Ajax - NEC 13-03-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - NEC 13-03-2016

Bericht door Cruijff » di mar 15, 2016 4:01 pm

wimpey schreef:Zoet was vorig seizoen niet best, maar die heeft m.i. het gat met Cillessen dit seizoen wel verkleind.
Zoet heeft thuis tegen Atletico Madrid een sterke pot gekeept en, zaterdag tegen Heerenveen weliswaar niet, maar de laatste speelronden houdt PSV regelmatig de nul. Dat blijft dan snel in je geheugen hangen als een goede ontwikkeling, maar Zoet is in veel opzichten een druiloor hoor. Ook dit seizoen weer voorbeelden te over.
wimpey schreef:Ik vind Cillessen toch vooral een lijnkeeper, Cruijff. Zie 'm zelden door de 16 vliegen bij voorzetten vanaf de zijkanten. En er gaan me teveel ballen in de voor hem lange hoek in. Goede keeper hoor, maar hij komt niet in de buurt van de echte top, vind ik.

Toch zijn er, ook in de superrijke competities
, niet zo veel keepers beduidend beter dan Cillessen. Er zijn tegelijkertijd ook geen acute vacatures voor een keeper bij grote clubs. Dat is in het voordeel van Ajax.

Wat is de definitie van door de zestien vliegen? Bij de 1e EL groepswedstrijd tegen Celtic was er een moment dat er niet al te best uitzag. De ballen die in zijn 'reach' liggen zie ik Cillessen toch doorgaans bijna altijd pakken. Veel voorbeelden waarin hij dan echt misgrijpt ken ik niet. Misschien heb jij ze wel voor me?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: Ajax - NEC 13-03-2016

Bericht door Dubbel » di mar 15, 2016 8:58 pm

:drecul.gif:
De Boer: 'gaan toch met goed gevoel naar Eindhoven'

15 maart 2016

Ajax liet zondag de kans op de koppositie liggen. Volgens Frank de Boer is er teleurstelling over het puntenverlies, maar vertrouwen over het spel in grote delen van de wedstrijd. 'De teleurstelling overheerst omdat het niet door de tegenstander kwam, maar omdat het onnodig was. Bij vlagen speelden we goed voetbal. We hebben ons daar alleen zelf niet voor beloond. Dat is jammer. Maar we gaan zeker met een goed gevoel naar Eindhoven,' zo geeft hij aan bij Ajax TV.
Ajax Netwerk
'Zondag wordt het een hele andere wedstrijd. Op beide ploegen ligt dan een evengrote druk. het is jammer dat je niet gewonnen hebt. Dan had je ook als je niet wint bij PSV nog een hele grote kans gemaakt. Als je nu verliest, dan is het opeens vier punten. Dan mogen zij er nog één verliezen. Het is jammer dat we die kans hebben laten liggen. Anderzijds presteer je vaak onder hoge druk het beste.'
:rules.gif:

Plaats reactie