Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Lionel » di aug 13, 2013 1:22 pm

Cabral?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Marillion » di aug 13, 2013 1:34 pm

Haha, die is inmiddels al geflopt bij Twente en loopt nu in Den Haag rond.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Michael_B » di aug 13, 2013 2:37 pm

Er is nog een Cabral, jeugd en verdediger.
Face your fears and live your dreams, No Fear

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door columbus » di aug 13, 2013 2:37 pm

Ben er van overtuigd dat de Boer echt het elftal niet om gaat gooien. Alle posities zijn toch zo goed dubbelbezet? Dat wordt immers vaak gezegd.

Ligeon voor van Rhijn en de vervanger van de Jong zal Schone zijn. (Voor mijn Zuid-Afrikaanse bezoek zou ik het erg leuk vinden wanneer Serero de kans krijgt...).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Marillion » di aug 13, 2013 2:40 pm

De Dominee schreef:Er is nog een Cabral, jeugd en verdediger.
Oh? Nog nooit van gehoord. Maar ik ken hun jeugdelftallen dan ook niet. Niets gezegd in dat geval. :blush.gif:

@Columbus: Hooguit als invaller. Serero is eerder backup van Eriksen dan van De Jong volgens mij. Gebaseerd op eerdere uitlatingen van De Boer.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Lionel » di aug 13, 2013 5:20 pm

Ik zie eerder Klaassen spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Bert » di aug 13, 2013 7:45 pm

Klaassen is nog niet wedstrijdfit. Dat moet je die jongen niet aandoen. Dan wordt hij meteen afgeschreven.

Serero is niets, blijven Schöne en Andersen over. Bazoer is kennelijk geen optie (omdat hij geen echte aanvallende middenvelder is, maar meer box to box-speler?). Schöne is de meest logische keuze, wat mij betreft. Andersen laat bij Jong Ajax flitsen van zijn klasse zien, maar daar blijft het ook bij: flitsen. Misschien wordt hij op een hoger niveau opeens gedwongen om wel aanwezig te zijn, het zou in theorie kunnen. Maar het is zo'n gok, dat ik gewoon voor Schöne zou gaan. Serero op de tribune dumpen en Andersen op de bank zetten zou ik dan weer niet gek vinden. Ook Bazoer zou ik eerder op de bank zetten dan Serero.

Edit: hoop wel dat Meleg op termijn ook weer in de picture komt. Lijkt mij toch meer middenvelder dan buitenspeler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Marillion » di aug 13, 2013 8:09 pm

Hoe gaat het nu met Meleg? Iemand een idee?

Ik had stiekem wel gehoopt dat hij al dichter tegen het elftal aan zou zitten. Ajax heeft behoorlijk moeite gedaan om 'm binnen te hengelen. Nu heeft hij natuurlijk een tijd weinig gespeeld en is hij ook nog naar dat jeugd EK geweest afgelopen zomer. Maar nu er op het middenveld wat vacatures ontstaan was het mooi geweest als hij er klaar voor zou zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Trab » di aug 13, 2013 8:17 pm

Er zullen waarschijnlijk weinig andere opties zijn dan Schone, maar ik vind het zo'n armoe die goser. Ik wil spelers in Ajax zien die de potentie hebben om nog een stap hogerop te maken. Zoals een Eriksen. Maar Schone zit gewoon aan zijn plafond. Dat is gewoon niveau sutbtop Nederland. Doordat hij functioneel is is hij wel een ideale 12e man, maar naar mijn inziens speelt hij veel te vaak. Als we al genoegen nemen met de categorie Schones, dan wordt het nooit wat met Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Marillion » di aug 13, 2013 8:21 pm

Wacht even, hij gaat (waarschijnlijk) op die plek spelen omdat één van onze uitblinkers geblesseerd is. Dat is wat je van een ideale 12e man kan verwachten. Dat wil niet zeggen dat we geen grotere talenten willen hebben. De vraag is alleen hoe het met de ontwikkeling van die gasten is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Trab » di aug 13, 2013 8:39 pm

Marillion schreef:Wacht even, hij gaat (waarschijnlijk) op die plek spelen omdat één van onze uitblinkers geblesseerd is. Dat is wat je van een ideale 12e man kan verwachten. Dat wil niet zeggen dat we geen grotere talenten willen hebben. De vraag is alleen hoe het met de ontwikkeling van die gasten is.
Ja dat begrijp ik Marillion. Ik zei ook dat er waarschijnlijk geen betere optie is. Maar vorige week was er niemand geblesseerd en toen speelde hij ook. Hij is heel vaak basisspeler, ook als er niemand geblesseerd is. Dat vind ik een slechte zaak. Schone is niet het niveau wat we nastreven bij Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Marillion » di aug 13, 2013 8:41 pm

Dat ben ik wel met je eens. Hij is een ideale selectiespeler maar als iedereen beschikbaar is zou hij bankmateriaal moeten zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door 999 » wo aug 14, 2013 7:54 am

Trab schreef:
Marillion schreef:Wacht even, hij gaat (waarschijnlijk) op die plek spelen omdat één van onze uitblinkers geblesseerd is. Dat is wat je van een ideale 12e man kan verwachten. Dat wil niet zeggen dat we geen grotere talenten willen hebben. De vraag is alleen hoe het met de ontwikkeling van die gasten is.
Ja dat begrijp ik Marillion. Ik zei ook dat er waarschijnlijk geen betere optie is. Maar vorige week was er niemand geblesseerd en toen speelde hij ook. Hij is heel vaak basisspeler, ook als er niemand geblesseerd is. Dat vind ik een slechte zaak. Schone is niet het niveau wat we nastreven bij Ajax.
Dat gaf ik ook al aan enkele post eerder.Maar eigenlijk zitten we dus meteen met een probleem als er een speler uitvalt bij AJAX.Al is mijn mening dat dan ook dit AJAX met deze selectie gewoon nog de sterkste van Nederland zou moeten zijn.

Geeft dat niet een beetje aan dat, ondanks al die " talenten ", dat er best wat meer " ervaring " ( en dat hoeft geen bergen met geld te kosten, zie Poulsen ) aanwezig zou moeten zijn in dit elftal, immers mochten Alweireld en Ericsen nog vertrekken lever je dat ook heel veel in.

Voor mij wel.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door jabu » wo aug 14, 2013 8:13 am

Bovendien duurt het vaak even voordat die talenten (Meleg, Boccara, etc.) de aansluiting naar het eerste kunnen maken. Een deel zal waarschijnlijk nooit de aansluiting kunnen maken en een deel zal hopelijk uitgroeien tot toppers. Zij zouden er iig wel klaar voor moeten zijn om te kunnen spelen als de nood aan de man is ivm blessures e.d.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Bert » wo aug 14, 2013 10:16 am

Marillion schreef:Hoe gaat het nu met Meleg? Iemand een idee?

Ik had stiekem wel gehoopt dat hij al dichter tegen het elftal aan zou zitten. Ajax heeft behoorlijk moeite gedaan om 'm binnen te hengelen. Nu heeft hij natuurlijk een tijd weinig gespeeld en is hij ook nog naar dat jeugd EK geweest afgelopen zomer. Maar nu er op het middenveld wat vacatures ontstaan was het mooi geweest als hij er klaar voor zou zijn.
Meleg zat vorige week bij Jong Ajax op de bank. Was toen net terug van het EK, meen ik. Hij zal (weer) even moeten acclimatiseren, neem ik aan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 14, 2013 10:49 am

Zaakwaarnemer Toby zegt dat ze de opties na het weekend gaan bekijken, dus Toby zal er nog bij zijn tegen feyenooit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 15, 2013 6:42 am

Zal Serero toch spelen!? :blush.gif: Het valt me op dat FdB telkens Serero's naam als eerste noemt bij de alternatieven. Of het nu is bij de mogelijke transfers en nu bij het wegvallen van Siem.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Cruijff » do aug 15, 2013 10:13 am

Ajax heeft blijkbaar moeite om dit potje uit te verkopen. Men heeft gisterochtend ingesteld dat je 4 kaarten per clubcard mag aanschaffen.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door GangstaRiB » do aug 15, 2013 10:24 am

Cruijff schreef:Ajax heeft blijkbaar moeite om dit potje uit te verkopen. Men heeft gisterochtend ingesteld dat je 4 kaarten per clubcard mag aanschaffen.
Als ze mij een kop warme melk en een dekentje beloven, ga ik een kaart kopen. Weet ik zeker dat ik 90 minuten een dutje kan doen. :sleepy.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Marillion » do aug 15, 2013 10:59 pm

Hallo mensen, het is wel Ajax-Feyenoord he? De Klassieker! Het mag onderhand wel een beetje beginnen te leven. Deze wedstrijd moet toch altijd binnen no time uitverkopen?

:tifoajax.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Thijs » vr aug 16, 2013 8:12 am

Alleen nog wat dure losse plekken op vak 101 te koop. Voor de rest totaal uitverkocht. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door 999 » vr aug 16, 2013 11:56 am

Armenteros: ’Dolblij met Feyenoord, warme ontvangst van iedereen in De Kuip’

KLAAR VOOR AJAX

ROTTERDAM – Een ontspannen entree bij Feyenoord zat er voor Samuel Armenteros (23) niet in. „Het voelt alsof ik drie trainingen achter de rug heb”, blikte hij lachend terug op de dag, waarop hij bij de Rotterdamse club zijn handtekening zette onder het huurcontract, met optie tot koop.

„Ik heb een gesprek met de trainer gehad, moest foto’s laten maken voor mijn visum voor Rusland en kreeg een rondleiding door De Kuip. Daarna paste ik alle (trainings) kleding, werd ik voorgesteld aan de groep en staf en tekende ik officieel. Daarna ben ik op zoek gegaan naar een appartement en moest ik mijn huurauto uitkiezen”, beschreef hij zeven uur uit het leven van een kersverse Feyenoorder.

Eén ding werd door het enthousiasme van Armenteros wel duidelijk: hij is dolblij voor Feyenoord te gaan spelen. „Dat technisch directeur Martin van Geel naar het kantoor van mijn management Essel Sports in Amsterdam is gereden om deze deal voor te bereiden, betekende voor mij dat Feyenoord me écht graag wilde hebben. En ook het gesprek met Ronald Koeman en de warme ontvangst van iedereen in De Kuip gaven me zo’n goed gevoel, dat mijn keuze heel makkelijk werd gemaakt.”

In het onderhoud was Koeman volgens hem aanvankelijk vooral geïnteresseerd in de mens Armenteros. „We probeerden een goed beeld van elkaar te krijgen.” Zoals twee voetbaldieren betaamt, was echter snel de bal het onderwerp. „Hoe mijn tijd bij Anderlecht was, maar vooral wat de speelwijze van Feyenoord is, hoe ’we’ druk zetten en hoe de opbouw eruitziet.”

Vanzelfsprekend kwam ook de rol van de Cubaanse Zweed ter sprake. Het fabeltje dat hij slechts als stand-in van Grazziano Pelle zou dienen, werd snel ontkracht. „Ik kom voor alle drie de posities in de voorhoede in aanmerking. De trainer bepaalt wie hij opstelt, dus het is aan mij om te laten zien dat ik in het elftal thuishoor. Het begint altijd bij jezelf.”

Armenteros is overmorgen in de Amsterdam ArenA speelgerechtigd en weet dat hij zich in één klap onsterfelijk kan maken bij Het Legioen. „Tegen Ajax scoren zou een droomstart zijn. Fysiek ben ik klaar om te spelen, want afgelopen weekeinde ben ik bij Anderlecht nog in de basis begonnen tegen AA Gent (4-1). Maar ik ben blij met elke minuut die ik zondag krijg. Mijn eerste doelstelling is om weer een lekker wedstrijdritme te pakken, want bij Anderlecht ging het moeizaam. Daarna wil ik belangrijk zijn voor Feyenoord. De club heeft zijn nek voor me uitgestoken en dat vertrouwen ga ik terugbetalen.”

Spelen in De Kuip is een droom. „Het mooiste stadion van Nederland met de beste sfeer”, zegt hij stellig. „Ik ken het van de wedstrijden met Heracles. Het is nu prettig de fans achter me te hebben en niet tegen me”, knipoogt hij. „Want dat een vijandige Kuip indrukwekkend is, staat vast.”

De sterke aanvaller is blij dat hij zich een heel seizoen kan bewijzen. „Bij Anderlecht kwam ik zeven maanden geleden in de winterstop binnen en dat is toch lastig. Het is jammer dat ik bij Feyenoord de voorbereiding heb gemist, omdat in die periode het systeem en de automatismen worden ingeslepen. Maar ik weet zeker dat ik met de steun van mijn medespelers en de technische staf snel mijn plek in de groep zal vinden.”

Dat Armenteros al in de wijvorm praat, zegt veel over zijn gretigheid. „Ik denk dat het duidelijk is dat als een club als Feyenoord twee keer verliest, we niets liever willen dan winnen. Te beginnen zondag in Amsterdam.”
De T.
Janmaat mogelijk toch inzetbaar in Klassieker

Daryl Janmaat herstelt wonderbaarlijk snel van zijn bovenbeenblessure. De rechtsachter van Feyenoord heeft daardoor nieuwe hoop gekregen de Klassieker, die zondag in de ArenA plaatsvindt, te halen. Dat schrijft het AD vrijdag.

De inzetbaarheid van Janmaat werd eerder deze week nog uitgesloten, maar door zijn snelle herstel is de Oranje-international mogelijk toch inzetbaar. En dat zou trainer Ronald Koeman erg goed uitkomen. Zijn tweede optie op de rechtsbackpositie, Jordy van Deelen, is namelijk geschorst. A-junior Rodney Lopes Cabral wordt nog niet klaar geacht voor het grote werk. De enige andere overgebleven optie is daardoor Sven van Beek, maar hij speelt doorgaans als centrumverdediger.

Ook aanvoerder Stefan de Vrij moet zondag toekijken vanaf de tribune. De centrale verdediger is geschorst na zijn rode kaart in de wedstrijd tegen FC Twente.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Duke » vr aug 16, 2013 1:03 pm

Janmaat doet niet mee, volgens de Feyenoord-watcher van VI. Voor wat het waard is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Scherrer » vr aug 16, 2013 1:10 pm

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Wedstrijd-va ... d-1999.htm

Met een weergaloze Litmanen. Wow. Heerlijke beelden uit een verder toch wel donkere periode.
***

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Baseman » vr aug 16, 2013 1:37 pm

In theorie een 'makkie' voor Ajax, in de praktijk hoogstwaarschijnlijk ook.
Ik verwacht een relatief eenvoudige zege van Ajax.

Plaats reactie