KNVB Beker 2017/2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: KNVB Beker 2017/2018

Bericht door Lionel » wo okt 04, 2017 9:34 am

Niet genoeg lichtmasten om de wedstrijd goed uit te kunnen zenden? Sponsor-gelul, veiligheid (nu een officiele wedstrijd van de KNVB).. KNVB is denk ik deels verantwoordelijk ofzo als er iets gebeurd?
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » wo okt 04, 2017 11:53 am

waarom het olympisch dan niet vraag je je dan af? is dat dan zoveel duurder?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 05, 2017 2:53 pm

Ajax is van de toeristen, ASV De Dijk is van Amsterdam. Vinden ze bij ASV De Dijk. Is natuurlijk ook zo. Stomme Ajaxtoeristen, met hun fototoestellen en posterkokers van het Van Gogh Museum. Stomme Arena. Nee, dan De Dijk, club van de echte Mokumer.

Mijn vrienden voetbalden jarenlang bij een vereniging in Oost. Lekker elk weekend een balletje trappen. Nou ja, behalve wanneer ze naar De Dijk moesten. Dan had ineens het halve elftal griep, hoofdpijn of een congres. De Dijk, daar had niemand zin in: altijd een opgefokte boel, altijd schoppen.

Ik geloof die verhalen uiteraard niet, want De Dijk is de club van de echte Amsterdammers. Van eerlijke, echte mensen met het hart op de tong. Die zijn niet zo.

In 2014 speelde De Dijk in de KNVB-beker tegen Fortuna Sittard. Beetje vechten, beetje oerwoudgeluiden maken. Lachen. Altijd gezellig daar, aan de Schellingwouderdijk.

Nu wordt geldschieter Heino B. weer verdacht van het smokkelen van een kilootje of vierduizend aan cocaïne, las ik gisteren, maar dat moet eerst nog maar eens bewezen worden.

Ik kan me niet voorstellen dat het waar is, want De Dijk is een club van echte Amsterdammers. Mensen met hartjes van goud. Een Mokumse vereniging waar voetbal nog gewoon voetbal is.

De Dijk, Amsterdamse Traditionsverein sedert 1999, heeft een voorzitter en een trainer die fans van Feyenoord zijn en die - wanneer de bekerloting een stadsderby tegen Ajax oplevert - als speellocatie niet het Olympisch Stadion kiezen, maar Volendam. Want je bent Amsterdams of je bent het niet. En in Volendam hebben ze tenminste echt kunstgras.

Trouwens: De Dijk-Ajax ís niet eens een stadsderby, want de Arena ligt gevoelsmatig niet in Amsterdam. En bij Ajax komen geen Amsterdammers, of hadden we dat al duidelijk gemaakt?

Als De Dijk echt Amsterdams is, ben ik bij voorkeur toerist.
Uitstekende column van Menno Pot in het Parool. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wouter

Bericht door Wouter » do okt 05, 2017 4:48 pm

Misschien kan hij een nieuwe versie van zijn boek De Derby uitbrengen en er dan een hoofdstuk getiteld "Beursgenoteerde bobo's versus Bajesgajes" aan toevoegen... :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 06, 2017 12:22 pm

Haha, is het zo'n club. Ik ben er nooit geweest maar ken wel een aantal van dat soort verenigingen uit de tijd dat ik zelf nog voetbalde. Van die clubs dat het soms zelfs eigenlijk niet heel verstandig was om er te winnen. Bedreigingen vanaf de zijlijn naar spelers en scheidsrechters. Asociaal harde overtredingen waar het spel dan gewoon doorging. Ja, leuke clubs zijn dat.

Als de kaarten er zo voorliggen kan ik me niet voorstellen dat de gemeente erg enthousiast is om mee te werken aan het plan voor betaald voetbal daar.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr okt 06, 2017 12:29 pm

Olaf Lindenbergh speelde er een aantal jaar en is er nu volgens mij assistent trainer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

elliquido

Bericht door elliquido » vr okt 06, 2017 3:52 pm

ik herinner mij enkele foto's in de kantine aldaar van ajax spelers (die daar gevoetbald hebben?)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter

Bericht door Wouter » vr okt 06, 2017 7:59 pm

Marillion schreef:Haha, is het zo'n club. Ik ben er nooit geweest maar ken wel een aantal van dat soort verenigingen uit de tijd dat ik zelf nog voetbalde. Van die clubs dat het soms zelfs eigenlijk niet heel verstandig was om er te winnen. Bedreigingen vanaf de zijlijn naar spelers en scheidsrechters. Asociaal harde overtredingen waar het spel dan gewoon doorging. Ja, leuke clubs zijn dat.

Als de kaarten er zo voorliggen kan ik me niet voorstellen dat de gemeente erg enthousiast is om mee te werken aan het plan voor betaald voetbal daar.
Vroeger was MASV in Arnhem ook zo'n club. Ik heb wel eens meegemaakt dat eentje me dreigde neer te steken na afloop als ik als verdediger de bal weg zou koppen bij een hoekschop. En steevast een slag in je maag als de scheidsrechter niet keek. Na afloop met zijn allen tegelijk uit de kleedkamer omdat er anders de kans was dat ze iemand met een overmacht te grazen zouden nemen etc.

Ik weet niet of er iets veranderd is, maar dit bericht uit 2012 wijst er niet op: http://frontpage.fok.nl/nieuws/576352/1 ... LE+COOKIES

Ik vraag me echt af waarom mensen nog scheidsrechter willen zijn in het amateurvoetbal. Lijkt me vreselijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 08, 2017 9:42 am

Ja, herkenbaar. En scheidsrechters hebben het dan inderdaad ook niet makkelijk. Ik begreep vaak wel waarom ze soms dingen lieten gaan. Want die mensen komen met hun sporttas in de hand naar zo'n sportpark en willen 's middags ook weer gewoon naar huis. Nu lijkt het me sowieso niet leuk om te fluiten maar waarom mensen er op dat niveau aan beginnen is me echt helemaal een raadsel. Want je weet gewoon dat je af en toe bij dit soort clubs naar binnen moet.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 08, 2017 3:08 pm

Het leidde er wel toe dat ik als houthakker zowaar een keer linksbuiten heb gestaan. De rechtsback van de tegenpartij had onze linksbuiten geschopt en geslagen en toen wilde onze trainer daar wat meer fysieke kracht tegenover zetten. :confused.gif:

999

Bericht door 999 » zo okt 08, 2017 4:25 pm

Wouter Dijks ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie