sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door 999 » za aug 24, 2013 1:53 pm

Persoonlijk denk ik, op een enkeling na, dat wij hier met zijn alle best zinnige dingen zeggen over dit AJAX.We laten ons soms gaan in emotie, maar dan nog.

Wat Freek schrijft is daar een onderdeel van.Wat Zuidema en Wimpey en Yopi Peter enz. schrijven ook.Voor elk van de gedane contateringen en opmerkingen is wat voor te zeggen.Al is het niet de eerste keer dat deze gedaan worden.

Wat AJAX tegen Heerenveen op de mat liet zien was een aanfluiting.Het gevolg van personele wisselingen ( Boilesen ) vulde het heel anders in dan Blind.Boilesen geen druk naar voren, minder risico kwa verdediging.Blind veel meer druk naar voren, meer risico in de verdediging.Beide buitenkant waren gister onzichtbaar, mede doordat men elkaar niet vond in de combinaties.Boilesen durfde niet, Van Rhijn kan niet.

En zo is er op elke linie horizontaal of verticaal of kruiselings veel op aan te merken.Zeker als er een paar uit vorm zijn, en tel daarbij op degene die niet beter kunnen.De omschakeling b.v. was om te janken, en dat terwijl ALLE AJAX spelers nu toch onderhand zouden moeten weten hoe de tegenstander zijn plan trek om het AJAX moeilijk te maken.Want zo ingewikeld was de tactiek van Heerenveen niet.

Alles heeft natuurlijk met kwaliteit te maken, en het gemis bij velen ( het steeds maar weer terugvallen in oude fouten ) werd/word gecamoufleerd door het nivo van onze competitie.

Of zoals Frank het steeds verwoord na een kampioenschap " AJAX was de constante club en daarom de terechte kampioen ".De minst slechte.Vraag me hardop af hoe Frank, die toch gelouterd is, aankeek tegen al dat geschutter van de concurente in de laatste drie kampioensjaren

Welke factoren daarvoor een reden kunnen zijn lees je van Freek en van ons.En is het niet A dan is het wel B waardoor AJAX niet presteerd.Al kun je dan nog gewoon kampioen worden.

Want zeg nu zelf, twee kapitale blunders van je tegenstander geven je een veilige 0 - 2 voorsprong, zou je rust in het veld moeten geven, zou je vertrouwen moeten geven.Maar niks van dit alles, de achterhoede schuttert er vrolijk op los.Het middenveld staat de gehele wedstrijd te pitten.En dit keer geen spits bij de tegenstander die de bal naast of over schiet ..

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Kilroy » za aug 24, 2013 3:03 pm

Frapant dat geen schrijver hier zijn vinger op de zere plek durft te leggen (of het nog niet ontdekt heeft).

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Dubbel » za aug 24, 2013 3:32 pm

Kilroy schreef:Frapant dat geen schrijver hier zijn vinger op de zere plek durft te leggen (of het nog niet ontdekt heeft).
Precies, zolang Ajax de arrogantie (of is het domheid?) heeft om met roze sokken of stropdassen met nummer 1 te koketteren wordt het allemaal niets. Gelukkig is die arrogantie gisteren gedeeltelijk afgestraft. Het was overigens best een leuke wedstrijd, de leukste tot nu toe.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Thijs » za aug 24, 2013 5:13 pm

Wat een dom gelul over die roze sokken man. Homofoob ofzo?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Demosthenes » za aug 24, 2013 6:22 pm

Kilroy schreef:Frapant dat geen schrijver hier zijn vinger op de zere plek durft te leggen (of het nog niet ontdekt heeft).
Wat is volgens jou die zere plek?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Dubbel » za aug 24, 2013 7:38 pm

Thijs schreef:Wat een dom gelul over die roze sokken man. Homofoob ofzo?
Die associatie laat ik voor jouw rekening. Wat me wel irriteert is hoe Ajax 'met z'n kijk ons eens even anders zijn want we spelen zomaar in het roze mentaiteit' zichzelf voor lul zet. Zoals gezegd, vergelijk het met de stropdas met nummer 1 erop. Dat jaar werden we geloof ik 5e. Dit seizoen zal niet veel anders zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Marillion » za aug 24, 2013 10:13 pm

Die stropdas was er over. Maar over dit tenue kan ik me eerlijk gezegd niet druk maken.

Denk ook niet dat er een link te leggen is met de slechte prestaties hoor. Wat wel een factor zal zijn is dat we drie keer op rij kampioen zijn geworden en vooraf de grote favoriet zijn. Spelers gaan dan denken dat ze beter zijn dan ze in werkelijkheid zijn. En er zijn er één of twee misschien wel wat teveel met andere zaken bezig. Zo vraag ik me af of Alderweireld wel volledig focus heeft op Ajax. Hij staat dramatisch te spelen. Maar dat ligt eerder aan zijn transferperikelen dan aan z'n kousen hoor.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Dubbel » za aug 24, 2013 11:19 pm

Marillion schreef:Die stropdas was er over. Maar over dit tenue kan ik me eerlijk gezegd niet druk maken.

Denk ook niet dat er een link te leggen is met de slechte prestaties hoor. Wat wel een factor zal zijn is dat we drie keer op rij kampioen zijn geworden en vooraf de grote favoriet zijn. Spelers gaan dan denken dat ze beter zijn dan ze in werkelijkheid zijn. En er zijn er één of twee misschien wel wat teveel met andere zaken bezig.
Inderdaad. Door de drie titels op rij gaan de mensen bij Ajax op kantoor denken dat ze beter zijn dan ze in werkelijkheid zijn en komen dan o.a. met dit soort idiote fashion statements. Dat straalt dan weer af op de eigen spelersgroep die voelt dat voetbal niet het belangrijkste wordt gevonden en tegenstanders gaan er nog eens extra tegen aan. Als je echt goed bent kun je daar doorheen spelen maar je maakt het jezelf niet makkelijker. Het zou dan ook bijzonder knap zijn als het elftal tegen die stroom in een 4e titel op rij behaald.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Marillion » za aug 24, 2013 11:29 pm

Ik denk, maar dat is puur speculatie, dat de invloed van de kledingsponsor vrij groot is als het gaat om het uitshirt. Al heeft natuurlijk Ajax ook wat te vertellen. Het is overigens normaal met zwarte kousen als ik me niet vergis. Dit was enkel vanwege het tenue van Heerenveen. Ik kan me er in ieder geval niet druk om maken. Heb geen enkel probleem met de kleuren. Zwart en roze is op zichzelf een prima combi. Al had ik persoonlijk wel voor iets andere nuances gekozen.

Dat het invloed heeft op onze prestaties geloof ik in ieder geval niet.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Dubbel » za aug 24, 2013 11:47 pm

Marillion schreef:Zwart en roze is op zichzelf een prima combi.
Is het ook. Voor een meisjes softbal team. Niet voor voetballers.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door LucaS » zo aug 25, 2013 8:23 am

Ik meen gelezen te hebben dat dit het best verkochte uitshirt van Ajax ooit is.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door mattie » zo aug 25, 2013 8:46 am

Demosthenes schreef:
Kilroy schreef:Frapant dat geen schrijver hier zijn vinger op de zere plek durft te leggen (of het nog niet ontdekt heeft).
Wat is volgens jou die zere plek?
Volgens mij dat Alderweireld en Eriksen bezig zijn
Met een volgend traject.
Sommige simpelweg niet meer verbeteren.. Schone/Poulsen
En Ajax geen buiten spelers heeft achter wat er nu loopt
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Yopi » zo aug 25, 2013 10:03 am

LucaS schreef:Ik meen gelezen te hebben dat dit het best verkochte uitshirt van Ajax ooit is.

Dat geloof ik best, ik zie het overal.

Die trainingspakken zijn trouwens ook populair.

Ik moest er even aan wennen, maar nu kan ik het uitshirt wel waarderen. Pittig en brutaal. Ik vind het veel mooier dan bijvoorbeeld die lichtblauwe pyjama van kort geleden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door 999 » zo aug 25, 2013 10:34 am

Tja, tis mijn shirt ook niet.Maar heeft natuurlijk 0,0 procent invloed op het spel van de AJAX spelers.AJAX is gewoon niet zo goed als sommige journalisten en kranten ons wil doen geloven, in de euforie w.b. kampioenschappen vergeet men al heel gauw het nivo van de NLD competitie ...

Overigens is het natuurlijk ontzettend triest om te zien dat we, al een speler, SIem niet ( intern ) kunnen vervangen, en dan zitten er nog twee mutaties w.b. spelers-transfers aan te komen ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Yopi » zo aug 25, 2013 10:41 am

Tja, wordt aan gewerkt, maar de A1 van vorig seizoen is nu eenmaal een zwakke lichting.

De toppers van het elftal moet je wel intern vervangen, spelers van dat niveau kopen is nu eenmaal lastig.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door wimpey » zo aug 25, 2013 11:38 am

999 schreef: Overigens is het natuurlijk ontzettend triest om te zien dat we, al een speler, SIem niet ( intern ) kunnen vervangen, en dan zitten er nog twee mutaties w.b. spelers-transfers aan te komen ...
Siem is al jaren een van de beteren bij Ajax. Lijkt me logisch dat je hem niet effe vervangt intern.

Helaas moet ik FdB gelijk geven: pas op 3 September weet je ongeveer wat je in huis hebt en wat je kunt / mag verwachten. Die onzekerheid speelt zo'n selectie ook parten, lijkt me. Ik heb Toby wel eens veel beter zien ballen dan tegen Heerenveen. Onbewust toch met andere zaken dan (een wedstrijd van) Ajax bezig?

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door columbus » zo aug 25, 2013 11:43 am

Er moet daarom echt wat aan die transferwindow gedaan worden. Waarom biet net als bij de amateurs? Speel je een bindende wedstrijd voor je club kan je niet meer verkassen. M.i. een eerlijk systeem

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Michael_B » zo aug 25, 2013 11:58 am

Zal je verbazen hoeveel blessures er dan opeens zijn denk ik....
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Marillion » zo aug 25, 2013 12:01 pm

Columbus schreef:Er moet daarom echt wat aan die transferwindow gedaan worden.
Mee eens, ik ben voor het gelijktrekken van de speeldata en de transferdeadline. Prik een weekend waarin competities mogen starten en stel de transferdeadline enkele weken daarvoor. Dan weet iedereen bij het begin van de competitie waar hij aan toe is. Clubs hebben de hele zomer de tijd om zaken te doen. Dat is meer dan genoeg.

Je zult er last minute transfers niet mee voorkomen. Die vinden dan immers vlak voor de nieuwe deadline plaats. Maar er is in ieder geval rust en duidelijkheid als een competitie is gestart. Clubs en publiek weten hoe de vlag erbij hangt en het geeft een eerlijker verloop van de competitie.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013

Bericht door Cruijff » ma aug 26, 2013 1:30 pm

Hoe vonden jullie Van Rhijn vrijdag eigenlijk spelen? Mijn 'kijkpartner in het café' en ik concludeerden na een kwartier dat Ricardo erg gedreven leek, in de beginfase ging hij veel naar voren, verdedigde twee keer scherp. Daarna heb ik hem 75 minuten lang eigenlijk niet meer gezien. Niet direct in negatieve zin bij de tegendoelpunten, maar ook niet als nuttige kracht.

Dat Frank hem na 1 gewonnen wedstrijd met Ligeon in de ploeg niet direct vervangt is vrij logisch, maar ik denk dat Van Rhijn nu wel de hete adem van zijn stand-in in de nek zal voelen. Nog 2 of 3 matige wedstrijden en hij verdwijnt naar de bank is mijn verwachting.

Plaats reactie