Roda JC - Ajax 22-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Cruijff » zo dec 22, 2013 8:29 pm

Dubbel schreef::onfire.gif:
Jaaaaaaaaa, en weer een uitwedstrijd gewonnen. Twee keer scoren in de slotfase en dan nog door een debutant van de Toekomst ook! Leuk hoor.
En wederom hadden we onze wit-rood-witte shirts aan inplaats van het roze tenue! :biggthumpup.gif:

Wouter
Berichten: 18933
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Wouter » zo dec 22, 2013 8:30 pm

LucaS schreef:
Wouter schreef: Valt wel mee, Vites heeft er een prima eerste seizoenshelft op zitten en wint in Arnhem wel weer van Ajax. Het is alleen jammer dat Ajacieden zich altijd zo vervelend arrogant gedragen als ze winnen....
Wie doet er hier nou arrogant? :excited.gif:
Dat is :hypocrite.gif: Arnhemse bluf, mijn beste. Iets heel anders dan arrogantie...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door 999 » zo dec 22, 2013 8:34 pm

El Clavo schreef:Niet allemaal hoor. Mijn zorg is dat er van de winter in Chelsea aan de Rijn nog een blik huurlingen heen gestuurd wordt vanui Londen of waar dan ook ter wereld.

Maar dat kan ook averechts werken ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Zuidema » zo dec 22, 2013 8:37 pm

Jöhnk schreef: Siem rendeert het beste in de spits. Dus als Luuk komt, moet Siem weer naar het middenveld. Bovendien ben ik sowieso niet zo overtuigd van Luuk. Qua techniek vind ik hem eerder een type Sigthorsson. Ik vind daarnaast dat Luuk te weinig beweegt zonder bal. Ik denk dan ook dat Siem een betere spits is voor Ajax dan Luuk.
+1

Daarnaast: Siem is volgens mij niet erg geschikt als rechtshalf. Zoals al eerder gezegd, hij mist daar een stuk dynamiek, loopvermogen en handelingssnelheid voor. Is ook niet allround genoeg. Klaassen laat inmiddels goed zien wat een half allemaal in zijn bagage moet hebben. Mooi houen zo.
Wat deze selectie mist is een snelle aanvaller met diepgang. Ola John zou dat kunnen zijn. Die kan dan aan de rechterkant komen te spelen of aan de linkerkant. Op dit moment zeg ik aan de linkerkant, want Schone doet het gewoon goed en Fischer doet het nog steeds niet naar behoren.
Ook +1.

Ik ben niet kapot van Schone als rechtsbuiten, maar hij vult het toch zeer verdienstelijk in. Slimme speler, technisch ook wel in orde. Jammer alleen dat hij niet al te snel is en niet gemakkelijk passeert. Oogt soms ook wat nonchalant. Daar zou nog winst te halen zijn met een nieuwe rechtsbuiten.

Maar op links hebben we inderdaad een groter probleem. Fischer verbetert zich wat na een forse dip en het lijkt erop dat dat hektische in zijn kop wat aan het wegtrekken is. Maar het blijft een ongelooflijke eigenheimer die alleen combineert voor eigen succes. Verder heeft hij best wel moeite met killen (veel te onrustig) en hij heeft ook nog eens een erg beperkt passeerreportoire voor een aanvaller. De kap over rechts is eigenlijk het enige dat wel eens lukt. Voor de rest denkt ie een verdediger gewoon voorbij te kunnen lopen (en dan niet eens langs het standbeen). In de jeugd heb ik best wel leuke staaltjes voetbal van hem gezien, maar hij weet dat maar niet structureel naar het vlaggenschip over te hevelen. Die plek is op deze manier echt zeer matig bezet.

Met Bojan ben ik wel klaar mee. Leuk voor de bank voor de rest van het seizoen en daarna met de beste wensen terug naar Barcelona. En Sigi... Ach, laat ook maar. Daar is elk woord eigenlijk aan verspild.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo dec 22, 2013 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door wimpey » zo dec 22, 2013 8:59 pm

Zit de samenvatting te kijken. Bal van Höcher over de hele is lang onderweg, Blind zit mis en gaat er onder door. Komt gewoon een meter tekort. Verdedigende fout. Het is wel ludiek om te beweren dat het geen fout is. En totale onzin is het ook.

Van Rhijn met voorassist bij de 1-1, prima voorzet op Sig en haalt de corner voorafgaand aan de 1-2 eruit. Krijgt veel kritiek, maar hij was vandaag dus belangrijk.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Duke » zo dec 22, 2013 9:12 pm

Bedoel je dat de 1-0 voor RJC de fout van Blind is?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door GangstaRiB » zo dec 22, 2013 9:25 pm

wimpey schreef:Zit de samenvatting te kijken. Bal van Höcher over de hele is lang onderweg, Blind zit mis en gaat er onder door. Komt gewoon een meter tekort. Verdedigende fout. Het is wel ludiek om te beweren dat het geen fout is. En totale onzin is het ook.

Van Rhijn met voorassist bij de 1-1, prima voorzet op Sig en haalt de corner voorafgaand aan de 1-2 eruit. Krijgt veel kritiek, maar hij was vandaag dus belangrijk.
Van Rhijn die zich op de achterlijn laat passeren door Nemeth. Die kan er ook zo invliegen. :excited.gif:

Maar goed, ik denk dat je nog een stuk of 10 posts nodig hebt om Daley te bekritiseren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door 999 » zo dec 22, 2013 10:10 pm

wimpey schreef:Zit de samenvatting te kijken. Bal van Höcher over de hele is lang onderweg, Blind zit mis en gaat er onder door. Komt gewoon een meter tekort. Verdedigende fout. Het is wel ludiek om te beweren dat het geen fout is. En totale onzin is het ook.

Van Rhijn met voorassist bij de 1-1, prima voorzet op Sig en haalt de corner voorafgaand aan de 1-2 eruit. Krijgt veel kritiek, maar hij was vandaag dus belangrijk.
Schei toch uit, je bent niet geloofwaardig ... Wordt een beetje erg dat steeds maar weer de feiten te verdraaien .. Je hebt gewoon de pik op Blind niks meer niks minder ..

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Rednose » zo dec 22, 2013 11:21 pm

wimpey schreef:Zit de samenvatting te kijken. Bal van Höcher over de hele is lang onderweg, Blind zit mis en gaat er onder door. Komt gewoon een meter tekort. Verdedigende fout. Het is wel ludiek om te beweren dat het geen fout is. En totale onzin is het ook.

Persoonlijk vond ik Blind er ook niet al te goed uitzien hier, maar dat hij in de problemen kwam lag ook aan anderen.
Maar jij bent gewoon compleet paranoia bij Blind. Je blijft maar zeiken over elk foutje wat hij maakt
Je geeft steeds de schuld aan andere mensen op het forum dat ze hem ophemelen, maar het probleem ligt toch echt bij jou.
Als mensen je daar dan op wijzen begin je te roepen dat ze " blinde" aanhangers zijn....tja.
Ik geef toe dat je de laatste tijd af en toe probeerde te nuanceren, maar je vervalt al snel weer in je oude gewoonte.
Voor alle duidelijkheid. Ik vind Blind geen wereldvoetballer, maar hij groeit echt en doet (meestal) zijn stinkende best.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Yopi » zo dec 22, 2013 11:28 pm

De laatste wedstrijden speelde hij matig.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Lionel » zo dec 22, 2013 11:43 pm

De corner is een fout van Blind. De goal voortkomend uit de corner van Van Rhijn. Diezelfde Van Rhijn die aanvallend twee keer van redelijke waarde was. Maar ook dat moet niet overdreven worden. Hij liet zich ook echt te makkelijk dollen door Nemeth.

Op de backs hebben we problemen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Rednose » ma dec 23, 2013 12:02 am

Yopi schreef:De laatste wedstrijden speelde hij matig.
Alsof ik dat ontken, maar daar gaat het niet over.
Waar het om gaat is dat ik vind dat er in zijn geval -door sommige mensen op dit forum- extra negatief wordt gereageerd.
Dat verziekt een beetje de discussie over het voetbal en dat is jammer.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door 999 » ma dec 23, 2013 12:42 am

Het wordt hier met de dag gekker.De corner is een fout van Blind lol.Fischer laat zijn man lopen maar Blind moet effe een gat van 10 meter overbruggen.En dat moet hij dus doen terwijl hij met Hupperts mee moet lopen.Doet hij dat niet dan roepen dezelfde personen weer dat hij Hupperts had moeten volgen.Nog effe en dan zijn de kansen die Sig steeds mist ook de schuld van Blind.

En Fischer staat er bij en kijkt er na.Maar ja we gaan Fischer toch niet de schuld geven.Dat super talent ...

En Blind is de laatste wedstrijden matig.Ook weer zo'n persoonlijke mening die nergens onderbouwt wordt.Men roept iets, herhaald dat tig keer en gaat er zelf nog in geloven ook.Verder is het wat Rednose schrijft, men komt altijd uit bij Blind.Dat was ook de reden waarom ik tijdens wedstrijd verschillende keren hier posten wat andere verkeerd deden.Maar geen reactie.Natuurlijk niet.

Van Rhijn staat te pitten bij de corner, maar schiet de bal zonder te kijken in de voeten van Hoessen en is de man van de wedstrijd.lol.

Afijn, doe maar lekker door jullie.Ik ga lekker genieten van mijn feestdagen.Ik zie wel weer wanneer AJAX gaat voetballen ...

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 23, 2013 12:51 am

999 schreef:
wimpey schreef:Zit de samenvatting te kijken. Bal van Höcher over de hele is lang onderweg, Blind zit mis en gaat er onder door. Komt gewoon een meter tekort. Verdedigende fout. Het is wel ludiek om te beweren dat het geen fout is. En totale onzin is het ook.

Van Rhijn met voorassist bij de 1-1, prima voorzet op Sig en haalt de corner voorafgaand aan de 1-2 eruit. Krijgt veel kritiek, maar hij was vandaag dus belangrijk.
Schei toch uit, je bent niet geloofwaardig ... Wordt een beetje erg dat steeds maar weer de feiten te verdraaien .. Je hebt gewoon de pik op Blind niks meer niks minder ..

Blind had die bal gewoon helemaal verkeerd ingeschat, als je dat niet 'toegeeft' ben je zelf helemaal niet geloofwaardig. Ik vind het een echte Ajacied en een prima voetballer, wil niks liever dan dat hij de sterren van de hemel speelt. Maar bij die pas heeft ie gewoon verkeerd getimed, daar kan je niet omheen. Zoals hij vandaag meer dan eens pupillen fouten maakte, zoals aan de verkeerde kant dekken bijvoorbeeld. Daley is een uitstekende kracht als hij 110% inzet en concentratie toont. Anders niet. En de laatste drie wedstrijden haalt hij zijn niveau niet.

De 1-0 was niet direct zijn fout, wel stond hij daar ontzettend te kutten. Degene die mij kan uitleggen waar hij bij die corner mee bezig was, krijgt van mij een krat bier. Er stond geen een Roda speler bij hem in de buurt. Dat vind ik heel kwalijk. Dat Dijkhuizen eigenlijk de man van Fischer of Van Rhijn was, betekend niet dat Blind niet mag worden afgerekend op zijn gekut.

Verder is hij veel meer op zijn plaats op de '6', en is het team daar ook bij gebaat. Maar dan moet hij wel scherp en 14000% gefocust uit zijn winterslaap komen. Boilesen/Duarte/Riedewald gewoon op linksback.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Dubbel » ma dec 23, 2013 2:14 am


Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Zuidema » ma dec 23, 2013 8:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik las hier de discussie over Sigh of Hoesen in de spits. Ik hoop dat dit na de winterstop een non-discussie wordt, omdat Siem dan terug is en gelijk door kan naar de Nr. 9 positie. Eenvoudigweg omdat Sigh én Hoesen niet voldoen. Ik zie het in allebei niet zitten. Ze zijn te beperkt, ieder op hun eigen manier; het is lood om oud ijzer.
Ik hoop van harte dat het volgend jaar een non-discussie in het voordeel van Siem wordt. Ik ben verbijsterd over de blinde vlek die FdB voor Sigi heeft. Frank heeft inmiddels heel veel goeds laten zien, maar hierin vind ik hem echt onbegrijpelijk opereren, schiet ie wat mij betreft een ongelooflijke bok. Dit is eigenlijk nog erger dan de Janssen/Anita-kwestie van een tijdje terug.

Inderdaad is Hoesen ook niet geweldig, maar ik vind hem wel geschikt als stand-in voor Siem. Je gaat met je spits bij een invalbeurt voor Siem dan wel enkele forse stappen terug, maar je kan nog wel het Ajax-spelletje redelijk blijven spelen, wat bij Sigi gewoonweg onmogelijk blijkt te zijn.

Hoesen is wat mij betreft echter niet dé opvolger van Siem bij zijn vertrek volgend seizoen. Daarvoor is het inderdaad allemaal te karig wat Hoesen laat zien. Ik zou er in ieder geval niet blind op willen varen. Maar ja, Franks wegen blijken soms ondoorgrondelijk te zijn. Helaas.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 23, 2013 8:36 am

FdB wilde een bevestiging zien dat beide spitsen niet functioneren, zodat ze in de winterstop een spits kunnen aantrekken. :hypocrite.gif: :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Laudrup » ma dec 23, 2013 9:19 am

En toch nog met een lekker gevoel de winterstop in! Wát was dit lekker zeg. Mag dit ook een keer in de Kuip? Alsjeblieft? 1-0 achter en dan in de 88e en 92e minuut de 1-1 en 1-2? Vergelijkbaar met de editie van 2004-2005, ik zie nog die jankende kakkerlakken voor me.

:ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door sander » ma dec 23, 2013 9:33 am

Hier in Twente lag ik me ook een ongeluk. Mooi al die app-jes en opmerkingen :)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door 999 » ma dec 23, 2013 9:46 am

Mr. Ajax schreef:
999 schreef:
wimpey schreef:Zit de samenvatting te kijken. Bal van Höcher over de hele is lang onderweg, Blind zit mis en gaat er onder door. Komt gewoon een meter tekort. Verdedigende fout. Het is wel ludiek om te beweren dat het geen fout is. En totale onzin is het ook.

Van Rhijn met voorassist bij de 1-1, prima voorzet op Sig en haalt de corner voorafgaand aan de 1-2 eruit. Krijgt veel kritiek, maar hij was vandaag dus belangrijk.
Schei toch uit, je bent niet geloofwaardig ... Wordt een beetje erg dat steeds maar weer de feiten te verdraaien .. Je hebt gewoon de pik op Blind niks meer niks minder ..

Blind had die bal gewoon helemaal verkeerd ingeschat, als je dat niet 'toegeeft' ben je zelf helemaal niet geloofwaardig. Ik vind het een echte Ajacied en een prima voetballer, wil niks liever dan dat hij de sterren van de hemel speelt. Maar bij die pas heeft ie gewoon verkeerd getimed, daar kan je niet omheen.
Onzin, Tis Blind zijn man niet.Blind moet op een gegeven moment Hupperts loslaten en ontdekt dat achter zijn rug Dijkhuizen is vrijgelaten door jullie vriend Fischer.Fischer noemen jullie blijkbaar bewust niet.Zelfs de analisten waren het daarover eens ( maarja die tellen opeens voor jullie natuurlijk nu weer niet ).Dus moet hij die fout van Fischer gaan corrigeren.

Als Fischer gewoon meeloopt dan hou je drie man over in de achterhoede om twee man te dekken.Verder ben maar blij dat Blind de voorzet er uit haald want achter Veldman staat een Roda Jc speler helemaal vrij.En in het midden komt Poulsen ook nog/weer te laat want daar zie je ook nog een Roda jc speler opdoemen.Verder mist Blind de bal niet in een duel met Dijkhuizen maar gaat de bal gewoon over hem heen.Tja, dat is voetbal.Overigens ook weer typisch, eerst was het een duel met Hupperts ( was Dijkhuizen ) daarna werd het een duel en nu is het weer verkeerde timing, terwijl de bal gewoon hoog over hem heen gaat.

Maar ook hoe het mogelijk is dat een speler van Roda Jc deze aanval kan opzetten met drie man van AJAX om zich heen, Poulsen Serero en Schone.Nee dat lezen we niet van jullie.Tis Blind Blind Blind, altijd Blind.Die jongen hoeft maar verkeerd te kijken en is bij jullie de pineut

Wat ook weer typisch is dat van Rijn dus niet meer genoemd wordt.Nee, hij geeft een paar simpele ballen en is opeens hij bij de basher de held van de wedstrijd.Nou ik zag van Blind ook enkele schitterende passses.

Maar heb het eens over jullie vriend en talent Fischer.Die dus dit seizoen nog niet een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld.Of v. Rhijn die nu weer finaal in de mist gaat.Of over Kolbein die onze trainer steeds maar weer blijft opstellen en OPEN kansen om zeep brengt.Of gewoon over onze trainer die weer een ander elftal het veld instuurde en daar weer bijna de rekekening voor kreeg gepresenteerd.Dat van Blind weten we nu onderhand wel ( of van zijn vader ook die is al meer dan genoeg finaal door het slijk gehaald, en dat voor een oud-AJAX speler die er mede verantwoordelijk voor was voor de grote successen die AJAX heeft gehaald ) ..

En doe dat maar lekker met die ander Blind-haters.Ik ga lekker de feestdagen vieren, en kom wel terug als AJAX weer moet voetballen.Ik vind het wel mooi zo, maar als je je verhaal verteld w.b. dit moment hou het dan bij dit moment en bij de feiten w.b. dit moment ...

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Lionel » ma dec 23, 2013 9:54 am

Het was de man van Fischer. Dat klopt. Maar de bal is een seconde of wat onderweg. Blind zijn timing is gewoon niet goed. Hij lost dat op door een corner weg te geven. En daar slaapt Van Rhijn.

3 man gaan dus de fout in. Fischer, die liep niet mee. Blind, zijn timing. Van Rhijn, die slaapt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Marillion » ma dec 23, 2013 12:00 pm

Klopt, het is natuurlijk niet de fout van één speler. Er gingen een aantal dingen op rij verkeerd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Lionel » ma dec 23, 2013 12:36 pm

Het verdedigen van Van Rhijn is overigens het kwalijkste. Dat kan gewoon niet. Dat Fischer een keer niet meeloopt tegen Roda vind ik niet zo een hele ramp. Maar hoe Van Rhijn staat te slapen :excited.gif:

Kan die Bazoer geen rechtsback?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Le T. » ma dec 23, 2013 8:15 pm

Bij gebrek aan de mogelijkheid om in een geschikt topic te reageren: Over een half uurtje begint er een interview van 3 kwartier met Jan Vertonghen, op de Belg.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Roda JC - Ajax 22-12-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma dec 23, 2013 11:31 pm

Dit is nou iets voor het topic "wat is er geworden van..." Le T.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie