Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door roelf » vr okt 23, 2015 1:00 am

We raken eraan gewend zie ik. De verontwaardiging is minder groot. Maar weer kijken waar we staan... na Feyenoord.

Sent from my SM-P601 using Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door zeux » vr okt 23, 2015 6:08 am

Khraa schreef:We staan gewoon 5 punten achter op Molde... Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen? Nee Molde!
Maar het gaat goed, want op De Toekomst is het heerlijk!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Mano » vr okt 23, 2015 6:50 am

Hoeveel 100% kansen heeft Ajax nou gecreëerd? :confused.gif: toch geen 1
maar er wel 4 tegen gehad.

FdB leeft in een onwerkelijke wereld.
AEG denkt dat ie op een cruijff court staat, alles is vrijblijvend.
Veltman is op de weg terug maar nog mijlenver van Europa.



.... en toch denk ik dat er wel chocolade te maken valt van deze selectie. (Wel met 2 gerichte aankopen) en ZONDER FdB
Het team leert niets bij, maar FdB ook niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door GangstaRiB » vr okt 23, 2015 7:33 am

Mano schreef:Hoeveel 100% kansen heeft Ajax nou gecreëerd? :confused.gif: toch geen 1
maar er wel 4 tegen gehad.

FdB leeft in een onwerkelijke wereld.
AEG denkt dat ie op een cruijff court staat, alles is vrijblijvend.
Veltman is op de weg terug maar nog mijlenver van Europa.



.... en toch denk ik dat er wel chocolade te maken valt van deze selectie. (Wel met 2 gerichte aankopen) en ZONDER FdB
Het team leert niets bij, maar FdB ook niet.
Ik heb gisteren ook weer iedere overtuiging gemist. Geen enkel moment leek het erop alsof Ajax hier punten ging pakken. We deden leuk mee en we verliezen.

We gaan echt compleet de verkeerde kant op.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door zeux » vr okt 23, 2015 7:42 am

GangstaRiB schreef: We gaan echt compleet de verkeerde kant op.
Dat gaan we al een aantal jaar. Een totaal uitgepierde selectie, waarin jonge jongens verzuipen, omdat ze er niet zacht in kunnen landen, maar er meteen moeten staan om feitelijk het team te dragen met 'beslissende' acties.
Volstrekt irreëel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door GangstaRiB » vr okt 23, 2015 7:48 am

zeux schreef:
GangstaRiB schreef: We gaan echt compleet de verkeerde kant op.
Dat gaan we al een aantal jaar. Een totaal uitgepierde selectie, waarin jonge jongens verzuipen, omdat ze er niet zacht in kunnen landen, maar er meteen moeten staan om feitelijk het team te dragen met 'beslissende' acties.
Volstrekt irreëel.
Klaassen bijvoorbeeld. Die loopt een partij te zwemmen op het veld. Die is nog zo jong, maar over een paar jaar compleet uitgeblust als ie bij Ajax blijft. Net zoals Bazoer. Roofbouw.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Lionel » vr okt 23, 2015 7:53 am

Klaassen is echt een drama. Weet niet of ik hem nou gewoon niet zo goed vind of dat hij wordt misbruikt. Maar technisch is het ook een drama.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Mano » vr okt 23, 2015 7:58 am

Lionel schreef:Klaassen is echt een drama. Weet niet of ik hem nou gewoon niet zo goed vind of dat hij wordt misbruikt. Maar technisch is het ook een drama.
zijn ontwikkeling staat stil omdat hij overal voor gebruikt wordt en er geen automatisme in het team zitten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Mano » vr okt 23, 2015 8:01 am

kansloos hoe ajax er mee omgaat
Laatst gewijzigd door Mano op vr okt 23, 2015 8:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door zeux » vr okt 23, 2015 8:02 am

Lionel schreef:Klaassen is echt een drama. Weet niet of ik hem nou gewoon niet zo goed vind of dat hij wordt misbruikt. Maar technisch is het ook een drama.
Al dat soort talenten die zo veelbelovend leken bij de jeugd (waar Yopi nu ook weer kickend rondloopt) en die beloftevol begonnen in het Eerste, lijken - op die leeftijd al - na een paar jaar uitgeblust, machteloos en het voetballen verleerd.

Dat zou Ajax toch tot nadenken moeten stemmen.
Laatst gewijzigd door zeux op vr okt 23, 2015 8:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Mano » vr okt 23, 2015 8:02 am

zeux schreef:
Lionel schreef:Klaassen is echt een drama. Weet niet of ik hem nou gewoon niet zo goed vind of dat hij wordt misbruikt. Maar technisch is het ook een drama.
Al dat soort talenten die zo veelbelovend leken bij de jeugd (waar Yopi nu ook weer kickend rondloopt) en die beloftevol begonnen in het Eerste, lijken - op die leeftijd al - uitgeblust, machteloos en het voetballen verleerd.

Dat zou Ajax toch tot nadenken moeten stemmen.
Kijk,

en dit zou een TD of Directeur Ajax ook moeten zien en vervolgens ingrijpen!
maar..... omdat we daar 2 incompetente gasten hebben lopen, modderen we lekker door.

plakken we hier en daar een pleister en hopen we op een gods-wonder.




bewaar die godswonder voor Cruijff z'n herstel en ga is gvd ondernemen!!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52111
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door wimpey » vr okt 23, 2015 8:29 am

Het staat of valt in eerste instantie met een trainer die z'n spelers op de voor hen juiste plaatsen neerzet. En die hebben we niet. Dan kun je over jong of oud lullen, maar dat is bijzaak. Laat spelers naar hun kwaliteiten spelen. Want kwaliteit heeft het gros van deze jongens in flinke mate.

Gudelj hoort niet in de as, Bazoer moet de eerste middenvelder in de opbouw zijn. Klaassen staat op 10, want volgens FdB: we willen meer man in de 16 krijgen. Gisteren geen kans gezien tegen die matige uitgerangeerde all-stars van Fener.

Anwar en Fischer horen in en rond de box, zo dicht mogelijk bij het doel. Staan aan de zijlijnen. Schöne in de spits. Het zal wel. Sinkgraven (linkshalf of 10) op rechtsbuiten. Slechts de verdedigers staan op hun plek et voilà: die deden het best aardig.

Je hebt Anwar, Fischer, Klaassen: allemaal spelers die het van hun diepgang moeten hebben. Wat laat FdB ze doen? Juist: in de bal komen. Waanzin. Wie verlost ons van Frank?

wimpey
Berichten: 52111
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door wimpey » vr okt 23, 2015 8:35 am

Lionel schreef:Klaassen is echt een drama. Weet niet of ik hem nou gewoon niet zo goed vind of dat hij wordt misbruikt. Maar technisch is het ook een drama.
Klaassen is een prima speler. Fischer, Anwar, Milik etc. ook. Maar jij ziet ook dat er totaal geen onderlinge afstemming is. Ze weten niet wat ze moeten doen individueel. En van de ander dus al helemaal niet. Er zitten geen combinaties in, er zit geen beweging in, de afstanden en de posities kloppen niet. En dus is er 0,0 vertrouwen.

Dan kunnen we nog 100 * over investeren en leeftijd praten, maar dat is symptoombestrijding. En dat is het grote probleem: het TH ziet het niet. Dus komen er paardenmiddelen als mentaliteit, ervaring, opportunisme aan te pas. Omdat ze probleem (voetbal) niet onder de knie hebben en krijgen. Er zit heel veel meer in deze talentvolle selectie dan eruit wordt gehaald. Het materiaal is prima, maar degenen die de materialen moeten gebruiken beheersen hun vak niet.

wimpey
Berichten: 52111
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door wimpey » vr okt 23, 2015 8:38 am

Benji schreef:Ok, maar als Gudelj dan speelt, dan moet je of Klaassen of Bazoer slachtofferen. Die 3 samen op een middenveld klopt van geen kant.
Gudelj op rechts, Bazoer als VM, Klaassen achter (en niet naast) de 2 (en niet 3) mensen voorin en Sinkgraven op links. Daar klapt Dijks steeds overheen, dus krijgt Sinkgraven de vrijheid om naar binnen te trekken. Ik zweer het je, dan heb je een veel betere veldbezetting.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Yopi » vr okt 23, 2015 9:09 am

De Boer is een bangerik die speelt om niet te verliezen. Grote rondo in een poging de tegenstander van scoren af te houden. Jammerlijk, achterhaald voetbal.

Dit team heeft best talent. Daar ligt het niet aan.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Le T. » vr okt 23, 2015 9:17 am

zeux schreef:
Lionel schreef:Klaassen is echt een drama. Weet niet of ik hem nou gewoon niet zo goed vind of dat hij wordt misbruikt. Maar technisch is het ook een drama.
Al dat soort talenten die zo veelbelovend leken bij de jeugd (waar Yopi nu ook weer kickend rondloopt) en die beloftevol begonnen in het Eerste, lijken - op die leeftijd al - na een paar jaar uitgeblust, machteloos en het voetballen verleerd.

Dat zou Ajax toch tot nadenken moeten stemmen.
Precies. Hij staat al twee jaar stil in zijn ontwikkeling. Het is het aangeboren talent en de ontwikkeling in de jaren in het 1e die topspelers maakt. De jeugdopleiding is wel belangrijk maar het is allemaal verspilde moeite als het aangeboren talent er niet is, en als de doorontwikkeling tot topspeler in het eerste er niet is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door peter » vr okt 23, 2015 9:26 am

Het is toch vrij vreemd dat talenten het in de eerst paar potjes uitstekend doen in Ajax-1 en dat ze, na langere tijd in Ajax-1, juist minder worden? We hadden toch altijd trainers nodig die spelers beter maakten? Hoeveel jongens worden nu echt feitelijk beter onder de Boer? Sterker nog, als talentvolle jongens niet helemaal in de leer zijn, dan moeten ze zelfs maar weg.

Overigens was ik in de Paradiso en heb ik dus niets kunnen zien. Klopt het dat Lasse in de spits stond? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Rooie » vr okt 23, 2015 9:28 am

Peter schreef:Het is toch vrij vreemd dat talenten het in de eerst paar potjes uitstekend doen in Ajax-1 en dat ze, na langere tijd in Ajax-1, juist minder worden? We hadden toch altijd trainers nodig die spelers beter maakten? Hoeveel jongens worden nu echt feitelijk beter onder de Boer? Sterker nog, als talentvolle jongens niet helemaal in de leer zijn, dan moeten ze zelfs maar weg.

Overigens was ik in de Paradiso en heb ik dus niets kunnen zien. Klopt het dat Lasse in de spits stond? :confused.gif:
Ja :smallgrin.gif:

Ik begrijp er helemaal niets meer van, er wordt maar wat geprobeerd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door peter » vr okt 23, 2015 9:34 am

OK dus na het experiment met Fischer, El Ghazi en Klaassen werd die variant maar weer eens van stal gehaald (vorig jaar ook al een keertje)? We zijn echt lekker bezig, zeg. Het continue geschuif met poppetjes begint me echt de keel uit te hangen. Een teken dat ze het echt niet meer weten, hoor. Na zoveel jaar weet je toch wat iedereen wel en niet kan en waar je iemand wel en niet kan neerzetten? Waarom dan toch die experimenten weer uit de hoge hoed toveren? Veelal ook eedere (!) mislukte experimenten he!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 23, 2015 9:40 am

Heb gisteravond briljante sfeer gezien, de kater van het late verlies verzopen en nu is hij in een andere variant 2.0 terug..

Maar voetballend gezien valt vooral het aantal unforced errors op. Fouten van Ajacieden met balaannames, de bal te ver voor zich uit spelen of door verkeerd passen. Als dát nou eens met 50% afneemt, ben je al een heel stuk verder. Er van uit gaande dat spelers een goeie techniek zouden moeten hebben, lijken die fouten dus meer veroorzaakt doordat het tussen de oren niet goed zit. Te weinig zelfvertrouwen. Dat mogen we Frank aanrekenen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 23, 2015 9:40 am

En nu ga ik Istanbul in, op zoek naar een ontbijt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door brigade zuid » vr okt 23, 2015 10:32 am

zeux schreef: Al dat soort talenten die zo veelbelovend leken bij de jeugd (waar Yopi nu ook weer kickend rondloopt) en die beloftevol begonnen in het Eerste, lijken - op die leeftijd al - na een paar jaar uitgeblust, machteloos en het voetballen verleerd.
Dat is idd het verneukeratieve, talenten die net in het eerste komen lijken heel wat en een tijd later blijkt het allemaal wel mee te vallen en worden ze eerder minder. Van Rhijn, Veltman en nu begin ik ook al te vrezen voor Klaassen en El Ghazi. Volgend jaar Bazoer en Riedewald? Het is allemaal leuk en aardig dat gegeil op de Toekomst maar als je het als Ajax zijnde verkloot als ze in het eerste komen heb je er dus geen flikker aan.

Wouter
Berichten: 19084
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Wouter » vr okt 23, 2015 10:37 am

Het is ook gewoon typisch Nederlands om een jonge speler die twee goede wedstrijden speelt de hemel in te prijzen en er meteen een megatalent in te zien. Zo'n Tete staat na een paar aardige eredivisiepotjes meteen in Oranje.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door Lionel » vr okt 23, 2015 10:40 am

Wie anders?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Fenerbahçe - Ajax 22-10-2015

Bericht door brigade zuid » vr okt 23, 2015 10:41 am

Lionel schreef:Wie anders?
Tete is misschien niet het beste voorbeeld, maar zo een El Ghazi... wat maakt dat in godsnaam een international.

Plaats reactie