Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Jöhnk » zo jul 13, 2014 12:08 pm

De Boer: 'goede dingen gezien'

12 juli 2014

Ajax voltooide zaterdag in Rijnsburg een dag met twee nieuwe ‘meetmomenten’. In de ochtenduren werd de Duitse Oberligaclub Hönnepel met 6-0 geklopt. De trainingswedstrijd kreeg in Rijnsburg een vervolg met een oefenwedstrijd tegen de Deense landskampioen Aalborg (2-2). Frank de Boer blikte na afloop tevreden terug.
,,Ik heb goede dingen gezien, veel goede voorzetten bijvoorbeeld, met name van Kishna. Er is door iedereen veel arbeid geleverd’’, vatte de Ajax-trainer zijn gevoel over de oefendag bondig samen. De twee meetmomenten hadden de technische staf, maar uiteraard ook de spelers, weer van een keur aan nieuwe informatie voorzien. Zo sprong het spel van de gememoreerde Kishna dus prettig in het oog. De linksbuiten was tegen Aalborg – de oude club van Lucas Andersen – een van de opvallendste en beste Ajacieden. Met zijn panklare voorzetten ontpopte hij zich tot de meest dreigende pion in de ploeg van De Boer. De creatieve aanvaller verstuurde incidenteel ook vanaf rechts zijn assists.

,,De meeste jongens hebben tussen de acht à negen kilometer gelopen’’, vervolgde De Boer specifiek over de afstanden van zijn Ajacieden die een uur lang tegen Aalborg streden. Het leveren van conditionele arbeid is, uiteraard, onlosmakelijk verbonden met de voorbereiding, die maandag wordt vervolgd met een trainingskamp in De Lutte. ,,Acht à negen kilometer is in deze fase van de voorbereiding en in deze warme omstandigheden pittig.’’

Alle selectiespelers, op de keepers Kenneth Vermeer en Peter Leeuwenburgh na, kwamen zaterdag een uur in actie. De doelmannen speelden ieder een volledig duel. Vermeer deed dat tegen Aalborg, talent Leeuwenburgh keepte tegen Hönnepel. ,,De spelers komen niet voor niks een uur in actie’’, legde De Boer uit. De Ajax-trainer moest het ook zaterdag uiteraard nog stellen zonder zijn WK-gangers Jasper Cillessen, Daley Blind en Joël Veltman. ,,Als je ze nu negentig minuten laat spelen krijg je een reactie. Dat willen we voorkomen.’’ Nicolai Boilesen werd halverwege het treffen in Rijnsburg gewisseld. De Deense linksback kampte vooraf al met lichte heupklachten en pijnlijke knieholte. ,,We willen met hem net niet over de grens gaan’’, stelde De Boer zijn wissel-uit-voorzorg.

Dat Ajax met Aalborg een opponent trof die al twee weken verder is in zijn voorbereiding was op sommige momenten zichtbaar op sportpark Middelmors. De Boer: ,,Dat zag je onder meer in de omschakeling. Ook in Zeist hebben de jongens die in actie kwamen een goede indruk achtergelaten. Voor de invallers van Jong Ajax was dit vandaag ook weer een stapje hoger qua niveau.’’ Aalborg bereidt zich voor op deelname aan de voorrondes van de Champions League.

Ook de situatie van Nick Viergever is weer iets duidelijker. De nieuwbakken Ajacied speelde de eerste helft als controleur op het middenveld. Na rust fungeerde hij een kwartier als linksback. De Boer was na afloop helder over zijn verwachtingen van Viergever. ,,Viergever kan zich nu vooral op '6' concentreren (controleur op het middenveld, red.). Ik weet wat hij kan als linksback en als centrale verdediger. Nick heeft vandaag een heel attente en scherpe indruk achtergelaten. Ik ben tevreden over zijn prestatie en wat hij laat zien.’
BRON: www.ajax.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Marillion » zo jul 13, 2014 6:42 pm

Vooralsnog moet Viergever dan dus de nieuwe Poulsen worden? Wat vinden jullie daarvan? Ik ken Viergever eigenlijk nauwelijks als speler maar voor zover ik weet speelde hij toch bijna altijd als verdediger?
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door columbus » zo jul 13, 2014 10:24 pm

Selectie trainingskamp De Lutte:
Kenneth Vermeer
Niklas Moisander
Nicolai Boilesen
Mike van der Hoorn
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Jairo Riedewald
Mitchell Dijks
Lucas Andersen
Tobias Sana
Lasse Schöne
Lesly de Sa
Kenny Tete
Stefano Denswil
Thulani Serrer
Nick Viergever
Riechedly Bazoer
Ruben Ligeon
Richairo Zivkovic
Peter Leeuwenburgh
Arek Milik
Norbert Alblas
Wat een matige selectie zeg. Heel erg matig. Als dit de selectie is waar de Boer het seizoen wil starten is het vrij naif. vd Hoorn, Duarte, Dijks, Sana, de Sa hebben helemaal niets meer te zoeken in een Ajaxshirt. Verder is het allemaal vreselijk jong waar we nog niet veel van kunnen en mogen verwachten.

Zoals altijd laat ik me altijd graag verrassen maar zo op het eerste gezicht wordt het ook dit jaar weer eitjes minder. Doorselecteren Ajax, kom op nou!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Bert » zo jul 13, 2014 10:47 pm

Ah, het jaarlijkse afbranden draait weer op volle toeren!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door columbus » zo jul 13, 2014 11:13 pm

Heeft niets met afbranden te maken, vind het gewoon een hele matige selectie.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 13, 2014 11:14 pm

Een middenveld met als sterkste opstelling Klaassen, Serero, Viergever/Blind... en helemaal het gebrek aan kwaliteit wat daarachter zit... daar word ik ook niet vrolijk van. Deze linie is het zorgenkindje. Stel voor dat we Van Ginkel een jaartje huren ofzo.

In de achterste linie heb ik wel vertrouwen, Veltman ontwikkelt hopelijk door, Cilessen en Moisander zijn top, Tete komt eraan, in fitte doen zijn Boilesen en Van Rhijn prima spelers.

Voorin laat ik me verrassen door de aankopen en Kishna. Hopelijk trekt de beste Ajacied van vorig seizoen (Schöne) zijn goede vorm door op rechts.
Ajax!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Jinne » zo jul 13, 2014 11:26 pm

Bert schreef:Ah, het jaarlijkse afbranden draait weer op volle toeren!
Jaja, het wk is afgelopen dus de JC bunch mag nu weer terug naar de verdedigende stelling.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door wimpey » ma jul 14, 2014 7:05 am

Zie zo 8-10 kandidaten waarbij ik denk: doorselecteren.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Demosthenes » ma jul 14, 2014 7:16 am

wimpey schreef:Zie zo 8-10 kandidaten waarbij ik denk: doorselecteren.
Mogen we de namen weten, ik zit ook aan een mannetje of tien te denken, maar ik zal een eerste selectie die het m.i. niet redt wel geven, die namen zijn verwijderd. Enkele spelers hebben mij nog niet overtuigd, maar wil ik nog een kans geven, Vermeer nog een jaar als tweede keeper is niet nodig. Laat hem gaan, zoals ik op AS las mag Schöne volgend seizoen gratis weg, omdat hij transfervrij binnen kwam, dan moet je voor Vermeer na al die jaren ook niets rekenen en niet denken aan de opleidingskosten.
Selectie trainingskamp De Lutte:
Niklas Moisander
Nicolai Boilesen
Lerin Duarte
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Jairo Riedewald
Lasse Schöne
Kenny Tete
Thulani Serrero
Nick Viergever
Riechedly Bazoer
Richairo Zivkovic
Peter Leeuwenburgh
Arek Milik
Norbert Alblas
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door wimpey » ma jul 14, 2014 7:33 am

Demosthenes schreef: Mogen we de namen weten,
Ligeon, Sana, de Sa, Dijks. Duarte is te vet en te langzaam. vd Hoorn kan het niet bolwerken. Sigthorsson gaat 'm niet meer worden. Vermeer gun ik een mooie club, heeft veel voor Ajax betekend.

Bij Denswil en Andersen heb ik ook m'n twijfels. Veel talent, maar ik heb niet het gevoel dat ze al klaar zijn voor een volledig seizoen Ajax-1. Die zou ik verhuren.

M.i. moet er in iedere linie minimaal een directe versterking bij.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Demosthenes » ma jul 14, 2014 8:32 am

Dan zal ik er een rijtje van maken:
Veel talent, maar ik heb niet het gevoel dat ze al klaar zijn voor een volledig seizoen Ajax-1. Die zou ik verhuren.
Gebruik ik dat criterium, dan houd ik er nog minder over, zie mijn commentaar

Niklas Moisander
Nicolai Boilesen: blijft hij blessurevrij, is nog nooit gebeurd
Davy Klaassen
Ricardo Kishna: durft en mag hij voetballen, speelde pas een paar wedstrijden in Ajax 1
Jairo Riedewald: nog erg jong, nog niet rijp om uitgeleend te worden, is nog geen vaste waarde
Lucas Andersen: heeft al twee jaar de kans gehad, maar niet gegrepen
Lasse Schöne
Kenny Tete: de keren dat ik hem zag (jeugd), vond ik het geen slimme speler; wel veel kracht. Is nog te jong?
Stefano Denswil: uitlenen, had al eerder moeten gebeuren, wil niet verlengen!
Thulani Serrero: moet meer gaan scoren, net als Blind.
Nick Viergever: onbeschreven blad bij Ajax.
Riechedly Bazoer: al twee jaar een talent, maar nog geen debuut in de competitie, afwachten.
Richairo Zivkovic: nieuw bij Ajax: geen oordeel
Peter Leeuwenburgh: derde keeper, is hij goed, dan erna uitlenen
Arek Milik: geen idee
Norbert Alblas: te weinig gezien

Je ziet dat ik er niet veel over houd, buiten de drie van het WK en de twee geblesseerden (en de nieuwkomers). Ik zie nu niet in hoe je daar over twee jaar de CL/EL mee kunt winnen, maar dat zal wel aan mijn inzicht liggen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Arthur » ma jul 14, 2014 9:07 am

Er gaan dit seizoen ongetwijfeld ook weer spelers opstaan waarvan je het van tevoren niet had verwacht.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door InnerHarbour » ma jul 14, 2014 9:11 am

Een Nederlandse club gaat nooit meer de CL winnen en de EL volgens mij ook niet, heel heel misschien met een boel geluk.
YNWA

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door gaizka » ma jul 14, 2014 10:17 am

InnerHarbour schreef:Een Nederlandse club gaat nooit meer de CL winnen en de EL volgens mij ook niet, heel heel misschien met een boel geluk.
Gaat inderdaad niet meer gebeuren zolang clubs in Spanje, Engeland & Duitsland transfersommen van € 40 a € 90 miljoen kunnen uitgeven.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door zeux » ma jul 14, 2014 10:18 am

gaizka schreef:
InnerHarbour schreef:Een Nederlandse club gaat nooit meer de CL winnen en de EL volgens mij ook niet, heel heel misschien met een boel geluk.
Gaat inderdaad niet meer gebeuren zolang clubs in Spanje, Engeland & Duitsland transfersommen van € 40 a € 90 miljoen kunnen uitgeven.

En winnen van clubs als Salzburg, zit dat er in de toekomst wel nog in?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Marillion » ma jul 14, 2014 10:23 am

De EL kan nog altijd. Daar ben ik van overtuigd. Dat het in de CL een lastige klus gaat worden geloof ik wel. Vooral omdat een bovengemiddelde lichting niet lang bij elkaar zal blijven.

Maar laten we eerst maar eens zien dat we een seizoen lang met afstand de beste zijn in de Eredivisie. Dan pakken we het seizoen erna die Europese prijs wel.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door brigade zuid » ma jul 14, 2014 1:38 pm

wimpey schreef:Zie zo 8-10 kandidaten waarbij ik denk: doorselecteren.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 15, 2014 9:46 am

Scoren gaat een probleem worden komend seizoen. Ik zie echt niet wie de goals moet(en) gaan maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 10:06 am

Klaassen? Kishna? Milik, hoop ik. Muric? Misschien komt Zivkovic er ook bij, scoort gemakkelijk. Fischer is na de winter weer inzetbaar.

Van Davy verwacht ik wel wat. Hij oogt fris. Milik is natuurlijk de grote onbekende.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door GangstaRiB » di jul 15, 2014 10:13 am

InnerHarbour schreef:Een Nederlandse club gaat nooit meer de CL winnen en de EL volgens mij ook niet, heel heel misschien met een boel geluk.
Mmm.... onze grote roerganger vertelde ons wat anders toch?

On-topic: de selectie wordt al een aantal jaar achtereenvolgend uitgehold. Frank denkt aan de ene kant dat ie het gaat redden met een stel A-junioren, aan de andere kant heeft Frank geen trek in mondige voetballers. Dus dan krijg je deze middelmaat. Nog een paar mislukte aankopen erbij en we mogen ons weer opmaken voor een galavoorstelling. De basis is niet eens zo heel slecht, maar de selectie is zo verschrikkelijk smal.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 10:18 am

Kishna is geen mondige voetballer?

Ze hebben een paar spelers gehaald en wachten nu af wie er vertrekken. Logisch.

Het is nog geen 1 september!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door brigade zuid » di jul 15, 2014 10:40 am

zeux schreef:
gaizka schreef:
InnerHarbour schreef:Een Nederlandse club gaat nooit meer de CL winnen en de EL volgens mij ook niet, heel heel misschien met een boel geluk.
Gaat inderdaad niet meer gebeuren zolang clubs in Spanje, Engeland & Duitsland transfersommen van € 40 a € 90 miljoen kunnen uitgeven.

En winnen van clubs als Salzburg, zit dat er in de toekomst wel nog in?
Dat vind ik nog een redelijk lage lat. Ik zat meer aan clubs als Porto en Benfica te denken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2014 10:47 am

Overigens heeft Ajax, sinds die vreselijke De Boer aangesteld is als trainer, met die uitgeholde selectie, vier keer de kampioen van een groot voetballand verslagen. Met aanvallend voetbal. De laatste keer dat dit daarvóór gebeurde, was in 2002.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door GangstaRiB » di jul 15, 2014 10:49 am

Jöhnk schreef:Overigens heeft Ajax, sinds die vreselijke De Boer aangesteld is als trainer, met die uitgeholde selectie, vier keer de kampioen van een groot voetballand verslagen. De laatste keer dat dit daarvóór gebeurde, was in 2002.
En? Celtic won ook een keer van Barca toen Barca 500 wedstrijden ongeslagen was in de CL. Wat kopen we ervoor?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2014 10:58 am

Ook vier keer? En met aanvallend voetbal of met voor de pot hangen?

Uiteraard zegt het niets, dat dacht ik al. Ik bladerde net door de Europese resultaten van Ajax in de laatste vijftien jaar, en dit viel me op. Vond het wel een interessant dingetje.

Plaats reactie