Het is genieten, groot verschil met PSV eerder vanavond!
Moderator: mods
We zijn al 1 goal ingelopen op PSV...mattie schreef:Werken aan het doelsaldo![]()
Ook sommige spelers op tijd wisselen...
Goed dat hij dit zo uitspreekt. Ik vond 't ook helemaal niets en je zou toch zeggen dat Ajax er iets van heeft geleerd wat er kan gebeuren als je niet op het doelsaldo let.Frenkie de Jong: 'Als we zo spelen worden we nooit kampioen'
Ajax scoorde zaterdag in 22 minuten twee keer tegen Willem II (2-0) en richtte vervolgens het vizier op de kraker van woensdag tegen Benfica in de Champions League. Daar leek wat voor te zeggen met het oog op de overvolle agenda van de ploeg, maar Frenkie de Jong vond het maar niets.
De 21-jarige middenvelder van Ajax stond in de tweede helft regelmatig met twee armen in de lucht. De Jong wilde zo aangeven dat hij niets van het slappe spel begreep. "In de tweede helft was het echt heel slecht", baalde hij na het laatste fluitsignaal. "We deden maar wat. Het was ieder voor zich leek het wel." "Als we zo spelen, dan worden we nooit kampioen", stelde De Jong. "Hier moeten we echt wat aan doen. Het is niet de eerste keer dat we met twee doelpunten voor komen en dan stoppen met voetballen. We slaan ons zelf voor ons hoofd als we straks de landstitel op doelsaldo missen. Nee, ik word hier niet vrolijk van."
Kasper Dolberg en De Jong waren trefzeker tegen Willem II in de Johan Cruijff Arena. Hakim Ziyech, David Neres en Klaas-Jan Huntelaar verzuimden daarna ondanks enkele grote kansen de score nog verder op te voeren voor de Amsterdammers.
'We hebben maar één kans weggegeven'
Ook Ajax-trainer Erik ten Hag was niet te spreken over het spel van zijn ploeg na het eerste half uur. "In de tweede helft was het niets meer. Dat blijft toch hangen op weg naar Benfica." Ten Hag wilde echter niet te zwaar tillen aan de halve snipperdag die zijn spelers tegen Willem II opnamen. "Ik vond ons in de eerste helft namelijk wel heel goed spelen. Het had bij rust eigenlijk 4-0 moeten staan." "Het klopt dat we wel vaker dit seizoen stoppen met voetballen als we een paar doelpunten voorstaan. Daar praten we over. Daar moeten we aan werken. Gelukkig hebben we wel weer gewonnen. We hebben over de hele wedstrijd ook maar één kans weggegeven."
Bron: nusport.nl
Blind is gewoon een prima aankoop. Alleen zullen sommige mensen alleen iets zeggen als ie een keer een bal verkeerd speelt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vond Blind trouwens terecht de MOTM. Mag ook wel eens gezegd worden.
Leuk om dat achteraf iedere keer te zeggen, maar hij was een van de eersten die er in de tweede helft lieten zien er niet zoveel zin in te hebben. Practice what you preach.Ajax Rules schreef:Top van Frenkie![]()
Als het kalf verdronken is, dempt men de put. Goed dat hij dit NU aansnijdt.
Hoop dat ze echt een een crisisberaad houden. Dat lijkt overdreven (en misschien zelfs bizar, gegeven de beste prestaties in 20 jaar), maar kan het verschil maken tussen een frustrerend seizoen en een topseizoen.
Inderdaad. Was met afstand de beste van het veld. Was een genot om naar hem te kijken gisteren.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vond Blind trouwens terecht de MOTM. Mag ook wel eens gezegd worden.
Ik heb het hem sinds vorig seizoen (ADO-thuis) een goed aantal keer horen zeggen. Ondertussen zijn we bijna 10 maanden verder en het gebeurt nog steeds. Dan kun je het blijven verkondigen maar komt het wat mij betreft niet heel lekker over.Ajax Rules schreef:Velen vinden dat je pas je mond mag opentrekken als je zelf goed speelt.
Ik vind het juist dapper en positief dat Frenkie de noodklok durft te luiden nadat hij zelf kut was. Volgens mij gaf hij dat ook toe trouwens.
Nico is me toch een topaankoop. Maak hem alsjeblieft aanvoerder volgend jaar. Dan blijft hij hopelijk nog een jaartje.Ajax Rules schreef:Velen vinden dat je pas je mond mag opentrekken als je zelf goed speelt.
Ik vind het juist dapper en positief dat Frenkie de noodklok durft te luiden nadat hij zelf kut was. Volgens mij gaf hij dat ook toe trouwens.
(En ik herinner me niet dat hij elke week klaagt over het niveau).
Edit: Blind inderdaad top. En ik vind Tagliafico ook echt een klasbak. Die staat er echt altijd.
Watching Football is not a crime staat er nog weleens op een spandoekje.Historicus schreef:
De politie heeft alle supporters gefouilleerd en op de foto gezet. Daarnaast zijn hun identiteitsbewijzen en kaartjes voor de wedstrijd gecontroleerd.
En dat mag allemaal?
https://www.at5.nl/artikelen/188104/dir ... -behandeldDirecteur Willem II gepikeerd: 'Onze supporters zijn slecht behandeld'
Berry van Gool, directeur van Willem II, is ontgoocheld over het incident van gisteren op Centraal Station waarbij 150 supporters van zijn club omsingeld werden door ME'ers.
'Dit is echt teleurstellend', zegt van Gool tegen RTL Nieuws. 'Onze supporters zijn vanmiddag slecht behandeld, hun middag is verziekt. We moeten dit goed gaan evalueren, want wij zitten met heel veel vragen.'
Supporters van Willem II werden ook nog in de Johan Cruyff Arena urenlang in een vak vastgehouden. 'Het is eigenlijk een wonder hoe het daar is gegaan', zegt van Gool. 'Maar dit had een gezellige middag voor die jongens moeten worden.'
Noodbevel
Willem II speelde gisteravond in de Johan Cruijff Arena tegen Ajax. Een groep van 150 Brabanders was met de trein naar Centraal Station gekomen. Op het perron werden zij ingesloten door ME'ers. Dit bleek uit voorzorg te zijn. Er waren signalen dat er in de buurt van CS een confrontatie zou ontstaan met Ajax-fans, dus vaardigde burgemeester Femke Halsema een noodbevel uit.
Ajax moeiteloos langs Willem II
De wedstrijd tussen Ajax en Willem II eindigde in een 2-0 overwinning voor de ploeg van trainer Erik ten Hag. Kasper Dolberg en Frenkie de Jong waren de doelpuntenmakers in een uitverkochte Johan Cruijff Arena.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ja, want Nico blijft voor dit salaris wel in Amsterdam als we hem aanvoerder maken, terwijl hij weliswaar een veelvoud van zijn huidige salaris bij bijvoorbeeld Arsenal kan verdienen, maar ja, daar is hij dan geen aanvoerder!
Daar speelt hij ook geen CL normaal gesproken.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ja, want Nico blijft voor dit salaris wel in Amsterdam als we hem aanvoerder maken, terwijl hij weliswaar een veelvoud van zijn huidige salaris bij bijvoorbeeld Arsenal kan verdienen, maar ja, daar is hij dan geen aanvoerder!
Dan geef je hem een salarisverhoging. Ajax casht straks 250 miljoen.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ja, want Nico blijft voor dit salaris wel in Amsterdam als we hem aanvoerder maken, terwijl hij weliswaar een veelvoud van zijn huidige salaris bij bijvoorbeeld Arsenal kan verdienen, maar ja, daar is hij dan geen aanvoerder!