Ajax - sc Heerenveen 16-02-2014
Moderator: mods
Re: Ajax - sc Heerenveen 16-02-2014
Ik weet het niet hoor. Dat is wel een hele andere rol dan degene die hij nu bij Heerenveen heeft. Als je hem zou willen halen moet dat volgens mij "gewoon" voor op het middenveld zijn. En dan is de vraag of zijn zwakke punten kunnen worden weggewerkt of gedeeltelijk kunnen worden opgevangen door het team.
Als zijn positieve kwaliteiten een duidelijke meerwaarde zijn en het de inschatting van de technische staf is dat zijn zwakke punten weg te werken zijn dan is hij wellicht een optie. Maar als (defensieve) arbeid een probleem is voor hem dan zie ik geen ruimte. Als er één verzaakt dan stort het hele zaakje in elkaar.
Als zijn positieve kwaliteiten een duidelijke meerwaarde zijn en het de inschatting van de technische staf is dat zijn zwakke punten weg te werken zijn dan is hij wellicht een optie. Maar als (defensieve) arbeid een probleem is voor hem dan zie ik geen ruimte. Als er één verzaakt dan stort het hele zaakje in elkaar.
Nil volentibus arduum
Rishi schreef:Daarom ook rechtsbuiten!
Maar daar heb je hem geen seconde zien spelen. Dit is geen Pro Evolution op de Playstation Rishi...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Als Schone daar kan spelen denk ik dat Ziyech dat ook moet kunnen gezien zijn kwaliteiten. En nogmaals... dat is op basis van wat samenvattingen en korte stukjes van Heerenveen. Ik ben geen scout. Maar ik denk dat goede voetballers op veel plekken moeten kunnen spelen. Zeker omdat Ajax niet met klassieke vleugelspelers speelt.
Die jongen heeft een actie, snelheid en veel balgevoel.
Die jongen heeft een actie, snelheid en veel balgevoel.
IK GELOOF!!!!!!
De reden waarom Schone het zo goed invult, in mijn ogen, is niet omdat hij zo'n fantastische actie heeft en pijlsnel is. Maar juist omdat hij tactisch intelligent is, en zonder bal (verdedigend maar ook aanvallend) bergen arbeid verricht. Dat zie ik helemaaaal niet terug in Ziyech.
Maar goed, misschien dat hij het op zijn eigen manier ook kan invullen. Mijn punt is alleen dat er geen aanleiding is om daar vanuit te gaan, gezien die jongen nog nooit op die positie heeft gespeeld. En aan halen om het halen doen we al een tijdje niet meer.
Maar goed, misschien dat hij het op zijn eigen manier ook kan invullen. Mijn punt is alleen dat er geen aanleiding is om daar vanuit te gaan, gezien die jongen nog nooit op die positie heeft gespeeld. En aan halen om het halen doen we al een tijdje niet meer.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Schone is toch een to-taal andere speler? Bijna tweebenig, tactisch slim, ervaren, verdedigend ook aardig. Ziyech is stijf links, flegmatiek, snel en technisch.
Wat een vergelijking.
Wat een vergelijking.
Gisteren weer eens VI gezien: volgens Van der Gijp heeft Ziyech (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maher) de motor en het loopvermogen om te slagen in het topvoetbal. Vond ik een opvallende observatie. Het was mij nog niet zo opgevallen, maar ik ken Ziyech niet zo goed.
Alsof Ziyech het op exact dezelfde manier moet invullen als Schone? Denk juist dat we meer behoefte hebben aan een speler met wat meer snelheid en diepgang, hoe goed Schone het ook invult.
IK GELOOF!!!!!!
Ziyech is een Marokkaan. En die slagen niet bij Ajax.
Hoesen is een halve en die heeft het ook nog niet gemaakt.

Hoesen is een halve en die heeft het ook nog niet gemaakt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Peter schreef:Schone is toch een to-taal andere speler? Bijna tweebenig, tactisch slim, ervaren, verdedigend ook aardig. Ziyech is stijf links, flegmatiek, snel en technisch.
Wat een vergelijking.
Waar zie je iemand die twee vergelijken dan?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Rishi poneert de volgende stelling:
Daar reageer ik op.Als Schone daar kan spelen denk ik dat Ziyech dat ook moet kunnen gezien zijn kwaliteiten.
Peter schreef:Rishi poneert de volgende stelling:Daar reageer ik op.Als Schone daar kan spelen denk ik dat Ziyech dat ook moet kunnen gezien zijn kwaliteiten.
Duidelijk.
Ik vind juist dat Ziyech meer (of andere) kwaliteiten beschikt om succes(voller) te zijn dan Schone dat is op die plek.
IK GELOOF!!!!!!