Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door wimpey » ma sep 15, 2014 10:51 am

Lionel schreef: Gewoon er vol op kletsen.
Zo zie ik dat ook. En dat dan niét combineren met defensieve naïviteit en geklungel als tegen m.n. psv.

Maar waarschijnlijk is dat te veel verlangd.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door El Clavo » ma sep 15, 2014 12:53 pm

Komen er maar 800 uit Frankrijk mee? Ik dacht dat ze er wel 2500 mee zouden krijgen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Cruijff » ma sep 15, 2014 4:39 pm

Volgens mij hanteerde PSG zelf behoorlijk wat restricties voor de verkoop waardoor veel supporters die kaarten voor het uitvak wilden bestellen gewoon pech hadden.

Ik merk dat een hoop Fransen die bijvoorbeeld in België wonen via allerlei wegen proberen om toch in welk vak dan ook deze wedstrijd bij te wonen. Ik hoop dat Ajax niet al te moeilijk doet over losse uitfans, dat de politie in de binnenstad op scherp staat hoeft niet te betekenen dat er ook meteen grote veiligheidsrisico's op de tribunes van de Arena zijn. Ik heb er geen problemen mee als de persoon op het stoeltje naast me een Paris Saint-Germaint shirt draagt, prima zelfs.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 15, 2014 5:02 pm

Cruijff schreef:Ik heb er geen problemen mee als de persoon op het stoeltje naast me een Paris Saint-Germaint shirt draagt, prima zelfs.

Hangt dat niet een beetje van de scoreverloop (en uitslag) af?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 5:31 pm

Wat mij betreft ook geen enkel probleem. Zo lang die persoon zich een beetje weet te gedragen is er niets aan de hand. Ik kan me er namelijk prima in herkennen dat je graag je club wil zien spelen in een Europese uitwedstrijd. En ik heb dan wel helemaal niets met PSG maar dat komt vooral door het poenerige imago. Daar kan zo'n supporter niet zoveel aan doen.

Eerder heb ik op Zuid wel een Madrid fan voor me neus gehad toen we tegen Real speelde. Prima toch?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 6:09 pm

Van Ajax twitter:

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 15, 2014 7:35 pm

El Clavo schreef:Komen er maar 800 uit Frankrijk mee? Ik dacht dat ze er wel 2500 mee zouden krijgen.
ik begreep van AS dat als de Ajax-supporters zich weer misdragen het in Frankrijk mogelijk is om de capaciteit van het uitvak te verkleinen. Heb ik een paar weken geleden voor 7 man vervoer en onderdak via airbnb geregeld en betaald... Hopen dat we daar binnenkomen!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 15, 2014 8:34 pm

Marillion schreef:Wat mij betreft ook geen enkel probleem. Zo lang die persoon zich een beetje weet te gedragen is er niets aan de hand. Ik kan me er namelijk prima in herkennen dat je graag je club wil zien spelen in een Europese uitwedstrijd. En ik heb dan wel helemaal niets met PSG maar dat komt vooral door het poenerige imago. Daar kan zo'n supporter niet zoveel aan doen.

Eerder heb ik op Zuid wel een Madrid fan voor me neus gehad toen we tegen Real speelde. Prima toch?

Ik vind van niet. Ik vind het helemaal niet prima om m'n cluppie een pak slaag te zien krijgen, terwijl er naast me in mijn vak een supporter van de tegenstander bij elke tegendoelpunt geweldig uit zijn dak gaat. Maar ieder zijn ding, he.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 8:43 pm

Ja, wacht even. Ik zei er wel bij dat hij zich een beetje moet gedragen he?

Maar ik kan er inderdaad wel tegen als iemand voor een andere club is en dat op fatsoenlijke wijze laat blijken. Er was bij dit geval ook werkelijk niemand die er een probleem mee had.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 15, 2014 8:58 pm

Marillion schreef:Ja, wacht even. Ik zei er wel bij dat hij zich een beetje moet gedragen he?

Maar ik kan er inderdaad wel tegen als iemand voor een andere club is en dat op fatsoenlijke wijze laat blijken. Er was bij dit geval ook werkelijk niemand die er een probleem mee had.

Ik weet niet wat jij daaronder verstaat. Ik neem aan dat een beetje fan iets van blijheid laat blijken als zijn ploeg scoort? Die heb ik dus liever niet naast mij in mijn vak staan. Dat is niet bepaald wat ik wil zien en horen op zo'n moment.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door gaizka » ma sep 15, 2014 9:03 pm

Wordt een kansloze expeditie morgen, ben ik bang...

Zlatan heeft trouwens een quotering van 1.85 voor een gescoorde goal, zeker een gokje waard ;)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 9:59 pm

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Ja, wacht even. Ik zei er wel bij dat hij zich een beetje moet gedragen he?

Maar ik kan er inderdaad wel tegen als iemand voor een andere club is en dat op fatsoenlijke wijze laat blijken. Er was bij dit geval ook werkelijk niemand die er een probleem mee had.
Ik weet niet wat jij daaronder verstaat. Ik neem aan dat een beetje fan iets van blijheid laat blijken als zijn ploeg scoort? Die heb ik dus liever niet naast mij in mijn vak staan. Dat is niet bepaald wat ik wil zien en horen op zo'n moment.
Volledig uit je dak gaan is wat ongepast als je tussen het thuispubliek staat. Dat zou ik niet heel erg kunnen waarderen. Maar gewoon op een beschaafde manier enthousiast zijn is voor mij geen enkel probleem. Het scheelt ook nog wel over wat voor een wedstrijd je het hebt. Kijk, die wedstrijd tegen Madrid was vanaf de eerste seconde kat en muis. Dat verschil was zo groot dat er van enige wedstrijdspanning totaal geen sprake was. Dan luistert het allemaal wat minder nauw dan wanneer het er echt op aankomt.

@Gaizka: Je hebt nog één dag uitstel van executie. We spelen woensdag pas.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd ook een pak slaag. Zlatan tegen ons verdedigingscentrum in de huidige vorm. Hij bepaald zelf hoeveel hij er maakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 15, 2014 10:27 pm

Ik vrees een pak slaag.
Ajax!

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door columbus » ma sep 15, 2014 10:33 pm

Ik ook, helaas...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 12:27 am

Mr. Ajax schreef:
Cruijff schreef:Ik heb er geen problemen mee als de persoon op het stoeltje naast me een Paris Saint-Germaint shirt draagt, prima zelfs.
Hangt dat niet een beetje van de scoreverloop (en uitslag) af?
Mwa mijn stemming wordt niet al te best als Ajax met een vervelende nederlaag te kijk wordt gezet. De buurman in het stadion zal dan, ook als hij niets van de Nederlandse taal begrijpt intens schrikken van het volume waarmee en de wijze waarop ik dan verwensingen richting het veld schreeuw.

Maar de agressie zal niet gauw op die PSG supporter gericht zijn. Zo'n Fransman is blij als zijn club scoort en als diezelfde club wint, das logisch. Dat daardoor voor een groot deel mijn avond verziekt wordt, daar kan de Fransoos verder niks aan doen. Een CL nederlaag kan de schuld zijn van Veltman, van Boilesen of Van Rhijn. Van Zlatan/Lucas of van stekeblinde grensrechters, een blije fan die een andere club aanhangt is voor mij nooit de boeman. Mocht hij me wel tegen zich weten te krijgen, dan moet hij het wel erg bont maken qua uitlokking / provocatie.

Sterker nog: een supporter van de tegenpartij kan me op zo'n avond nog een paar leuke herinneringen meegeven indien hij wat interessants over zijn club of supportersbeleving vertelt. Veel irritanter vind ik die Champions League toeristen die een Ajax-Real Madrid komen bezoeken omdat ze dan wat mooie acties van C. Ronaldo hopen te zien en veel erger nog, want dat doen ze allemaal: met hun mobiel kwalitatief ontzettend slechte foto's van zo'n wereldster gaan maken en daar vervolgens mee lopen blaten van: "kijk, ik was erbij".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 12:41 am

Wat dat betreft was die overwinning op Barcelona toch zoooo geweldig!
Ajax had de wedstrijd ervoor nipt maar zeer terecht van Celtic gewonnen, we raakten weer wat in de winning mood. Mathematisch was er nog een kans op overwintering.

Barcelona had in zijn elftal louter wereldsterren opgesteld, geen koekenbakkers, maar Messi was er niet bij. Dat was vooraf bekend. Voor een hoop 'dagjestoeristen' misschien een reden om af te haken, iedereen in de Arena leek vanaf de eerste seconde vol voor Ajax te zijn. En wat speelden we ze ondersteboven die 1e helft. Aan de ene kant had ik graag nog langer zulk fraai voetbal gezien, maar mede door de rode kaart en niet in de laatste plaats ook vanwege de val van die supporter in de gracht werd het een heel bijzondere avond.

Nadat het publiek muisstil was geworden / het niet gepast vond om te gaan schreeuwen terwijl een bijna leeggebloedde fan voor zijn leven knokte, fungeerden we na het bericht dat hij buiten levensgevaar was én toen Ajax het in de slotfase echt even hard nodig had zowel als 11e als 12e man. Davy Klaassen en Viktor Fischer hadden, in navolging van Poulsen, de mouwen stevig opgestroopt. Hoe goed Fischer die avond eigenlijk speelde zal voor velen onopgemerkt zijn gebleven.

Overigens maakte dit resultaat die uitnederlaag tegen Celtic wel extra zonde. Wat was dat onnodig!! Pak je daar wel gewoon de punten dan wordt AC Milan afgetekend uitgeschakeld en kan iedereen over ander gebazel gaan ouwenelen dan "wat is overwinteren in de CL elk jaar toch een hopeloze missie" ........

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 12:46 pm

Dezelfde selectie m.u.v. Denswil i.p.v. Ligeon.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Le T. » di sep 16, 2014 1:47 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik vrees een pak slaag.
Ik vrees een kleine kansloze nederlaag, waarbij PSG de 3 punten nooit in gevaar laat komen maar ook niet voor de afstraffing gaat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Pride of Amsterdam » di sep 16, 2014 3:31 pm

Lees net op ad.nl dat de kans groot is dat Andersen in de basis staat ten koste van AEG.

Dat zou ik toch echt doodzonde vinden. AEG is op het moment zo'n beetje de enige met een creatieve drive naar voren vind ik.
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 3:34 pm

Zat het AD er de afgelopen 3 jaar met de opstellingen niet structureel naast?

Desondanks zou het uiteraard kunnen: hoewel ik niet bepaald van mening ben dat Andersen met zijn spel een basisplaats heeft afgedwongen zou El Ghazi inbrengen als invaller morgenavond weleens iets moois teweeg kunnen brengen!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Mano » di sep 16, 2014 3:40 pm

weet niet hoe het komt, maar ben nu al boos over het spel van morgen :blush.gif:

Krijg het niet in me hoofd dat er iets van glorie te halen valt morgen
flikker van me stoeltje, als ze de pannen van het dak spelen

:ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Demosthenes » di sep 16, 2014 4:24 pm

Mano schreef:weet niet hoe het komt, maar ben nu al boos over het spel van morgen :blush.gif:

Krijg het niet in me hoofd dat er iets van glorie te halen valt morgen
flikker van me stoeltje, als ze de pannen van het dak spelen

:ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Kan het alleen maar meevallen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 5:40 pm

Heeft Ajax eigenlijk ooit eerder 5 keer op rij CL-voetbal gespeeld? Niet dat dat de verdienste van trainer en / of TH zou zijn natuurlijk, maar toch...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Thijs » di sep 16, 2014 5:53 pm

Nee, 4 keer was het record. 02/03, 03/04, 04/05 en 05-06.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 6:03 pm

Thijs schreef:Nee, 4 keer was het record. 02/03, 03/04, 04/05 en 05-06.
Ah, dank je. :biggthumpup.gif:

Dus weer een record dat o.l.v. de huidige technische leiding is neergezet.

Plaats reactie