Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8577
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Alexander » do okt 20, 2016 7:53 pm

Andermaal een verschrikkelijke pot. Ik hoor jullie steeds over een beter Ajax. Het zal wel, maar ik zie er niks van. Iedere keer als de tegenstander van iets hoger niveau is, is het pet.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Iniesta » do okt 20, 2016 7:55 pm

Prima resultaat, tijden geleden dat we zo makkelijk door de poule gingen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door LucaS » do okt 20, 2016 7:58 pm

Vorig jaar eindigden we onder fucking Molde
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Demosthenes » do okt 20, 2016 8:00 pm

Iniesta schreef:Prima resultaat, tijden geleden dat we zo makkelijk door de poule gingen.
Kan ik, die niets heeft kunnen zien, bevestigen.

Een mooi resultaat tegen een Spaanse ploeg, dat moet vertrouwen geven voor zondag. Met de 2-2 van de andere tegenstanders een ongekende situatie, Ajax bovenaan in de poule.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door wimpey » do okt 20, 2016 8:01 pm

Alexander schreef:Andermaal een verschrikkelijke pot. Ik hoor jullie steeds over een beter Ajax. Het zal wel, maar ik zie er niks van. Iedere keer als de tegenstander van iets hoger niveau is, is het pet.
Ik heb 25 spelers gezien vanavond. Het is dat voetbalprofessor Le T. 'm geweldig vindt, anders zou ik bijna gaan denken dat Gudelj de zwakste van alle 25 was. De topaankopen Sánchez en Ziyech waren prima, van het niveau van Traoré en Cassierra ben ik (niet voor het eerst) geschrokken. Met 11 man win je deze pot, dit Celta was niet veel soeps. Ajax moet deze pot winnen, maar doet het niet. Da's wel veelzeggend.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Jöhnk » do okt 20, 2016 8:02 pm

Ajaciedjuh schreef:Terechte uitslag. Uitblinkers Sánchez (whats new) en Veltman.
Veltman was inderdaad goed, voor het eerst sinds tijden. Sinkgraven ook goed, al had hij iets meer kunnen doen bij het tegendoelpunt.

Met Younes moesten we maar op het 'hoogtepunt' stoppen. Man man man, wat was hij slecht. En nooit gaat hij eens diep. Dat moet superfrustrerend zijn voor Ziyech die natuurlijk een fantastische dieptepass heeft.

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door wimpey » do okt 20, 2016 8:09 pm

Jöhnk schreef: Met Younes moesten we maar op het 'hoogtepunt' stoppen. Man man man, wat was hij slecht. En nooit gaat hij eens diep. Dat moet superfrustrerend zijn voor Ziyech die natuurlijk een fantastische dieptepass heeft.
Ajax' superspits zou zich nog meer kunnen profileren met 2 buitenspelers naast zich, die oog zouden hebben voor het teambelang. Steeds weer kansloos balverlies en onmogelijke exercities.

Ik vrees nu al voor Karsdorp (!!), die 10 keer over Younes heen gaat, zoals die back van Luik laatst.

Lekkere pot van Ziyech. Ajax heeft met Ziyech, Sánchez en Dolberg 3 toptalenten in huis. Helaas hebben we er ook een aantal die dat surplus keihard omlaag halen, waardoor er onder de streep slechts een redelijke tot behoorlijke ploeg staat. Winterstop is een mooi moment om door te selecteren.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Lionel » do okt 20, 2016 8:59 pm

Dolberg verdient rust hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Marillion » do okt 20, 2016 9:10 pm

Tegen Kozakken Boys. Eerst zondag even twee doelpunten maken. :biggthumpup.gif:

Deze wedstrijd was niets maar het resultaat is wel in orde. Met het gelijkspel tussen Luik en Panathinaikos is onze voorsprong volledig intact. Normaal gesproken is de volgende ronde bereiken geen probleem meer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Cluijffert » do okt 20, 2016 9:11 pm

Wat een slap gezanik hier van sommigen. Ik zal de eerste zijn die bepaald nog niet overtuigd is van Bosz als trainer, maar als je zulke resultaten in Europa behaalt, met een team dat volgens dezelfden bestaat uit een enkel talent en verder alleen maar enorme prutsers, dan is uit in Spanje dit gewoon een uitstekend resultaat.

Het afserveren van de Verlosser door zijn eigen discipelen, het mislukken van de FR, de puinhopen, het aanstellen van een Feyenoorder en het herstellen van de (zeker niet positieve) status quo binnen Ajax heeft jullie blijkbaar zo verdomd verzuurd gemaakt, dat alles wat ook maar neigt naar een verbetering ten opzicht van de afgelopen jaren, wordt bedolven onder een emmer stront.

Kom dan gewoon niet meer hier, negeer Ajax cold turkey, maak boswandelingen met je partner, maar waarom zou je jezelf dit aandoen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Duke » do okt 20, 2016 9:17 pm

+1
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Chris » do okt 20, 2016 9:26 pm

+1
Chris a.k.a Giiser

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Demosthenes » do okt 20, 2016 9:42 pm

In principe +1, maar de meeste posters zien toch wel iets positiefs?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Mr. Ajax » do okt 20, 2016 10:31 pm

Demosthenes schreef:In principe +1, maar de meeste posters zien toch wel iets positiefs?

+1 :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door elliquido » do okt 20, 2016 10:45 pm

Zondag winnen. Hopelijk zijn de mannen niet te moe.
Ben nog steeds niet mee eens dat de basis hier gespeeld heeft, maar zondag mag de technische staf het ongelijk bewijzen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Mano » vr okt 21, 2016 8:25 am

Ik had wel het gevoel dat als het veld beter was, Ajax had gewonnen.
Hoeveel momenten spelers aanzetten en weggleden... Mensen als Dolberg en Traore liepen op ijs te ballen, leek wel.


Ziyech... bij het 2de doelpunt houd hij de bal bij zich, kijkt en lobt de bal in de diepte waar Gudelj heen kon sjokken...
Hij opende een paar keer schitterend :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Le T. » vr okt 21, 2016 10:03 am

wimpey schreef:Lekkere pot van Ziyech. Ajax heeft met Ziyech, Sánchez en Dolberg 3 toptalenten in huis. Helaas hebben we er ook een aantal die dat surplus keihard omlaag halen, waardoor er onder de streep slechts een redelijke tot behoorlijke ploeg staat. Winterstop is een mooi moment om door te selecteren.
Niet toevallig allemaal spelers die net een paar maanden bij de selectie zijn. Het duurt even voordat 5 jaar kaalslag op basis van populariteit en linkerhersenhelftengeneuzel is hersteld.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door 999 » vr okt 21, 2016 10:06 am

Gewoon een goed resultaat dit.Beetje meer rust in het spel en je had hier gewoon met 3 punten naar huis gegaan.Vond Onana bij de 2e goal niet goed staan.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Demosthenes » vr okt 21, 2016 10:10 am

Op AS lees ik in de commentaren in de krant dat Celta met een B-elftal speelde, maar hoeveel invallers had Celta?

Dolberg de assist voor het eerste doelpunt, maar in een korte samenvatting lijkt Gudelj de man van de assist bij het tweede doelpunt. Ik vraag me af of hij wordt genoemd op AT., niet bij het tweede doelpunt wel als slechtste speler van de 25 (zou zo maar kunnen, heb de wedstrijd niet gezien en in de samenvatting die ik gezien heb, is hij net zo lang te zien als Dolberg) Ere wie ere toekomt, de bal die hij aan Younes geeft lijkt erg veel op die van Dolberg, ongeveer dezelfde plek, Ziyech en Younes moeten hun man passeren, raken de bal een keer of zes en schieten met hun favoriete been in dezelfde hoek.
Laatst gewijzigd door Demosthenes op vr okt 21, 2016 10:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander
Berichten: 8577
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Alexander » vr okt 21, 2016 10:36 am

wimpey schreef:
Alexander schreef:Andermaal een verschrikkelijke pot. Ik hoor jullie steeds over een beter Ajax. Het zal wel, maar ik zie er niks van. Iedere keer als de tegenstander van iets hoger niveau is, is het pet.
Ik heb 25 spelers gezien vanavond. Het is dat voetbalprofessor Le T. 'm geweldig vindt, anders zou ik bijna gaan denken dat Gudelj de zwakste van alle 25 was. De topaankopen Sánchez en Ziyech waren prima, van het niveau van Traoré en Cassierra ben ik (niet voor het eerst) geschrokken. Met 11 man win je deze pot, dit Celta was niet veel soeps. Ajax moet deze pot winnen, maar doet het niet. Da's wel veelzeggend.
En dat is volgens mij doodzonde, omdat Ajax met jongens als Bazoer, Tete en Riedewald direct sterker is. En ik heb Cerny zien spelen maandag, die heeft meer oog voor z'n medespelers dan Youness en Traore samen. Volgens mij rendeert Dolberg ook veel beter met Ghazi op rechts en Cerny op links.

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door GangstaRiB » vr okt 21, 2016 11:02 am

wimpey schreef:
Alexander schreef:Andermaal een verschrikkelijke pot. Ik hoor jullie steeds over een beter Ajax. Het zal wel, maar ik zie er niks van. Iedere keer als de tegenstander van iets hoger niveau is, is het pet.
Ik heb 25 spelers gezien vanavond. Het is dat voetbalprofessor Le T. 'm geweldig vindt, anders zou ik bijna gaan denken dat Gudelj de zwakste van alle 25 was. De topaankopen Sánchez en Ziyech waren prima, van het niveau van Traoré en Cassierra ben ik (niet voor het eerst) geschrokken. Met 11 man win je deze pot, dit Celta was niet veel soeps. Ajax moet deze pot winnen, maar doet het niet. Da's wel veelzeggend.
Wat zegt het dan? Mij zegt het dat in een paar maanden, Bosz er al voor zorgt dat Ajax gewoon beter is dan menig Europese tegenstanders, iets wat onder De Boer wel anders was.

De kritiek dat jongens als Riedewald of Tete niet de voorkeur genieten.. tsja.. misschien moeten wij die gasten niet zo ophemelen als ze een bal naar de juiste kleur hebben gepassed. Niet lullig bedoeld, maar ik ben ervan overtuigd dat Bosz niet zomaar Gudelj kiest ipv Riedewald. De tijden dat een talent per definitie een (basis)plaats krijgt zijn gelukkig een beetje achterwege. Bosz heeft resultaten te halen en heeft dus geen zin in rookie-mistakes.

Alexander
Berichten: 8577
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door Alexander » vr okt 21, 2016 12:35 pm

Ajax beter dan menig Europees tegenstander?

We gingen met veel geluk door tegen Paok. We speelde afschuwelijk tegen Rostov, een club waar niemand op dit forum van heeft gehoord. We wonnen in een verschrikkelijke wedstrijd van Panathinaikos. We wonnen van Luik, maar werden in grote delen van de wedstrijd totaal overklast. En gisteren pakken we een punt in Vigo, tegen een ploeg die grotendeels met z'n B-kern speelde.

Bosz heeft hier bij een aantal, vreemd genoeg, veel meer krediet dan zijn voorganger. Voorlopig presteert hij, ook als je de statistieken bekijkt, absoluut niet beter. Zie ook https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... nk-de-boer. Sterker nog, hij heeft in een hele korte tijd al voor vele tientallen miljoenen transferwaarde vergooit.

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door wimpey » vr okt 21, 2016 12:50 pm

Demosthenes schreef: Dolberg de assist voor het eerste doelpunt, maar in een korte samenvatting lijkt Gudelj de man van de assist bij het tweede doelpunt. Ik vraag me af of hij wordt genoemd op AT., niet bij het tweede doelpunt wel als slechtste speler van de 25 (zou zo maar kunnen, heb de wedstrijd niet gezien en in de samenvatting die ik gezien heb, is hij net zo lang te zien als Dolberg) Ere wie ere toekomt, de bal die hij aan Younes geeft lijkt erg veel op die van Dolberg, ongeveer dezelfde plek, Ziyech en Younes moeten hun man passeren, raken de bal een keer of zes en schieten met hun favoriete been in dezelfde hoek.
Oordelen obv een samenvatting is als een boek beoordelen obv een recensie, want volledig arbitrair. En Dolberg blijft een dingetje. Get over it: ik had het vwb Dolberg gewoon goed gezien.

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door wimpey » vr okt 21, 2016 12:56 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef: Niet toevallig allemaal spelers die net een paar maanden bij de selectie zijn. Het duurt even voordat 5 jaar kaalslag op basis van populariteit en linkerhersenhelftengeneuzel is hersteld.
Als dat zo zou zijn zouden Westermann, Cassierra en Traore ook de pannen van het dak moeten spelen. Het door mij genoemde trio heeft simpelweg meer kwaliteit.

Al met al best tevreden over Bosz. Hij was aan het dwalen, maar vond in die bekerpot het juiste spoor. Nu is het een zaak van het gemiddelde niveau opkrikken en de zwakke broeders eruit mikken.

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Celta de Vigo - Ajax 20-10-2016

Bericht door GangstaRiB » vr okt 21, 2016 2:31 pm

Alexander schreef:Ajax beter dan menig Europees tegenstander?

We gingen met veel geluk door tegen Paok. We speelde afschuwelijk tegen Rostov, een club waar niemand op dit forum van heeft gehoord. We wonnen in een verschrikkelijke wedstrijd van Panathinaikos. We wonnen van Luik, maar werden in grote delen van de wedstrijd totaal overklast. En gisteren pakken we een punt in Vigo, tegen een ploeg die grotendeels met z'n B-kern speelde.

Bosz heeft hier bij een aantal, vreemd genoeg, veel meer krediet dan zijn voorganger. Voorlopig presteert hij, ook als je de statistieken bekijkt, absoluut niet beter. Zie ook https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... nk-de-boer. Sterker nog, hij heeft in een hele korte tijd al voor vele tientallen miljoenen transferwaarde vergooit.
Paok was de eerste serieuze tegenstander. Rostov-thuis hadden we moeten winnen, waren veel beter. Statistieken zijn niet alles. Onder De Boer waren er wedstrijden waar één schot op doel was en dat toevallig een doelpunt opleverde. Op dit moment is er meer marge. Je hebt het gevoel dat Ajax kan scoren en dat ze niet louter achteruit lopen. Die transferwaarde.... allemaal fictieve bedragen en daar heeft Bosz niets mee te maken. Als Riedewald het niet lukt om Gudelj eruit te spelen.. is dat de schuld van Bosz?

Plaats reactie