Voorbereiding 2015-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Iniesta » zo jun 28, 2015 1:10 pm

Heb toevallig net z'n boek gelezen. Legt daarin vrij duidelijk uit wat zijn visie is ( er zullen meer goede visies zijn wellicht) maar vooral hoe de conservatieve voetbal wereld keer op keer dezelfde fouten maakt.
Overigens kun je mi wel vrij makkelijk concluderen dat bv vorig jaar in de winterstop verkeerd is getraind. Tijdens het kamp werd al aangegeven hoe hard er getraind werd ( kun je sowieso je vragen bij stellen in een winterstop), daarnaast werd in de wedstrijden na de winterstop door diverse spelers over vermoeidheid geklaagd en zag je dit in de wedstrijden ook duidelijk dat de spelers gedurende de wedstrijden wegzakten.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jun 28, 2015 1:27 pm

Duke schreef:Ik begrijp van Van Gastel een 'aanhanger' van Verheijen is, eens kijken of er bij Feyenoord een verschil te zien valt. Van Rutten wist Verheijen in ieder geval goed te voorspellen dat zijn team in zou storten in de 2e helft van het seizoen.
dat is een open deur, want dat doen ze al ja-ren-lang in de tweede seizoenshelft.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Thijs » ma jun 29, 2015 8:50 am

De terugkeer van De Graafschap in de Eredivisie is niet alleen sportief een enorm succes, de Superboeren hebben ook de hoogste stijging van verkochte seizoenkaarten van alle Eredivisie-clubs. Vorig seizoen stond De Graafschap nog op 1.500 verkochte kaarten, terwijl er nu al ruim 7.000 kaarten over de toonbank zijn gegaan. VoetbalPrimeur presenteert een overzicht van het aantal verkochte seizoenkaarten tot nu toe en het verschil ten opzichte van een jaar eerder.


Feyenoord voert traditionele top-drie aan
Feyenoord troeft Ajax en PSV voorlopig af als het gaat om de groei van het aantal verkochte kaarten. De Rotterdammers verkochten ruim 2.000 seizoenkaarten meer dan vorig jaar, terwijl Ajax op eenzelfde aantal bleef steken (34.000). Landskampioen PSV kon een stijging van 800 seizoenkaarten noteren.

Ajax bezit wel de eerste plaats als het gaat om verkochte kaarten tot dusver en verwacht in totaal 40.000 kaarten (maximale aantal) te verkopen. Voor PSV komt dit getal uit op 28.000 kaarten, terwijl Feyenoord nog geen uitspraak wil doen over de verwachte verkoop.

AZ en Cambuur zien daling, NEC en Willem II in de lift
AZ en Cambuur zijn de enige clubs die de verkoop voorlopig zien dalen. De club uit Alkmaar verkocht tweehonderd seizoenkaarten minder dan vorig jaar, terwijl dat aantal bij Cambuur uitkwam op honderd minder verkochte kaarten.

NEC keert net als De Graafschap weer terug in de Eredivisie. De teller staat momenteel op 5.500 verkochte kaarten voor de Nijmegenaren, terwijl dit aantal vorig jaar augustus uitkwam op 5.000 kaarten. Willem II behaalde het afgelopen seizoen een knappe negende plaats in de competitie en dat lijkt effect te hebben op de verkoop. De Tricolores verkochten 2.540 kaarten meer ten opzichte van vorig seizoen, daarmee staan ze op de tweede plaats.

Cijfers niet bekend
Vitesse, PEC Zwolle, Roda JC en FC Twente maken het aantal verkochte seizoenkaarten via de eigen kanalen bekend en willen daarom wachten een aantal naar buiten te brengen. FC Groningen, ADO Den Haag en Excelsior Rotterdam ontbreken in de tabel met de verschillen met vorig seizoen. Die aantallen waren bij de betreffende clubs niet meer exact bekend.
Voetbalprimeur
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door beelzebub » ma jun 29, 2015 9:08 am

Successupporters heb je overal, dus ook in Doetinchem. Ik ben geinteresseerd wat er bij Twente gaat gebeuren. Of de supporters echt gaan stemmen met hun voeten of dat alles zo voortkabbelt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Mano » di jun 30, 2015 9:51 am

Ik zie wel een aantal zaken die niet bevallen bij zo'n seizoenstart.

Neem eerst de foto van Klaassen, als hij echt is aangekomen in 4 a 5 weken, is dat een kwalijke zaak. Dat getuigd niet van een professioneel gedrag. En naast Klaassen vast anderen die ook niks hebben uitgevoerd.

Traininsgopbouw van vorig jaar was gewoon slecht. Daar moet echt een andere manier voor komen.
Zo'n bosloop is traditie en is eigenlijk geen trainen. dus die tel ik niet mee.

als men net zo gaat trainen als vorig jaar, is de pijp weer leeg in december.
Of, is men vermoeid tijdens de voorrondewedstrijden van de CL. waardoor je deze verliest en gewoon niet Europees speelt.

Als je zulke slechte squads maakt, moet er een trainer ingrijpen.


Verheijden is een pedant mannetje maar heeft wel een punt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 30, 2015 11:56 am

Betekenen de cijfers van Ajax eigenlijk dat nog 6.000 bestaande seizoenkaarthouders nog moeten verlengen, of dat nieuwe aanwas miet komen, of een combinatie van beiden?

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Chris » wo jul 01, 2015 7:30 am

Na de beelden gezien te hebben tijdens de bosloop ben ik even de Ajax TV filpmjes aan het bekijken geweest van Oostenrijk. Maar het wordt het niet beter op. Hieronder staat een gifje dat ik snel gemaakt heb van (wederom) de squats.

Er zijn een aantal mensen die nog een flinke les nodig hebben: geheel vooraan nummer 4: Mike van der Hoorn. Een schoolvoorbeeld hoe je niet een back squat doet. Voeten strak naast elkaar, nauwelijks een dip. Knieën over de tenen heen. In plaats van dat hij met zijn kont naar beneden zakt, gaat hij met zijn middenrif direct naar beneden. Schone en daarachter Klaassen (denk ik) voeren het al beter uit. Tete heeft ook een paar lessen nodig. Kijkt ook onwennig om zich heen naar anderen hoe hij het doen moet. (het lijkt me dat deze oefening uitgelegd wordt?!)

I.m.o is dit basiskennis. Dit moet er in zitten vooral voor iemand die al een jaar bij de 1ste selectie zit. Een gemiddelde fysiotherapeut moet weten dat een goede uitvoering essentieel is bij de squat. En er ook actief op sturen, anders krijgt een speler alleen maar blessures. Het zijn details, maar wel hele belangrijke voor een topsporter en professionele begeleiding.

http://makeagif.com/mJr0_T
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door beelzebub » wo jul 01, 2015 9:16 am

Goed bezig Chris. Is er een site waarop goed uitgelegd staat hoe je ze (squats) wel moet uitvoeren?

En voor de luilakken, het plaatje van Chris in dit topic geplaatst:
Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Chris » wo jul 01, 2015 10:46 am

Er zijn genoeg filmpjes Youtube. Ik gebruik graag Crossfit als leidraad voor mijn trainingen.

Front-squat (voorbeeld voor de back squat): https://www.youtube.com/watch?v=m4ytaCJZpl0

Squat: https://www.youtube.com/watch?v=C_VtOYc6j5c

Ps. Hoe heb je dat gedaan met het GIFje?
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door beelzebub » wo jul 01, 2015 11:01 am

Ok cool tnx. Misschien moet ik vaker het fitness topic lezen wat we ook hebben hier. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Lionel » wo jul 01, 2015 10:55 pm

Ik zou crossfit overigens niet als voorbeeld nemen. In de praktijk is het niet te voorkomen dat je tenen voorbij je knieen komen. Het is ook helemaal geen ramp. Het lijkt er wel op dat ze hun voeten naast elkaar hebben i.p.v. op schouder- of heupbreedte.
IK GELOOF!!!!!!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Chris » do jul 02, 2015 7:38 am

Bij zware olympische stang kan ik me voorstellen dat je niet helemaal netjes de knieën achter de tenen houdt, maar ik mag toch hopen dat het een topsporter wel lukt bij een simpele squat en een lege stang bij een back squat.

Het is best wel een ramp als je dat consequent doet: je knieën en de gewrichten in je rug worden er niet vrolijker van.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Rooie » vr jul 03, 2015 10:55 am

Freek Jansen ‏@FreekJansenVI 2 min.2 minuten geleden
Hesjes zelfde als afgelopen dagen: Boer; Tete, Heitinga, Riedewald, Dijks; Gudelj, Klaassen, Sinkgraven; Schone, El Ghazi, Menig #Ajax
Lekkere aanval :smallgrin.gif:

Verdediging ook weinig reden tot enthousiasme en dan voornamelijk vanwege de 'nieuwelingen'.

Middenveld enige linie die op orde lijkt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 03, 2015 10:56 am

Beoogde basis voor de 1ste wedstrijd?

@FreekJansenVI: Hesjes zelfde als afgelopen dagen: Boer; Tete, Heitinga, Riedewald, Dijks; Gudelj, Klaassen, Sinkgraven; Schone, El Ghazi, Menig #Ajax

Positief vind ik dat Tete blijft staan. Middenveld is logisch (zal ook de basis worden voor de start seizoen), aanval is een ratjetoe. Uiteraard ontbreken Milik (en daardoor El Ghazi niet op zijn plek) en Kishna, maar daar moet echt wat bij.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door wimpey » vr jul 03, 2015 11:06 am

Staat Ajax' gevaarlijkste speler weer in het puntje naar achter? :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 03, 2015 11:21 am

Klaassen heeft nog een flinke achterstand door zijn operatie geeft FdB aan. Een goede Klaasen is belangrijk voor dit Ajax en dan inderdaad zo dicht mogelijk bij de goal.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Yopi » vr jul 03, 2015 11:08 pm

BTW, ik heb mijn hoop gevestigd op Orlando Trustful. Voor zover ik het kan beoordelen is hij tactisch veel sterker dan De Boer. Hopelijk boekt Ajax 1 daardoor progressie op dit punt.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Lionel » vr jul 03, 2015 11:46 pm

Gebaseerd op?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Yopi » za jul 04, 2015 10:20 am

Wat hij liet zien bij de jeugd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 04, 2015 12:24 pm

Mano schreef:Ik zie wel een aantal zaken die niet bevallen bij zo'n seizoenstart.

Neem eerst de foto van Klaassen, als hij echt is aangekomen in 4 a 5 weken, is dat een kwalijke zaak. Dat getuigd niet van een professioneel gedrag. En naast Klaassen vast anderen die ook niks hebben uitgevoerd.

Traininsgopbouw van vorig jaar was gewoon slecht. Daar moet echt een andere manier voor komen.
Zo'n bosloop is traditie en is eigenlijk geen trainen. dus die tel ik niet mee.

als men net zo gaat trainen als vorig jaar, is de pijp weer leeg in december.
Of, is men vermoeid tijdens de voorrondewedstrijden van de CL. waardoor je deze verliest en gewoon niet Europees speelt.

Als je zulke slechte squads maakt, moet er een trainer ingrijpen.


Verheijden is een pedant mannetje maar heeft wel een punt.
ik las op AS dat het overgewicht van Klaassen het gevolg is van zijn buikwandoperatie, waardoor hij niet het door Ajax voorgeschreven programma kon volgen. Klinkt wel logisch.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Yopi » za jul 04, 2015 12:51 pm

Hij was als enige te zwaar, heb ik begrepen.

Bij Ajax wordt tegenwoordig op voeding gelet. Dat was vroeger wel anders.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Lionel » za jul 04, 2015 1:37 pm

Klopt. Lijkt me logisch dst je dan aankomt. Ook geen ramp. Dat traint zo iemand er in een paar weken af. Maar een fitte sporter mag geen kilo's aankomen. Onmogelijk.

Ben benieuwd naar de wedstrijd straks. Heb er wel weer zin in! :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door mattie » za jul 04, 2015 2:07 pm

Lionel schreef:Klopt. Lijkt me logisch dst je dan aankomt. Ook geen ramp. Dat traint zo iemand er in een paar weken af. Maar een fitte sporter mag geen kilo's aankomen. Onmogelijk.

Ben benieuwd naar de wedstrijd straks. Heb er wel weer zin in! :blush.gif:
op fox sport kanaal 3 vanaf 15.55 uur
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 04, 2015 3:16 pm

Worden leuke kopduels: Samba tegen Schöne. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 04, 2015 3:21 pm

:onfire.gif:

Knap ingeschoten :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie