Panathinaikos - Ajax 15-09-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Panathinaikos - Ajax 15-09-2016

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2016 11:05 am

wimpey schreef:
Khraa schreef: De alom bewierookte Dolberg was degene die de bal het stadion uit schoot.
Ik vond Dolberg ook niet zo goed invallen. Je zag wel flitsen van z'n klasse: hij neemt een bal goed aan en draait makkelijk weg. Kwam die schotkans van Younes uit voort... Ik heb dit seizoen nog geen betere spits in Ajax-1 gezien dan dat ventje van 18.
Was geen geweldige invalbeurt, nee.
Toch was ook gisteravond de beste actie van Traoré, ondanks het feit dat hij nu eindelijk gescoord heeft, dat hij zich liet wisselen voor Dolberg.

Ik blijf er bij dat de ballen in het voetbal de laatste jaren echt veel te licht zijn geworden. Niet alleen Gudelj, Ziyech, Traoré en Dolberg schieten regelmatig ballen ruim 30 meter over. Ook C. Ronaldo doet dat diverse keren per wedstrijd. :blush.gif: En die heeft toch wel een vrij aardige techniek. :blush.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 16, 2016 11:46 am

Cruijff schreef:Ik blijf er bij dat de ballen in het voetbal de laatste jaren echt veel te licht zijn geworden. Niet alleen Gudelj, Ziyech, Traoré en Dolberg schieten regelmatig ballen ruim 30 meter over. Ook C. Ronaldo doet dat diverse keren per wedstrijd. :blush.gif: En die heeft toch wel een vrij aardige techniek. :blush.gif:
Dat lijkt me los van elkaar te slaan. Je raakt een bal goed of niet, als je hem verkeerd raakt maakt het niet zoveel uit hoe verkeerd. Meestal is de timing verkeerd of wordt het standbeen te ver van de bal gezet. Maar vaak schieten werkt gewoon.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2016 11:51 am

Le T. schreef:
Cruijff schreef:Ik blijf er bij dat de ballen in het voetbal de laatste jaren echt veel te licht zijn geworden. Niet alleen Gudelj, Ziyech, Traoré en Dolberg schieten regelmatig ballen ruim 30 meter over. Ook C. Ronaldo doet dat diverse keren per wedstrijd. :blush.gif: En die heeft toch wel een vrij aardige techniek. :blush.gif:
Dat lijkt me los van elkaar te slaan. Je raakt een bal goed of niet, als je hem verkeerd raakt maakt het niet zoveel uit hoe verkeerd. Meestal is de timing verkeerd of wordt het standbeen te ver van de bal gezet. Maar vaak schieten werkt gewoon.
Vaak schieten werkt gewoon zegt Le T. :smile-ajax.gif: Is dat niet juist de kritiek die jij altijd uit op Wesley Sneijder? :smallgrin.gif:

Ik zie inderdaad erg veel spelers hun standbeen continu verkeerd neerzetten. Extreem vaak zelfs. Voetbal evolueert in sneller, beter, fysiek sneller en technisch superieur tov vroeger daar ga ik niet in mee. Waarom snapten voetballers uit de jaren '70 en '80 wel hoe ze een bal moeten trappen en waarom begrijpt in 2016 dan bijna niemand er ene reet van? :confused.gif:

Maar deze ballen liften wel extreem snel omhoog hoor. Ze zijn lichter gemaakt voor meer spektakel en ook om de hersenschade door koppen terug te dringen. Maar heb je weleens op het veld gestaan met de Derbystar bal, met die ballen die telkens voor een WK gemaakt worden of die in de EL/CL worden gebruikt? Die liften extreem snel omhoog en zijn echt vééééél te licht, hoor. :blush.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » vr sep 16, 2016 12:25 pm

Vaak schieten werkt gewoon zegt Le T. :smile-ajax.gif: Is dat niet juist de kritiek die jij altijd uit op Wesley Sneijder? :smallgrin.gif:
Kortom, dat vaak schieten doen we op training zodat hij er tijdens de wedstrijd vaker in gaat. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 16, 2016 12:43 pm

