Ajax - FC Twente 01-05-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door elliquido » do apr 21, 2016 3:20 pm

Wie verwacht dan ook een kabouter verder schiet dan 20 grassprieten
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Cruijff » do apr 21, 2016 3:30 pm

Demosthenes schreef:Anita scoort in de PL met links, wat een competitie, is hem in de eredivisie niet gelukt. :onfire.gif:
In augustus 2010 ook niet bij Ajax-Vitesse van buiten de zestien? Of scoorde Anita toen met rechts?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Cruijff » do apr 21, 2016 3:32 pm

elliquido schreef:Wie verwacht dan ook een kabouter verder schiet dan 20 grassprieten
De media, televisie, kranten, nationale coach en het elftal van Schotland een goede 12 jaar geleden, verwachten dat inderdaad niet.

Die hadden vooraf Wesley Sneijder massaal uitgelachen en Dick Advocaat voor gek verklaard dat hij 'een kabouter' ging opstellen bij de EK Kwalificatie play-off voor 't EK 2004 (Schotland won thuis met 1-0 en kwam die stand verdedigen in Amsterdam.)

Tot ze opeens met 6-0 op hun kloten kregen van een Oranje, bij de hand genomen door Sneijder. :smallgrin.gif: Toen kwam er in alle Schotse media opeens een uitgebreid mea culpa en een bewieroking van 'Wesley Sneijder is een heel erg goede speler'. (Ik ben me ervan bewust dat Le T. het daar niet mee eens zal zijn) :smile-ajax.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Demosthenes » do apr 21, 2016 8:47 pm

Cruijff schreef:
Demosthenes schreef:Anita scoort in de PL met links, wat een competitie, is hem in de eredivisie niet gelukt. :onfire.gif:
In augustus 2010 ook niet bij Ajax-Vitesse van buiten de zestien? Of scoorde Anita toen met rechts?
Met rechts, zie https://www.youtube.com/watch?v=L6JLfjzcDWM

Het is, na vanavond, te hopen dat De Graafschap geen punt pakt bij AZ, want dan zou het rechtstreekse degradatie nog kunnen ontlopen en zal er tegen Ajax voor worden gevochten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do apr 21, 2016 9:16 pm

Ik volg je even niet Demo... De Graafschap moet geen punt(en) halen tegen AZ om directe degradatie te ontlopen en dus tegen Ajax moet worden gestreden om alsnog direct te degraderen...?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door beelzebub » do apr 21, 2016 11:51 pm

Demo is van de leer dat als ze moeten vechten ze dus ook mee het spel moeten maken i.p.v. de bus te parkeren. Gok ik...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door El Clavo » vr apr 22, 2016 7:38 am

Cambuur wint nooit bij psv en dus is De graafschap veilig. Die gaan spelers sparen voor de nacompetitie en is het extra open huis. Wordt een mooi kampioenspotje.

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door wimpey » vr apr 22, 2016 7:43 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik volg je even niet Demo... De Graafschap moet geen punt(en) halen tegen AZ om directe degradatie te ontlopen en dus tegen Ajax moet worden gestreden om alsnog direct te degraderen...?
Nee, ze moeten plek 15, 16 en 18 niet meer kunnen halen. Zodat ze zich gaan sparen voor de nacompetitie.

Cambuur heeft nog wat te winnen bij edsv. Hopelijk houden die de schade beperkt, qua tegengoals.

Nog maar zien of Ajax van Twente wint trouwens. Mooie etalage voor Ziyech, Gutierrez e.c. edsv heeft ook nog niet van PEC gewonnen trouwens. Hebben ze het altijd lastig mee.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Cruijff » vr apr 22, 2016 8:36 am

Jullie geven regelmatig af op De Boer wanneer hij met een opstelling zich aanpast aan een tegenstander en nu lopen jullie op alle mogelijke wijzen te speculeren op de positie op de ranglijst van De Graafschap?

Kom op man, we zijn veel beter dan zij, waar ze dan ook voor spelen, wij spelen voor een fokking titel en dienen ze altijd op te rollen.

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door wimpey » vr apr 22, 2016 8:57 am

Cruijff schreef:Jullie geven regelmatig af op De Boer wanneer hij met een opstelling zich aanpast aan een tegenstander en nu lopen jullie op alle mogelijke wijzen te speculeren op de positie op de ranglijst van De Graafschap?
Dit Ajax kan ieder steuntje in de rug prima gebruiken.
Kom op man, we zijn veel beter dan zij, waar ze dan ook voor spelen, wij spelen voor een fokking titel en dienen ze altijd op te rollen.
NEC, Heracles, Roda, Utrecht, Molde, Rapid, Jablonec vergeten? Wanneer een tegenstander niet opzichtig roll over & die doet, ligt puntenverlies voor dit Ajax altijd op de loer. Ajax is zo goed als de tegenstander het toelaat. Iedere iets meer dan redelijke ploeg pakt dit Ajax.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Demosthenes » vr apr 22, 2016 9:31 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik volg je even niet Demo... De Graafschap moet geen punt(en) halen tegen AZ om directe degradatie te ontlopen en dus tegen Ajax moet worden gestreden om alsnog direct te degraderen...?
Weet even niet of de opmerking voor de wedstrijd van Cambuur is gemaakt (zou zo maar kunnen) of erna, want daar zit een groot verschil in voor Cambuur's plaats op de ranglijst. Nu uitgaande van de huidige ranglijst:
15 Willem II 26
16 Excelsior 26
17 De Graafschap 22
18 SC Cambuur 18


Cambuur lijkt mij verloren, moet nu twee keer winnen (laatste wedstrijd thuis tegen Excelsior), want door het veel slechtere doelsaldo is De Graafschap niet meer in te halen. Om die reden had ik Cambuur graag zien winnen van Willem II, want dan had de wedstrijd tegen PSV een ander karakter gehad (Laatste wedstrijd thuis tegen Excelsior en Cambuur zou dan op 23 punten kunnen komen, met De Graafschap, op dat moment op 22 punten met wedstrijden tegen AZ en Ajax voor de boeg)

De Graafschap kan theoretisch twee keer winnen, niet dat ik dat zie gebeuren, maar De Graafschap won ook bij Utrecht, had iemand dat verwacht? Stel dat De Graafschap wint, dan kan directe degradatie ontlopen worden, want de achterstand op Willem II (uit tegen Feyenoord) en Excelsior (thuis tegen PEC, geloof ik) zou zo maar eens één punt kunnen zijn, waarbij De Graafschap een veel beter doelsaldo heeft, nu al, dan Excelsior. Bij een gelijkspel zou dat theoretisch ook nog kunnen, want de laatste wedstrijd spelen Willem II en Excelsior niet tegen elkaar.

Zie ik dat gebeuren? Nee, maar ik ben geen belchinees :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Cruijff » vr apr 22, 2016 10:19 am

Demosthenes schreef:waarbij De Graafschap een veel beter doelsaldo heeft, nu al, dan Excelsior. Bij een gelijkspel zou dat theoretisch ook nog kunnen, want de laatste wedstrijd spelen Willem II en Excelsior niet tegen elkaar.

Zie ik dat gebeuren? Nee, maar ik ben geen belchinees :ajaxsmiley.gif:
Ik ben wel een aantal seizoenen 'Belchinees' (/ 'Footbal scout' van www.rball.com ) geweest. :smile-ajax.gif:
Demosthenes schreef:De Graafschap kan theoretisch twee keer winnen, niet dat ik dat zie gebeuren, maar De Graafschap won ook bij Utrecht, had iemand dat verwacht?
Ik heb er geen geld op gezet bij de Bookmaker, maar stiekem had ik dat helaas wel verwacht ja. Niet alleen speelt Utrecht komend weekend de bekerfinale, ze hebben ook pas nog een goed resultaat tegen Ajax behaald.

Wanneer Utrecht een puik resultaat tegen Ajax haalt, gooien ze er daarna met de pet naar. Dan zijn ze nog in staat om een paar dagen later van dit elftal te verliezen.


Afbeelding

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Demosthenes » vr apr 22, 2016 10:24 am

Van achteren kijk je de koe in de kont
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/v ... in-de-kont
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Andriy Demchenko » vr apr 22, 2016 5:22 pm

Ah je geeft Nederlands zeker.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Demosthenes » vr apr 22, 2016 6:04 pm

Andriy Demchenko schreef:Ah je geeft Nederlands zeker.
Had er niet aan moeten denken, heb moeite met fictie; ben ook geen agrariër :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Toppie » za apr 23, 2016 10:53 am

In Mei tegen Twente thuis was dat niet de ommekeer van 2011 de mooiste wedstrijd van het jaar Kampioen tegen de tukkers op 1 of 2 punten :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 23, 2016 11:09 am

De mooiste wedstrijd van het decennium, Toppie. (Op 2: Ajax - Barca 2-1, 2013 en op 3: Man U - Ajax 1-2, 2012. Volstrekt arbitrair uiteraard).

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Lionel » za apr 23, 2016 11:26 am

Met afstand de mooiste wedstrijd uit mijn leven.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Marillion » za apr 23, 2016 9:40 pm

Het zou mooi zijn als we als supporters proberen om de sfeer van toen te benaderen. Echt 90 minuten lang achter het elftal staan. Dan moeten we dat potje toch kunnen winnen van een ploeg die nergens voor speelt?
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Demosthenes » zo apr 24, 2016 12:40 am

De wedstrijd tegen Twente zal misschien belangrijker zijn dan die tegen De Graafschap, de kaarten zijn na Twente wel geschud, denk ik.

Hoe gaat Ajax met de spanning om, weten de spelers de tussenstand bij PSV - Cambuur, in de uitwedstrijd werd het al 0-6, hoeveel zal het nu worden? Twente speelt ontspannen, nu maar hopen dat Zyech zijn dag niet heeft of Serero opofferen, want hij kan net zo als Enoh een tegenstander ontregelen, door hem in de weg te lopen, "Afrikaanse overtredingen" te maken (term Leo Beenhakker)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Sandro » zo apr 24, 2016 7:19 am

Demosthenes schreef:Hoe gaat Ajax met de spanning om, weten de spelers de tussenstand bij PSV - Cambuur, in de uitwedstrijd werd het al 0-6, hoeveel zal het nu worden?
Als ik De Boer was zou ik er (voor zover mogelijk) voor zorgen dat de spelers de tussenstand niet weten. Als je zelf namelijk met 3-0 wint ofzo dan zul je normaliter wel goed zitten dus van eigen kracht uit gaan. En het is nog niet de laatste speelronde he.

Hopelijk blijft het een tijdje 0-0 bij edsv - cambuur. Als het snel 2-0 staat dan houd ik m'n hart vast. Cambuur moet winnen. Geloven de spelers er nog wel in?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2016 9:50 am

Ajax moet inderdaad gewoon alleen met deze wedstrijd bezig zijn. Eerst maar eens zien te winnen en eenmaal op voorsprong gretig op zoek blijven naar doelpunten.

We hebben ook de laatste speelronde nog. Daar ligt het voor de hand dat Ajax makkelijker kan scoren tegen De Graafschap. PSV ontmoet dan Zwolle dat waarschijnlijk nog speelt voor de playoffs. Daar hebben ze ook nog niet gewonnen.

En anders kunnen we altijd nog één of twee penalties aanvragen bij de arbitrage. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Demosthenes » zo apr 24, 2016 10:23 am

Geloven de spelers er nog wel in?
Wat denk je? Cambuur staat vier punten achter, moet twee keer winnen, o.a. uit tegen kampioen PSV (denk aan het doelsaldo). Wie gelooft er dan nog in? Een coach kan zeggen dat er eervol afscheid genomen moet worden, spelers denken aan een transfer, maar er zal geen speler geloven in handhaving.
Marillion schreef:Ajax moet inderdaad gewoon alleen met deze wedstrijd bezig zijn. Eerst maar eens zien te winnen en eenmaal op voorsprong gretig op zoek blijven naar doelpunten.

We hebben ook de laatste speelronde nog. Daar ligt het voor de hand dat Ajax makkelijker kan scoren tegen De Graafschap. PSV ontmoet dan Zwolle dat waarschijnlijk nog speelt voor de playoffs. Daar hebben ze ook nog niet gewonnen.

En anders kunnen we altijd nog één of twee penalties aanvragen bij de arbitrage. :666.gif:
Laten we die penalty's dan tegen Twente aanvragen, twee keer Milik in de eerste helft en dan na rust nog een doelpunt erbij om de criticasters 'monddood' te maken :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door Sandro » zo apr 24, 2016 10:51 am

Demosthenes schreef:
Geloven de spelers er nog wel in?
Wat denk je? Cambuur staat vier punten achter, moet twee keer winnen, o.a. uit tegen kampioen PSV (denk aan het doelsaldo). Wie gelooft er dan nog in? Een coach kan zeggen dat er eervol afscheid genomen moet worden, spelers denken aan een transfer, maar er zal geen speler geloven in handhaving.
Ja ik weet dat ze moeten winnen, daarom schreef ik het ook.

Er gebeuren weleens gekke dingen. Roda wint op de laatste speeldag in de Kuip en ontsnapt zo aan rechtstreekse degradatie. Die wedstrijd dat AZ kampioen kon worden en verloor van Excelsior is ook een memorabele. Paar voorbeeldjes uit de recente geschiedenis.

Maar uiteraard zal het geloof heel minimaal zijn. Daarom hoop ik dus dat het niet al heel snel 2-0 staat, want dan kunnen de volgende zes doelpunten zo maar volgen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016

Bericht door beelzebub » ma apr 25, 2016 8:35 am

Ach dat zou ik ook mooi vinden: Ajax wint met maar 1-0, PSV wint met 9-0 en is Ajax voorbij op doelsaldo. En dan op de slotdag spelen ze gelijk in Zwolle en Ajax pakt drie punten. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie