Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Le T. » wo nov 27, 2013 5:33 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Jij zegt dat deze ploeg peanuts gekost heeft, dat komt echter omdat de aankopen waaronder een aantal dure grotendeels mislukt zijn.
Ga je nu je Sana-troefkaart weer spelen? :excited.gif:
Dat probeer je nou indirect te verkopen als sterk punt van het beleid, dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik dreun 5 aankopen op die gisteren in een ploeg stonden die de pannen van het dak speelde.

Dat jou dat als Ajax-basher niet bevalt, so be it...
Sana was niet zo duur, en illustreert dan ook vooral het gebrek aan kijk op talent bij het TH. Maar bijvoorbeeld VdHoorn a 4 miljoen, Sightorsson a 5 miljoen en Janssen a 3,5 miljoen deden niet mee. Dan is het mislukken van het aankoopbeleid dus een belangrijke reden van het feit dat het zo'n goedkope ploeg was die in het veld stond.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door LucaS » wo nov 27, 2013 5:34 pm

Yopi schreef: Ajax is veeeel zuiniger dan voorheen. Wie dat ontkent is te kwader trouw.
Nou nee hoor, Ajax geeft onder de Boer per transferperiode gemiddeld hetzelfde uit als onder Jol per transferperiode. Het ik hier laatst al eens met cijfers gestaafd, maar daar reageerde dan weer niemand op. Om vervolgens weer door te gaan met dezelfde sprookjes en onwaarheden over bezuinigingen en dergelijke.

En ook de beloningen voor directieleden en trainers zijn onder de uit clubliefde werkende oud-spelers niet gedaald.
Laatst gewijzigd door LucaS op wo nov 27, 2013 5:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 5:35 pm

LucaS schreef: Nou nee hoor, Ajax geeft onder de Boer per transferperiode gemiddeld hetzelfde uit als onder Jol per transferperiode. Het ik hier laatst al eens met cijfers gestaafd, maar daar reageerde dan weer niemand op. Om vervolgens weer door te gaan met dezelfde sprookjes en onwaarheden over bezuinigingen en dergelijke.
Omdat jij voor het gemak effe over het hoofd ziet dat er onder Jol vooral geld uit ging en weinig binnen kwam.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door LucaS » wo nov 27, 2013 5:41 pm

Ook dat is niet waar.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 5:41 pm

Le T. schreef: Sana was niet zo duur, en illustreert dan ook vooral het gebrek aan kijk op talent bij het TH.
Volgende troefkaart...

Ik weet dat Maher het non-plus-ultra onder talent is, maar ik vond Klaassen niet heel belabberd gister. Of Veltman. Of Hoesen, Blind, Serero. Ik heb van ze genoten. Jij ook?? Die jongens ontwikkelen zich beter dan Maher bij jouw club doet.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Yopi » wo nov 27, 2013 5:48 pm

wimpey schreef: Omdat jij voor het gemak effe over het hoofd ziet dat er onder Jol vooral geld uit ging en weinig binnen kwam.
En dat Jol een dubbele agenda had.
Gerrie Mühren beschrijft in zijn biografie het moment dat Martin Jol, nieuwe trainer van Ajax, zich voorstelde aan de scouts. Hij had Raiola bij zich, die meteen namen van spelers noemde die Ajax zou moeten kopen... (Majstorovic!)


Wat je ook van De Boer, Bergkamp en Jonk vindt, aan zulke praktijken doen ze niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48000
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door peter » wo nov 27, 2013 5:53 pm

En nu ben ik er klaar mee en gaat de schaar er in!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door elliquido » wo nov 27, 2013 5:55 pm

Gisteren zat een lief jochie van 10 achter me...
In al zijn kinderlijke emotie riep hij vlak voor tijd naar zijn vader dat dit zijn mooiste wedstrijd in de arena was.
:ajaxscarf.gif:
Daar werd ik gewoon heel heel heel erg blij van...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door InnerHarbour » wo nov 27, 2013 5:59 pm

:biggthumpup.gif:
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Le T. » wo nov 27, 2013 6:02 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Sana was niet zo duur, en illustreert dan ook vooral het gebrek aan kijk op talent bij het TH.
Volgende troefkaart...

Ik weet dat Maher het non-plus-ultra onder talent is, maar ik vond Klaassen niet heel belabberd gister. Of Veltman. Of Hoesen, Blind, Serero. Ik heb van ze genoten. Jij ook??
Volgens mij heb ik zelfs wel eens gezegd dat als Eriksen zo aan bleef kloten Serero maar eens een kans moest krijgen.
Die jongens ontwikkelen zich beter dan Maher bij jouw club doet.
Dit is het 'als je niet met ons bent, ben je tegen ons'-argument wat we van die krant van Cruijff kennen? Toch knap van je, want het is niet alleen heel slap, maar ook nog eens innerlijk tegenstrijdig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Yopi » wo nov 27, 2013 6:05 pm

http://www.mundodeportivo.com/20131127/ ... 63940.html

Serero heeft dus de meeste meters gemaakt van alle Ajacieden. Correctie: Fischer nog meer...

Die ouwe Poulsen doet het nog aardig...

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Rutger » wo nov 27, 2013 6:09 pm

Fischer 13,481

Dan ben je nog steeds redelijk onzichtbaar in de wedstrijd, maar loop je wel het meest.

DelToro
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door DelToro » wo nov 27, 2013 6:11 pm

Yopi schreef: Die ouwe Poulsen doet het nog aardig...
Omgerekend naar minuut zelfs de meeste meters gemaakt.


Laat Cruijff deze cijfers trouwens maar niet zien, anders heeft hij alsnog wat te zeuren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Jöhnk » wo nov 27, 2013 6:13 pm

Rutger schreef:Fischer 13,481

Dan ben je nog steeds redelijk onzichtbaar in de wedstrijd, maar loop je wel het meest.
Denk ook dat De Boer daarom Schöne eraf haalde en niet Fischer, die duidelijk minder in vorm is.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door LucaS » wo nov 27, 2013 6:39 pm

Duarte per minuut veruit het meest! Maar goed, dat waren ook maar 6 minuten
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Dubbel » wo nov 27, 2013 6:42 pm

Rutger schreef:Fischer 13,481

Dan ben je nog steeds redelijk onzichtbaar in de wedstrijd, maar loop je wel het meest.
Wat lopen die jongens dan eigenlijk weinig. Ciliessen en Pinto zitten op ruim 5000 meter. Dan loopt Fischer dus maar het dubbele (plus een beetje) als z'n keeper.

Zou graag de 1e helft nog eens zien. Iemand een link?

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door GangstaRiB » wo nov 27, 2013 6:47 pm

Yopi schreef:
wimpey schreef:Die cohesie heeft binnen Ajax veel te lang ontbroken...
Wat wil je ook? Elke anderhalf jaar een nieuwe trainer, elke anderhalf jaar een nieuw beleid.

Wat nieuw is: cohesie in het beleid, continuïteit in het beleid, topsportklimaat dat ervoor moet zorgen dat talenten op jonge leeftijd klaar zijn voor Ajax 1.

Ajax zou veel sterker zijn met een paar uitblinkers. Die hebben we op dit moment niet.
Des te ironischer is het dat Cruijff bijna altijd als eerste de messen aan het scherpen was in z'n collums.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Le T. » wo nov 27, 2013 7:42 pm

Dubbel schreef:
Rutger schreef:Fischer 13,481

Dan ben je nog steeds redelijk onzichtbaar in de wedstrijd, maar loop je wel het meest.
Wat lopen die jongens dan eigenlijk weinig. Ciliessen en Pinto zitten op ruim 5000 meter. Dan loopt Fischer dus maar het dubbele (plus een beetje) als z'n keeper.
Het lijkt mij dan ook meer een indicatie van hoeveel terrein iemand bestrijkt en dus wat zijn rol is, dan van werklust. Cillessen wandelt wat heen en weer om de goede hoeken te maken voor een terugspeelbal, Fisscher probeert een paar explosieve acties en dribbels. De intensiteit wordt niet gemeten, een speler die veel meters moeten maken doet er natuurlijk goed aan om daarvan zo'n groot mogelijk gedeelte op een sukkeldrafje te doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Duke » wo nov 27, 2013 8:59 pm

Peter schreef:En nu ben ik er klaar mee en gaat de schaar er in!
:rules.gif: :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48000
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door peter » wo nov 27, 2013 9:33 pm

Haha op dat moment raakte ik verzeild in wat telefoongesprekken. :blush.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Iniesta » wo nov 27, 2013 9:41 pm

LucaS schreef:
Yopi schreef: Ajax is veeeel zuiniger dan voorheen. Wie dat ontkent is te kwader trouw.
Nou nee hoor, Ajax geeft onder de Boer per transferperiode gemiddeld hetzelfde uit als onder Jol per transferperiode. Het ik hier laatst al eens met cijfers gestaafd, maar daar reageerde dan weer niemand op. Om vervolgens weer door te gaan met dezelfde sprookjes en onwaarheden over bezuinigingen en dergelijke.

En ook de beloningen voor directieleden en trainers zijn onder de uit clubliefde werkende oud-spelers niet gedaald.
Ajax had toen ook simpelweg minder te besteden tov nu na 3 achtereenvolgende kampioenschappen en vierde keer champions League deelname.
Dus Ajax is wel degelijk zuiniger geworden, qua beschikbaar vermogen wordt slechts een deel besteed aan aankopen besteed, terwijl Jol hier altijd het maximale probeerde uit te halen. Z'n reacties voor z'n laatste seizoen waren ook overduidelijk, hij zette de directie toen volledig voor het blok. De Boer's eerste reactie na vertrek van bepalende spelers is om een lijst met jeugdspelers in opkomst te benoemen, en aan te geven op te willen passen de ontwikkeling van deze spelers niet te willen blokkeren.

Het verschil in filosofie qua aankoopbeleid/ spelersbeleid en totale clubfilosofie tov Jol periode is volgens mij dan ook overduidelijk. Als je dat niet wilt inzien, houdt de discussie snel op.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Iniesta » wo nov 27, 2013 9:46 pm

Peter schreef:Wel een mooi filmpje om de sfeer van de wedstrijd te zien (in positieve en negatieve zin). Wel treurig dat zo'n bakvis het ambulance persoon weer moet uitschelden. Sneu volk.
Ook apart om die ballenjongens te zien, die totaal in verwarring zijn over hun eigen emoties. Geschokt waarschijnlijk door wat ze zagen, en toch ook wel willen meedoen aan de euforie van waarschijnlijk hun tot dusverre mooiste Ajax moment in hun leven.
Maar vooral storend wat mij betreft het uitschelden van medewerkers en ambulancepersoneel die hun best doen om het leven van zo'n man te redden.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door El Clavo » wo nov 27, 2013 9:53 pm

Hoho. Dat kwam omdat hij er al 5 minuten voor iemand maar eens een kijkje ging nemen. Hij verliet onder luid applaus het stadion in de ambulance. Niet alles geloven wat e op dumpeet staat. Was ook meer naar die heen en weer hollende bijbaanstewards trouwens.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door M.. » wo nov 27, 2013 11:05 pm

Iniesta schreef:
Peter schreef:Wel een mooi filmpje om de sfeer van de wedstrijd te zien (in positieve en negatieve zin). Wel treurig dat zo'n bakvis het ambulance persoon weer moet uitschelden. Sneu volk.
Ook apart om die ballenjongens te zien, die totaal in verwarring zijn over hun eigen emoties. Geschokt waarschijnlijk door wat ze zagen, en toch ook wel willen meedoen aan de euforie van waarschijnlijk hun tot dusverre mooiste Ajax moment in hun leven.
Maar vooral storend wat mij betreft het uitschelden van medewerkers en ambulancepersoneel die hun best doen om het leven van zo'n man te redden.
Vergeet aub de emotie niet.. er lopen weinig robots rond. Als je iemand ziet liggen waarvan het er heel erg op lijkt dat elke seconde telt dan duurt een seconde al snel een minuut... ook voor degene die op dumpert gequote wordt geldt dat het net een mens is...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013

Bericht door Demosthenes » do nov 28, 2013 12:07 am

Kan het nog niet geloven, zo spelen als in de eerste helft en dat met spelers die afgeschreven waren, niet konden voetballen, uit de slechtste jeugdopleiding ooit komen. Waarom kan dat niet in de competitie? Speelt Ajax zo dan is Ajax in maart kampioen, kan Ajax tieners laten debuteren enz.

Ja, Daley Blind speelde in de jeugd als verdedigende middenvelder, maar nooit in dit tempo, nooit zo goed. Klaassen! Zo hard gewerkt, zo goed gevoetbald en dat na een jaar geblesseerd te zijn geweest. Van Rhijn? Ja een fout, maar ik zag pas in de samenvatting dat hij in de eerste helft met een sliding met zijn rechterbeen (Is daar niet handig) Barcelona een grote kans ontnam, daar redt hij Ajax. Boilesen, sinds zijn zestiende bij Ajax, meer geblesseerd geweest dan gevoetbald, eindelijk laat hij zien waarom ook MU hem uitnodigde voor een stage. Een middenveld met spelers die ook die 12/13 kilometer halen, Eriksen deed dat vorig jaar, gisteren zou hij niet de enige geweest zijn. Ja, ik heb ook van Fischer genoten, die bal direct uit de lucht, z'n drive, zijn "schreeuw" na het eindsignaal. Cillissen is een echte keeper, Veltman kan een bal naar voren verplaatsen en ineens is niet meer verdediger Denswil de man met 101 balcontacten in één wedstrijd. Ik moest gisteren denken aan Robin Pronk, de man die zijn team ook naar een hoger tempo dirigeerde (kreeg na een mailtje van een vader van een ADO-speler van een paar jaar geleden een mailtje over dat B1-tempo) en aan Grasshoppers uit, de huilende Ronald de Boer, ook een wedstrijd om nooit te vergeten, zoals dat voor gisteren ook geldt. Niet het gevoel van een finale winnen, maar wel net daaronder.

Spelers als Bojan, Sigthorsson, Siem de Jong, Duarte, Van der Hoorn deden niet mee (ze stonden niet in de basis) Ajax speelde met een elftal met (enkele) spelers die "normaal gesproken" met Jong Ajax meedoen, Jupiler League, verliezen van Top Oss, nu winnen van Barcelona, zelfs mijn Feyenoord-collega's die gisteren overdag mij zogenaamd moed wilden "in praten" zeiden jaloers te zijn op Ajax.

Ik ben wel benieuwd wie het veld moeten ruimen als iedereen weer fit is.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie