SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Thijs » do dec 12, 2013 2:43 pm

Zondag uit tegen Cambuur!

Laten we de kater snel wegspoelen met een mooie overwinning. Niks aan de hand, we winnen gewoon die Europa League en worden kampioen.

:ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Dubbel » za dec 14, 2013 4:10 pm

Geel shirt en blauwe broek toch? Dan spelen we dus in HVRW en hebben goeie kans om es een serie neer te zetten!
1-2 voor ons of zoiets? :ajaxscarf.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14592
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » za dec 14, 2013 4:56 pm

Riedewald bij de selectie morgen. Het is toch een (rechter)centrale verdediger?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Cruijff » za dec 14, 2013 5:03 pm

Misschien dat hij (of Veltman) het als rechtsback mag gaan proberen en dat Van Rhijn naar een andere plek (of de bank verkast).

Achterhoede van links naar rechts Denswil - Moisander - Veltman - Riedewald/Ricardo ...?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Bert » za dec 14, 2013 5:09 pm

Mr. Ajax schreef:Riedewald bij de selectie morgen. Het is toch een (rechter)centrale verdediger?
Jaïro is een linkspoot. Grof gezegd een type Van Rhijn: atletisch, technisch vrij goed. Kan links centraal, linksback en eventueel op het middenveld (waar hij de laatste tijd regelmatig speelt).

Komt natuurlijk in aanmerking als linksback.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Cruijff » za dec 14, 2013 5:18 pm

Top, hij is dus (hadden we opzich wel kunnen verwachten) de optie om als linksback uit te proberen.

Laat maar meteen in de basis debuteren Frank!

Mr. Ajax
Berichten: 14592
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » za dec 14, 2013 5:28 pm

Bert schreef:
Mr. Ajax schreef:Riedewald bij de selectie morgen. Het is toch een (rechter)centrale verdediger?
Jaïro is een linkspoot. Grof gezegd een type Van Rhijn: atletisch, technisch vrij goed. Kan links centraal, linksback en eventueel op het middenveld (waar hij de laatste tijd regelmatig speelt).

Komt natuurlijk in aanmerking als linksback.

Komt in aanmerking op basis van zijn linksbenigheid dan, lijkt me? Want volgens de verslagen, samenvattingen, en hier en daar een wedstrijdje die ik mee pik speelt hij voornamelijk centraal achterin, of de laatste tijd op het middenveld zoals je zegt.

Is hij überhaupt een keer als back getest in de jeugd/Jong Ajax? Is er hier iemand die op dat positie heeft zien spelen?


Ik zou het alleen maar toejuichen als hij het daar goed doet, dan kan het middenveld namelijk intact blijven. Vind ik zeer belangrijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Cruijff » za dec 14, 2013 5:32 pm

Daley speelde in de jeugd ook altijd op de 4 op de 6, in ieder geval in de as. Zelden ervaring opgedaan als linksback, is inmiddels na heel wat haperingen nu de beste linksback die beschikbaar is voor het Nederlands elftal.

Als deze jongen een goed inzicht heeft en een goed linkerbeen (FdB had je dat voordat we naar San Siro gingen niet kunnen bedenken toen je tot de conclusie kwam dat je het met de rechtsbenige Ligeon niet aandurfde...?) dan is hij gewoon de meest interessante optie om uit te proberen.

Cambuur uit is een uitgelezen wedstrijd hiervoor. Deze jongen zal niet met tegenzin naar 12:30 uur uitkijken, gaat het niet goed dan kun je om hem te vervangen één van je drie wissels gebruiken, speelt hij wel heel goed hebben we opnieuw een mooie surprise uit de Ajax stal. Ik kijk er naar uit! :biggthumpup.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14592
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » za dec 14, 2013 5:41 pm

Cruijff schreef:Daley speelde in de jeugd ook altijd op de 4 op de 6, in ieder geval in de as. Zelden ervaring opgedaan als linksback, is inmiddels na heel wat haperingen nu de beste linksback die beschikbaar is voor het Nederlands elftal.

Als deze jongen een goed inzicht heeft en een goed linkerbeen (FdB had je dat voordat we naar San Siro gingen niet kunnen bedenken toen je tot de conclusie kwam dat je het met de rechtsbenige Ligeon niet aandurfde...?) dan is hij gewoon de meest interessante optie om uit te proberen.

Cambuur uit is een uitgelezen wedstrijd hiervoor. Deze jongen zal niet met tegenzin naar 12:30 uur uitkijken, gaat het niet goed dan kun je om hem te vervangen één van je drie wissels gebruiken, speelt hij wel heel goed hebben we opnieuw een mooie surprise uit de Ajax stal. Ik kijk er naar uit! :biggthumpup.gif:
Wat Daley betreft: eigenlijk heeft het onredelijk lang geduurd voordat hij een beetje aanvaardbaar spel op de mat legde als linksback. Inmiddels is het inderdaad een prima back (al vind ik hem veel beter tot zijn recht komen op het middenveld), maar zijn traject mag geen voorbeeld zijn voor het het wel moet. We mogen hopen dat Riedewald niet twee seizoenen gaat prutsen op een positie die hij eigenlijk niet kent, voordat hij een beetje zijn draai gaat vinden.

Dat gezegd hebbende, heb ik wel genoeg vertrouwen in Frank en de rest van de staf voor wat betreft hun inzicht in deze.

Voor wat betreft Cambuur en of het de ideale wedstrijd is: je komt als debuterende linksback wel tegen een van, zo niet de snelste rechtsbuiten van de eredivisie te staan. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door wimpey » za dec 14, 2013 5:47 pm

Mr. Ajax schreef: Wat Daley betreft: eigenlijk heeft het onredelijk lang geduurd voordat hij een beetje aanvaardbaar spel op de mat legde als linksback.
Dat statement ligt op AT nogal gevoelig. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door LucaS » za dec 14, 2013 6:02 pm

Niet gevoelig hoor, de meningen hierover zijn verdeeld.
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14592
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » za dec 14, 2013 6:08 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: Wat Daley betreft: eigenlijk heeft het onredelijk lang geduurd voordat hij een beetje aanvaardbaar spel op de mat legde als linksback.
Dat statement ligt op AT nogal gevoelig. :smallgrin.gif:
Dat kan, maar dat is mijn mening. Volgens mij is die ook gewoon in redelijke verhouding tot hetgeen wat in maatschappelijk verkeer betaamt. (Duidelijk dat ik voor een zware tentamenperiode zit als ik dat soort zinnen ga gebruiken. Bij voorbaat excuses daarvoor :smile-ajax.gif: )



Maar volgens mij is het niet zozeer dat statement dat gevoelig is, eerder de welbekende en inmiddels jarenlang durende burgeroorlog hier op AT. Zo'n statement is maar een stok om mee te slaan. Als onze selectiespelers maar 10% van jullie doorzettingsvermogen hadden... :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door InnerHarbour » za dec 14, 2013 6:58 pm

Nou mag iedereen Blind een "prima back" vinden maar mijn idee van een "prima back" is toch iemand die op de eerste plaats prima kan verdedigen. Iemand die niet regelmatig aan de verkeerde kant staat te dekken, iemand die lengte en snelheid heeft en niet de duels als een zwanger wijf aangaat. Kortom iemand volslagen anders dan Blind. :hypocrite.gif:
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14592
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » za dec 14, 2013 7:07 pm

InnerHarbour schreef:Nou mag iedereen Blind een "prima back" vinden maar mijn idee van een "prima back" is toch iemand die op de eerste plaats prima kan verdedigen. Iemand die niet regelmatig aan de verkeerde kant staat te dekken, iemand die lengte en snelheid heeft en niet de duels als een zwanger wijf aangaat. Kortom iemand volslagen anders dan Blind. :hypocrite.gif:

Zeker dat laatste, over hoe hij zijn duels in gaat, is volslagen onzin. Gewoon feitelijk onjuist.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Demosthenes » za dec 14, 2013 7:57 pm

Om terug te komen op Riedewald, als eerstejaars-B was hij erg goed als linker centrale verdediger, iemand die zijn tegenstander de baas was, inschoof, nadrukkelijk aanwezig was. Als tweedejaars-B is hij onder Trustfull op een zijspoor geraakt, want Mirani moest spelen en die kan alleen als linker centrale verdediger spelen (Is speler van het jaar geworden, ik denk dat 99% van zijn passes is aangekomen, helaas ging de bal niet naar voren) Riedewald heb ik toen in de B1 op de reservebank zien zitten, het middenveld was al vol met vier middenvelders, mocht het af en toe als back proberen, maar is geen back en speelde af en toe mee in de A1. Ik ben zeer verrast dat hij nu is opgeroepen. Ik hoop dat hij de "sterren van de hemel" speelt, hij kan wel voetballen.

Hij zal niet als linker centrale verdediger mee zijn, Mirani is jeugdspeler van het jaar geworden, een half jaar ouder dan Riedewald en speelt op die plek, hij zal dus als eerste in aanmerking komen voor die plek, Riedewald zal dus als back-up van Blind (als back) mee zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door roelf » zo dec 15, 2013 6:49 am

Demosthenes schreef:Als tweedejaars-B is hij onder Trustfull op een zijspoor geraakt, want Mirani moest spelen en die kan alleen als linker centrale verdediger spelen
Mirani is rechts, toch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Demosthenes » zo dec 15, 2013 9:26 am

Je hebt gelijk, Mirani is rechtsbenig; ik bedoelde zijn plaats in het elftal, centraal links naast Damian van Bruggen, maar ik had me anders moeten uitdrukken: excuses. Riedewald is linksbenig en speelde voor Mirani op die plaats.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door roelf » zo dec 15, 2013 10:44 am

Demosthenes schreef:Je hebt gelijk, Mirani is rechtsbenig; ik bedoelde zijn plaats in het elftal, centraal links naast Damian van Bruggen, maar ik had me anders moeten uitdrukken: excuses. Riedewald is linksbenig en speelde voor Mirani op die plaats.
Nee, je zei niets verkeerd. Ik bedoelde alleen maar dat het vreemd is dat Mirani daar zo nodig moest spelen terwijl hij rechts is.

Mr. Ajax
Berichten: 14592
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 15, 2013 11:01 am

Ik heb er stiekem wel zin in. Gewoon dat frustratie en teleurstelling van woensdag wegspoelen met een stevige 0-4. :ajaxscarf.gif: :ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Yopi » zo dec 15, 2013 11:12 am

Demosthenes schreef:Als tweedejaars-B is hij onder Trustfull op een zijspoor geraakt, want Mirani moest spelen en die kan alleen als linker centrale verdediger spelen
Natuurlijk, joh. Trustful ziet het niet in hem zitten. Vandaar dat hij nu in de A1 speelt en mee mag met het eerste. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 15, 2013 11:16 am

Verrassingen in de opstelling, Andersen en Kolbeinn spelen:

Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Ligeon; Klaassen, Blind, Serero; Schöne, Sigthórsson, Andersen.

Bank: Vermeer, Denswil, Riedewald, Poulsen, Bojan, Hoesen, Fischer.

We kunnen aanvallend in ieder geval nog wat brengen. :666.gif:

De snelheid van Ligeon tegenover Lukoki. Positief is dat het middenveld intact is.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo dec 15, 2013 11:19 am, 2 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Rooie » zo dec 15, 2013 11:17 am

Wanneer wordt die Sigi er nou eens definitief uitgebonjourd?

We kunnen op het kunstgras weer gaan genieten van z'n fantastische techniek

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 11:22 am

Tegen de tijd dat er een koper is die zonder problemen geld wil neerleggen voor een IJslands international.

Interessant potje om eens even goed te gaan zitten. Ajax kan aantonen mentaal de boel goed op de rit te hebben door Cambuur, IJsselmeervogels en Roda te verslaan. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Zuidema » zo dec 15, 2013 11:22 am

Inderdaad verrassend. Hoesen nog geblesseerd? Hopelijk is Sigi geen blijvertje. Fischer ook fysieke malheur? Blind in ieder geval op 6, zie ik. Kan het middenveld tenminste weer met wat meer schwung spelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Bert » zo dec 15, 2013 11:25 am

Mooi statement van De Boer: wat Bojan woensdag liet zien kon echt niet. :biggthumpup.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie