Was een prima trap; volgens mij probeerde hij hem daar bewust te krijgen ook. Ik kan me voorts niet herinneren dat ik een uittrap van Vermeer bij het strafschopgebied van de tegenstander zag eindigen.Zuidema schreef:Natuurlijk helpt het mee als de verdediging van Heracles loopt te prutsen, onder druk van Derk en Sigi (inclusief volgens mij een overtredinkje van Derk). Maar als keeper kan je je toch bijna geen betere uittrap wensen? Was duidelijk geplaatst, er zat een idee achter en het bracht de verdediging direct in problemen. Zo wilde Sar ze vroegah ook wel eens nemen, die kon echt loeren op dat soort situaties. En zo zie ik ze helaas vrijwel nooit van Vermeer. Dan mag je soms al blij zijn dat de bal in het veld blijft. Hoe dan ook, dit mag Jasper komende zondag wat mij betreft gerust nog een keertje overdoen. Dan hou jij het gewoon op een hersenloze, simpele lange trap en hou ik het op een mooie, bekeken uittrap in de stijl van Sar. Deal?Rishi schreef: @ Zuidema: de uittrap was alleen gevaarlijk omdat ze bij Heracles niet zo heel goed zijn. Was gewoon een simpele lange trap.
Ajax - Heracles Almelo 07-04-2013
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Re: Ajax - Heracles Almelo 07-04-2013
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Het lijkt wel een tactische instructie dat Vermeer ballen altijd naar de zijkanten trapt. Helaas belanden ze ook regelmatig over de zijlijn.
Wanneer de centrale verdedigers van je tegenstander Marcelo en Derijck heten mag je natuurlijk wel een paar lange ballen geven.
Wanneer de centrale verdedigers van je tegenstander Marcelo en Derijck heten mag je natuurlijk wel een paar lange ballen geven.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dat vind ik echt onzin. Dat gebeurde in het begin maar zoveel foute ballen trapt Vermeer niet meer. Hij is juist een heel stuk zuiverder in z'n trappen geworden.Cruijff schreef:Het lijkt wel een tactische instructie dat Vermeer ballen altijd naar de zijkanten trapt. Helaas belanden ze ook regelmatig over de zijlijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Het verschilt enorm per wedstrijd. Soms lijkt er iets in de lucht te hangen waardoor de ballen continu over de zijlijn vliegen. Overigens hangt het ook nogal samen met of de speler aan de zijkant wel of geen goede aanname heeft. Iemand als Blind controleert al maanden vrijwel elke bal feilloos, hoe lastig hij ze ook aangespeeld krijgt.
Maar het is wel degelijk een tactische instructie om zo op te bouwen. Alderweireld en Moisander gaan naar de zijkanten, de backs schuiven naar voren en als Poulsen speelt, komt hij in deze situaties vaak met zijn kont richting de 16. Overigens geef ik niet Vermeer puur de Zwarte Piet, in bekerwedstrijden tegen AZ heb ik Cillessen meer ballen zien inleveren dan Kenneth in 3 of 4 wedstrijden bij elkaar opgeteld doet.
Wel lijkt de lange bal simpelweg te ontbreken in het repertoire van Vermeer, terwijl dat wel degelijk een wapen is. Diverse prachtdoelpunten van Bergkamp zijn voortgekomen uit lange ballen.
Maar het is wel degelijk een tactische instructie om zo op te bouwen. Alderweireld en Moisander gaan naar de zijkanten, de backs schuiven naar voren en als Poulsen speelt, komt hij in deze situaties vaak met zijn kont richting de 16. Overigens geef ik niet Vermeer puur de Zwarte Piet, in bekerwedstrijden tegen AZ heb ik Cillessen meer ballen zien inleveren dan Kenneth in 3 of 4 wedstrijden bij elkaar opgeteld doet.
Wel lijkt de lange bal simpelweg te ontbreken in het repertoire van Vermeer, terwijl dat wel degelijk een wapen is. Diverse prachtdoelpunten van Bergkamp zijn voortgekomen uit lange ballen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Mijn punt ging over de slecht trappen, het is inderdaad zo dat de ballen in vrijwel iedere situatie (onder druk of niet) naar de zijkant gaan. Je speelt daarmee zeker op balbezit. Een lange bal, zeker gezien het ontbreken van heel veel lengte op het middenveld en voorin, is natuurlijk een gok. Ik denk dat je meer dan 75% balverlies leidt op die manier. De 25% dat het wel lukt sta je wel meteen bij de tegenstander op z'n helft.Cruijff schreef:Het verschilt enorm per wedstrijd. Soms lijkt er iets in de lucht te hangen waardoor de ballen continu over de zijlijn vliegen. Overigens hangt het ook nogal samen met of de speler aan de zijkant wel of geen goede aanname heeft. Iemand als Blind controleert al maanden vrijwel elke bal feilloos, hoe lastig hij ze ook aangespeeld krijgt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ja, aan de exacte statistieken is vaak weinig waarde te hechten. Een keer publiceerde een vooraanstaand sportblad dat Edwin van der Sar bij 81% van de spelhervattingen balverlies inleidde. Wat bleek, men had de stats van welgeteld 3 wedstrijden in het artikel verwerkt. Een lekker objectieve meting. 
Vermeer heeft een redelijk precieze trap en maar weinig Eredivisie teams bouwen zo makkelijk vanaf de keeper direct een aanval op als Ajax. Ik zie alleen graag dat er ook wat meer smaken zijn, bij die bizarre 6-4 in Utrecht bleven diverse Ajax spelers Vermeer maar aanspelen. Ook als hij onder druk stond gaven ze hem ontzettende zaadballen terwijl zowel Kenneth als zijzelf niet lekker in de wedstrijd zaten. Dat is niet handig.
Een beetje opportunistisch spelen mag van mij soms best. Zoals bijvoorbeeld in deze historische wedstrijd met Ed de Knoei
en de broertjes Koeman die beiden flink gematst worden door de scheidsrechter. Hoe lekker is na 3:37 minuten die dubbele één twee tussen Ronald de Boer en Dennis Bergkamp.

Vermeer heeft een redelijk precieze trap en maar weinig Eredivisie teams bouwen zo makkelijk vanaf de keeper direct een aanval op als Ajax. Ik zie alleen graag dat er ook wat meer smaken zijn, bij die bizarre 6-4 in Utrecht bleven diverse Ajax spelers Vermeer maar aanspelen. Ook als hij onder druk stond gaven ze hem ontzettende zaadballen terwijl zowel Kenneth als zijzelf niet lekker in de wedstrijd zaten. Dat is niet handig.
Een beetje opportunistisch spelen mag van mij soms best. Zoals bijvoorbeeld in deze historische wedstrijd met Ed de Knoei

Kan me al lang niet meer zo n voetbalsfeer bij het nl elftal heugen
Tja, tegenwoordig hadden beide Koetjes rood gehad.
Wat verder opvalt. Die Engelse keepers is allejezus slecht. En die vrije trap van Koe is gechipt. In mijn beleving trapte hij altijd hard.
Wat verder opvalt. Die Engelse keepers is allejezus slecht. En die vrije trap van Koe is gechipt. In mijn beleving trapte hij altijd hard.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Klopt Iniesta, in die tijd vond ik de sfeer bij het Nederlands elftal nog lekker. Echte voetballiefhebbers op de tribune die de adrenaline in hun lijf deden overstromen op de spelers. Nu bij Oranje is het clownsgehalte tenenkrommend en wordt het doodstil vanaf het moment dat ze 0-1 achter komen.
Erg knap geschipte vrije trap van Koeman, aangezien de bal op 17 meter ligt was dit dan ook de enige optie. Het handelsmerk van Koeman was inderdaad loeihard trappen, maar om de defensie van de tegenstander te verrassen werd er ook regelmatig een variant gebruikt. Zoals bij die 3-1 winst op Duitsland op het EK 1992 in Zweden waar eerst Rijkaard scoort uit een vrije trap van Koeman en daarna Rob Witschge.
Erg knap geschipte vrije trap van Koeman, aangezien de bal op 17 meter ligt was dit dan ook de enige optie. Het handelsmerk van Koeman was inderdaad loeihard trappen, maar om de defensie van de tegenstander te verrassen werd er ook regelmatig een variant gebruikt. Zoals bij die 3-1 winst op Duitsland op het EK 1992 in Zweden waar eerst Rijkaard scoort uit een vrije trap van Koeman en daarna Rob Witschge.