sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door wimpey » ma mar 16, 2015 9:30 am

InnerHarbour schreef: Eens, inderdaad alleen de samenvatting gezien en Heerenveen kreeg de ene na de andere kans, vond het er allemaal niet best uitzien achterin en het middenveld, de hier bewierookte Bazoer kwam in de samenvatting nauwelijks voor.
Misschien toch maar eens de hele wedstrijd kijken. Ajax had na een half uur op 0-4 moeten staan. En behoudens die enorme kans van Uth (na duw Slagveer vs Boilesen overigens) gaf Ajax niet heel veel weg.

En Bazoer was fenomenaal. Echt. Hij is altijd rustig aan de bal, ook onder druk. En hij verovert dat ding ook nog eens steeds. Nu nog wat meer diepgang. Maar hij is echt een zeer zeer groot talent.

elliquido

Bericht door elliquido » ma mar 16, 2015 9:43 am

goede jeugdopleiding dat psv :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 16, 2015 10:00 am

In de samenvatting werden een behoorlijk aantal kansen van Ajax niet getoond. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 16, 2015 10:01 am

Zou maar voorlopig spelen met jongens die het volgend jaar voor je moeten doen. Geef jongens als Riedewald en Tete maar volop kansen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 16, 2015 10:03 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Eens, inderdaad alleen de samenvatting gezien en Heerenveen kreeg de ene na de andere kans, vond het er allemaal niet best uitzien achterin en het middenveld, de hier bewierookte Bazoer kwam in de samenvatting nauwelijks voor.
Misschien toch maar eens de hele wedstrijd kijken. Ajax had na een half uur op 0-4 moeten staan. En behoudens die enorme kans van Uth (na duw Slagveer vs Boilesen overigens) gaf Ajax niet heel veel weg.

En Bazoer was fenomenaal. Echt. Hij is altijd rustig aan de bal, ook onder druk. En hij verovert dat ding ook nog eens steeds. Nu nog wat meer diepgang. Maar hij is echt een zeer zeer groot talent.
Grappig dat zo'n jongen dan in de samenvatting nauwelijk in beeld komt. Volgens mij iets van tweemaal hij kreeg de credits bij de vierde goal van die pass op El Ghazi maar volgens mij was dat een poging tot onderschepping van die Heerenveen verdediger, wel een fijne goal van onze stukadoor. :hypocrite.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 16, 2015 10:20 am

Ajaciedjuh schreef:In de samenvatting werden een behoorlijk aantal kansen van Ajax niet getoond. :1evil.gif:
Ajax had er nog een paar moeten maken. Bij Heerenveen lag het achterin open.

Een paar weken geleden las ik ergens dat Ajax routine nodig had. De naam van Joey van de Berg werd in dat kader genoemd. Opportunisme ten top. Doe mij onze jonkies maar.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 16, 2015 10:25 am

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:

Grappig dat zo'n jongen dan in de samenvatting nauwelijk in beeld komt. Volgens mij iets van tweemaal hij kreeg de credits bij de vierde goal van die pass op El Ghazi maar volgens mij was dat een poging tot onderschepping van die Heerenveen verdediger, wel een fijne goal van onze stukadoor. :hypocrite.gif:
Bazoer was geweldig. Bazoer is geweldig. Grootste Nederlandse talent sinds Robben. Met afstand.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 16, 2015 10:27 am

Yopi schreef:
Ajaciedjuh schreef:In de samenvatting werden een behoorlijk aantal kansen van Ajax niet getoond. :1evil.gif:
Ajax had er nog een paar moeten maken. Bij Heerenveen lag het achterin open.

Een paar weken geleden las ik ergens dat Ajax routine nodig had. De naam van Joey van de Berg werd in dat kader genoemd. Opportunisme ten top. Doe mij onze jonkies maar.
Goede en winnende teams zijn gebouwd op een combinatie van routine en talentwolle jonge spelers, niet op de veredelde A1.
YNWA

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 16, 2015 10:30 am

Ervaring die Ajax verder brengt komt niet naar Ajax. Niet halen dus.

Enige NL uitzondering die echt een toevoeging aan Ajax is, is Nigel de Jong. Maar die komt op zeker niet.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 16, 2015 10:30 am

Goede en winnende teams hebben vooral kwaliteit. Leeftijd van de spelers is van secundair belang.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 16, 2015 10:35 am

Lionel schreef: Bazoer was geweldig. Bazoer is geweldig. Grootste Nederlandse talent sinds Robben. Met afstand.
Moderne middenvelder. Onnederlandse speler ook: fysiek sterk, zowel aan de bal als zonder. Dat hadden ze bij Ajax erg goed gezien. Zou zonde zijn geweest wanneer ie zich op CV had moeten beperken.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 16, 2015 10:41 am

Alexander schreef:Ervaring die Ajax verder brengt komt niet naar Ajax. Niet halen dus.
Geheel met je eens dat dit een groot probleems is.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 16, 2015 10:44 am

Yopi schreef:Goede en winnende teams hebben vooral kwaliteit. Leeftijd van de spelers is van secundair belang.
Ja met routine bedoelde ik natuurlijk niet dat zijn dat als enige moeten hebben, dat leek mij evident.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 16, 2015 11:01 am

Zoals Sinkgraven Bazoer en Klaassen zich ontwikkelen is dat volgend seizoen gewoon ons middenveld. Daar hoef je geen externe speler voor te halen.

Ik ben wel voor wat meer fysiek en ervaring (gekoppeld aan kwaliteit) in de groep. Als dat haalbaar is zou ik die in de laatste linie plaatsen. We hebben al een uitstekende keeper maar achterin is het allemaal erg matig. Daar ligt echt ruimte voor verbetering.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 16, 2015 11:05 am

Zuidema schreef:
wimpey schreef: En hij moet leren koppen... Anwar en Milik hielden vandaag amper een bal vast, leden erg veel balverlies. Vanuit druk als elftal aansluiten blijft een probleem bij dit Ajax.
In dat opzicht is het ook wel te begrijpen dat FdB geregeld voor Schöne voorin kiest. In normale doen kan die een bal goed vasthouden en getimed en op maat doorcombineren. Je hebt dan direct een stuk meer rust en overleg voorin en tijd om aan te sluiten of door te kruizen. Groot nadeel is wel dat alles vaak nogal traag gaat bij hem, dat hij niet erg wendbaar is en dat je snelheid en diepgang voorin mist. En zo dramatisch als Schöne momenteel voetbalt is er zelfs helemaal geen reden om hem op te stellen.

Vwb dat koppen: ben ik met je eens, maar daar heeft de passer natuurlijk ook een rol in. Ik zie geregeld een hoge/lange bal door ons veel te hoog gespeeld worden. Waardoor een aanvaller niets anders rest dan deze bal hoog opspringend nog net met de top van zijn kop wat door te koppen. Naar vaak niemand. Spelen op de tweede bal kan je dan natuurlijk ook wel schudden. De passer zal er dus op bedacht moeten zijn, dat hij door de lucht een bal afgeeft, waar een aanvaller koppend of op de borst enz nog het nodige mee kan. Bijvoorbeeld als een soort rappe boogbal, die vlakbij de speler bijna als dood uit de lucht valt. En dan het liefst zo eentje waar Beckenbauer indertijd het patent op had. Maakt dan ook niet uit als die speler iemand in de rug heeft. Als de bal goed gegeven is, kan je met je lichaam de bal altijd afschermen bij het aannemen.

Ik zie dat maar bijzonder weinig gebeuren. Merkwaardig, want dat is beslist trainbaar. En de lange/hoge bal is toch dé taktiek van FdB als de tegenstander druk zet? Dat moet er dan toch geramd inzitten, ook met deze spelers. Dat geldt trouwens niet alleen voor hoge ballen, dat betreft ook ons passwerk over de grond. Hard, strak, snel, zonder effect, het liefst op de goede voet en in de loop. In plaats van die te korte of te trage ziekenhuisballen achter de man, afgegeven na veel getalm en geaarzel. Daarin is in de details en in de basics nog zoveel voor verbetering vatbaar. En trainbaar.
Als je kijkt naar de fysieke capaciteiten van Milik dan moet hem dat te leren zijn. Die jongen komt op mij ook nog eens bijzonder gretig over. Hij is naar Amsterdam gekomen om hier beter te worden.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 16, 2015 11:09 am

Marillion schreef: Ik ben wel voor wat meer fysiek en ervaring (gekoppeld aan kwaliteit) in de groep.
Fysieke aspect lijkt geen prio te hebben gezien het verlengen met Schöne en Andersen.

Ik ben het met je eens. Een kwalitatief goed LCV, LB en VM erbij en je hebt een goede groep staan. Maar ik neem aan dat het met kwalitatief goede versterkingen niet gaat lukken en dat men blijft aanmodderen met het niveau Serero, Hoorn, Andersen, Schöne, Viergever.

Zou Overmars eigenlijk aanstalten maken om het contract van Bazoer te verlengen? Of zijn die Denen belangrijker? :excited.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 16, 2015 11:23 am

Blijkbaar wel. Broer Bazoer zei onlangs dat contractverlenging een formaliteit was.

Een VM? Daar kan Bazoer spelen, lijkt me. Heeft meer talent dan de hier bewierookte Vurnon Anita.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 16, 2015 11:35 am

Yopi schreef:Blijkbaar wel. Broer Bazoer zei onlangs dat contractverlenging een formaliteit was.
Dat zegt me niet zoveel. Overmars maakt meer kapot dan je lief is.

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 16, 2015 11:52 am

Bazoer heeft in zijn teen natuurlijk meer potentie dan Anita in zijn hele lichaam. Die jongen zo snel mogelijk 5 jaar laten bijtekenen. Hopelijk kunnen we hem 2 jaar behouden en dan gaat hij voor 20 miljoen+ de deur uit.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mar 16, 2015 12:01 pm

Nog twee geinige weetjes, als de Foxfeitenman ze al niet in beeld heeft geprojecteerd gisteren.... :ajaxsmiley.gif:

Dit was het 16e eredivisieduel op rij na een Europese wedstrijd die Ajax niet verloor. (4x gelijk, 12x winst)
Dus dat fabeltje kan voorlopig de kast in.

De laatste keer dat Ajax met alleen Nederlanders (dus niet 11 NL-ers) in het veld stond was op 17 maart 1996 tegen Volendam. Vraag me niet waar Finidi en Kanu waren op dat moment. Litmanen kreeg in de 55e minuut rood en pas in minuut 68 viel buitenlander Mariano Juan in.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 16, 2015 12:25 pm

Mariano Juan! dat roept een vraagje op... In een ander topic. :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 16, 2015 1:34 pm

Dat potje herinner ik me nog wel. Voornamelijk vanwege de rode kaart voor Litmanen natuurlijk. Het was altijd gezellig op de Dijk. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mar 16, 2015 1:48 pm

Volgens de NOS ging het om een heel andere Volendam - Ajax qua opstelling en wissels:
http://nos.nl/artikel/2024920-ajax-na-b ... nders.html

Wellicht heb ik jullie niet goed ingelicht. Ik was er niet bij op de Dijk iig. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie