De spelers zijn het blijkbaar ook zat dat er onvoldoende uit hun mogelijkheden wordt gehaald.Fischer kritisch op spitsenbeleid De Boer
Viktor Fischer is klaar met de voortdurende positiewisselingen in de aanval bij Ajax. Zondagmiddag stond de Deen in de punt van de aanval op bezoek bij Vitesse, maar hij acht de kans nihil dat hij er woensdag tegen Feyenoord weer te vinden is.
'Woensdag in de beker tegen Feyenoord zal ik niet in de spits staan. Dat doen we niet bij Ajax, dat we twee keer achter elkaar met dezelfde spits spelen', zo zegt de duidelijk geïrriteerde Fischer in gesprek met Metro. Midweeks tegen Fenerbahçe speelde Lasse Schöne in de spits, terwijl eerder dit seizoen ook Davy Klaassen, Anwar El Ghazi, Arek Milik en Yaya Sanogo er al geposteerd stonden. Frappant genoeg viel er met debutant Sam Hendriks in de tweede helft nóg een alternatief voor de positie van centrumspits in.
Fischer zou graag zien dat er wat meer vastigheden komen in de aanvalslinie. 'Voor mij is het lastig om te zeggen waarom er links voorin en in de spits zo veel wordt gewisseld. We hebben genoeg spelers die op die twee posities uit de voeten kunnen en het is een druk programma. Maar misschien is het ook wel eens goed dat je als speler went aan een positie.'
Schöne
Ook Schöne komt kort aan het woord bij Metro. Hij zegt verrast te zijn dat hij niet in de basis stond tegen Vitesse. 'Ik had niet verwacht dat ik reserve moest staan, dat verbaasde me wel. Maar ik denk dat ik me in de tweede helft goed heb laten zien', aldus de ervaren kracht.