Voorbereiding 2015-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Bert » wo jul 22, 2015 7:36 pm

Ajax zal meer moeten variëren vanuit het middenveld: Klaassen inzakken, zodat Bazoer of Sinkgraven tussen de linies kan komen. Want als je vanuit Milik moet voetballen, dan kun je het vergeten.

Verder is het een typische voorbereidingswedstrijd: er moet nog veel finetuning gebeuren, en dat is ook logisch.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 22, 2015 7:37 pm

Ik las ergens dat Saint Etienne vorig jaar de minst gebaseerde verdediging had, dus zal niet makkelijk zijn om er doorheen te voetballen. Verbaast me niks dat de aanval het zorgenkindje blijft. Hopelijk kan Sanago wat brengen. Klaassen zit niet in de wedstrijd dus, dat scheelt ook veel. Een vd weinige spelers bij Ajax met echt scorend vermogen.

Lees overigens niks over El Ghazi: nog steeds in Ramadan-modus!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » wo jul 22, 2015 7:41 pm

Sinkgraven is trouwens wel stijf links. (valt me nu pas op :blush.gif: ) doet niks met rechts

enne, Kishna lekker laten gaan <-- Weggooier

van Rhijn kan z'n zaakwaarnemer bellen! "zoek maar, ik kom hier niet meer aan de bak"
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » wo jul 22, 2015 8:02 pm

Sanogo, Gudelj & Schone erin.

Gudelj met haarbandje :blush.gif: dan moet je wel presteren anders kan het echt niet!!


Riedewald speelt wel sterk

Edit;
van Rhijn erin, als ie em tegenkrijgt is het klaar :drecul.gif:
Laatst gewijzigd door Mano op wo jul 22, 2015 8:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 22, 2015 8:05 pm

Beste man (Sinkgraven) er dus uit!? 2e helft gebeurd niks!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » wo jul 22, 2015 8:11 pm

Gudelj brengt wel wat. hij loopt andere lijnen, veel aanspeelbaar en kan twee kanten op draaien i.t.t. Sinkgraven
niks mis mee!!

Sanogo.... ik weet het niet
of hij wil te graag maar lijkt wel een blind paard
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » wo jul 22, 2015 8:18 pm

1-0 Ettienne

schot 2de lijn. dwarrelbal
is het gemeen als ik zeg dat van Rhijn door had moeten dekken :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 22, 2015 8:20 pm

Maar (weer) hopen op slechte generale.... :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Bert » wo jul 22, 2015 8:20 pm

Mano schreef:Gudelj brengt wel wat. hij loopt andere lijnen, veel aanspeelbaar en kan twee kanten op draaien i.t.t. Sinkgraven
niks mis mee!!

Sanogo.... ik weet het niet
of hij wil te graag maar lijkt wel een blind paard
Waar kijk jij naar? Sinkgraven is stijf links en Gudelj kan twee kanten op draaien? Gudelj draait juist álles naar z'n rechterbeen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » wo jul 22, 2015 8:27 pm

Bert schreef:
Mano schreef:Gudelj brengt wel wat. hij loopt andere lijnen, veel aanspeelbaar en kan twee kanten op draaien i.t.t. Sinkgraven
niks mis mee!!

Sanogo.... ik weet het niet
of hij wil te graag maar lijkt wel een blind paard
Waar kijk jij naar? Sinkgraven is stijf links en Gudelj kan twee kanten op draaien? Gudelj draait juist álles naar z'n rechterbeen.
ik zie hem echt net 2 kanten op draaien.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » wo jul 22, 2015 8:30 pm

dit zijn van die potjes, je kan d'r niks mee....

Riedewald speelt leuk, Tete balt lekker, Sinkgraven is leuk bezig.

maar voorin... de vleugels en de spits..... zowel Sanogo of Milik...
ze staan voor spek en bonen.... is dat hun povere kwaliteit of het feit dat ze vreselijk alleen staan
AEG was niet thuis en Younes is zoekende zonder dat hij slechter is dan de rest....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Alexander » wo jul 22, 2015 8:30 pm

Dus ze verkopen Kishna en halen Younes? Echt?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 22, 2015 8:31 pm

Zo'n dwarrelbal kan er altijd een keertje invliegen. Weinig aan te doen, al had Van Rhijn misschien 15 meter minder afstand kunnen houden, maar dan nog kan deze erin dwarrelen.

Het grote probleem is dat je met brandhout als Menig, Younes en Sanogo in geen 100 jaar een goal gaat maken tegen een opponent van dit niveau. Milik en El Ghazi laten ook weinig zien en dat hebben we vorig seizoen ook regelmatig meegemaakt. Je hoopt dan dat hier op geanticipeerd wordt met een versterking maar nee, de enige serieuze concurrent voor de 3 basisklanten voorin wordt doodleuk in de uitverkoop gedaan. Kansloos beleid! Maar wel een middenvelder van 6 miljoen op de bank!
Ajax!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Zuidema » wo jul 22, 2015 8:41 pm

Moeizame pot van een ploegend en ploeterend Ajax. Tegen een inderdaad defensief Etienne, dat aanmerkelijk minder ruimte weggaf dan Wolfsburg. Ajax had het er zoals gewoonlijk weer eens erg moeilijk mee. Er werd vergeleken met vorig seizoen wel wat sneller de weg naar voren gezocht, maar als je zo blijft kloten met het creeren van afspeelpunten op het middenveld en in de aanval, blijft dat toch allemaal erg behelpen. Maar ja, De Boer heeft al enkele seizoenen lang daarin voor geen meter progressie geboekt, dus wat mag je eigenlijk nu nog verwachten?

Ander verschil met vorig seizoen is dat er wat sneller druk naar voren wordt gezet. Maar dat gebeurt vaak weer zo onsamenhangend dat er altijd wel weer ergens afspeelpunten bij de tegenstander vrij staan, zodat deze zich toch nog vrij gemakkelijk onder die druk kan uitvoetballen. In het grauwe grijs dat Ajax 90 minuten liet zien, vond ik Sinkgraven en Riedewald nog wel lichtpuntjes. De rest vooral flets en erg, erg clueless. Ik vrees dat wat al enkele seizoenen uitzonderlijk moeizaam verloopt (opbouw/positiespel/doorschakeling naar de aanval) niet meer in 1 week op de rails komt. Zeker niet met deze coach. Hopelijk inspireert het spelen voor het eggie Ajax nog wat en stelt Rapid inderdaad bitter weinig voor.
Success will tear us apart.

columbus
Berichten: 5488
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door columbus » wo jul 22, 2015 9:44 pm

Viel me weer op dat Younes stijf rechts is, hij komt het liefst naar binnen. Te gek voor woorden dat Kishna in mijn ogen veel te makkelijk. Ghazi vond ik matig, staat als een kip zonder kop in het veld. Tete, Riedewald vond ik zeer positief. Singraven en Bazoer overigens ook. Aanwinst Sanogo kan ik nog geen oordeel over geven, maar heel veel energie leek hij er niet over voor te hebben...

Wat me het meest zorgen baart is dat Ajax zo weinig creëert...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Lionel » wo jul 22, 2015 10:27 pm

Totaal geen patronen. Helemaal niks.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Arthur » wo jul 22, 2015 10:43 pm

Ik snap niet dat Ajax geen patronen ontwikkelt om Milik in schotpositie te brengen. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn, maar er lijkt niet eens aan gedacht te worden. Terwijl dat nou net een specifieke kwaliteit is die je in je elftal hebt.

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Skampie » do jul 23, 2015 6:47 am

Zo slecht was het allemaal nie... De Boer was tevreden

Ajax verloor woensdag de generale repetitie voor de Champions League-voorronde. Desalniettemin was Frank de Boer positief gestemd na de nederlaag tegen Saint-Etienne (1-0).

"Ik denk wel dat we klaar zijn voor de voorronde van de Champions League", zegt hij in De Telegraaf. "We hebben gedomineerd en kleine kansen gehad om de wedstrijd in ons voordeel te beslissen, maar door een zondagsschot viel de treffer aan de overzijde."

Ajax had in Saint-Etienne een tegenstander die puur op resultaat speelde. "We weten hoe moeilijk het is om er tegen een 4-5-1-systeem doorheen te komen. Voor rust hebben we wat speldenprikjes uitgedeeld. Helaas slaagden we er niet in om op voorsprong te komen", aldus De Boer, die blij is met zijn verdediging. "Kenny Tete en Jairo Riedewald speelden goed, maar ook Joël Veltman heeft het uitstekend gedaan. We gaven nauwelijks iets weg en dat maakt de nederlaag zuur."

De Boer denkt dat zijn ploeg er richting het treffen met Rapid Wien goed op staat. "Ik geloof in een goed resultaat. Al had ik liever een voorbereiding van zes weken gehad. Nu moeten we er binnen vier weken staan", besluit hij.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Zuidema » do jul 23, 2015 8:08 am

De Boer weer eens ten voeten uit. Zo horen we het al enkele seizoenen. Ja, het is beslist verdomde lastig voetballen tegen een defensieve tegenstander. Maar zó volslagen machteloos en clueless spelen, is toch ook wel weer het andere uiterste.

Inderdaad Arthur, je hebt geen 1 seconde het idee dat ze daar aan werken, dat ze dat willen verbeteren. Niks geen spelpatronen, geen positiespel, eigenlijk niets dat duidt op hoe je je middenvelders vrijspeelt en bereikt, hoe verdedigers doorschuiven en zich inschakelen, hoe er doorgeschakeld wordt vanuit het middenveld, hoe je de aanvallers in stelling krijgt, hoe die aanvallers en aansluitende middenvelders enz samenwerken in en om de 16. Niks van dat alles. Het is weer het gebruikelijke geploeg en geploeter. Veel goede wil, maar niks kunnen of geen idee hebben hoe zoiets aan te pakken.

Wat er dan zeer incidenteel nog wel lukt, lijkt eerder stom toeval te zijn. En dus is de oogst in 90 minuten: 2 goede afstandschoten van Sink en Milik, 1 bal die Klaassen naast glijdt op een voorzet van AEG, misschien nog dat hakje van Sink op Younes? Verder nog iets? Natuurlijk gebeurt dit alles in de voorbereiding. En een goede opbouw en goed aanvalsspel er in slijpen vergt tijd. Maar je ziet amper iets terug dat ze daar serieus mee bezig zijn om dat op de rails te krijgen.

Nee, integendeel. Frustrerend genoeg was het zelfs weer eens zeer naar tevredenheid voor De Boer. Want we hebben gedomineerd. Waarschijnlijk omdat we bewust zoveel balbezit mochten hebben van Saint Etienne, Frank?. En we hebben niks weggegeven en zo nog ongelukkig verloren ook. Misschien omdat we zelf amper iets creeren en zo door elk mazzeltje bij de tegenstander tegen de lamp kunnen lopen, Frank?

Controle dus weer boven alles, absoluut niks forceren, geen initiatief/risico's nemen om een muur actief te ontmantelen. Laat staan weten hoe je dat moet doen. Dit is al een tijd lang de mindset van een voormalig topverdediger, waar Ajax geen ene f*ck meer mee opschiet. Zeker, heel erg bedankt voor alle titels en al het CL-geld, maar we moeten ook weer eens verder. Gezien de afgelopen seizoenen en de stand van zaken nu lukt dat dus blijkbaar niet meer met Frank aan het roer.
Laatst gewijzigd door Zuidema op do jul 23, 2015 8:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Rooie » do jul 23, 2015 8:37 am

We hebben gedomineerd! Vrolijk verder op de weg die we ingeslagen zijn. Tandeloos en ineffectief.

Het is hopen dat enkele spelers zich individueel fors gaan ontwikkelen, maar dan blijft de vraag of deze speelstijl attractief kan zijn.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » do jul 23, 2015 9:27 am

Alexander schreef:Dus ze verkopen Kishna en halen Younes? Echt?

Kishna presteert ook niets en hem houden tegen zijn zin in, werkt ook niet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » do jul 23, 2015 9:45 am

In deze twee voorbereidingswedstrijden (voor wat dat waard is) vind ik de achterhoede en middenveld wel stabieler ogen dan in het vorig seizoen. Riedewald heeft iets Frenk Rijkaards over zich...
Maar dit beredeneer ik vanuit verdedigend opzicht.

Vanuit aanvallend opzicht kan het allemaal wat dynamischer.

Voorin is het zorgenkindje. Milik is niet het enige, de 2 buitenspelers zijn niet effectief genoeg.
Wat me tegen Etienne vooral opviel was dat AEG elke keer zijn man op zocht met tergend langzaam gedribbel.
het gevolg? dubbele dekking en bal terug spelen.

je kan als buitenspeler toch meer dan alleen je directe tegenstander proberen uit te spelen?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Yopi » do jul 23, 2015 10:38 am

Arthur schreef:Ik snap niet dat Ajax geen patronen ontwikkelt om Milik in schotpositie te brengen. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn, maar er lijkt niet eens aan gedacht te worden. Terwijl dat nou net een specifieke kwaliteit is die je in je elftal hebt.
Mijn idee. :biggthumpup.gif:

Milik is een scherpschutter. Maak daar gebruik van of haal hem niet.

De Boer wil spelers die 'uit het niets' iets kunnen forceren, omdat hij niet weet hoe het anders moet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Bert » do jul 23, 2015 12:35 pm

Nu is het vrij lastig om Milik in positie te krijgen, want Milik doet zelf ook heel weinig om in positie te komen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Lionel » do jul 23, 2015 1:04 pm

Bert schreef:Nu is het vrij lastig om Milik in positie te krijgen, want Milik doet zelf ook heel weinig om in positie te komen.
:biggthumpup.gif:

Milik doet helemaal geen klote. Heeft ook echt een beroerde techniek. Gisteren kreeg hij een schitterende bal van Veltman ter hoogte van de middenlijn om op/met zijn borst te controleren. De bal was bijna weer in de zestien van Ajax.

Totaal geen Ajax spits. Snap ook niet waarom je Kishna wegdoet en types als Fischer/Younes opstelt. Jongens die meer hebben aan een type Siem dan een Milik.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie