Ajax - Vitesse 11-09-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Ajax - Vitesse 11-09-2016

Bericht door InnerHarbour » ma sep 12, 2016 2:00 pm

WP_LeGeNd schreef:
InnerHarbour schreef:Ik heb werkelijk bewondering voor de mensen die wekelijks zo'n hele wedstrijd uitzitten.
Het is inderdaad wel lastig af en toe, zeker om 00.30...
Hebben jullie daar niet iets zoals Sky met de grote competities?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 2:03 pm

InnerHarbour schreef:
WP_LeGeNd schreef:
InnerHarbour schreef:Ik heb werkelijk bewondering voor de mensen die wekelijks zo'n hele wedstrijd uitzitten.
Het is inderdaad wel lastig af en toe, zeker om 00.30...
Dat hebben ze, daarom kijkt WP_LeGeNd ook wedstrijden van Man United en zelfs F1 met Max Verstappen, maar wedstrijden van Ajax vindt hij om te zien interessanter.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma sep 12, 2016 2:24 pm

Cruijff schreef:
Alexander schreef:
Thijs schreef:Voor m'n gevoel zijn er ook 1000 man 'kwijt' ofzo. Je zou vooraf verwachten dat er nu een bomvol Zuid staat, met een machtig blok. Lijkt wel of er maar 300/400 man de overstap hebben gemaakt.
Staat een lullig plukje van 200 mee te doen onderaan het vak, maar verder oogt het wel heel treurig. Dramatische beslissing, sfeer is helemaal uit het stadion.
Is ook bewust gedaan door Ajax hè.
'We gaan in verschillende fasen mensen overplaatsen, want we willen de juiste keuze maken wat betreft het kiezen voor de meest geschikte "sta tribune constructie", mijn reet.'

De doelstelling was en is om zoveel mogelijk mensen te zuiveren, om zoveel mogelijk SV's uit te delen en dat laatste is wel heel aardig gelukt door zelf knokpartijen uit te lokken tussen security bullebakken en mensen die nog in 424/425 waren achtergebleven...... :aai.gif:
Ik snap niet dat de harde kern het allemaal maar laat gebeuren, mijn idee is dat een aantal kopstukken vuistdiep in Ajax zitten en het allemaal wel best vinden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 2:46 pm

brigade zuid schreef:
Cruijff schreef: Is ook bewust gedaan door Ajax hè.
'We gaan in verschillende fasen mensen overplaatsen, want we willen de juiste keuze maken wat betreft het kiezen voor de meest geschikte "sta tribune constructie", mijn reet.'

De doelstelling was en is om zoveel mogelijk mensen te zuiveren, om zoveel mogelijk SV's uit te delen en dat laatste is wel heel aardig gelukt door zelf knokpartijen uit te lokken tussen security bullebakken en mensen die nog in 424/425 waren achtergebleven...... :aai.gif:
Ik snap niet dat de harde kern het allemaal maar laat gebeuren, mijn idee is dat een aantal kopstukken vuistdiep in Ajax zitten en het allemaal wel best vinden.
Een paar 'kopstukken' zitten er vuistdiep in, ja.

Ook een behoorlijk aantal denkt, 'laat allemaal maar zitten en krijg de kolere. Ajax is al een lange tijd Ajax niet meer, er zijn nog wel meer hobbies en sinds kort heb ik ook nog een gezin, ik ga me lekker om andere dingen druk maken.'

Of het nu om het oude logo gaat of om een fatsoenlijk Ajax thuisshirt of bijvoorbeeld om een stadion of wat dan ook vernoemen naar een groot clubicoon, heel vakkundig ontneemt de directie zijn supporters elke kruimel. De actiebereidheid zakt richting nul.

'Actie voeren' heeft de afgelopen jaren immers totaal geen zin gehad.

En met name één bepaald 'kopstuk' kan het echt geen reet schelen dat er 900 fanatieke Ajacieden 'verdwijnen'. Hij vraagt doodleuk 375 euro aan 410-ers voor een overplaatsing naar Zuid en Ajax laat hem zijn gang gaan. Dus ach, een kleine 1.000 man kwijtraken die Ajax aanmoedigt maar wel lekker 260 maal 375 euro in zijn zak steken...... na hem de zondvloed...... :blush.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 12, 2016 3:01 pm

Ach, aan de andere kant... waarom moet Ajax altijd gehoor geven aan die halve criminelen? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mede door het incident met die Vermeer-pop, Ajax die groep liever kwijt dan rijk is.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 3:18 pm

GangstaRiB schreef:Ach, aan de andere kant... waarom moet Ajax altijd gehoor geven aan die halve criminelen?
Ik zeg niet dat Ajax dat moet doen, maar een gegeven is dat ze dat wel al (tientallen) jaren doen.
Wanneer er een Ajax feestje gevierd wordt, is namelijk zo ongeveer de halve penose van Amsterdam van de partij.

Hypocriet dus om een groot aantal mensen die weinig meer intenties hebben dan Ajax gewoonweg aanmoedigen flink te criminaliseren.
GangstaRiB schreef:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mede door het incident met die Vermeer-pop, Ajax die groep liever kwijt dan rijk is.
Zo'n eencellige knakker die de Vermeer pop ophing ben je liever kwijt dan rijk ja, maar dat is dan weer niet iemand die je kunt rekenen tot de (halve) criminelen.
Dat was gewoon een simpele provinciaal uit Wageningen die niet al te snugger is.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 12, 2016 3:33 pm

Dolberg in de spits. Younes en Traore op de vleugels.

Viergever en Dijks kunnen echt niet.

Zet die Ligt er maar in als je een CV mist. Maar Viergever en Dijks :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma sep 12, 2016 3:33 pm

Tja.

Van de andere kant, de F-siders van toen zijn nu toch uitgezakte ouwe lullen geworden.

Ik bedoel, ik ken er een die niet meer wil staan en dus zijn plekje centraal heeft opgeofferd voor een zitplek aan de zijkant, maar wel op Zuid 1e ring willen blijven voor de sfeer. Pfff. Ben je nou een echte of ben je al vroegbejaard dan.... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 3:56 pm

beelzebub schreef:Tja.

Van de andere kant, de F-siders van toen zijn nu toch uitgezakte ouwe lullen geworden.
beelzebub schreef:Ik bedoel, ik ken er een die niet meer wil staan en dus zijn plekje centraal heeft opgeofferd voor een zitplek aan de zijkant, maar wel op Zuid 1e ring willen blijven voor de sfeer. Pfff. Ben je nou een echte of ben je al vroegbejaard dan.... :ajaxsmiley.gif:
Tja.
Om bijna geen elke andere 'groep' heb ik zo enorm hard moeten lachen wat betreft streken en verbaal sterke humor.

En ook van niemand heb ik als brugklas dreumes en in de jaren daarna zoveel geleerd als van 'de F-siders' in de jaren dat ik echt 'een galbak van een puber' was.

Maar sowieso is Zuid 1 al weet ik hoeveel jaar de tribune die het snelst leegloopt hè.
Bij een 3-0 voorsprong gaat een groot gedeelte van dat tribunedeel een half uur voor het einde van een wedstrijd naar huis, maar ook bij een 1-1 tussenstand is na de 80e minuut echt een flink deel van de Zuid tribune gewoon alweer leeg. :blush.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 12, 2016 4:10 pm

Lionel schreef:Dolberg in de spits. Younes en Traore op de vleugels.

Zet die Ligt er maar in als je een CV mist. Maar Viergever en Dijks :excited.gif:
Die Dijks mag eigenlijk nog niet in de derde divisie spelen en wie heeft besloten dat Gudeij de vrije trappen en corners mag nemen. Zou het Bosz opgevallen zijn dat het een stuk beter ging toen een recente aankoop ze nam. Verder is die keeper niet veel, Veltman geen rechtsback en die Duitser komt nog geen stoel voorbij. Die jongen in de spits had leuke dingen met zijn haar gedaan maar voor de rest is hij mij niet opgevallen.

Ik heb 90 minuten met stomme verbazing zitten kijken hoe iemand wekelijks hier vrijwillig op TV naar kijkt. Ga je naar het stadion kan ik mij er nog iets bij voorstellen midden jaren 90 keek ik met een groep vrienden regelmatig naar Scheveningen, biertje erbij, beetje ouwehoeren was gezellig maar wekelijks die zooitje op TV bekijken, dach et nie.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 4:14 pm

InnerHarbour schreef:

Die Dijks mag eigenlijk nog niet in de derde divisie spelen en wie heeft besloten dat Gudeij de vrije trappen en corners mag nemen. Zou het Bosz opgevallen zijn dat het een stuk beter ging toen een recente aankoop ze nam. Verder is die keeper niet veel,
Zozo heb je een paar minuten gekeken?
En dan nu hier zeker de Ajax autoriteit gaan uithangen? :smile-ajax.gif:

Jij houdt sowieso niet van donkere keepers die niet boven de 1.94 meter uitkomen, volgens mij. Onana kan prima keepen, sinds Cillessen opgerot is kan er nu tenminste weer eens een strafschop én de nul worden gehouden. :hypocrite.gif:

Mag hopen dat het Bosz is opgevallen dat de aankoop betere spelhervattingen neemt dan Gudelj, Bosz zal toch geen Blind(e) zijn??

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma sep 12, 2016 5:06 pm

Cruijff schreef: Zozo heb je een paar minuten gekeken?

Jij houdt sowieso niet van donkere keepers die niet boven de 1.94 meter uitkomen, volgens mij. Onana kan prima keepen, sinds Cillessen opgerot is kan er nu tenminste weer eens een strafschop én de nul worden gehouden. :hypocrite.gif:
Boewhahahahahahaha, hij krijgt eens een keer met boter en suiker en dan moet hij terugslaan hoor, wordt hij een beetje vals. Geeft niet hoor net zoals de echte is ook jouw ego veel te groot maar bij hem was het nog ergens op gebaseerd, oeps, was ook een beetje vals. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 12, 2016 5:22 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef: Zozo heb je een paar minuten gekeken?

Boewhahahahahahaha, hij krijgt eens een keer met boter en suiker en dan moet hij terugslaan hoor, wordt hij een beetje vals. Geeft niet hoor net zoals de echte is ook jouw ego veel te groot maar bij hem was het nog ergens op gebaseerd, oeps, was ook een beetje vals. :smallgrin.gif:
hehehe je weet toch kale. :ajaxsmiley.gif:

Ik kán idd best vals worden maar je weet dat ik wel tegen een stootje kan? En jij toch ook, ouwe Hagenaar? :smile-ajax.gif:

Beetje uitdelen en incasseren moet, zeker op een Ajax forum wel kunnen. Jij en ik zijn zeux niet, toch? :smile-ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 12, 2016 6:48 pm

Ik geef IH gelijk. Ajax is sinds 2014 het aanzien niet waard. Gros van dit elftal kan er echt heel weinig van. Sánchez was gister prima, Ziyech en Dolberg hadden een paar flitsen, Klaassen speelde een goede 2e helft. De rest kun je zo een shirtje van Heerenveen aan laten trekken. Het gemiddelde niveau van spelers individueel en het team ligt gewoon laag. Af en toe een uitschieter omhoog en omlaag en voor de rest tamelijk doorsnee.

Discussie over sfeer in de Arena snap ik niet. Bibliotheekpubliek. Ajax heeft vooral toeschouwers, net als bijv. EDSV.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 12, 2016 8:40 pm

Ik zou Ziyech een vrije rol geven, met als uitgangspunt de as van het veld. Op rechts staat ie geparkeerd, want die Veltman zorgt niet voor de overlap. Bovendien kan hij het defensief ook niet aan. Gister gezien hoeveel kansen Ajax m.n. via de as en over de rechterkant weggaf?

Bosz ontkomt er niet aan met 2 aanvallers en Ziyech daarachter te spelen. Er was ook gisteren weer geen balans, het waren weer 3 linies i.p.v. dat het veld klein werd gemaakt bij balverlies. Bosz zoekt net als FdB verkrampt naar een veldbezetting die bij z'n ideeen i.p.v. van bij z'n materiaal past. Het verknipte is dat hij, net als Frank, aankopen toestaat die de problemen niet oplossen, maar juist accentueren dat de pijnpunten niet worden aangepakt.

Daar sta je nl. als Ajax zijnde met 2 zwakke backs, een onervaren controleur, de Servische Demy de Zeeuw, een buitenspeler in de spits en een 'linksbuiten' die iedere bal in de voet wil hebben. TH en trainer hebben weer volledig clueless lopen handelen deze lange zomer.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 13, 2016 6:57 am

Cruijff schreef:Ik kán idd best vals worden maar je weet dat ik wel tegen een stootje kan? En jij toch ook, ouwe Hagenaar? :smile-ajax.gif:
:biggthumpup.gif:
YNWA

Mano

Bericht door Mano » di sep 13, 2016 8:18 am

Ziyech is net 3 weken bij de club :excited.gif:

Tuurlijk mag hij ongezien niet de eerste wedstrijd direct alle ballen op eisen. Dat komt in wedstrijd 2 :smile-ajax.gif:
Bosz heeft dit ook gezien: https://twitter.com/FCAfkicken/status/7 ... 9348831232

Weet niet of je het zag maar Ziyech kreeg alle ballen van de Ajacieden. Zo van, doe het maar!
Maar de bal geven en dan kijken wat Ziyech ermee gaat doen, is natuurlijk niet wat er van je verwacht wordt.

Had iemand dit gezien trouwens. Kijk Veltman eens stappen. Het is dat de Vitesse speler schiet ipv afspeelt.
https://twitter.com/DanielOude/status/7 ... 2494845952
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » di sep 13, 2016 8:59 am

wimpey schreef:

Ik zou Ziyech een vrije rol geven, met als uitgangspunt de as van het veld. Op rechts staat ie geparkeerd, want die Veltman zorgt niet voor de overlap. Bovendien kan hij het defensief ook niet aan. Gister gezien hoeveel kansen Ajax m.n. via de as en over de rechterkant weggaf?

Bosz ontkomt er niet aan met 2 aanvallers en Ziyech daarachter te spelen. Er was ook gisteren weer geen balans, het waren weer 3 linies i.p.v. dat het veld klein werd gemaakt bij balverlies. Bosz zoekt net als FdB verkrampt naar een veldbezetting die bij z'n ideeen i.p.v. van bij z'n materiaal past. Het verknipte is dat hij, net als Frank, aankopen toestaat die de problemen niet oplossen, maar juist accentueren dat de pijnpunten niet worden aangepakt.

Daar sta je nl. als Ajax zijnde met 2 zwakke backs, een onervaren controleur, de Servische Demy de Zeeuw, een buitenspeler in de spits en een 'linksbuiten' die iedere bal in de voet wil hebben. TH en trainer hebben weer volledig clueless lopen handelen deze lange zomer.
Dolberg - Traore
Ziyech
Klaassen - Bazoer
Riedewald
Viergever - Sanches - Veltman - Tete
Krul

Waarbij talenten als Nouri, Cerny, Beek en De Jong minuten mogen maken wanneer mogelijk. Niet Schone. Gudelj zsm verkopen nu zijn statistieken dat nog toe laten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Arthur

Bericht door Arthur » di sep 13, 2016 9:20 am

wimpey schreef:Bosz ontkomt er niet aan met 2 aanvallers en Ziyech daarachter te spelen. Er was ook gisteren weer geen balans, het waren weer 3 linies i.p.v. dat het veld klein werd gemaakt bij balverlies. Bosz zoekt net als FdB verkrampt naar een veldbezetting die bij z'n ideeen i.p.v. van bij z'n materiaal past. Het verknipte is dat hij, net als Frank, aankopen toestaat die de problemen niet oplossen, maar juist accentueren dat de pijnpunten niet worden aangepakt.
Ik vind niet dat je Bosz' ideale systeem niet kan spelen met dit team. Je kunt ook deze jongens best leren om zich op de juiste posities te begeven. Probleem is volgens mij vooral dat de spelers geen vertrouwen hebben in wat Bosz wil, waardoor ze zich niet aan de opdrachten houden en dat gebrek aan vertrouwen een self fulfilling prophecy wordt. Daar zal hij hard aan moeten werken.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di sep 13, 2016 11:52 am

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:
WP_LeGeNd schreef: Het is inderdaad wel lastig af en toe, zeker om 00.30...
Dat hebben ze, daarom kijkt WP_LeGeNd ook wedstrijden van Man United en zelfs F1 met Max Verstappen, maar wedstrijden van Ajax vindt hij om te zien interessanter.
We Hebben Foxtel waar ze veel sport uitzenden, maar ik vind t veel te duur, dus ik Stream alle wedstrijden...

Plaats reactie