Ajax - PSV 19-01-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door zeux » zo jan 19, 2014 6:21 pm

Zeux schreef:Wie gaf die bal op Schöne? Zag het niet.
Ah, dank Jan: Moisander. :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door LucaS » zo jan 19, 2014 6:24 pm

Wat was Daley weer goed!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 19, 2014 6:25 pm

MOTM: Moisander.

Ook fijn dat Kolbeinn een goede wedstrijd speelde (Bij afwezigheid van Siem de komende wedstrijden). 2e helft (tm 80ste minuut) speelde Ajax goed.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door wimpey » zo jan 19, 2014 6:25 pm

Lekker hoor! Vanaf minuut 46 speelde er maar één ploeg. :biggthumpup.gif:

Moisander was na rust de 4e middenvelder, hij maakte het verschil. Was ook bij goal en andere kansen betrokken. Mijn MOTM.

Wat een héérlijke goal btw. Lasse: :biggthumpup.gif: Blijft een VP voor ons.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door GangstaRiB » zo jan 19, 2014 6:25 pm

Slechte wedstrijd. Laten we het op de stramheid houden uit de winterstop.

Fischer moet die laatste bal natuurlijk afgeven. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Rednose » zo jan 19, 2014 6:26 pm

Heerlijk begin van laatste deel competitie!
Maar die laatste 10 minuten was het weer eens niet om aan te zien......pffffffffff
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Khraa » zo jan 19, 2014 6:37 pm

Er was eigenlijk geen man of the match. Er waren er veel goed. Van Rhijn deed het bijvoorbeeld in de 2e helft prima, Moisander en Veltman goed, Boilesen was sterk (2e helft iets minder duidelijk), Serrero was ook goed, Schone in de 2e helft goed en een prachtassist en Sig speelde ook prima.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Red
Berichten: 107
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 7:25 pm
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Red » zo jan 19, 2014 6:42 pm

GangstaRiB schreef:Slechte wedstrijd. Laten we het op de stramheid houden uit de winterstop.

Fischer moet die laatste bal natuurlijk afgeven. :1evil.gif:
Deed hij wel vaker NIET. Serero ook een keer 5 meter voor hem uit, Serero de bal geven betekende 2 man uitgeschakeld in de kans. Maar Victor wilde zelf.

Misschien gretigheid, maar het komt over als egotripperij.

Maar he, we hebben gewonnen en psv is zo goed als uitgeschakeld nu. :biggthumpup.gif:
En gelukkig had Schone geen last van stramheid, wat een assist :excited.gif:
...een beet're club dan deze is er niet!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 19, 2014 6:53 pm

Maher viel overigens wederom door de mand. Veltman moet de komende wedstrijden wel beter beginnen. Herstelde zich overigens prima.

Ricardo heeft ook duidelijk de stijgende lijn te pakken. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 19, 2014 6:57 pm

Zo slecht speelde Sigh vandaag niet jongens. Dat mag ook eens gezegd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 19, 2014 7:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zo slecht speelde Sigh vandaag niet jongens. Dat mag ook eens gezegd.
Speelde bewoon prima, dus zo slecht ...... :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door wimpey » zo jan 19, 2014 7:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zo slecht speelde Sigh vandaag niet jongens. Dat mag ook eens gezegd.
Zeker. Ook qua aanname / balverwerking was hij geen dissonant. En hij was scherp bij kansen. Dat was trouwens ook het verschil tussen Ajax en psv...

psv was in de 2e helft weer terug op het oude niveau. Die Willems bijv. :excited.gif: In de 1e helft vond ik psv sterk, schakelden snel om en vonden de ruimtes tussen onze linies. Maar na rust kon m.n. hun middenveld het baltempo en de beweging van Ajax niet meer aan. Ajax is op een niet meer dan redelijke dag toch wel een paar stukkies verder dan psv en sleept zo'n pot uit het vuur. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Duke » zo jan 19, 2014 7:09 pm

Nou, als het bij rust 0-2 staat moet ik nog zien of je hem uit het vuur sleept.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 19, 2014 7:10 pm

Goed voor het zelfvertrouwen, nu woensdag feyenooit nog een koekie geven. Helaas geen Cillissen: echt een rustpunt achterin (uitstraling :biggthumpup.gif: ). Nu nog zijn opbouw verbeteren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Arthur » zo jan 19, 2014 7:20 pm

Ik ben blij maar niet tevreden. Zeker PSV verdient natuurlijk nog wel een paar zulke nederlagen tegen ons voor de periode waarin wij vaak onverdiend van hun verloren.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door wimpey » zo jan 19, 2014 7:35 pm

Arthur schreef:Ik ben blij maar niet tevreden. Zeker PSV verdient natuurlijk nog wel een paar zulke nederlagen tegen ons voor de periode waarin wij vaak onverdiend van hun verloren.
Het was ook geen Ajax - psv voor mij. psv staat laag, 19e speeldag, net na de winterstop. Zo speelde Ajax in de 1e helft ook: alsof ze tegen een middenmoter speelden.

2e helft was gewoon lekker. Zoiets simpels als Moisander door laten schuiven maakt een enorm verschil. Die Cocu grijpt dan ook natuurlijk niet in. :smallgrin.gif: Klaassen en Blind kwamen na rust in de wedstrijd. Van Rhijn kreeg grip op Depay.

Fischer begon goed, maar zakte enorm ver weg. Betrap mezelf erop dat ik me steeds vaker aan die jongen loop te ergeren.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 19, 2014 7:36 pm

Als psv zo doorgaat, dan kunnen ze nog wel eens een aantal belangrijke punten voor ons halen tegen concurrenten. :666.gif:

Ik hoor zojuist dat Kolbeinn vooral in de toppers heeft gescoord. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2014 8:07 pm

Jongens wat een lekker doelpunt was dat! Echt, daar ga je voor naar het stadion. Schitterende assist en ook knap afgemaakt.

Verder ben ik nauwelijks enthousiast geworden. De eerste helft van Ajax was ver onder de maat en ook de goede momenten in het tweede bedrijf waren spaarzaam. Waarom we de laatste 10 minuten weer achteruit gingen lopen is me echt een raadsel. Voor hetzelfde geld valt er een bal verkeerd. PSV had in de 1e helft recht op een voorsprong. Als ze iets nauwkeuriger zijn met afronden staat het zomer 0-1 of zelfs 0-2. Van Ajax kant veel balverlies en niet of nauwelijks een geslaagde aanval. Nee, Ajax is me tegengevallen. Het zal woensdag echt beter moeten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Zuidema » zo jan 19, 2014 8:31 pm

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zo slecht speelde Sigh vandaag niet jongens. Dat mag ook eens gezegd.
Zeker. Ook qua aanname / balverwerking was hij geen dissonant.
Dat zeg je goed. Geen dissonant vandaag. Ajax was in de eerste helft zo slordig en slap in de passing, in de aannames, in de balverwerking, in de duels en het positiekiezen/veldbezetting , dat het inderdaad niet meer opviel hoe slecht Sigi daarin eigenlijk is.

Het Ajax in de eerste helft was een onaangename verrassing voor me. Kennelijk moesten we nog uit de winterslaap wakker worden. Overigens, Psv pakte het natuurlijk in die 1e helft ook prima aan door al vroeg veel druk op man en bal te zetten. Een erg slaperig ogend Ajax had het daar maar verdacht moeilijk mee. Griezelig ook hoe Ajax tot diep in de 16 pijn kon worden gedaan door rap combinerende en doorkomende psv-ers. Niet alleen in de omschakeling trouwens. Vooral Van Rhijn en Veltman vond ik verdedigend erg zwak in die fase. Het is dat ze bij Psv het vizier weer eens niet op scherp hadden en ook een waardeloze spits hebben, anders had ik het nog moeten zien.

Goddank was de tank kennelijk wat leeg bij Psv in de tweede helft en kon een inmiddels wakker Ajax wel zijn favoriete spelletje spelen tegen een te afwachtend Psv. Begon het ook eindelijk eens wat te swingen bij een veel feller spelend Ajax. Vooral na een prima spitsendoelpunt van Sigi, ere wie ere toekomt. En zelfs daarna nog een lekker schot op doel van Sigi. Maar dát is ook wel bekend dat ie met opportunistisch voorzettenspel in de 16 tot zijn recht kan komen. Gebeurde bij Az ook al. Loopactie, steekpass/voorzet, afmaken. Hij is op zijn best als eindstation van een aanval. Alleen speelt Ajax vaak zo niet met een spits. Ik blijf er dan ook bij dat hij teveel tekort komt voor hoe Ajax wel wil aanvallen en dat Ajax-Sigi met de huidige aanvalsopzet een erg slecht huwelijk is.

Na ongeveer een half uurtje swingen was ik wel verbaasd hoe Ajax ineens terugschakelde naar een standje simpel tegenhouden, waarbij Psv zelfs nog een paar keer bloedlink kon worden. Onbegrijpelijk dat we niet bleven voetballen. Maar goed, de 3 punten zijn binnen. Niet echt verdiend wat mij betreft, maar we krijgen ook wel eens niet 3 punten als we ze wel verdienen. Laat het muntje nou maar eens onze kant oprollen.

Tot slot: was dat trouwens geen penalty voor Psv in de slotfase? Volgens mij klemde Moisander liggend met zijn benen het been van Rekik in de 16, zodat deze niet meer bij de bal kon. Nou ja, Kuipers had al geregeld bij twijfel voor Psv gefloten, laten we dit maar een stukje compensatie noemen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo jan 19, 2014 8:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2014 8:38 pm

Zuidema schreef:.....Vooral na een prima spitsendoelpunt van Sigi, ere wie ere toekomt. En zelfs daarna nog een lekker schot op doel van Sigi. Maar dát is ook wel bekend dat ie met opportunistisch voorzettenspel in de 16 tot zijn recht kan komen. Gebeurde bij Az ook al. Loopactie, steekpass/voorzet, afmaken. Hij is op zijn best als eindstation van een aanval. Alleen speelt Ajax vaak zo niet met een spits. Ik blijf er dan ook bij dat hij teveel tekort komt voor hoe Ajax wel wil aanvallen en dat Ajax-Sigi met de huidige aanvalsopzet een erg slecht huwelijk is.....
Mee eens. Dit is wat hij goed kan. Met zijn gezicht naar het doel fungeren als eindstation van een aanval. Er was eerder dit jaar sprake van interesse van Celtic. Ik denk dat hij er daar zomaar 30 maakt. Maar een echt goed meevoetballende Ajax spits zoals ik het graag zie gaat hij nooit worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Laudrup » zo jan 19, 2014 9:21 pm

Welkom terug Ruiz! :biggrin.gif:

Afbeelding
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door peter » zo jan 19, 2014 9:36 pm

Ik heb de eerste helft geen moment rustig op m'n stoel gezeten. Ik vond PSV in die eerste helft echt heel aardig spelen. Park speelde erg goed. Als ze dit elftal zo laten staan, dan pakken ze de punten nog wel op tegen onze concurrenten, hoor. Je zag echter wel dat het continu druk zetten en de veldslag op het middenveld veel kracht kostte. In de eerste 45 minuten wonnen ze daar veel duels op pure wilskracht. Je wist toen al dat we in de tweede helft wat meer lucht zouden krijgen (en wat meer duels zouden winnen). Het probleem lag 'm er ook vooral in dat onze centrale verdedigers maar niet indribbelden. Middenveld verloor continu de slag. Vanaf de 46e minuut zag je echter een compleet ander Ajax. Alle dubbeltjes vielen onze kant op, we wonnen bijna alle duels en zo konden we druk blijven zetten. Leidde niet echt tot veel uitblinkers, maar die goal was wel een staaltje van pure individuele klasse.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Yopi » zo jan 19, 2014 10:31 pm

Ajaciedjuh schreef:Maher viel overigens wederom door de mand.
Zonder bal bedroevend. Hij zal zich op dit punt moeten verbeteren, anders gaat hij het niet redden in de top.

Ricardo heeft ook duidelijk de stijgende lijn te pakken. :biggthumpup.gif:
Hij deed het best aardig tegen Depay.
Depay is hetzelfde soort als Fischer: het ziet er aardig uit, maar het rendement is 0,0.

Voor de rest: een goed resultaat binnenslepen is óók een kwaliteit. Vandaag lukte het PSV voor de zoveelste keer niet om redelijk veldspel om te zetten in resultaat. Kijk naar hun doelsaldo. Geen toeval dat ze vandaag verloren hebben.

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Wouter » zo jan 19, 2014 11:15 pm

PSV is gewoon niet effectief. Als je zag hoe ze de kansen verprutsten... Slappe rollertjes die Cillessen eenvoudig kon oprapen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - PSV 19-01-2014

Bericht door Yopi » zo jan 19, 2014 11:29 pm

Niet effectief, nee. Dat is het hele seizoen al. Wat het spel betreft, dat is bij vlagen aardig, maar ook niet meer dan dat.

Neem PSV-Vitesse. Goede eerste helft van PSV, dramatische tweede...

Plaats reactie