+1 *burp*Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ben inmiddels weer terug in Nederland; brak als een aap; snoeihard Oktoberfesten gevierd; een heerlijk spannende wedstrijd gezien met een Ajax dat naar mijn stellige overtuiging (en ongetwijfeld die van 3.800 anderen) beter ging voetballen omdat we als uitvak na een minuut of 10 maar eens aan die maffe stille Duitse toeschouwers op een heel intense manier gingen uitleggen dat Amsterdam poep op de stoep is, waardoor Ajax ineens ook lekker Mokums begon te voetballen; stem naar de kloten; trots op mijn cluppie; het is pas woensdagavond dus dat wordt nog een interessant werkweekje; ik ga slapen. Truste.
FC Bayern München - Ajax 02-10-2018
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: FC Bayern München - AFC Ajax Dinsdag 02-10-2018, 21:00
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Wat een verschil trouwens de behandeling van Ajax supporters in Beieren dan in de rest van Europa. Enorm gemoedelijke sfeer, Ajax supporters die normaal worden behandeld. Niet een uur in het uitvak worden vastgehouden, maar meteen kunnen vertrekken. Ajax supporters die hun club op een normale manier in de thuisvakken kunnen ondersteunen. Fijne en nette club.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Zeker waar. Het was overal relaxed, ook op het Oktoberfest zelf. We waren dinsdagmiddag om 12u op het festivalterrein, en ik dacht 'we zijn iets te vroeg, het zal vast nog rustig zijn'.
BOMVOL zat het. Op een doordeweekse dag, in elke tent 8.000 man aan een liter-pul. Wattafak. Pas in de derde tent vonden we -na indikken- een tafel. Helaas was onze serveerster niet zo'n puur Arisch meisje van 21 met dikke memmen, maar iemand die al 35 jaar in het vak zat met spierballen waar je U tegen zegt. Uiteindelijk daar wel een gute Freundschaft mee geschlossen, ze kwam er regelmatig even bijzitten en maakte foto's die ze door appte naar haar dochters.
Rond 15u werd het 'tulpen aus Amsterdam' ingezet door de schlagerband, ik stond helaas net te pissen dus moest dat Vak127-momentje even missen. Na 17u moesten we er echt uit, gingen we nog even het spookhuis in (geen goed idee, zeker niet als je met 4 liter bier in je knar door zo'n ronddraaiende ton wil lopen) en toen op naar het stadion. Hele chille sfeer, lekker met Duitsers nog gedronken in zo'n bierstube en gewoon via een 'normale supporters-ingang' naar binnen. 1-1, helemaal mooi.
Het was een awayday die alles had. Als die bal van Schöne er in blessuretijd in was gegaan zou het helemaal Ultra-Episch zijn geweest, maar ik zal niet klagen.
BOMVOL zat het. Op een doordeweekse dag, in elke tent 8.000 man aan een liter-pul. Wattafak. Pas in de derde tent vonden we -na indikken- een tafel. Helaas was onze serveerster niet zo'n puur Arisch meisje van 21 met dikke memmen, maar iemand die al 35 jaar in het vak zat met spierballen waar je U tegen zegt. Uiteindelijk daar wel een gute Freundschaft mee geschlossen, ze kwam er regelmatig even bijzitten en maakte foto's die ze door appte naar haar dochters.

Rond 15u werd het 'tulpen aus Amsterdam' ingezet door de schlagerband, ik stond helaas net te pissen dus moest dat Vak127-momentje even missen. Na 17u moesten we er echt uit, gingen we nog even het spookhuis in (geen goed idee, zeker niet als je met 4 liter bier in je knar door zo'n ronddraaiende ton wil lopen) en toen op naar het stadion. Hele chille sfeer, lekker met Duitsers nog gedronken in zo'n bierstube en gewoon via een 'normale supporters-ingang' naar binnen. 1-1, helemaal mooi.
Het was een awayday die alles had. Als die bal van Schöne er in blessuretijd in was gegaan zou het helemaal Ultra-Episch zijn geweest, maar ik zal niet klagen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
6 punten bedoelt u zeker? Als we de kansen benutten, dan winnen we beide wedstrijdenbrigade zuid schreef:Wel kut dat Benfica in Athene wint, nu proberen 4 punten te pakken tegen Benfica.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Hangt ook erg af van de houding van de supporters, toch?Alexander schreef:Wat een verschil trouwens de behandeling van Ajax supporters in Beieren dan in de rest van Europa. Enorm gemoedelijke sfeer, Ajax supporters die normaal worden behandeld. Niet een uur in het uitvak worden vastgehouden, maar meteen kunnen vertrekken. Ajax supporters die hun club op een normale manier in de thuisvakken kunnen ondersteunen. Fijne en nette club.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
In welk opzicht, bedoel je dat?Thom schreef:Hangt ook erg af van de houding van de supporters, toch?Alexander schreef:Wat een verschil trouwens de behandeling van Ajax supporters in Beieren dan in de rest van Europa. Enorm gemoedelijke sfeer, Ajax supporters die normaal worden behandeld. Niet een uur in het uitvak worden vastgehouden, maar meteen kunnen vertrekken. Ajax supporters die hun club op een normale manier in de thuisvakken kunnen ondersteunen. Fijne en nette club.
Wanneer Ajax supporters deze ontvangst aan zouden grijpen om de boel kort en klein te slaan of overal met glaswerk te gooien... dan verandert de stemming snel ja.
Dan kan de Duitse politie in hun optreden keihard zijn.
Maar bij wedstrijden in Frankrijk is deze gemoedelijkheid ondenkbaar. Daar zetten ze standaard een paar duizend grimmig kijkende tot de tanden bewapende ME'ers in. Soms zelfs 3 politieagenten op elke uitsupporter.
Regelmatig gooit de politie in Frankrijk dan ook opeens een traangas granaat omdat... omdat... ja, waarom eigenlijk? Vaak gewoon omdat ze daar zin in hebben
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Thijs schreef:Zeker waar. Het was overal relaxed, ook op het Oktoberfest zelf. We waren dinsdagmiddag om 12u op het festivalterrein, en ik dacht 'we zijn iets te vroeg, het zal vast nog rustig zijn'.
BOMVOL zat het. Op een doordeweekse dag, in elke tent 8.000 man aan een liter-pul. Wattafak. Pas in de derde tent vonden we -na indikken- een tafel. Helaas was onze serveerster niet zo'n puur Arisch meisje van 21 met dikke memmen, maar iemand die al 35 jaar in het vak zat met spierballen waar je U tegen zegt. Uiteindelijk daar wel een gute Freundschaft mee geschlossen, ze kwam er regelmatig even bijzitten en maakte foto's die ze door appte naar haar dochters.![]()
In 2004 kregen we onze eigen tent, was dat nu ook?
pi_alfa heeft weer een filmpje in elkaar geknutseld van de sfeerimpressie tijdens en rondom de wedstrijd:
https://www.youtube.com/watch?v=foGAtUr6Evs
En van in de stad:
https://www.youtube.com/watch?v=waTzjhsy4cw
https://www.youtube.com/watch?v=foGAtUr6Evs
En van in de stad:
https://www.youtube.com/watch?v=waTzjhsy4cw
leuk, die knuffel-duitser op het laatst
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Re: FC Bayern München - Ajax 02-10-2018
Rodney Rijsdijk blikt terug op Bayern - Ajax van 14 seizoenen eerder.
En dit is dan duidelijk nog de light versie van zijn verslag van dat tripje:
https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... ktoberfest
En dit is dan duidelijk nog de light versie van zijn verslag van dat tripje:
https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... ktoberfest
-
Bayern na 15 minuten 2-0 achter in de thuiswedstrijd tegen Borusia Munchen Gladbach, zet dat de prestatie van afgelopen dinsdag in een ander daglicht?
-
- AT Toto winner 15/16
Wel een beetje. Vergeet niet dat ze voor Ajax ook al een paar wedstrijden niet gewonnen hadden.
Wat mij betreft niet. Bayern blijft een van de grootste clubs en beste teams ter wereld. Ze zullen wel uit vorm zijn, maar daar hebben wij ook deels aan meegedragen. En CL is ook wat anders dan de Bundesliga qua affiche enzo.Gaizka1985 schreef:Bayern na 15 minuten 2-0 achter in de thuiswedstrijd tegen Borusia Munchen Gladbach, zet dat de prestatie van afgelopen dinsdag in een ander daglicht?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Precies.Mr. Ajax schreef:Wat mij betreft niet. Bayern blijft een van de grootste clubs en beste teams ter wereld. Ze zullen wel uit vorm zijn, maar daar hebben wij ook deels aan meegedragen. En CL is ook wat anders dan de Bundesliga qua affiche enzo.Gaizka1985 schreef:Bayern na 15 minuten 2-0 achter in de thuiswedstrijd tegen Borusia Munchen Gladbach, zet dat de prestatie van afgelopen dinsdag in een ander daglicht?
Had Bayern in de vorm van dinsdag thuis tegen AEK, Viktoria Pilzen of bijv Feyenoord gespeeld, dan hadden ze alsnog met pakweg 4-1 gewonnen.
Vergeet niet dat ze 13 dagen eerder uit bij Benfica nog met gemak met 0-2 wonnen. Maar een vormdipje kan opeens binnen een paar weken komen opzetten, ook kan een tegenstander die je een vervelende avond bezorgt een ploeg richting een vormcrisis duwen.
-
FC Bayern München - Ajax 02-10-2018
Inmiddels wat minder euforisch, een paar dagen na de wedstrijd en de uitslag van vandaag tegen de Borissen bekijkend, hadden we gewoon moeten winnen daar.
Ergens heb ik dat ook. Maar ons spel maakte de prestatie indrukwekkend. Dat van BMG sloeg nergens op.
IK GELOOF!!!!!!
Ik heb de samenvatting ook weer een paar keer gekeken de afgelopen dagen, en je wordt echt misselijk van die gemiste kansen. We hadden daar gewoon moeten winnen.
Toch blijft 1-1 uit in Munchen objectief bekeken een prima uitslag. Voor welk club dan ook.
Toch blijft 1-1 uit in Munchen objectief bekeken een prima uitslag. Voor welk club dan ook.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -