SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 29, 2015 7:06 am

Ik hou voor mogelijk dat Ajax 0-3 wint of 3-0 verliest. De ploeg barst van het talent, met name op het middenveld, maar het zijn grotendeels jonge honden die grillig presteren en de aanvalslinie presteert ronduit belabberd. Van Rapid Wien weet ik nagenoeg niks. Al met al heb ik er daarom geen gerust gevoel over.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 29, 2015 7:41 am

Als ik zou het interview op Ajax.tv bekijk met FdB, dan speelt Fischer niet. Het zal dus Schöne of Milik worden op linksbuiten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 29, 2015 7:51 am

Zuidema schreef:Grappig, ik droomde vannacht dat Ajax met gemak in Wenen zou winnen van Rapid. Via een vroeg eigen doelpunt, omdat de keeper van Rapid een bal vanuit een corner pardoes in eigen doel sloeg. Waarna Ajax overtuigend naar een zeer comfortabele 3-0 winst uitliep. Mede omdat Ajax in het eggie met forechecking en goed positie- en combinatiespel een onmachtig Rapid compleet ontmantelde en uiteindelijk aan gort speelde.

Hierna kreeg ik in mijn droom half AT over me heen, omdat ik veel te negatief was geweest over Ajax in de voorbereiding en je nou kon zien hoe goed het Nieuwe Ajax wel niet was, als het er echt om ging. En dat FdB toch wel die wereldcoach was die in no time het Nieuwe Ajax op de rails had gezet. Maar vooral ook dat ik voortaan wel eens wat minder kritisch mocht zijn over het Nieuwe Ajax, dat alles nu eenmaal zijn tijd nodig had en dat ik wel eens wat optimistischer t.a.v. Ajax mocht worden.

Wishful dreaming? Of beschik ik toch ineens over voorspellende gaven? Vanavond weten we meer. En geloof me, niets liever dan het bovenstaande. En dan mag AT me gerust met pik en veren afvoeren i.v.m. al mijn onterechte kritiek op het Vlaggenschip en op het fameuze koppel Marc&Frank. Maar vooralsnog kijk ik niet bepaald uit naar deze twee wedstrijden, ofschoon ik Rapid als tegenstander amper ken. Het is dan ook vooral het geploeg en geploeter van Ajax dat me pessimistisch maakt. Dat clueless gekloot van Ajax kregen we vorig seizoen al met bakken voor de kiezen, met name in de 2e seizoenshelft. En dat lijkt nu in de voorbereiding niet veel verbeterd te zijn. Hooguit dat de weg naar voren wat meer gezocht wordt en er wat meer (onsamenhangend) wordt geforecheckt. Maar ik laat me graag verrassen als het om het eggie gaat. Heel erg graag zelfs. En warm de pek dan maar op. :666.gif:
Een krantekop bleef ergens in het onderbewustzijn hangen?
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... en___.html

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Rooie » wo jul 29, 2015 8:38 am

Ajaciedjuh schreef:Als ik zou het interview op Ajax.tv bekijk met FdB, dan speelt Fischer niet. Het zal dus Schöne of Milik worden op linksbuiten.
Heerlijk, alles door het midden, doe je die Oostenrijkers in ieder geval een plezier mee.

Nu begrijp ik er nog minder van dat er geen vervanger voor Younes is meegenomen. Één blessure en de opstelling moet alweer worden omgegooid met spelers buiten hun natuurlijke positie.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door zeux » wo jul 29, 2015 8:51 am

Ronald de Boer moet een man naar je hart zijn IH:
Ronald de Boer denkt dat het voor Ajax een hele lastige wedstrijd wordt woensdagavond in de derde voorronde van de Champions League tegen Rapid Wien.
"Ajax kan zijn borst natmaken. Rapid heeft een goede ploeg, die verzorgd voetbal speelt", aldus De Boer, die in Wenen als analyticus voor SBS6 aanwezig is.

"Rapid kan zich ook aanpassen aan een tegenstander. Met Zoran Barisic hebben ze een trainer die tactisch sterk is. En er staan bijna alleen maar grote, sterke mannen in het veld en daar heeft Ajax er juist te weinig van. Ik verwacht daarom een heel lastige wedstrijd. Ajax gaat niet zomaar even winnen in Wenen."

Anderhalf jaar geleden speelde Ajax voor het laatst tegen een Oostenrijkse club. Destijds was Red Bull Salzburg, dat afgelopen seizoen Rapid aftroefde in de strijd om de titel, met 3-0 en 3-1 te sterk in de Europa League.

"Net als Rapid nu was Red Bull toen een ietwat onbekende ploeg. Het Oostenrijkse voetbal is ook geen hoogvlieger in Europa, maar er werd wel twee keer dik verloren."

"Ik hoop daarom dat die duels een eyeopener waren, ook richting deze wedstrijd in Wenen en de return in Amsterdam."

De Boer hoopt ook dat Ajax de terugwedstrijd van volgende week dinsdag in het achterhoofd houdt in Wenen. "Ajax moet en gaat druk zetten, want dat is nou eenmaal de filosofie. Maar ze moeten niet naïef zijn en tegen een 2-0 nederlaag aanlopen."

"Er is geen reden om va-banque aan te gaan vallen. Hopelijk is dat besef er. Het hoeft niet in één wedstrijd geklaard te worden."

Belangrijk is wel voor Ajax dat er een uitdoelpunt wordt gemaakt, zo benadrukte Ajax-trainer Frank de Boer dinsdag op de persconferentie. Zijn broer Ronald heeft er vertrouwen in dat dat gaat lukken.

"Wat me opviel in de voorbereiding is dat Ajax meer dreiging naar voren heeft. Dat komt doordat ze met de punt naar voren spelen op het middenveld. Bij een aanval sluiten spelers sneller aan, er is meer body in de zestien."

"Die druk naar voren moet nog gaan leiden tot resultaat, maar het ziet er al wel verfrissend uit. En die frisheid moet er tegen Rapid weer zijn." (bron: nu.nl)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Mano » wo jul 29, 2015 9:20 am

Benji schreef:
Ajaciedjuh schreef:Als ik zou het interview op Ajax.tv bekijk met FdB, dan speelt Fischer niet. Het zal dus Schöne of Milik worden op linksbuiten.
Heerlijk, alles door het midden, doe je die Oostenrijkers in ieder geval een plezier mee.

Nu begrijp ik er nog minder van dat er geen vervanger voor Younes is meegenomen. Één blessure en de opstelling moet alweer worden omgegooid met spelers buiten hun natuurlijke positie.
Waar ik al bang voor was....dicht-timmeren en uitzingen.
onder het motto: we klaren de klus thuis wel.

Ik vind het moeilijk te voorspellen hoe dit Ajax gaat presteren....
aanvallend loopt er niet veels soeps in mijn beleving maar middenveld is sterker geworden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door InnerHarbour » wo jul 29, 2015 9:27 am

Mano schreef:Waar ik al bang voor was....dicht-timmeren en uitzingen.
onder het motto: we klaren de klus thuis wel.
Niet zo vreemd hoor IMO, je moet doorkomen, hoe en of je leuk speelt zal de Broer terecht bommen.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door GangstaRiB » wo jul 29, 2015 9:34 am

InnerHarbour schreef:
Mano schreef:Waar ik al bang voor was....dicht-timmeren en uitzingen.
onder het motto: we klaren de klus thuis wel.
Niet zo vreemd hoor IMO, je moet doorkomen, hoe en of je leuk speelt zal de Broer terecht bommen.
Maar dat geldt onderhand voor iedere wedstrijd onder Frank.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 29, 2015 9:54 am

Mits Sanogo een goed aanspeelpunt is, kan Milik op linksbuiten best wel eens goed uitpakken. Speelt hij op zijn sterkste positie: 9,5. Voorin krijg je dan:

------------------------- Milik
--- El Ghazi --- Sanogo

Dijks kan dan het gat induiken op links. Maar ik zou ook liever een echte linksbuiten met diepgang, snelheid en actie zien. Maar die hebben we (nog) niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Yopi » wo jul 29, 2015 10:12 am

Geen grote, sterke mannen? En Gudelj dan? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Rooie » wo jul 29, 2015 10:28 am

Ik snap het overigens nog steeds niet. We gaan waarschijnlijk starten met Schone of Milik als linksbuiten, omdat Fischer gespaard moet worden? Als die jongen niet fit genoeg is om te beginnen, is hij ook niet fit genoeg om in te vallen en had je hem niet mee moeten nemen.

Daarnaast de reden dat we voorzichtig moeten zijn met Fischer, omdat Younes geblesseerd is geraakt; dit betekent dus dat Fischer niet speelt zolang Younes geblesseerd is?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Toppie » wo jul 29, 2015 10:29 am

Het grootste probleem ligt voorin het afmaken van 100% kansen, al jaren een probleem en geen killing spits in de gelederen. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Rooie » wo jul 29, 2015 10:30 am

Toppie schreef:Het grootste probleem ligt voorin het afmaken van 100% kansen, al jaren een probleem en geen killing spits in de gelederen. :smile-ajax.gif:
Oneens. Uit alle statistieken blijkt dat Ajax relatief efficient is met de kansen die het krijgt, maar er gewoon bijzonder weinig creëert.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 29, 2015 10:57 am

Klopt, de wedstrijden waarin Ajax een stuk of 8 open kansen creëert zijn lang geleden.

Ik ben écht bang voor een tandeloos en daardoor machteloos Ajax. Ik heb namelijk niet het idee dat de 11 die vanavond de wei ingaan substantieel anders zullen spelen dan we de afgelopen twee seizoenen gezien hebben. Maar ik laat me heel graag (positief) verrassen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Yopi » wo jul 29, 2015 11:03 am

Het grootste probleem is tactisch. Zelfs de elementaire dingen gaan mis: ruimte maken bij balbezit, ruimtes klein houden bij balverlies, goed staan ten opzichte van elkaar (juiste afstanden), en loopacties maken of juist wegblijven. Spelers moeten inspelen op elkaars kwaliteiten.

Zijn de tegenstanders groter en sterker, dan moet je uit de duels blijven. Dat lukt alleen als je weet wat je doet. Doelloos de bal rondschuiven maakt kwetsbaar.

Ajax heeft talentvolle spelers, vind ik. Je maakt mij niet wijs dat Rapid Wien kwalitatief beter is.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door InnerHarbour » wo jul 29, 2015 11:11 am

YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Cruijff » wo jul 29, 2015 11:30 am

Zuidema schreef:Grappig, ik droomde vannacht dat Ajax met gemak in Wenen zou winnen van Rapid. Via een vroeg eigen doelpunt, omdat de keeper van Rapid een bal vanuit een corner pardoes in eigen doel sloeg. Waarna Ajax overtuigend naar een zeer comfortabele 3-0 winst uitliep. Mede omdat Ajax in het eggie met forechecking en goed positie- en combinatiespel een onmachtig Rapid compleet ontmantelde en uiteindelijk aan gort speelde.

Hierna kreeg ik in mijn droom half AT over me heen, omdat ik veel te negatief was geweest over Ajax in de voorbereiding en je nou kon zien hoe goed het Nieuwe Ajax wel niet was, als het er echt om ging.
Jij droomt 's nachts niet alleen van Ajax, maar ook van AT? :smallgrin.gif:
Zuidema schreef:Maar ik laat me graag verrassen als het om het eggie gaat. Heel erg graag zelfs. En warm de pek dan maar op. :666.gif:
De veren staan klaar! :666.gif:

Hehe, nee zonder dollen.
Ik ga mee met Giacomo Puccini. Het kan 0-3 voor Ajax worden, maar ook 3-0. Ik neig er naar van het positieve overwinning uit te gaan en dus te mikken op een klinkende overwinning van Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Cruijff » wo jul 29, 2015 11:42 am

Je kunt trouwens gratis via internet kijken door hier te registreren.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Mano » wo jul 29, 2015 11:51 am

ik laat me verrassen vanavond. (en hoop Ajax niet) :ajaxscarf.gif:

denk dat de afgelopen jaren zo slecht waren dat ik bijna niet meer geloof dat Ajax een goeie pot kan neerleggen.
Als je beseft dat 85% van de spelers dezelfde zijn als vorig jaar en de coach er ook nog is, is het voorgevoel dat men gaat doorborduren op dat wat we kennen... (dat is de angst die ik heb)

en ik zie ZO niet uit naar nog een jaartje tikkietakkie achteruit :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Yopi » wo jul 29, 2015 1:29 pm


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door zeux » wo jul 29, 2015 1:43 pm

De boodschap is helder. Eerst Rapid omver knallen en dan die Beric ophalen. :ajaxscarf.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 29, 2015 1:58 pm

Ik denk dat uitgerekend Lasse Schöne vanavond die oh zo belangrijke uitgoal maakt.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Mano » wo jul 29, 2015 3:53 pm

dit zijn wel de 2 wedstrijden waarvan ik zeg: maak niet uit hoe lelijk, als we maar doorkomen..... :ajaxscarf.gif:



al ga ik daarna wel uitgebreid klagen over het getoonde spel :biggrin.gif: :headbang.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Skampie » wo jul 29, 2015 5:30 pm

Zijn Heitinga en Gudelj geblesseerd?
Volgens mij doen die niet mee

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Dubbel » wo jul 29, 2015 5:46 pm

Lekker, Ajax speelt zo meteen! Heb er echt zin in. Eerst achter komen en dan met 2-4 winnen. Lez Go! :ajaxscarf.gif:
Monkey Tonk schreef:Een krantekop bleef ergens in het onderbewustzijn hangen?
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... en___.html
:smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Dubbel op wo jul 29, 2015 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie