NAC Breda - Ajax 16-03-2014
Moderator: mods
Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014
Ik vind Ajax ook te passief. Zet godverdomme eens gewoon druk, dan moet je zien hoeveel fouten er in de Eredivisie gemaakt worden.
IK GELOOF!!!!!!
Dit is te kort gedacht, vind ik. FdB speelt al ruim 3 jaar altijd hetzelfde. Die gasten weten wat er van ze verwacht wordt. Daar trainen ze dag in, dag uit op. Alleen heb je ook nog zoiets als druk. Tegen Barca konden ze het, tegen psv en Celtic scoren ze prachtige goals. Tegen 11 van Milan speelden ze prima.Yopi schreef:Is toch de taak van de trainer. Hij gaat over de afspraken en moet zorgen dat spelers de afspraken ook nakomen.
De angst en verkramping is erin geslopen. Wanneer je een achterstand moet goed maken, kun je winnen. Nu kunnen onze spelers alleen maar verliezen. Het gros van die gasten heeft als basisspeler nog niets gewonnen. Ze zijn niet vrij in het koppie. Je ziet het m.n. bij Veltman en Klaassen. Eind 2013 lukte alles. Nu heel weinig.
Wat wil je daar als trainer aan doen? Ze hebben laten zien dat ze het kunnen. Ze weten hoe het moet.
Rishi schreef:Ik vind Ajax ook te passief. Zet godverdomme eens gewoon druk, dan moet je zien hoeveel fouten er in de Eredivisie gemaakt worden.
Frankie gehoord gisteren bij Studio Voetbal? Viel niet mee...

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Nee, ik kijk dat niet zo vaak. Maar ik ga het van de week wel terugkijken. Maar het had te maken met de lange bal van NAC? 

IK GELOOF!!!!!!
Zou Jol geslacht zijn door JC na het maken van zo een opmerking?
IK GELOOF!!!!!!
- Monkey Tonk
Ajax heeft gewoon geen leidinggevende ervaren speler. Een centraal punt waar de rest zich op afstemt. Nu spelen ze allemaal in dienst van het elftal, maar zonder dat iemand zich sterk genoeg maakt om het geheel naar een hoger niveau te tillen. Niemand durft dat gat in te stappen. Want er is natuurlijk een bepaalde moed voor nodig om naar voren te stappen als iedereen zich veilig op de vlakte houdt. Voorlopig blijft het afwachten. Frank kan dat iemand niet aanleren. Zo'n speler moet zelf opstaan. Hoeft verder geen wereldster te zijn. Gewoon een sterke leider. Een Rijkaard figuur. Met zo iemand in de gelederen is het veel makkelijker om het niveau constant (en hoog) te houden.
Rishi schreef:Nee, ik kijk dat niet zo vaak. Maar ik ga het van de week wel terugkijken. Maar het had te maken met de lange bal van NAC?
Moet je zeker terugkijken als je tijd hebt, al zal je daar niet bepaald vrolijk van worden. Maar Frankie legde dus uit dat de opdracht was om juist NIET volop druk te zetten, maar om terug te zakken, doordat NAC vaak de lange bal hanteert. Tenenkrommend was dat. Op een gegeven moment werd ie door Cheque (of was het Jan Mulder?) of ze in 95' zich ook zo gingen aanpassen aan clubs als NAC Breda. Had Frankie even geen antwoord op...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Zijn optreden leek een beetje op het spel van Ajax.......zo van: " Wat doe ik hier eigenlijk....ik weet me eigenlijk geen raad met de situatie".Mr. Ajax schreef:Rishi schreef:Nee, ik kijk dat niet zo vaak. Maar ik ga het van de week wel terugkijken. Maar het had te maken met de lange bal van NAC?
Moet je zeker terugkijken als je tijd hebt, al zal je daar niet bepaald vrolijk van worden. Maar Frankie legde dus uit dat de opdracht was om juist NIET volop druk te zetten, maar om terug te zakken, doordat NAC vaak de lange bal hanteert. Tenenkrommend was dat. Op een gegeven moment werd ie door Cheque (of was het Jan Mulder?) of ze in 95' zich ook zo gingen aanpassen aan clubs als NAC Breda. Had Frankie even geen antwoord op...
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Ik denk dat Frank spijt had dat hij de afspraak had gemaakt. Na zo'n wedstrijd zit je daar niet lekker, zeker als het er op lijkt dat het spel symptomatisch was voor het seizoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Zal wel mee zijn gevallen. Jol speelde na de winterstop in seizoen 2009/2010 in een enorm duffe wedstrijd eveneens gelijk in Breda en door dat puntverlies vergooiden we de kansen op de titel. Jol stond toen desondanks niet ter discussie. Dat was opzich logisch, want in vergelijking met zijn voorganger Van Basten was hij een behoorlijke verbetering.Rishi schreef:Zou Jol geslacht zijn door JC na het maken van zo een opmerking?
Ik heb nog wel een speler voor ze die uitermate geschikt is voor het druk zetten zoals supporters en liefhebbers van aanvallend voetbal dat graag zien. Ik zat laatst in de kantine met Ronald de Boer en Richard Witschge, het wordt hoog tijd om eens te gaan babbelen met Marc Overmars.Rishi schreef:Ik vind Ajax ook te passief. Zet godverdomme eens gewoon druk, dan moet je zien hoeveel fouten er in de Eredivisie gemaakt worden.
Ben ik ook bang voor. Dat er van die eerstejaars een aantal nu wat aan het choken zijn, Veltman en Klaassen inderdaad voorop. Ze zitten na november/december al ernstig tegen zichzelf te knokken en nu komt de druk van die titel er ook nog eens bij. Hoe je dat oplost? Daar zijn we eigenlijk al te laat mee, hadden we eerder moeten bedenken. Nou moeten we er maar het beste van hopen. Dat ze zich er zelf doorheen weten te slepen.wimpey schreef: De angst en verkramping is erin geslopen. Wanneer je een achterstand moet goed maken, kun je winnen. Nu kunnen onze spelers alleen maar verliezen. Het gros van die gasten heeft als basisspeler nog niets gewonnen. Ze zijn niet vrij in het koppie. Je ziet het m.n. bij Veltman en Klaassen. Eind 2013 lukte alles. Nu heel weinig.
Toch twee steekwoorden. Mix en balans. Kennelijk niet altijd goed op waarde geschat bij het huidige TH, maar toch belangrijk. Alhoewel van die mijns inziens te kleine 'ervaren' kern een aantal ook wel eens tot de orde mag worden geroepen. De goeien niet te na gesproken natuurlijk (wat mij betreft Schöne, Blind en als poetser toch ook Poulsen). Maar een paar vind ik soms toch wel ernstig verzaken (Moisander, Serero, Van Rhijn met name). Waren gistermiddag geregeld weer erg, erg matig bezig. Juist nu we ze zo broodnodig hebben.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di mar 18, 2014 1:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaassen is niet aan het choken. Als de bondscoach een beetje logisch nadenkt, dan neemt hij hem mee naar het WK.