FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Trab » vr aug 26, 2016 6:06 am

999 schreef:
En wie had je daarvoor in gedachte ?.Bazoer ? Gudelj ?
Misschien. Meer smaken hebben we niet in de selectie. Riedewald is ook een optie en ik hoor goede verhalen over Frenkie de Jong. Gooi maar voor de leeuwen. Kan ons het schelen. Het moet in ieder geval rigoureus anders.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Demosthenes » vr aug 26, 2016 6:41 am

Gooi maar voor de leeuwen. Kan ons het schelen. Het moet in ieder geval rigoureus anders.
Je kunt op het moment dat Ajax zwalkende is geen jonge spelers laten debuteren, zij zullen verzuipen. Ajax zal de vijf jaar ellende alleen kunnen overwinnen door ervaren spelers aan te trekken, maar die komen niet door het lage salaris dat er geboden wordt. Dat ook is het gevolg van de JC-revolutie. Het begint op een vicieuze cirkel te lijken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 26, 2016 6:53 am

Trab schreef:
999 schreef:
En wie had je daarvoor in gedachte ?.Bazoer ? Gudelj ?
Misschien. Meer smaken hebben we niet in de selectie. Riedewald is ook een optie en ik hoor goede verhalen over Frenkie de Jong. Gooi maar voor de leeuwen. Kan ons het schelen. Het moet in ieder geval rigoureus anders.
Ik zou voorlopig met Riedewald spelen op 6. Sánchez en Veltman in het centrum (of eventueel Viergever/Sánchez). Traoré vanaf rechts en Dolberg/Cassierra afwisselend in de spits.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door wimpey » vr aug 26, 2016 7:46 am

Demosthenes schreef: Tegen Sparta stond onze Colombiaan in de spits, scoort hij twee keer, maar is Sparta een serieuze tegenstander?
Wat flauw is? Reageren dat iets flauw is en dan niet ingaan op de inhoud en geen links geven om de mening te ondersteunen.
Plaats maar eens een link die ondersteunt dat Cassierra twee keer scoorde tegen Sparta. Two wrong don't make one right...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 26, 2016 8:11 am

Hij had een goal en een assist in die wedstrijd. Net als Sinkgraven trouwens.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Mano » vr aug 26, 2016 8:48 am

Ging dit geneuzel ook zo in 95? Kluivert/Kanu :excited.gif:


Die spitspositie is een leuke discussie als je team draait en 1 vd 3 scoort niet.

Nu wordt je compleet weggespeeld door Rostov, heb je verdiend verloren van WIllem II en ga je miepen over de spits. :confused.gif:
Het gaat al mis in de achterhoede! De bal passen van A naar B lukt niemand. Als de spits 3 ballen in de wedstrijd krijgt is het veel. Laten we Ajax eerst aan het ballen krijgen en dan kijken welke de beste spits is voor dit Ajax.

Als je over 2 maanden nergens meer om speelt, lekker alle jonkies erin en alle huurlingen eruit.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Lionel » vr aug 26, 2016 8:54 am

Bazoer, Klaassen en Gudelj zijn totaal niet complementair. Geen van allen is ook een nummer 6. Riedewald trouwens ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Mano » vr aug 26, 2016 9:03 am

Wat is een 6 dan eigenlijk?

een verdedigende middenvelder die balans houdt of een spelverdeler?

Ajax heeft geen geld voor één speler die beide is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Sandro » vr aug 26, 2016 9:08 am

Geen geld? :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Mano » vr aug 26, 2016 9:11 am

Sandro_Calaaabro schreef:Geen geld? :smallgrin.gif:

:biggrin.gif: ja verkeerde woord keuze....

AJax heeft geen AANZIEN dat die speler komt :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iggy
Berichten: 20
Lid geworden op: wo jul 06, 2016 6:59 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Iggy » vr aug 26, 2016 9:26 am

Ik denk dat Sanchez wel op 6 zou kunnen spelen, als hij z'n spel simpel houdt. Als ik mij goed herinner heeft hij in het verleden ook als verdedigende middenvelder gespeeld.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Lionel » vr aug 26, 2016 9:31 am

Mano schreef:Wat is een 6 dan eigenlijk?

een verdedigende middenvelder die balans houdt of een spelverdeler?

Ajax heeft geen geld voor één speler die beide is.
Gezien de kwaliteiten van de andere spelers zou ik voor een spelverdeler gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 26, 2016 10:46 am

Mano schreef:Wat is een 6 dan eigenlijk?

een verdedigende middenvelder die balans houdt of een spelverdeler?

Ajax heeft geen geld voor één speler die beide is.
In het systeem van van gaal was Ronald de Boer de 6, speler bij wie je de bal altijd kwijt kon, die een man kon passeren en nooit balverlies leed.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Marillion » vr aug 26, 2016 10:58 am

Ja, genieten was dat. En altijd weer die ene passeerbeweging. Iedereen wist dat hij kwam en toch ging menig tegenstander ermee in de fout.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Arthur » vr aug 26, 2016 11:04 am

Gaizka1985 schreef:
Mano schreef:Wat is een 6 dan eigenlijk?

een verdedigende middenvelder die balans houdt of een spelverdeler?

Ajax heeft geen geld voor één speler die beide is.
In het systeem van van gaal was Ronald de Boer de 6, speler bij wie je de bal altijd kwijt kon, die een man kon passeren en nooit balverlies leed.
De nummers waren in het systeem van Van Gaal wel anders dan nu. De 6 was toen gewoon de rechtshalf.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Mano » vr aug 26, 2016 11:43 am

Volgens mij moet je een
Loper
Stofzuiger
Spelverdeler

op het middenveld hebben en wie de 6,8 of 10 is, is onbelangrijk.
Zolang ze elkaars positie maar overnemen

(1995 nemen we niet als voorbeeld want daar wat TE veel talent)

In de huidige selectie, wie is wie?
We hebben geen echte stofzuiger en geen echte spelverdeler.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door peter » vr aug 26, 2016 12:04 pm

Trab schreef:
999 schreef:
En wie had je daarvoor in gedachte ?.Bazoer ? Gudelj ?
Misschien. Meer smaken hebben we niet in de selectie. Riedewald is ook een optie en ik hoor goede verhalen over Frenkie de Jong. Gooi maar voor de leeuwen. Kan ons het schelen. Het moet in ieder geval rigoureus anders.
Precies. Middenveld zou ik vormgeven met Riedewald, Sinkgraven en Klaassen. En als je geen vertrouwen hebt in Sinkgraven, dan moet je Ziyech halen. En voor Riedewald zie ik ook geen direct alternatief. Misschien De Jong.
Prachtig he? Dan krijg je dus de volgende verhouding:

Sinkgraven - Riedewald - Klaassen
Nouri - Frenkie de Jong - Gudelj/Bazoer/Donny/Schone

Ons inkoopbeleid is zo waanzinnig lachwekkend. Gudelj werd gehaald voor de vuur en passie, maar qua kwaliteiten hadden/hebben we hem nooit nodig. Weet je wat? We gaan hem opstellen en een rol geven waarin hij niet rendeert.

En dan hard ingrijpen en je vleugelspelers vervangen en op zoek naar minimaal 1 nieuwe back. Prettige wedstrijd.

Dit wordt heel, heel zwaar voor Bosz.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Demosthenes » vr aug 26, 2016 12:19 pm

Plaats maar eens een link die ondersteunt dat Cassierra twee keer scoorde tegen Sparta. Two wrong don't make one right...
Je hebt gelijk, heb me vergist.

Blijf er wel bij hem niet af te serveren als tweede, derde spits, omdat hij vooral linksbuiten speelde en Traore die niet eens alle namen van de selectiespelers zal kennen als de andere spits die geen eerste spits zal zijn/worden.

Advies: de splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen ...
http://www.woorden.org/spreekwoord.php? ... et%20eigen

Ik hoop dat je gelijk krijgt met Dolberg, maar ik heb daar wel een paar vragen over, voor jou: "Vind je dat hij, gezien de kwaliteiten, vaardigheden die je hem toedicht, de Nederlandse competitie al is ontgroeid? Is hij nu al rijp voor Barcelona of Liverpool? Zo niet, wat mist hij dan voor dat niveau?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Trab » vr aug 26, 2016 3:18 pm

Peter schreef:
Trab schreef:
999 schreef:
En wie had je daarvoor in gedachte ?.Bazoer ? Gudelj ?
Misschien. Meer smaken hebben we niet in de selectie. Riedewald is ook een optie en ik hoor goede verhalen over Frenkie de Jong. Gooi maar voor de leeuwen. Kan ons het schelen. Het moet in ieder geval rigoureus anders.
Precies. Middenveld zou ik vormgeven met Riedewald, Sinkgraven en Klaassen. En als je geen vertrouwen hebt in Sinkgraven, dan moet je Ziyech halen. En voor Riedewald zie ik ook geen direct alternatief. Misschien De Jong.
Prachtig he? Dan krijg je dus de volgende verhouding:

Sinkgraven - Riedewald - Klaassen
Nouri - Frenkie de Jong - Gudelj/Bazoer/Donny/Schone

Ons inkoopbeleid is zo waanzinnig lachwekkend. Gudelj werd gehaald voor de vuur en passie, maar qua kwaliteiten hadden/hebben we hem nooit nodig. Weet je wat? We gaan hem opstellen en een rol geven waarin hij niet rendeert.

En dan hard ingrijpen en je vleugelspelers vervangen en op zoek naar minimaal 1 nieuwe back. Prettige wedstrijd.

Dit wordt heel, heel zwaar voor Bosz.
Ik kan mij herinneren dat we in de 8e finales tegen Dnjepr een paar jaar geleden speelden met Bazoer als rechtshalf, Klaassen in de punt nr achteren en Sinkgraven als linkshalf. We verloren toen ongelukkig door een goal vlak voor tijd, maar speelden best goed. Dnjepr haalde zelfs nog de finale dat jaar. Ipv dat De Boer hiermee doorging - waarbij je Klaassen en Bazoer van positie zou kunnen laten wisselen of Bazoer vervangen door Riedewald - koos de boer ervoor om Gudelj te halen en met de punt naar voren te gaan voetballen. Gevolg: Sinkgraven, Bazoer en Klaassen raken geen knikker meer en voetbal is niet meer aan te gluren.
Bosz moet echt switchen naar 4-3-3 met de punt naar achteren. Het team heeft behoeft aan een aanspeelpunt vlak voor de verdediging. Nu staat Klaassen bij het strafschopgebied van de tegenstander en worden de 2 controlerende middenvelders gedekt door de tegenstander. Het enige wat ze kunnen doen is een bal terugleggen of breed spelen nr de back wat dus ook keer op keer gebeurt.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Khraa » vr aug 26, 2016 6:41 pm

De punt naar voren of naar achteren maakt niet zo heel veel uit. Volgens mij stond er namelijk tegen Rostov op een bepaald moment de punt ook naar achteren. Gevolg, Bazoer kreeg in de middencirkel een paar keer de bal en kon niets anders dan deze terug spelen naar de CV's.

Beweging zonder bal, aanspeelbaar zijn. Inschuiven en laten zakken van verschillende posities (zodat de tegenstander het niet zo makkelijk vast kan zetten). Zorgen dat de verdediging en het middenveld zo staat dat het geen drama is als een middenvelder de bal verliest. Die dingen zijn veel belangrijker dan waar de punt nu weer naartoe wijst.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FK Rostov - Ajax 24-08-2016

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 26, 2016 6:49 pm

Peter schreef:Ons inkoopbeleid is zo waanzinnig lachwekkend. Gudelj werd gehaald voor de vuur en passie, maar qua kwaliteiten hadden/hebben we hem nooit nodig. Weet je wat? We gaan hem opstellen en een rol geven waarin hij niet rendeert.

En dan hard ingrijpen en je vleugelspelers vervangen en op zoek naar minimaal 1 nieuwe back. Prettige wedstrijd.

Dit wordt heel, heel zwaar voor Bosz.
:biggthumpup.gif:
Ajax!

Plaats reactie