Europa seizoen 2017/2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » za aug 05, 2017 12:58 pm

Het basisteam zou sterker moeten zijn. In de breedte zijn we niet sterker geworden.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 05, 2017 1:00 pm

Ajax was in augustus 2016 zwakker dan nu. Toen speelden we onder Bosz het stroperige De Boer spel nog met Riedewald, Gudelj, Bazoer (en Al Ghazi en Cillessen). Pas na de aankoop van Ziyech en die bekerwedstrijd tegen Willem II in september ging het draaien.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 05, 2017 1:17 pm

Op https://youtu.be/R456nqB5Sb0?t=6 zie je dat er 21 spelers op de helft van Nice staan! Er staat een speler helemaal vrij vlak voor de middenlijn, door niemand verdedigd, er staan drie spelers van Nice (weliswaar op eigen helft) voor twee verdedigers van Ajax. Hoe is dat in godsnaam mogelijk, dit al na een paar minuten. Een verdediger kan blijkbaar tientallen meters oprukken zonder gehinderd te worden.

Verschil, qua resultaat, met vorig jaar is dat er toen wel gewonnen werd en nu toch eerst Rosenborg moet worden uitgeschakeld. Rosenborg zal wachten, de kansen komen wel, of ze ze kunnen benutten is een tweede. Bendtner (speelt niet voor niets in Noorwegen) is niet sneller dan Sanchez, het gaat om de diepgaande middenvelders.

Er kan dit seizoen natuurlijk wel worden gebouwd aan wat er al staat, maar constant druk moeten zetten en dan niet de kracht/snelheid hebben om het middenveld te beheersen zal niet de bedoeling zijn van Keizer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 05, 2017 2:48 pm

Verschil is ook wel of je tegen de nummer 3 van Frankrijk of tegen een Griekse ploeg speelt. Ajax had het vorig seizoen tegen mindere ploegen dan Nice ook lastig met lopende middenvelders. Denk aan de eerste minuten in Kopenhagen en Gelsenkirchen.

90 minuten afjagen lukt geen ploeg. Na de 2-1 en bij het inslaan van de vermoeidheid moet je ook wat anders kunnen. Ruimtes klein maken, as volplempen met spelers en gedisciplineerd ruimtes verdedigen. Dat lukte vorig seizoen niet en ook tegen Nice niet. Wordt blijkbaar niet op getraind. Zal toch moeten om spelers en team naar een hoger plan te tillen.

Vraag me nog steeds af hoe TD Overmars tegen z'n zwakke backs, VM en linksbuiten aankijkt. De tijd leek me na Stockholm rijp om talentvolle spelers naar Amsterdam te halen. Zo'n finale zou een talentenmagneet hebben moeten zijn. In plaats daarvan mis je tegen Nice het gif van Klaassen. Jammer, weer een gemiste kans.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za aug 05, 2017 3:03 pm

wimpey schreef:In plaats daarvan mis je tegen Nice het gif van Klaassen.
Weet je wie Ajax nu met al die jonkies goed zou kunnen gebruiken, zo'n 'klootzak' als Poulsen.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 05, 2017 3:43 pm

Ajax had het vorig seizoen tegen mindere ploegen dan Nice ook lastig met lopende middenvelders.
Is ook de enige kans van een middelmatige ploeg om van Ajax te winnen.

Ook tegen Nice uit zie jet hetzelfde beeld. Volgens mij was het bij de laatste kans voor Nice, dan onder in het beeld een sjokkende Ajaxmiddenvelder, hoofd een beetje naar beneden, aan het terug wandelen was. Toen liep het goed af, maar dat is geen garantie voor de volgende keer.

Onze centrale verdedigers zijn dan niet in staat om aan de bal te komen, de ruimtes zijn te groot, Sanchez stapte in, De Ligt liep "lucht te dekken", een verdediger kan ongehinderd opkomen geen voorhoedespeler die hem hindert, geen middenvelder te bekennen. Ik ben bang dat het probleem niet zo maar is op te lossen door training; spelers kunnen toch ook zelf denken, weten ondertussen ook wel er gebeurt, maar er wordt niet adequaat gehandeld. Ook Zyech is dan nergens te bekennen, Schöne? Moet Viergever ook in de breedte veel meters maken en is dan te laat.

Ze zullen er vaak genoeg op hebben getraind, maar tijdens een wedstrijd wordt het geleerde niet toegepast. Ik vind onze spelers, gemiddeld, ook niet snel genoeg op de eerste meters.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 05, 2017 4:26 pm

Voornaamste zaak is wat mij betreft het halen van een '6' die een beetje snel is op de eerste meters en ook snel kan handelen. Schone lukt niet in Europa, Donny vind ik een echte half, evenals Frenkie. Essentieel aan ons spel.

Ik maak me minder druk om de linksbuiten positie, daar kun je nog altijd Kluivert zetten en Neres of evt. Cerny op rechts.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus

Bericht door columbus » za aug 05, 2017 5:09 pm

Precies, een goede 6 is zeer hard nodig. Snap ook niet dat alleen wij supporters dit zien. Schone is echt een prima gast maar Ajax moet doorselecteren. Daarnaast moeten er verdedigers bij komen voor op de back posities. Het is erg dunnetjes allemaal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 05, 2017 5:18 pm

Toch heeft Ajax relatief weinig doelpunten in het elftal, de Eredivisie wordt vaak gewonnen door de club die de meeste doelpunten maakt.

Plaats reactie