen is. En dan krijgt zo'n spits vanzelf ook betere kansen vanuit uitgespeelde situaties.
Zo snel mogelijk terug, en vandaar verder, naar de eerdere variant, die overliep van de creativiteit. Als je zoveel creativiteit in je team hebt, ben je ook verplicht om die eruit te halen, Ten Hag.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dat maakt toch niet uit? We hebben wel vaker een zwakke poule gehad en vlogen er toen ook ' gewoon' uit. Alleen gister was niet best, maar leuk dat het over 14 dagen nog ergens over gaat.LucaS schreef:Toch mooi om te zien. Hoewel ik me realiseer dat wij de zwakste poule hadden van alle deelnemers aan Europees voetbal:
goed punt.Monkey Tonk schreef:De nadruk op de mooie laatste pass - de steekpass - ontbreekt sinds de terugkeer van Dolberg. Het is nu veel meer de voorzet vanaf de flank, of de dieptepass, en hopen dat die aankomt. Het precieze en verrassende van de steekpass is weg. Ajax was vernieuwend bezig en is dat nu niet. Ik hoop dat dit snel weer terugkomt.
het was gisteren FdB style
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Het was een pure schande hoe ze daar mensen in gevaar brengen. Er zal vast ook wel een Ajax-fan iets gedaan hebben, maar in mijn ogen ligt de volle verantwoordelijkheid bij AEK. Als mensen opgesloten zitten in zo'n vak en beschoten worden met vuurwerk worden ze vanzelf agressief immers. Hoe kan het nou dat die Griekse hooligans zo makkelijk met ladingen vuurwerk bij het uitvak kunnen komen? Dan heb je de zaak niet op orde, zo simpel is het. Het had erger af kunnen lopen.Mano schreef:kruifie schreef:Op deze video zie je de eerste fakkel uit het uitvak komen. Maar gezien de inspanningen van de AEK aanhang om aanval na aanval te doen lijkt me de ‘schuldvraag’ wel makkelijk te beantwoorden. Bijzonder trouwens, dat de Ligt zich zo kort na de wedstrijd (kritisch op de eigen fans) uitliet over wat er gebeurde. Wat dat betreft deden Tadic en KJh dat slimmer. Hopelijk is iedereen heel thuis inmiddels.Cruijff schreef:Video.
Ajax fans door supporters AEK bestookt met vuurwerk:
https://www.nu.nl/255566/video/ajax-fan ... rwerk.html
https://youtu.be/UIr43SL7Mag
wel goed om te zien dat de ME lekker ingrijpt.![]()
Staan er als zoutzakken bij terwijl er de hele tijd gasten door de gracht lopen.
Ik zag zelfs iemand met een motorhelm op.Hoe kan je nou met een Motorhelm binnen komen
![]()
we weten natuurlijk niet wat er in de stad is gebeurd en of er daar olie op het vuur is gegooid.
Wouter schreef:
Het was een pure schande hoe ze daar mensen in gevaar brengen. Er zal vast ook wel een Ajax-fan iets gedaan hebben, maar in mijn ogen ligt de volle verantwoordelijkheid bij AEK. Als mensen opgesloten zitten in zo'n vak en beschoten worden met vuurwerk worden ze vanzelf agressief immers. Hoe kan het nou dat die Griekse hooligans zo makkelijk met ladingen vuurwerk bij het uitvak kunnen komen? Dan heb je de zaak niet op orde, zo simpel is het.
Klopt er was, bij het betreden met een kaartje voor het thuisvak, nauwelijks controle.
Met gemak had je een explosief of een mes mee naar binnen kunnen nemen, al was had dat bij zowel Benfica - Ajax als Ajax - Benfica wsch ook wel gelukt.
Een helm voor een motor of scooter moet je bij de Arena wel altijd in bewaring geven.
Ik heb in totaal 3 van die lieden met een motorhelm zien rondlopen.
Soort van mafia figuren en eentje was blijkbaar vrij machtig. Gaf een paar keer wat commando's aan de ME en die volgden zij dan op, dan weken ze bijvoorbeeld opzij zodat het uitvak nog een keer kon worden aangevallen.
Frenkie heeft wel een uitstekende voorzet. Ook zijn passes over langere afstand zijn prima in orde. Hij ziet de ruimtes binnen no time en na een bal daar uitstekend neerleggen. Daar zijn ook makkelijk beelden van te vinden.wimpey schreef:Frenkie heeft geen uitstekende voorzet. Z'n pass over langere afstand moet, net als z'n voorzet, veel strakker. Die combi van touch en kracht / bal snelheid meegeven moet echt veel beter worden.Mr. Ajax schreef: Frenkie heeft een uitstekende voorzet.
Precies wat ie deed... Terugleggen op Labyad die op dat moment helemaal vrij stond. Heerlijk.Lionel schreef: Dat was toch gewoon een kut voorzet? Wat moet Neres met die bal op zijn hoofd daar?
En die voorzet tegen AEK was ook top. Hij zet Neres alleen voor de keeper. Als Neres wat beter mikt en/of er wat meer kracht achter zet is het een goal. Hij had zelfs genoeg tijd om de bal op zijn borst aan te nemen en te schieten. Prachtige bal.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
AEK Athene neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich na de rellen ............
AEK schuldbewust voor aanval op Ajax supporters: 'zijn geen excuses voor':
https://nos.nl/artikel/2261319-aek-schu ... cuses.html
AEK schuldbewust voor aanval op Ajax supporters: 'zijn geen excuses voor':
https://nos.nl/artikel/2261319-aek-schu ... cuses.html
Ik vond het echt een waardeloze bal. Maar goed.Mr. Ajax schreef:Frenkie heeft wel een uitstekende voorzet. Ook zijn passes over langere afstand zijn prima in orde. Hij ziet de ruimtes binnen no time en na een bal daar uitstekend neerleggen. Daar zijn ook makkelijk beelden van te vinden.wimpey schreef:Frenkie heeft geen uitstekende voorzet. Z'n pass over langere afstand moet, net als z'n voorzet, veel strakker. Die combi van touch en kracht / bal snelheid meegeven moet echt veel beter worden.Mr. Ajax schreef: Frenkie heeft een uitstekende voorzet.
Precies wat ie deed... Terugleggen op Labyad die op dat moment helemaal vrij stond. Heerlijk.Lionel schreef: Dat was toch gewoon een kut voorzet? Wat moet Neres met die bal op zijn hoofd daar?
En die voorzet tegen AEK was ook top. Hij zet Neres alleen voor de keeper. Als Neres wat beter mikt en/of er wat meer kracht achter zet is het een goal. Hij had zelfs genoeg tijd om de bal op zijn borst aan te nemen en te schieten. Prachtige bal.
IK GELOOF!!!!!!
Bij een evt schorsing zou Ajax sowieso in beroep moeten gaan. Die kut grieken zijn begonnen en de politie deed niets
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Nou, wat een trip was dit weer.
Maandag om 07.00 uur via Zürich naar Athene gevlogen, met twee vrienden. (Bij de rest was het geld op)
Was lekker weer, graadje of 20, zaten in het Novotel en daar was zelfs het zwembad nog open. Even in zwembroek op het dakterras gelegen, met de teentjes in het water voor de foto maar het water was natuurlijk ijskoud.
In de avond gingen we naar Panionios, dat thuis speelde tegen Lamía. We bestelden 'VIP-tickets' en hadden daar afgesproken met wat mede-Ajacieden. VIP-tickets zouden, naast plekken op de hoofdtribune, ook drank en hapjes bevatten. Uiteindelijk was de VIP-ruimte een of andere met TL-buizen verlichte bouwkeet waar broodjes stonden en bekertjes cola, haha. In de rust lagen er vijf pizza's waar we ons, tesamen met oude Griekse mannetjes, op stortten.
In de tweede helft hadden we een soort kroeg/ereterras gevonden waar we de wedstrijd verder konden kijken. Na de wedstrijd kwamen wat oude Griekse mannen vragen wie we waren, en vervolgens begonnen ze ons de oren van onze kop te praten over Ajax. Er stond een man van een jaar of 70 complete Ajax-elftallen op te dreunen tegen me. 'Blankenboerg! Van Dijk! Ghaan!' Ik werd compleet outplayed met Ajax-kennis, haha. Vervolgens de voorzitter van hun supportersvereniging die hun keeper (de enige goede speler, international van Slovenië) aan ons/Ajax wilde verkopen. Daarna een oude man die eerst rustig vertelde dat Panionios geen geld had, AEK corrupt, Panionios ook van oorsprong uit Izmir kwam, maar hij werd steeds bozer en bozer en op het eind ging het over het Ottomaanse Rijk, Istanbul heette Constantinopel, de Grieken hadden NIETS, de complete geschiedenis kwam voorbij...haha. Even later stond er zelfs een Griekse gast die overduidelijk niet helemaal 100 was en vroeg wat Danny Blind tegenwoordig eigenlijk doet.
Ochtend erna omwisselen, met taxi naar het stadion. Die man begon ook al uit het niets over de prachtige 0-3 overwinning op 'Breda' (welke wedstrijd had hij gezien?!), hij wist echt heel veel over Ajax en begon over de uitwedstrijd met Olympiakos die hij in de Arena had bezocht in '98. Daarna naar Plaka, leuke wijk in centrum, maar we moesten al om 16.30 uur naar het oude Olympisch Stadion (van 1896) omdat daar de bussen zouden vertrekken. 3,5 uur voor de wedstrijd, lekker dan. Uiteindelijk na een hele lange reis bij stadion uitgekomen, waar je nog een eeuwigheid in dat uitvak moet zitten.
Een dag van tevoren was bekend geworden dat vanwege 'de veiligheid' (oh ironie) we naar de eerste ring werden verplaatst, dus echt goed zicht hadden we niet. Ik zag bijv wederom de doellijn niet door de reclameborden.
Er leek niks aan de hand, rechts van ons zaten gewoon wat Griekse gezinnetjes en hun harde kern zat aan de overkant. (Wel met 500 meter spandoeken over de panama-papers en corruptie etc, nouja prima)
En opeens gebeurde het. Honderden in het zwart gestoken harde kern-figuren kwamen met veel bombarie dat vak op, en de 'hardere' Ajax-supporters reageerden daar weer op.
Wat er gebeurde heeft iedereen wel op de filmpjes kunnen zien, ik moet zeggen dat ik er toch niet bepaald op m'n gemak stond. Zeker toen de ME erop los begon te slaan wist ik al dat we nooit door ze beschermd zouden worden als die mafkezen zouden aanvallen. Wat natuurlijk iets meer beangstigend was omdat zij met allerlei slagwapens, stalen pijpen en explosieven aan kwamen zetten die wij zonder enige bescherming in ontvangst konden nemen. Op een gegeven moment vlogen de pijlen ons vak in, ramde de ME erop los, werd iedereen verdrukt en werd er zelfs van bovenaf op de supporters ingeslagen. Niemand kon weg, en ik was vooral bang dat ze met traangas zouden schieten. (Dan ben ik met m'n contactlenzen echt reddeloos verloren) Bovendien kan ik me een hoofdwond, alleen al ivm werk, ook niet bepaald permitteren.
Er liepen ook drie figuren met een accreditatie om hun nek, bedoeld om hun harde kern in toom te houden. Maar zij stookten het vuur juist op, eentje moest constant in bedwang worden gehouden door de ander (het leek wel een sketch uit een comedy), en de derde kwam op een gegeven moment een briefje met telefoonnummer afgeven. Intussen kon je de wedstrijd amper volgen, want één oog was de hele tijd gericht op die gracht waar allerlei bivakmuts-figuren ongestoord hun gang konden gaan.
Aan het eind van de wedstrijd was één van die drie 'AEK-medewerkers' zelfs op het vak, demonteerde rustig een plexiglas-plaat waardoor de weg naar het uitvak helemaal open lag, nam een stalen buis in z'n hand en liep een beetje onze kant op. De ME stond rustig een peukje te roken, en bij het laatste fluitsignaal verwachtte iedereen in het uitvak dus een complete stormloop...die gelukkig uitbleef. Zo konden we toch nog ons feestje vieren met de spelers, en na dik een uur wachten mochten we het vak uit. In de gereedstaande bussen, en 'Superclasico'-style omringd door allemaal zigzaggende politiemotoren in een colonne naar Athene. Gedropt op een plein, snel taxi genomen naar hotel, overwinningsbier genomen op het dakterras.
Gisterochtend stonden we om 08.45uur bij de Akropolis en daarna nog een 3 uur durende fietstocht gedaan door de stad onder leiding van een gids. Het werd dus in één klap ook de meest culturele trip ooit (was het überhaupt al werd door ook maar íets cultureels te doen).
Conclusie: het was er weer een om nooit te vergeten.
Maandag om 07.00 uur via Zürich naar Athene gevlogen, met twee vrienden. (Bij de rest was het geld op)
Was lekker weer, graadje of 20, zaten in het Novotel en daar was zelfs het zwembad nog open. Even in zwembroek op het dakterras gelegen, met de teentjes in het water voor de foto maar het water was natuurlijk ijskoud.
In de avond gingen we naar Panionios, dat thuis speelde tegen Lamía. We bestelden 'VIP-tickets' en hadden daar afgesproken met wat mede-Ajacieden. VIP-tickets zouden, naast plekken op de hoofdtribune, ook drank en hapjes bevatten. Uiteindelijk was de VIP-ruimte een of andere met TL-buizen verlichte bouwkeet waar broodjes stonden en bekertjes cola, haha. In de rust lagen er vijf pizza's waar we ons, tesamen met oude Griekse mannetjes, op stortten.
In de tweede helft hadden we een soort kroeg/ereterras gevonden waar we de wedstrijd verder konden kijken. Na de wedstrijd kwamen wat oude Griekse mannen vragen wie we waren, en vervolgens begonnen ze ons de oren van onze kop te praten over Ajax. Er stond een man van een jaar of 70 complete Ajax-elftallen op te dreunen tegen me. 'Blankenboerg! Van Dijk! Ghaan!' Ik werd compleet outplayed met Ajax-kennis, haha. Vervolgens de voorzitter van hun supportersvereniging die hun keeper (de enige goede speler, international van Slovenië) aan ons/Ajax wilde verkopen. Daarna een oude man die eerst rustig vertelde dat Panionios geen geld had, AEK corrupt, Panionios ook van oorsprong uit Izmir kwam, maar hij werd steeds bozer en bozer en op het eind ging het over het Ottomaanse Rijk, Istanbul heette Constantinopel, de Grieken hadden NIETS, de complete geschiedenis kwam voorbij...haha. Even later stond er zelfs een Griekse gast die overduidelijk niet helemaal 100 was en vroeg wat Danny Blind tegenwoordig eigenlijk doet.
Ochtend erna omwisselen, met taxi naar het stadion. Die man begon ook al uit het niets over de prachtige 0-3 overwinning op 'Breda' (welke wedstrijd had hij gezien?!), hij wist echt heel veel over Ajax en begon over de uitwedstrijd met Olympiakos die hij in de Arena had bezocht in '98. Daarna naar Plaka, leuke wijk in centrum, maar we moesten al om 16.30 uur naar het oude Olympisch Stadion (van 1896) omdat daar de bussen zouden vertrekken. 3,5 uur voor de wedstrijd, lekker dan. Uiteindelijk na een hele lange reis bij stadion uitgekomen, waar je nog een eeuwigheid in dat uitvak moet zitten.
Een dag van tevoren was bekend geworden dat vanwege 'de veiligheid' (oh ironie) we naar de eerste ring werden verplaatst, dus echt goed zicht hadden we niet. Ik zag bijv wederom de doellijn niet door de reclameborden.
Er leek niks aan de hand, rechts van ons zaten gewoon wat Griekse gezinnetjes en hun harde kern zat aan de overkant. (Wel met 500 meter spandoeken over de panama-papers en corruptie etc, nouja prima)
En opeens gebeurde het. Honderden in het zwart gestoken harde kern-figuren kwamen met veel bombarie dat vak op, en de 'hardere' Ajax-supporters reageerden daar weer op.
Wat er gebeurde heeft iedereen wel op de filmpjes kunnen zien, ik moet zeggen dat ik er toch niet bepaald op m'n gemak stond. Zeker toen de ME erop los begon te slaan wist ik al dat we nooit door ze beschermd zouden worden als die mafkezen zouden aanvallen. Wat natuurlijk iets meer beangstigend was omdat zij met allerlei slagwapens, stalen pijpen en explosieven aan kwamen zetten die wij zonder enige bescherming in ontvangst konden nemen. Op een gegeven moment vlogen de pijlen ons vak in, ramde de ME erop los, werd iedereen verdrukt en werd er zelfs van bovenaf op de supporters ingeslagen. Niemand kon weg, en ik was vooral bang dat ze met traangas zouden schieten. (Dan ben ik met m'n contactlenzen echt reddeloos verloren) Bovendien kan ik me een hoofdwond, alleen al ivm werk, ook niet bepaald permitteren.
Er liepen ook drie figuren met een accreditatie om hun nek, bedoeld om hun harde kern in toom te houden. Maar zij stookten het vuur juist op, eentje moest constant in bedwang worden gehouden door de ander (het leek wel een sketch uit een comedy), en de derde kwam op een gegeven moment een briefje met telefoonnummer afgeven. Intussen kon je de wedstrijd amper volgen, want één oog was de hele tijd gericht op die gracht waar allerlei bivakmuts-figuren ongestoord hun gang konden gaan.
Aan het eind van de wedstrijd was één van die drie 'AEK-medewerkers' zelfs op het vak, demonteerde rustig een plexiglas-plaat waardoor de weg naar het uitvak helemaal open lag, nam een stalen buis in z'n hand en liep een beetje onze kant op. De ME stond rustig een peukje te roken, en bij het laatste fluitsignaal verwachtte iedereen in het uitvak dus een complete stormloop...die gelukkig uitbleef. Zo konden we toch nog ons feestje vieren met de spelers, en na dik een uur wachten mochten we het vak uit. In de gereedstaande bussen, en 'Superclasico'-style omringd door allemaal zigzaggende politiemotoren in een colonne naar Athene. Gedropt op een plein, snel taxi genomen naar hotel, overwinningsbier genomen op het dakterras.
Gisterochtend stonden we om 08.45uur bij de Akropolis en daarna nog een 3 uur durende fietstocht gedaan door de stad onder leiding van een gids. Het werd dus in één klap ook de meest culturele trip ooit (was het überhaupt al werd door ook maar íets cultureels te doen).
Conclusie: het was er weer een om nooit te vergeten.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
The f*ck man.... beangstigend.
TV-kijkend had ik echt het gevoel dat de security iedere bezoeker (op het uitvak na) bij betreden van het stadion een vuurpijl of iets zwaarders in de hand had gedrukt. Hoorde zich als een warzone aan.
TV-kijkend had ik echt het gevoel dat de security iedere bezoeker (op het uitvak na) bij betreden van het stadion een vuurpijl of iets zwaarders in de hand had gedrukt. Hoorde zich als een warzone aan.
Als het team heel statisch is, kan hij niet veel dan de postbode uithangen.wimpey schreef:Hij heeft twee gezichten, vind ik. Z'n schot en z'n voorzetten zijn niet meer dan matig. Steekpass, versnelling en open draaien zijn geniaal. Hij heeft ook een zeer goede sliding.Marillion schreef:Yep, ik blijf over De Jong toch mijn twijfels houden hoor. Als je hem nou ziet spelen in zo'n wedstrijd als gisteren. Is dat dan de speler waar clubs straks graag 60 miljoen voor op tafel leggen?
Het is me soms nog teveel postbode, te weinig urgentie en teveel op delen van het veld waar geen tegenstander last van 'm heeft... Tegenstanders weten 'm ook te vinden he. Kreeg gisteren weer een flinke tik te verwerken.
hij loopt uit het middenveld om aangespeeld te worden, dat is nodig omdat iedereen maar stil stond.
Zet hem in een team met nog 3 top middenvelders dan zal hij absoluut beter spelen omdat de aandacht niet alleen op hem gericht is.
mee eens dat zijn schoten erg slecht zijn
Laatst gewijzigd door Mano op do nov 29, 2018 1:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Welkom in de wereld van de fanatieke supporter. Dit is wel een bovengemiddeld verhaal maar je maakt vaker wel dan niet iets geks mee. Het is wel positief dat Ajax zich nu ook publiekelijk heeft uitgesproken en dat de andere kant van het verhaal een keer naar buiten komt. Want meestal krijgen supporters ongezien de schuld zodra er iets naar buiten komt over problemen rondom een wedstrijd. Soms is dat ook terecht maar het gebeurd net zo vaak dat je er echt niets aan kunt doen.
Die soort van samenwerking met de politie heb ik ook wel meegemaakt. Moet je bij de toegangscontrole van alles inleveren. Muntgeld, aanstekers, soms zelfs sleutels. En dan krijg je die handel vervolgens vanuit de vakken naast je weer om je oren gegooid. ME waar je langs moet lopen die gewoon lukraak supporters slaan. En als er dan iemand reageert is het bal.
Die soort van samenwerking met de politie heb ik ook wel meegemaakt. Moet je bij de toegangscontrole van alles inleveren. Muntgeld, aanstekers, soms zelfs sleutels. En dan krijg je die handel vervolgens vanuit de vakken naast je weer om je oren gegooid. ME waar je langs moet lopen die gewoon lukraak supporters slaan. En als er dan iemand reageert is het bal.
Nil volentibus arduum
Bizar verhaal Thijs. Echt blij dat ik niet mee ben gegaan, klinkt totaal niet aantrekkelijk in de oren. Meest bizarre vind ik nog de 'samenwerking' tussen ME en AEK supporters.
Alexander schreef:Bizar verhaal Thijs. Echt blij dat ik niet mee ben gegaan, klinkt totaal niet aantrekkelijk in de oren. Meest bizarre vind ik nog de 'samenwerking' tussen ME en AEK supporters.
Ja 'samenwerking' of hoe je zoiets kon noemen.
Vanuit mijn positie in een thuisvak kon ik vrij duidelijk zien dat één van die drie figuren, één van die 'medewerkers' dus een beetje de baas mocht spelen.
Die kon dus allerlei gebaren tegen de Griekse ME-ers maken of iets tegen ze roepen en vervolgens ging die ME dan heel even netjes aan de kant om nog een volgende aanval op het Ajax vak mogelijk te maken.
-
Zo te zien een onvergetelijk trippie voor je, Thijs! Achteraf is het een goed verhaal, voor en tijdens de wedstrijd zal je vooral wtf-momentjes hebben gehad..
Dubbel schreef:Oke, als het relaas van de Griekse politie klopt dan had de F-side dus eerst hulp van de Pana fans nodig om hun kaartjes te kunnen halen en toen het vervolgens knokken werd staken ze geen vinger uit om diezelfde Pana fans te helpen. Lijkt me een sterk verhaal hoor maar als het klopt wat dan te denken van die Ajax fans?
Klinkt allemaal wel heel wild-west, maar aangezien dit bijna niet is te verzinnen zul je wel een bron hebben.
Hoorde na afloop wel dat plukjes Panathinaikos aanhangers toch ook op een of andere manier met een groepje het uitvak hebben bevolkt en met vuurwerk zijn gaan gooien.
Is zeer aannemelijk dat toen het eerste videobeeld van dit gedoe online kwam het over en weer smijten al een tijdje aan de gang was.kruifie schreef:Op deze video zie je de eerste fakkel uit het uitvak komen. Maar gezien de inspanningen van de AEK aanhang om aanval na aanval te doen lijkt me de ‘schuldvraag’ wel makkelijk te beantwoorden.Cruijff schreef:Video.
Ajax fans door supporters AEK bestookt met vuurwerk:
https://www.nu.nl/255566/video/ajax-fan ... rwerk.html
https://youtu.be/UIr43SL7Mag
Sommige lieden in 't uitvak pakten een aantal brandende voorwerpen ogenschijnlijk trouwens wel heel soepel op en wierpen ze over een vrij flinke afstand met zeer grote precisie weer exact in het schuldige vak.
Maar Wouter verwoordde al kernachtig hoe krankzinnig dit georganiseerd is door AEK. Als je opgesloten zit in een vak en achter elkaar door zeer gevaarlijke voorwerpen bekogeld wordt terwijl je geen kant op kunt, dan word je vanzelf wel agressief.
En hoe de ME vervolgens uitgerekend in het belaagde vak erop los sloeg, was helemaal bizar.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Bizar idd allemaal, brrrrrrrrr...!
Thijs, bedankt voor je, achteraf, mooie verhaal! Goed dat je er weer heel vandaan gekomen bent, evenals Cruijff en de meeste anderen die geweest zijn!

Thijs, bedankt voor je, achteraf, mooie verhaal! Goed dat je er weer heel vandaan gekomen bent, evenals Cruijff en de meeste anderen die geweest zijn!