Loting voorronde Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Khraa » do aug 20, 2015 7:57 pm

Dat krijgt FdB er vast wel uit!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door zeux » do aug 20, 2015 7:57 pm

Khraa schreef:Mwah, was mooi uitgespeeld, maar de Tsjech had nooit die actie daar mogen maken.
Hij speelde hem best ver voor zich uit. Had ie die nog gehaald? Was het dus ook niet convenient?

En wat lopen die lui breeduit te lachen? Matig resultaat dit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Loting voorronde Europa League

Bericht door Arthur » do aug 20, 2015 8:05 pm

3 x op rij de nul!
Maar was dramatisch natuurlijk. Het helpt ook niet mee dat Klaassen zo uit vorm is. Milik doet in het aanvalsspel niet mee, dus met die twee probleemgevallen heb je veel te weinig body om door het centrum iets te creëren.

Het valt me wel op dat de CV's niet meer uitwaaieren naar de backplaatsen, maar gewoon centraal proberen op te bouwen. Dat was toch een van jouw stokpaardjes, Trab?

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door T82 » do aug 20, 2015 8:09 pm

Arthur schreef:3 x op rij de nul!
Maar was dramatisch natuurlijk. Het helpt ook niet mee dat Klaassen zo uit vorm is. Milik doet in het aanvalsspel niet mee, dus met die twee probleemgevallen heb je veel te weinig body om door het centrum iets te creëren.

Het valt me wel op dat de CV's niet meer uitwaaieren naar de backplaatsen, maar gewoon centraal proberen op te bouwen. Dat was toch een van jouw stokpaardjes, Trab?
En nu nog Riedewald vaker in laten schuiven. Maar die durfde niet vaak of mocht niet.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7383
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Trab » do aug 20, 2015 8:18 pm

Arthur schreef:3 x op rij de nul!
Maar was dramatisch natuurlijk. Het helpt ook niet mee dat Klaassen zo uit vorm is. Milik doet in het aanvalsspel niet mee, dus met die twee probleemgevallen heb je veel te weinig body om door het centrum iets te creëren.

Het valt me wel op dat de CV's niet meer uitwaaieren naar de backplaatsen, maar gewoon centraal proberen op te bouwen. Dat was toch een van jouw stokpaardjes, Trab?
Ja klopt. Dat is ook prima, alleen moet er veel meer ingeschoven worden centraal. Riedewald doet het af en toe, maar het is nog te voorzichtig. De eerste bal gaat nog steeds breed. Pas als ie een paar keer heen en weer getikt is wordt er voorzichtig ingedribbeld. Mag allemaal wel wat vlotter.
Wat Klaassen betreft: ik denk niet dat ie uit vorm is, maar dat ie totaal niet weet - en het elftal ook niet - hoe te voetballen met de punt naar voren. Hierdoor komt hij nauwelijks in het spel voor. Hetzelfde geldt voor Sinkgraven die er doodongelukkig bij loopt. M.a.w. De Boer heeft het voor elkaar dat 2 van zijn beste spelers totaal uit vorm zijn.
Ik zou gewoon weer met de punt naar achteren spelen met Klaassen en Sinkgraven op de vleugels en Bazoer in de punt naar achteren. Voorin Cerny en El Ghazi op de vleugels en iemand die een bal vast kan houden in de spits. Schone misschien of Fischer.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door raymon » do aug 20, 2015 8:20 pm

Gudelj is me toch een alibi voetballer, die loopt continu (expres?) in de dekking.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7383
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Trab » do aug 20, 2015 8:23 pm

Raymon schreef:Gudelj is me toch een alibi voetballer, die loopt continu (expres?) in de dekking.
Wat was die slecht zeg. 13x balverlies in de 1e helft.. Loopt een beetje de spelverdeler uit te hangen terwijl hij dat helemaal niet kan. Maakt ook steeds van die lompe overtredingen. Verschrikkelijk. En dan ook nog alle ballen opeisen bij vrije trappen. Bah. Ik mot die goser niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door peter » do aug 20, 2015 8:34 pm

Zo weer vakkundig m'n vrije avond vernaggelt. Kom later wel met wat meer analyses, maar ga nu echt wat anders doen.

Slecht, slechter, Gudelj. Vertragend en hopeloos in de passing. Bizar dat die jongen mocht blijven staan. Iedereen was eigenlijk heel slecht. Paar uitzonderingen daargelaten.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Rooie » do aug 20, 2015 8:51 pm

Net terug, wil iedereen die dit schouwspel heeft bekeken m'n excuses aanbieden. Plaatsvervangende schaamte :excited.gif:

Bizar dat er nog mensen applaudisseerden voor deze genante vertoning.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door zeux » do aug 20, 2015 8:58 pm

Benji schreef:Net terug, wil iedereen die dit schouwspel heeft bekeken m'n excuses aanbieden. Plaatsvervangende schaamte :excited.gif:

Bizar dat er nog mensen applaudisseerden voor deze genante vertoning.
Spelers waren zelf heel blij. Die lachten zich helemaal gek.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door zeux » do aug 20, 2015 9:04 pm

Ondertussen staat thuis Southampton 0-1 achter tegen het midden van Jutland....

Het kan altijd erger. :-)

We gaan die Tsjechen zoek spelen in de terugwedstrijd. :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door zeux » do aug 20, 2015 9:16 pm

1-1. Penalty.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door brigade zuid » do aug 20, 2015 9:18 pm

zeux schreef:
Benji schreef:Net terug, wil iedereen die dit schouwspel heeft bekeken m'n excuses aanbieden. Plaatsvervangende schaamte :excited.gif:

Bizar dat er nog mensen applaudisseerden voor deze genante vertoning.
Spelers waren zelf heel blij. Die lachten zich helemaal gek.
De Boer spreekt over een fantastisch resultaat.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Lionel » do aug 20, 2015 9:35 pm

Ontsla de beste man. Of laat hem opstappen. Dit kan echt niet.

Ik zie Tete continue centraal op het middenveld lopen. Totaal geen ondersteuning voor AEG of een loopacties om hem heen.
Dijks moet de 1 tegen 1 aan. Klaassen heeft geen idee wat hij aan het doen is. Sinkgraven doet ook maar wat.

Riedewald en Bazoer. De enige twee die me kunnen bekoren. Wat een fucking drama. Slaap lekker allemaal.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14580
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Mr. Ajax » do aug 20, 2015 9:41 pm

Lionel schreef:Ontsla de beste man. Of laat hem opstappen. Dit kan echt niet.

Ik zie Tete continue centraal op het middenveld lopen. Totaal geen ondersteuning voor AEG of een loopacties om hem heen.
Dijks moet de 1 tegen 1 aan. Klaassen heeft geen idee wat hij aan het doen is. Sinkgraven doet ook maar wat.

Riedewald en Bazoer. De enige twee die me kunnen bekoren. Wat een fucking drama. Slaap lekker allemaal.
Het lukt hem vaak genoeg. Lijdt echt heel weinig balverlies. En z'n voorzetten blijven uitstekend. Klaassen had er zo eentje erin moeten koppen in de slotfase.

Verder vrijwel eens met de rest. Alleen blijf ik wel fan van Tete. Die jongen is verdedigend nu al erg sterk, je gaat er echt niet zo makkelijk langs. Is sterk, maar gebruikt z'n lichaam vooral heel slim. Heeft ook een echte over-m'n-lijk mentaliteit die elke prof eigenlijk moet hebben. Bij ons spring je er dan zo uit. :blush.gif: :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Khraa » do aug 20, 2015 9:44 pm

Dat van dat balverlies van Dijks klopt niet. Hij lijdt juist vrij veel balverlies (heb de hele wedstrijd tegen AZ tegen hem aan moeten kijken, in de 2e helft geen bal naar de juiste kleur).

Desalniettemin valt hij me niet tegen.....of valt hij in ieder geval niet negatief op tov de rest van de selectie.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door zeux » do aug 20, 2015 9:52 pm

Koeman ziet het effe niet meer zitten... 1-1 gebleven. Thuis. Da's niet fraai.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Monkey Tonk » do aug 20, 2015 10:24 pm

Het tempo ging even omhoog, en meteen was de verdediger een stap te laat bij de penalty. Dan ga je daarna natuurlijk meteen in een hoger tempo spelen. Logisch. Goed gezien, de Boer. :666.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Rooie » do aug 20, 2015 10:39 pm

AN/Fox Sports
De Boer: 'nog teveel de mindset alles voetballend te doen'

20 augustus 2015

Frank de Boer liet na afloop bij Fox Sports weten tevreden te zijn met het resultaat. 'Europees gezien is dat goed. Met een zege zonder tegendoelpunt, moet je het tegen deze tegenstander uit uit kunnen spelen. Als we volgende week er één maken, moeten zij drie keer scoren.'

'De uitvoering moet natuurlijk veel beter. het is moeilijk om tegen een ploeg die zo verdedigend speelt het baltempo hoog te houden. Dan moet je opportunistischer gaan spelen. Dat lukte niet goed. We hebben nog te veel de mindset om overal voetballend uit te komen. Daar moeten we de komende dagen aan werken om tegen dit soort tegenstanders andere oplossingen te zoeken en sneller de diepte in te spelen.'
Wow, teveel mindset alles voetballend te doen? Ik weet even niet meer wat ik moet zeggen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 21, 2015 6:55 am

Ik bewonder jullie betrokkenheid, dat je zo'n Intertoto wedstrijd nog gaat kijken ook. Wat mij betreft telt alleen het resultaat.
Ajax!

Mr. Ajax
Berichten: 14580
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 21, 2015 7:12 am

Was trouwens een vreselijk dooie boel gisteren in de Arena... Zelden meegemaakt zoiets.

En als ik eraan terugdenk... Wat een ontzettende zaadpot, godverdomme. 1-0 is trouwens ook gewoon een kut resultaat, want als zij daar vroeg in de wedstrijd eentje erin knikken dan wordt het heel erg lastig. We hebben het godverdomme over FK Jablonec met alle respect!! :1evil.gif:

Ik lees op VI trouwens dat Gudelj zich als leider probeert op te stellen. Nou snap ik dat het goed bedoeld is, maar hij moet het ook niet te snel en te veel gaan forceren. Ik schrijf hem trouwens nog zeker niet af.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door InnerHarbour » vr aug 21, 2015 7:34 am

YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door wimpey » vr aug 21, 2015 7:37 am

4-2-3-1 :kots:

Het lijkt me niet dat er gericht getraind wordt. De afstemming en de afstanden kloppen niet, de speldiscipline evenmin. De meesten doen maar wat. En dat kutsysteem tegen een defensieve tegenstander is ook waanzin. Hun rijtjes tegen onze rijtjes. :excited.gif:

Milik is geen diepe spits, Sinkgraven geen verkapte linksbuiten, Klaassen moet er komen i.p.v. staan en Gudelj is een loper i.p.v. degene die van achteruit de oplossing moet verzinnen. Vinden we het gek dat Ajax al tijdenlang zo matig speelt? Ik zie het vooral als een tactisch probleem.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Lionel » vr aug 21, 2015 8:19 am

wimpey schreef:4-2-3-1 :kots:

Het lijkt me niet dat er gericht getraind wordt. De afstemming en de afstanden kloppen niet, de speldiscipline evenmin. De meesten doen maar wat. En dat kutsysteem tegen een defensieve tegenstander is ook waanzin. Hun rijtjes tegen onze rijtjes. :excited.gif:

Milik is geen diepe spits, Sinkgraven geen verkapte linksbuiten, Klaassen moet er komen i.p.v. staan en Gudelj is een loper i.p.v. degene die van achteruit de oplossing moet verzinnen. Vinden we het gek dat Ajax al tijdenlang zo matig speelt? Ik zie het vooral als een tactisch probleem.
Waarom ziet Frank dit niet?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Baseman » vr aug 21, 2015 8:23 am

Ik heb het volgens mij al eerder gezegd, maar ik begrijp weinig van het middenveld van De Boer.

Klaassen is de beste speler, die het meest tot zijn recht komt als RCM in een systeem met de punt naar achteren. Logisch dus om hem als nummer 10 op te stellen in een systeem met de punt naar voren.
Bazoer is een CV die tot middenvelder omgeschoold wordt, het prima doet als RCM en eigenlijk een perfecte VCM zou kunnen zijn/worden. Logisch dus om hem alleen als RCM te gebruiken of op de bank te zetten.
Sinkgraven is een nummer 10, logisch dus om hem als LCM of linksbuiten te gebruiken.
Gudelj is een RCM, logisch dus om hem als VCM/LCM te gebruiken.

Bazoer is dus de enige middenvelder die regelmatig op een positie speelt die goed bij hem past...

Wat is dat toch met De Boer en middenvelders?
Of hij ontdekt per ongeluk dat iemand een goede middenvelder is (Anita en Blind) of hij stelt ze verkeerd op (zie bijv. ook Janssen toentertijd). Onbegrijpelijk.

Plaats reactie