AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Bericht door Bert » zo nov 06, 2016 10:39 pm

Godzijdank probeerde Van den Brom er een echte wedstrijd van te maken. Hij heeft de kwetsbaarheden van Ajax opgezocht (Sanchez' tactische onstuimigheid, in de rug komen van Schöne, een permanente bewaker voor Ziyech, korte dekking op de buitenspelers aangezien ze toch niet diep gaan).

Daarnaast profiteerde AZ natuurlijk van het zwakke spel van Ajax. Maar ik hoop dat meer trainers Ajax zo gaan bespelen. Daar wordt Ajax beter van.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Bericht door Alexander » zo nov 06, 2016 10:52 pm

Vinden jullie Schone het nou zo goed doen?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Bericht door Mano » ma nov 07, 2016 8:35 am

Younes en Traore, de 2 waarbij je haat-liefde voelt.

Ze klooien en verliezen de bal, ze ogen flegmatiek en dan.... scoren ze of geven ze een assist.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 07, 2016 8:41 am

Mano schreef:Younes en Traore, de 2 waarbij je haat-liefde voelt.

Ze klooien en verliezen de bal, ze ogen flegmatiek en dan.... scoren ze of geven ze een assist.
Qua cijfertjes doet vooral Younes het vrij aardig, inderdaad. Maar dat blijft een luie, tactische nitwit. Ik zou hem als pinchitter erbij willen hebben hoor, maar ik kan niet wachten totdat Cerny zijn plek in de basis overneemt. Jammer van dat klote blessure nu ook.

Traore kan heeft zo'n heerlijke dribbel, alleen moet ie dieper 'beginnen'. Dan is hij echt altijd gevaarlijk en vaak ook succesvol. Zoals gisteren bij z'n goal, zijn assist op Ziyech tegen Celta, en ga zo maar door. De rechtsback van de tegenstander moet dan maar op een andere manier opgevangen worden, Traore heeft niks rond en zelfs onder de middellijn te zoeken. En dan is het ook maar een kwestie van tijd voordat zijn tegenstanders het helemaal niet meer aandurven om hem alleen te laten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Bericht door Mano » ma nov 07, 2016 8:59 am

Mr. Ajax schreef:
Traore kan heeft zo'n heerlijke dribbel, alleen moet ie dieper 'beginnen'. Dan is hij echt altijd gevaarlijk en vaak ook succesvol. Zoals gisteren bij z'n goal, zijn assist op Ziyech tegen Celta, en ga zo maar door. De rechtsback van de tegenstander moet dan maar op een andere manier opgevangen worden, Traore heeft niks rond en zelfs onder de middellijn te zoeken. En dan is het ook maar een kwestie van tijd voordat zijn tegenstanders het helemaal niet meer aandurven om hem alleen te laten.
Traore was anders heel nuttig in meeverdedigen tegen Celta, stond soms op eigen achterlijn. Maar snap je betoog over zijn dribbel.

Younes is (waarschijnlijk) geblesseerd dus kan Cerny spelen (of is hij ook geblesseerd)
Kunnen we kijken of hij hetzelfde rendement heeft zonder Younes te passeren
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Bericht door GangstaRiB » ma nov 07, 2016 9:01 am

Alexander schreef:Vinden jullie Schone het nou zo goed doen?
Ja. In de eerste helft onderschept hij (bij een 1-0 stand) de bal. Dat was het moment dat er 2 of 3 verdedigers aan de rechterkant waren om Sinkgraven te ondersteunen. Als Schone daar niet liep, hadden 3 AZ'ers vrij op doel kunnen lopen. De pass op Younes waar de 1-2 uit komt, pure klasse.

Schone heeft zoveel rust aan de bal, je kunt de bal altijd kwijt aan hem... Hij is ontzettend belangrijk.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Bericht door elliquido » ma nov 07, 2016 2:00 pm

youness is fantastisch voor ajax. Hij is zo dreigend met de bal aan zijn voet, ongelofelijk. Ja hij mist kansen (gisteren ook bij de 2e goall) en met wat meer precisie prikt hij er wat meer in, maar kom op, ik zag messi gisteren ook een paar keer missen na mooie dribbels.
De laatste pass kan beter en constanter, maar gisteren zet hij traore ook in scoringspositie bij de 1-1.

kortom, ik vind het heerlijk dat we eindelijk weer een linksbuiten hebben die mannetjes passeert en behoorlijk wat rendement heeft. En ja, het kan allemaal beter, maar als dat er was, speelde hij bij barcelona ipv Neymar.

gisteren waren Dolberg en Ziyech de dissonanten en de bewierrookte sinkgraven liep te slapen bij die 2-2. Ik begrijp dat de interlandmannen rust nemen de komende weken. Dat lijkt me geen overbodige luxe.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ - Ajax 6 november 2016 14:30

Bericht door GangstaRiB » ma nov 07, 2016 4:20 pm

Ja het feit dat Younes nauwelijks meeverdedigd en dat hij pas sinds een maand linksback is, is een beetje teveel voor Sinkgraven.
Wat betreft Younes: ik ken weinig spelers die zo vaak een duel aan durft te gaan, ook al zit ie niet in de wedstrijd. Er gebeurt toch altijd wat. Ik moet nog maar zien of Cerny dat beter kan/doet. Younes maakt het de tegenstander altijd lastig. Geen obligate passjes naar achter, zoals AEG dat doet.

Plaats reactie