Cruijff schreef:
Le T. schreef:
Met vaak schieten bedoel dat je probeert een stuk of 10-15 keer per wedstrijd een van de spelers met een goed schot vrij te spelen voor een schot vanaf een meter of 20-25. Niet dat één speler telkens maar weer met zijn zwakke been tegen een verdediger opschiet omdat hij het niet meer weet of dat uit frustratie van eigen helft schiet na een tegentreffer met nog 10 minuten te voetballen.
Ik zie inderdaad erg veel spelers hun standbeen continu verkeerd neerzetten. Extreem vaak zelfs. Voetbal evolueert in sneller, beter, fysiek sneller en technisch superieur tov vroeger daar ga ik niet in mee. Waarom snapten voetballers uit de jaren '70 en '80 wel hoe ze een bal moeten trappen en waarom begrijpt in 2016 dan bijna niemand er ene reet van? :confused.gif:

Maar deze ballen liften wel extreem snel omhoog hoor. Ze zijn lichter gemaakt voor meer spektakel en ook om de hersenschade door koppen terug te dringen. Maar heb je weleens op het veld gestaan met de Derbystar bal, met die ballen die telkens voor een WK gemaakt worden of die in de EL/CL worden gebruikt? Die liften extreem snel omhoog en zijn echt vééééél te licht, hoor. :blush.gif:
Nee, maar die zwabberbal maakt op zich het vaak schieten ook weer lonender omdat de keeper er moeite mee heeft. Bij die Dolberg was het ook een schot in de categorie 'ik weet even niks beters' dan krijg je ook sneller dat die niet goed uitkomt bij de bal. Verder speelt hier denk ik ook de teloorgang van de spelmaker, die kan een combinatie zoeken waardoor die zelf goed uitkomt voor het schot, of een ander de tijd en ruimte geven om een aanloopje te nemen waarin de pas zo gecorrigeerd kan worden dat het standbeen goed uitkomt.

Misschien is het ook de algehele snelheid van het spel, waardoor spelers banger zijn dat ze op de bal stappen, want als je goed wil schieten moet je het standbeen wel dicht bij de bal neerzetten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 16, 2016 1:34 pm

Ik kan vaak in heel grote delen met je meegaan Le T., maar ik mis, mede doordat spelers uit de categorie Gudelj ons trakteren op het ene 'schot' na het andere en door de evolutie van het spel gewoon de tijd dat ik voetbal een veel leukere kijksport vond.

We worden in de CL en soms ook de PL getrakteerd op de ene spectaculaire treffer na de andere, maar als je 90 minuten lang hele wedstrijden gaat zitten kijken is er als kijksport amper meer doorheen te komen. Amusementswaarde is vaak heel erg laag, niveau valt ook flink tegen.

Inmiddels kunnen beperkte backs met hun zwakke been ballen heel hard richting de kruising schieten, terwijl hun traptechniek met zelfs het 'sterke' been... tja... niet bijster indrukwekkend is.

Nog maar een paar decennia terug had elk team maximaal 1 à 2 spelers als Ronald Koeman (of om naar jouw forum nick te verwijzen, Matthew Le Tissier) die echt hard op doel konden poeieren van grote afstand. Wanneer een team erin slaagde zo'n Koeman of Le Tissier vrij te spelen of als je in de slotfase een vrije trap kreeg dan ging je er echt goed voor zitten.

Nu ga ik nog steeds regelmatig voor een voetbalwedstrijd zitten, maar heb ik daarna het gevoel echt mijn tijd te hebben verspeeld. Finales zijn wel vaker niet fraai, maar Portugal-Frankrijk het laatste EK? Pffff! Eigenlijk heb ik dat hele EK geen enkele fatsoenlijke pot voetbal gezien...

Italië-Spanje was mooi en IJsland-Engeland... Maar niet vanwege het niveau.

Nu als C. Ronaldo vanaf 30 meter gaat uithalen denk ik meestal 'het zal wel, kijk maar uit dat je in Bernabeu op de 2e of 3e ring je neus niet breekt.' Als Gudelj in de Arena aanlegt krijg ik de neiging om naar P2 te gaan of naar P6 of P7 om daar de bal weer van de parkeerplaats op te rapen. :blush.gif:

Harder kunnen lopen en breder zijn geworden in de sportschool maakt niet automatisch beter. Kijk maar naar Memphis Depay (34 miljoen) en Ryan Babel (18 miljoen), op basis van een heel korte periode vlammen verzamelen ze een paar dikke contracten. In de huidige voetballerij stikt het van de Depays en de Babels.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr sep 16, 2016 8:05 pm

Vond het wel een sympathieke scheidrechter (op de gele kaarten voor Ziyech na :ajaxsmiley.gif: ), beetje geel, beetje rood en een penalty (Keeper kwam te vroeg uit, de penalty had overgenomen moeten worden als Riedewald niet had gescoord :smile-ajax.gif: )
InnerHarbour schreef:
brigade zuid schreef:Volgens mij hebben we nu weer een Engelse scheids, net als tegen PAOK uit.
Andre Marriner, middenmotortje die in de PL de topwedstrijden niet krijgt alleen als 4de official.
Op http://us.soccerway.com/referees/andre-marriner/48795/ kun je zien welke middenmoters hij dit seizoen in de PL heeft gefloten: twee keer MU, MC, Chelsea, TH, Arsenal, kampioen Leicester.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr sep 16, 2016 11:03 pm

Ja ouwe sago, die site ken ik, vandaar dat ik weet dat hij geen topwedstrijden krijgt om te fluiten. :smallgrin.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » za sep 17, 2016 6:09 am

Het woordje 'sago' triggert me even. Maarreh, prima scheids toch die Marriner? :hypocrite.gif: http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 16771.html
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za sep 17, 2016 7:25 am

Chelsea, Manchester City, Arsenal, Tottenham Hotspur, Manchester United en de huidige kampioen gefloten hebben in een seizoen dat net is begonnen, een echte topper (die inderdaad ook wel eens Liverpool zal fluiten) Everton zit er niet bij, maar de andere toppers wel. :hypocrite.gif:
Sago is een zetmeelproduct dat wordt gewonnen door het merg van verschillende soorten palmen en palmvarens, vnl. soorten uit de geslachten: Metroxylon en Zamia, (allen Sagopalm genoemd), uit de stam te persen. Sago bestaat voor het overgrote gedeelte uit koolhydraten en bijna geen vitaminen en al helemaal geen vetten of eiwitten. Het vormt het hoofdbestanddeel op het menu in grote delen op de Molukken en in Nieuw-Guinea. Het wordt daarom basisvoedsel genoemd.
https://www.wikiwand.com/nl/Sago zie ook http://www.encyclo.nl/begrip/Sago Vreemd om basisvoedsel genoemd te worden, wat een woordenschat. :drecul.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » za sep 17, 2016 7:56 am

Demosthenes schreef:Chelsea, Manchester City, Arsenal, Tottenham Hotspur, Manchester United en de huidige kampioen gefloten hebben in een seizoen dat net is begonnen, een echte topper (die inderdaad ook wel eens Liverpool zal fluiten) Everton zit er niet bij, maar de andere toppers wel. :hypocrite.gif:
Sago is een zetmeelproduct dat wordt gewonnen door het merg van verschillende soorten palmen en palmvarens, vnl. soorten uit de geslachten: Metroxylon en Zamia, (allen Sagopalm genoemd), uit de stam te persen. Sago bestaat voor het overgrote gedeelte uit koolhydraten en bijna geen vitaminen en al helemaal geen vetten of eiwitten. Het vormt het hoofdbestanddeel op het menu in grote delen op de Molukken en in Nieuw-Guinea. Het wordt daarom basisvoedsel genoemd.
https://www.wikiwand.com/nl/Sago zie ook http://www.encyclo.nl/begrip/Sago Vreemd om basisvoedsel genoemd te worden, wat een woordenschat. :drecul.gif:
Deels wel als 'fourth official' he, dat noem ik niet echt 'fluiten'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 17, 2016 8:02 am

Sandro_Calaaabro schreef:Het woordje 'sago' triggert me even. Maarreh, prima scheids toch die Marriner? :hypocrite.gif: http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 16771.html
Dank voor het bijdrage aan het bewijs dat hij de topwedstrijden niet fluit :biggthumpup.gif:

Hoe was hij overigens bij de wedstrijd van Ajax?
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za sep 17, 2016 10:15 am

MC, MU en Chelsea als referee, maar dat zijn dan middenmoters? Staat MC niet bovenaan?

zeux

Bericht door zeux » za sep 17, 2016 1:11 pm

Er zijn zes topteams die je noemt, die spelen niet altijd tegen elkaar, dus geregeld zijn er vijf, zes wedstrijden waarin die acteren. Dat is de helft (of zo) van het programma. De kans dat je als ref zo'n wedstrijd soms fluit is heel groot. Dan is iedere scheifs daar een topscheids, wanneer je dat criterium hebt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 17, 2016 1:20 pm

Waarom is het uberhaupt interessant of deze scheidsrechter grote wedstrijden mag fluiten in de Premier League?

We hebben geen last van hem gehad. Dat is het enige waar ik interesse in heb. Die domme rode kaart van Ziyech had hij volledig aan zichzelf te danken.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie