Zoet heeft thuis tegen Atletico Madrid een sterke pot gekeept en, zaterdag tegen Heerenveen weliswaar niet, maar de laatste speelronden houdt PSV regelmatig de nul. Dat blijft dan snel in je geheugen hangen als een goede ontwikkeling, maar Zoet is in veel opzichten een druiloor hoor. Ook dit seizoen weer voorbeelden te over.wimpey schreef:Zoet was vorig seizoen niet best, maar die heeft m.i. het gat met Cillessen dit seizoen wel verkleind.
wimpey schreef:Ik vind Cillessen toch vooral een lijnkeeper, Cruijff. Zie 'm zelden door de 16 vliegen bij voorzetten vanaf de zijkanten. En er gaan me teveel ballen in de voor hem lange hoek in. Goede keeper hoor, maar hij komt niet in de buurt van de echte top, vind ik.
Toch zijn er, ook in de superrijke competities, niet zo veel keepers beduidend beter dan Cillessen. Er zijn tegelijkertijd ook geen acute vacatures voor een keeper bij grote clubs. Dat is in het voordeel van Ajax.
Wat is de definitie van door de zestien vliegen? Bij de 1e EL groepswedstrijd tegen Celtic was er een moment dat er niet al te best uitzag. De ballen die in zijn 'reach' liggen zie ik Cillessen toch doorgaans bijna altijd pakken. Veel voorbeelden waarin hij dan echt misgrijpt ken ik niet. Misschien heb jij ze wel voor me?