PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Alexander » ma feb 10, 2014 11:21 am

Het probleem ligt m.i. toch vooral op het middenveld. Serero heeft 1 wedstrijd heel aardig gespeeld (Barcelona), maar verder vind ik het maar vrij pover wat hij brengt. Maakt nauwelijks een goal, geeft nauwelijks een assist. Het is te vrijblijvend allemaal. Volgens mij is dat het grootste pijnpunt in de selectie. Volgend probleem is alleen dat Duarte daarachter komt. Die is het seizoen wel aardig begonnen, maar wat hij na de winterstop laat zien is echt een schande.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 11:38 am

Wat hij gisteren liet zien was echt schandalig gewoon. Verdient gewoon ontslag eigenlijk...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52034
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door wimpey » ma feb 10, 2014 12:05 pm

Rishi schreef:Blind heeft daar de handelingssnelheid niet voor. Niet de actie. Dan wordt hij met zijn rug naar de tegenstander aangespeeld. Niet zijn sterkste punt.
Je moet terug naar de veldbezetting van de 2e helft van het vorig seizoen. Die stond als een huis. Eriksen was toen de scharnier tussen defensie en aanval. Dat moet Blind bij balbezit ook kunnen opbrengen. Qua looparbeid natuurlijk niet. Dus dat moet Klaassen doen. Poulsen kan corrigerend nog veel nuttig werk doen.
Rishi schreef: Het valt me ook op dat tegenstanders meer en hoger druk zetten dan Ajax. Doen ze ook een stuk overtuigender.
Dat valt idd op. Voetballen zich makkelijk onder 'druk' van Ajax-kant uit. Voorin doet Krukic in dat kader natuurlijk ook niets. Ajax was niet voor niets op z'n best toen hij geblesseerd was.

Nóg een teken om de veldbezetting aan te passen. Ajax speelt te open. Nou, dan ga je dus met een extra middenvelder spelen.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 12:13 pm

Te makkelijk allemaal, Wimpey.

Blind die wel even als scharnier gaat spelen a la Eriksen. Dat kan hij dus niet. Eriksen was ondanks dat ik vind dat hij veel beter kon natuurlijk ontzettend belangrijk. Het probleem is nu dat dit Ajax geen team is of in ieder geval niet als team speelt.

Wanneer Blind een inspeelpass op Siem geeft loopt Siem weg van de bal, wanneer Bojan een bal voor geeft (binnen een paar minuten) staat er niemand bij de 1e paal maar juist twee mensen op de penaltystip (of in ieder geval in elkaars verlengde).

Op het moment dat Sigthorson in het veld komt worden er amper voorzetten gegeven. Fischer komt erin, Sig komt erin en we gaan allemaal centraal spelen...

Zwolle zet even druk en we gaan niet meer bewegen... Hoe is dit mogelijk?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door LucaS » ma feb 10, 2014 12:48 pm

Het is in ieder geval mooi om te zien dat Blind van de man die er geen hout van kon, nu opeens gepromoveerd is tot dé oorzaak van het uitermate beroerde spel van Ajax. Ik ben ervan overtuigd dat Poulsen dadelijk wel de bal kwijt kan aan stilstaande mensen in de voorhoede en minstens twee niet te missen kansen per wedstrijd aan die stilstaanders gaat schenken.
Laatst gewijzigd door LucaS op ma feb 10, 2014 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13829
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Jinne » ma feb 10, 2014 12:48 pm

Alexander schreef:Volgend probleem is alleen dat Duarte daarachter komt. Die is het seizoen wel aardig begonnen, maar wat hij na de winterstop laat zien is echt een schande.
Huh? Tegen Feyenoord voor de beker speelde hij best aardig volgens mij en voor de rest is ie alleen tegen Groningen ingevallen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 12:52 pm

LucaS schreef:Het is in ieder geval mooi om te zien dat Blind van de man die er geen hout van kon, nu opeens gepromoveerd is tot dé oorzaak van het uitermate beroerde spel van Ajax. Ik ben ervan overtuigd dat Poulsen dadelijk wel de bal kwijt kan aan stilstaande mensen in de voorhoede en minstens twee niet te missen kansen per wedstrijd aan die stilstaanders gaat schenken.
Blind was heel zwak gisteren. Komt vaak aan de bal. En zijn ballen waren kut. Maar hij was zeker niet het grootste probleem.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door LucaS » ma feb 10, 2014 12:54 pm

Ach, Blind speelde niet goed. Maar ook niet slechter dan de andere Ajacieden. Het blijft dan gewoon grappig om te zien dat er weer een kruistocht tegen Blind wordt gestart.
En zijn ballen mogen dan kut geweest zijn, Ajax had drie niet te missen kansen, waarbij Blind 2x de aangever was.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 10, 2014 1:18 pm

Het probleem zit momenteel in het vrijlopen. Opties geven aan degene die aan de bal is. Omdat er te weinig beweging is, worden de inspeelballen ook lastiger, dus de kans groter dat het mis gaat. Als dat een paar keer misgaat, sluipt de onzekerheid erin en wordt het nog moeilijker.

Ik zou niet teveel wisselingen doorvoeren, want daar los je het probleem niet mee op. Siem vertrouwen geven (door hem werden we vorig jaar kampioen). Je zou hoogstens Duarte met Serero kunnen uitwisselen, maar die deed het gisteren nog slechter als Serero. Fischer zou ik linksbuiten zetten i.p.v. Bojan. Boilesen speelt uiteraard als hij fit is i.p.v. Riedewald.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52034
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door wimpey » ma feb 10, 2014 3:59 pm

Rishi schreef: Blind was heel zwak gisteren. Komt vaak aan de bal. En zijn ballen waren kut. Maar hij was zeker niet het grootste probleem.
Blind is aan de bal, ook in mindere doen, heel behoorlijk. En zonder bal blijft hij erg kwetsbaar.

Ajax' as is momenteel gewoon te kwetsbaar wanneer we de bal niet hebben. Nou, dan doe je daar wat aan: Poulsen is defensief een stuk sterker dan Blind. En Blind zal als linkshalf meer brengen dan Serero momenteel doet.

Ajax in zwakke doen prikt er toch wel een of twee in. Wanneer je de nul houdt, pak je 3 punten.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 4:03 pm

Siem in slechte doen gewoon niet opstellen. Ritme kan hij ook in Jong Ajax opdoen..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Marillion » ma feb 10, 2014 4:08 pm

Rishi schreef:Siem in slechte doen gewoon niet opstellen. Ritme kan hij ook in Jong Ajax opdoen..
We hebben alleen niet direct iemand staan die zijn rol goed kan overnemen. Het feit dat De Jong zo snel al weer in de basis komt zegt daar ook iets over.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 4:15 pm

Sig is niet zo slecht als Siem afgelopen zondag en ook donderdag was. Bojan ook niet. Kishna zal ook wel wat meer bewegen.
IK GELOOF!!!!!!

Revo
Berichten: 249
Lid geworden op: zo dec 12, 2004 12:24 pm
Locatie: Tilburg/Overslag

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Revo » ma feb 10, 2014 4:17 pm

Het verhuren van Hoesen heeft de positie van Siem de Jong flink versterkt. Op dit moment is De Jong nauwelijks beter dan Bojan en Sigthor, op veel momenten in een wedstrijd doet hij dingen zelfs nog een stuk slechter dan zij.

Voor hem als aanvoerder is er helemaal geen concurrentie, terwijl hij dit seizoen nog nauwelijks iets heeft bijgedragen aan de goede resultaten, hij graag een transfer naar een andere club wil maken en nog steeds niet duidelijk is of hij nu een middenvelder of centrumspits is. Ongezonde situatie.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door GangstaRiB » ma feb 10, 2014 4:27 pm

Heb de laatste paar wedstrijden niet kunnen zien, maar qua uitslagen en commentaren kan ik alleen maar constateren dat het matige spel van de afgelopen maanden (begin van het seizoen) nu ook afgestraft wordt met puntverlies.

wimpey
Berichten: 52034
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door wimpey » ma feb 10, 2014 5:57 pm

GangstaRiB schreef:Heb de laatste paar wedstrijden niet kunnen zien, maar qua uitslagen en commentaren kan ik alleen maar constateren dat het matige spel van de afgelopen maanden (begin van het seizoen) nu ook afgestraft wordt met puntverlies.
Hmwah. 2e helften tegen Groningen en PEC waren écht slecht. Cambuur-uit slecht. Voetballend vrijwel niets creeren en defensief, vooral door de as, veel toelaten.

Na de winterstop speelde Ajax tegen psv en de kakkies een prima 2 helft. Tegen Go Ahead was het lang wachten, maar toen was het veldspel ook nog redelijk.

Samengevat: het wordt van wedstrijd tot wedstrijd slechter in 2014. Hopelijk is het dieptepunt bereikt. Met deze veldbezetting, vorm en lethargie kun je het schudden.

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door GangstaRiB » ma feb 10, 2014 7:05 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Heb de laatste paar wedstrijden niet kunnen zien, maar qua uitslagen en commentaren kan ik alleen maar constateren dat het matige spel van de afgelopen maanden (begin van het seizoen) nu ook afgestraft wordt met puntverlies.
Hmwah. 2e helften tegen Groningen en PEC waren écht slecht. Cambuur-uit slecht. Voetballend vrijwel niets creeren en defensief, vooral door de as, veel toelaten.

Na de winterstop speelde Ajax tegen psv en de kakkies een prima 2 helft. Tegen Go Ahead was het lang wachten, maar toen was het veldspel ook nog redelijk.

Samengevat: het wordt van wedstrijd tot wedstrijd slechter in 2014. Hopelijk is het dieptepunt bereikt. Met deze veldbezetting, vorm en lethargie kun je het schudden.
De goede 2de helften tegen PSV en Feyenoord geven aan dat het niveau in NL superslecht is, want normaliter had Ajax geen kans meer gehad want die 1ste helften leken nergens op. Nu zijn het schijnbaar slechte 2de helften. Ik zie maar weinig aanknopingspunten. Gerommel met de voorhoede, achterin waar we het moeten doen met een een stel A-junioren die fout op fout stapelen. Maar ja... de concurrentie is nóg slechter, dus we doen net alsof we het goed doen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door peter » ma feb 10, 2014 9:16 pm

Ben ik het totaal niet mee eens. Ik zie zeker aanknopingspunten, want we konden het wel (met deze groep minus Hoesen). Met deze groep speelden we bijvoorbeeld Barcelona thuis weg en waren we tot tweemaal toe beter dan Milan. Ik vind echter wel dat het verval in wedstrijden erg groot is. De eerste helft tegen PEC was redelijk tot goed. De tweede helft was abonimabel. Vaak zie je bij ons dat het andersom is, maar toch.
Verder maak ik me wel zorgen over de progressie van enkele individuen natuurlijk. Veltman en Blind waren weken terug absolute sterkhouders, maar zakken nu continu door het ijs. Fischer zit al het hele jaar in een wak en ook Klaassen is geen schim meer van de speler van voor de winterstop. De kampioen wordt er één die net wat betere momenten heeft gehad en iets minder vaak door de ondergrens zakt. De afgelopen drie duels maken het daarom nog spannend, want we zakken er nu wel degelijk doorheen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door jabu » ma feb 10, 2014 9:24 pm

De afgelopen drie jaar werd Ajax steeds kampioen door een ijzersterke serie in de tweede seizoenshelft. Ik hoop niet dat deze serie bij Ajax reeds geweest is gedurende de afgelopen periode dat er wel veel punten zijn gepakt.

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door GangstaRiB » ma feb 10, 2014 10:07 pm

Peter schreef:Ben ik het totaal niet mee eens. Ik zie zeker aanknopingspunten, want we konden het wel (met deze groep minus Hoesen). Met deze groep speelden we bijvoorbeeld Barcelona thuis weg en waren we tot tweemaal toe beter dan Milan. Ik vind echter wel dat het verval in wedstrijden erg groot is. De eerste helft tegen PEC was redelijk tot goed. De tweede helft was abonimabel. Vaak zie je bij ons dat het andersom is, maar toch.
Verder maak ik me wel zorgen over de progressie van enkele individuen natuurlijk. Veltman en Blind waren weken terug absolute sterkhouders, maar zakken nu continu door het ijs. Fischer zit al het hele jaar in een wak en ook Klaassen is geen schim meer van de speler van voor de winterstop. De kampioen wordt er één die net wat betere momenten heeft gehad en iets minder vaak door de ondergrens zakt. De afgelopen drie duels maken het daarom nog spannend, want we zakken er nu wel degelijk doorheen.
Klaassen sterkhouder, toe maar. Raakt 3x een bal goed en is gelijk sterkhouder.

De kampioen komt in ieder geval weer eens strompelend over de finish, net zoals andere seizoenen. Er is niemand die er bovenuit steekt. Iedere week wordt er weer een club afgeschreven en is Ajax de onbetwiste kampioen (en iedereen geloofd dat ook gelijk), maar dat blijkt allemaal een beetje voorbarig.

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 10, 2014 11:51 pm

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Ben ik het totaal niet mee eens. Ik zie zeker aanknopingspunten, want we konden het wel (met deze groep minus Hoesen). Met deze groep speelden we bijvoorbeeld Barcelona thuis weg en waren we tot tweemaal toe beter dan Milan. Ik vind echter wel dat het verval in wedstrijden erg groot is. De eerste helft tegen PEC was redelijk tot goed. De tweede helft was abonimabel. Vaak zie je bij ons dat het andersom is, maar toch.
Verder maak ik me wel zorgen over de progressie van enkele individuen natuurlijk. Veltman en Blind waren weken terug absolute sterkhouders, maar zakken nu continu door het ijs. Fischer zit al het hele jaar in een wak en ook Klaassen is geen schim meer van de speler van voor de winterstop. De kampioen wordt er één die net wat betere momenten heeft gehad en iets minder vaak door de ondergrens zakt. De afgelopen drie duels maken het daarom nog spannend, want we zakken er nu wel degelijk doorheen.
Klaassen sterkhouder, toe maar. Raakt 3x een bal goed en is gelijk sterkhouder.

De kampioen komt in ieder geval weer eens strompelend over de finish, net zoals andere seizoenen. Er is niemand die er bovenuit steekt. Iedere week wordt er weer een club afgeschreven en is Ajax de onbetwiste kampioen (en iedereen geloofd dat ook gelijk), maar dat blijkt allemaal een beetje voorbarig.

Volgens mij noemt Peter Klaassen niet als sterkhouder in zijn post. Los daarvan, met 8 goals uit 15 wedstrijden en nog een paar memorabele optredens (Barca als hoogtepunt), lijkt me dat Davy wel meer dan drie keer de bal goed heeft geraakt. En ja, die hoort wat mij betreft na jongens als Moisander en Blind zeker bij het rijtje sterkhouders dit seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52034
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door wimpey » di feb 11, 2014 7:55 am

Veltman, Klaassen en Serero zijn ook bezig aan hun 1e volledige seizoen als basisspeler he. Ze hebben hoog gepiekt dit seizoen en zitten nu in een dal. Helaas gaat dat samen met een paar mindere wedstrijden van de sterkhouders Blind en Moisander.

Daarnaast misten we Boilesen en Cillessen. En Siem is nog niet Siem. Zoveel uitval kun je je met deze krappe selectie niet permitteren. Maar het komt wel weer. En ook wel op tijd. Tegen Heerenveen staat Ajax er weer.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Duke » di feb 11, 2014 8:55 am

Wat is het toch een vreselijk woord, dat sterkhouder. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door InnerHarbour » di feb 11, 2014 9:49 am

Sterkhouder, loopactie, helden, brrrrrrrr, de rillingen lopen me over de rug.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Mr. Ajax » di feb 11, 2014 9:53 am

Duke schreef:Wat is het toch een vreselijk woord, dat sterkhouder. :excited.gif:

Wat is er zo vreselijk aan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie