Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door elliquido » wo dec 05, 2012 3:32 pm

Dan zou het logischerwijs kunen zijn

liverpool (young boys)
Pilzen (atletico)
Gladbach
Newcastle (bordeaux)
Stuttgart (steau ,kopenhagen) hier is alles mogelijk
Napoli
Basel
Inter
sparta praag
Tottenham (panatinaaikous)
Leverkussen
Levante (hannover)

Veel duitse mogelijkheden wat reistechnisch weer handig is.

Tottenham, liverpool, inter , atletico en Newcastle zijn wel de krakers natuurlijk

Newcastle zou wel uitermate fap fap fapperdefapfap zijn.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door elliquido » wo dec 05, 2012 3:33 pm

de poulewinnars ?
is dat logisch ?

ja dus

Ajax als slechtste nummer 3 niet geplaatst bij EL-loting

05/12/2012 14:23

Ajax behoort bij de loting voor de zestiende finales van de Europa League op 20 december in het Zwitserse Nyon niet tot de geplaatste ploegen. Nog voor het afronden van de laatste speelronden in de Groepen E t/m H van de Champions League is duidelijk dat de Amsterdammers de poulefase zullen afsluiten als slechtste van alle nummers drie.

Met vier punten bleef Ajax Manchester City in Groep D weliswaar voor, maar bij de drie andere nummers drie zat dinsdagavond geen enkel team met minder punten dan de Amsterdammers. In Groep A werd Dinamo Kiev derde met vijf punten, in Groep B deed Olympiakos Piraeus hetzelfde met negen punten, terwijl Zenit Sint-Petersburg zich plaatste voor de Europa League met zeven punten.

In de Groepen E t/m H is nog niet in alle gevallen bekend welke ploegen als derde zullen eindigen, maar voorafgaand aan de speelronde van woensdagavond is nu al duidelijk dat geen van de vier poules een nummer drie zal opleveren met minder punten dan Ajax.

Zodoende verdwijnt Ajax bij de EL-loting net als vorig seizoen in de koker van ongeplaatste teams. Ajax zal daarin worden vergezeld door de drie andere slechtst presterende nummers drie uit de Champions League en alle twaalf nummers twee uit de poulefase van de Europa League. De vier beste nummers drie uit de CL en de groepswinnaar van de EL zijn bij de loting geplaatst.

Net als vorig seizoen, toen Ajax op Manchester United stuitte en werd uitgeschakeld, dreigt daardoor wederom een confrontatie met een gevestigde Europese topclub in de volgende ronde van de Europa League.

Hoewel in veel EL-groepen de poulewinnaar nog niet definitief bekend is, staan momenteel clubs als Europa League-winnaar Atlético Madrid en het FC Anzhi van Guus Hiddink aan kop. Donderdagavond zal duidelijk zijn welke zestien tegenstanders Ajax als slechtste nummer drie mogelijk kan treffen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » wo dec 05, 2012 3:36 pm

Ja, aangezien wij zo ongeveer de allerslechtste nummer 3 van de CL zijn.

De acht nummers drie van de CL-poules worden onderverdeeld in twee groepen: de beste vier...en je raadt het al, de slechtste vier. De beste vier zijn, samen met de poulewinnaars, geplaatst.

De slechtste vier zijn, samen met de nummers 2, niet geplaatst. Kortom, je hebt net voor Jan Doedel al die tegenstanders bij elkaar zitten zoeken. ;)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door elliquido » wo dec 05, 2012 3:44 pm

dan krijg je dus waarschijnlijk

Anzi
Atletico
Fenerbache
Bordeaux / Newcastle
Steau (stuttgart)
Dnjeper
Genk
Rubin Kazan
Lyon
Lazio / Tottenham
Metalist
Hannover / Levante

En uit de CL

Kiev
en te veel opties, maar ik gok
Cluj
Zenit
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door elliquido » wo dec 05, 2012 3:46 pm

HUP NEWCASTLE dus :-)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Cruijff » wo dec 05, 2012 10:33 pm

Celtic is uit de bak met potentiële tegenstanders wat mij betreft de fijnste!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door jabu » wo dec 05, 2012 10:37 pm

Kan alleen niet meer want die zitten in de CL.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Cruijff » wo dec 05, 2012 10:42 pm

Perspectieven kunnen snel veranderen! Hebben ze wel knap gedaan 10 punten pakken in deze poule!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Toppie » do dec 06, 2012 8:08 am

Ajax ongeplaatst bij loting Europa League; mogelijke tegenstanders
5 december 2012

Sinds de plaatsing van Ajax voor de Europa League krijgen we veel vragen over de mogelijke tegenstanders. Ajax is bij de loting ongeplaatst. Als een van de vier 'slechtste' nummers drie van de Champions League ploegen (Ajax behaalde slechts vier punten) is Ajax bij de loting ongeplaatst. Ajax kan daardoor op 20 december om 14.00 uur loten tegen een van de vier sterkste nummers drie uit de Champions League of een van de 12 groepswinnaars van de Europa League. Vijf groepswinnaars zijn inmiddels bekend. Donderdagavond komt ook in de andere poules duidelijkheid.
Ajax Netwerk
Mogelijke tegenstanders van Ajax:
Ajax Netwerk
Sterkste nummers drie in Champions League:
Chelsea
Cluj
Olympiakos
Benfica
Ajax Netwerk
Poule winnaars Europa League:
Metalist Kharkiv
Fenerbahce
Dnjepr
Rubin Kazan
Olympique Lyon
Anzhi, Liverpool of Young Boys
Atletico Madrid of Vitoria Plzen
Bordeaux of Newcastle United
Steaua Boekarest of VFB Stuttgart
Racing Genk of Basel
Lazio Roma of Tottenham Hotspur
Hannover of Levante

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door 999 » do dec 06, 2012 9:27 am

Na CL-nederlaag bij Real Madrid: „Voor dit niveau ben ik nog niet goed genoeg”

MOISANDER ZELFKRITISCH

MADRID – Niklas Moisander verruilde AZ voor Ajax om (weer) Champions League te spelen, maar trok na de oorwassing bij Real Madrid (4-1) een opvallend harde conclusie. „Voor dit niveau ben ik nog niet goed genoeg”, zei de zelfkritische Fin. „De late tegentreffer in Dortmund vind ik nog steeds mijn fout en tegen Real Madrid zag ik er bij de eerste twee doelpunten niet goed uit. Over de andere duels ben ik wel tevreden, in de confrontaties met Manchester City heb ik zelfs goed gespeeld. Maar dat het in totaal beter moet, is duidelijk”, analyseerde hij op verzoek zijn spel in de groepsfase van het miljoenenbal.

„Alles gaat sneller, elke fout wordt afgestraft”, vatte hij de wedstrijden op het hoogste Europese voetbalpodium samen. „We voelden ons de eerste helft toeschouwers bij de Realshow. Dit elftal heeft het vermogen – dat wij niet hebben – door te schakelen naar de vierde of vijfde versnelling. In de omschakeling was het niet te belopen. Zeker niet als je zo veel balverlies lijdt als wij. We deden dingen waarvan we juist hadden afgesproken ze niet te doen. Misschien was het toch de stress, maar we zijn voor rust geslacht.” Alleen het spel van spits Danny Hoesen en keeper Kenneth Vermeer kon trainer Frank de Boer bekoren.

De collectieve wanprestatie irriteerde Moisander. „Zeker omdat je in de tweede helft zag hoe goed we kunnen voetballen. Natuurlijk liet Real Madrid het na de 3-0 ook een beetje lopen, maar we hielden in die fase de bal in de ploeg, domineerden, kregen kansen en scoorden.”

De strijd was op dat moment echter allang gestreden. Hoewel heel Ajax het eerste bedrijf faalde, stak Moisander vooral de hand in eigen boezem. „Bij de 1-0 was de communicatie tussen Toby Alderweireld en mij niet goed. We renden allebei naar de doellijn, terwijl één van ons tweeën Cristiano Ronaldo moest oppakken. En bij de tweede treffer had ik iets beter positie moeten kiezen. Dat ons balverlies op het middenveld in de eredivisie niet gelijk wordt gevolgd door zo’n perfecte dieptepass, is dan geen excuus.”

Moisander is leergierig en weet wat hem te doen staat. „Om een completere voetballer te worden is de Champions League belangrijk. Daar meet je jezelf met de beste voetballers ter wereld. Een duel op dat niveau staat ongeveer gelijk aan tien competitiewedstrijden. Het maakt de drang om kampioen te worden nóg groter. Ook volgend jaar willen we weer op het hoogste podium actief zijn.”

Viktor Fischer sloot zich daarbij aan. „De eerste vijf minuten wist ik niet wat me overkwam”, zei de uitblinker van afgelopen zaterdag. „Dit niveau was nóg stukken hoger dan PSV, de grootste tegenstander die we in Nederland treffen. Het klinkt misschien gek na een 4-1 nederlaag. Maar dit was voor mij – als 18-jarige speler – een geweldige ervaring. Dat ik in de beginfase zo veel balverlies leed, verwijt ik mezelf. Ik schrok ook. Nadat de bal van mijn voet werd gelopen, lag hij binnen tien seconden in het netje. Ik dacht: ‘Jezus Christus’. Gelukkig stond Karim Benzema net buitenspel.”

De jonge Deen moest aan de strijd om de Johan Cruijff Schaal, in augustus tegen PSV, denken. „Ook toen was ik door de belangen, het aantal toeschouwers en de spanning mezelf even niet. Dat soort wedstrijden heb je kennelijk nodig om de lat steeds hoger te kunnen leggen. Daarom wil ik Dortmund ook bedanken dat ze hun sportieve plicht hebben gedaan. Ook in de Europa League kunnen we als team en individueel stappen maken.”

Hoewel Moisander in de catacomben van Bernabeu vooral baalde, vond hij toch ook dat de Ajacieden best trots mogen zijn. „Na de loting wist iedereen zogenaamd dat we met nul punten laatste in de poule zouden worden. Dat we in een groep met de kampioenen van Duitsland, Spanje en Engeland derde zijn geworden, is knap. Real en Dortmund waren een maatje te groot, maar Manchester City hebben we toch maar mooi onder ons gehouden. Zij hebben geweldige spelers, maar zijn geen team.”

De regerend landskampioen heeft een treetje lager in elk geval een mooi doel. „De finale van de Europa League wordt in Amsterdam gespeeld”, beseft Moisander. „Natuurlijk zijn we afhankelijk van de loting, maar als je twee of drie rondjes verder komt, weet je niet wat er gebeurt. Dat hebben we onlangs met AZ laten zien.”

Voorlopig wordt het vizier echter weer op de competitie gericht. „De 35 goede minuten in de tweede helft geven ons vertrouwen voor FC Groningen thuis. Dan moeten we er de hele wedstrijd staan.”

• De blessure die Kenneth Vermeer vlak voor tijd tegen Real Madrid opliep, valt mee. „Er ging iemand op mijn voet staan”, zei de keeper van Ajax. „Maar zaterdag (FC Groningen thuis, red.) is geen probleem.”
De T.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Alexander » do dec 06, 2012 11:37 am

Tottenham zou ik heel vet vinden. Eigenlijk alles uit Engeland is gaaf. Anders een Duitse club of Genk.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » do dec 06, 2012 11:46 am

Ik veto Kazan, Djenpr, Kharkiv en Anzhji. Daar heb ik echt totaal geen zin in.

De rest is in meer of mindere mate oke, te doen of gewoonweg briljant.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 06, 2012 12:03 pm

Alexander schreef:Tottenham zou ik heel vet vinden. Eigenlijk alles uit Engeland is gaaf. Anders een Duitse club of Genk.
Tegen Jantje :headbang.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door elliquido » do dec 06, 2012 12:27 pm

ik schets een ritje naar ijmuiden, snachts 12 uur op een boot met genoeg bier aan boord naar newcastle; vervolgens de trein naar het prachtige newcastle, met vele pubs en vertier om na de wedstrijd in het prachtige st james' park weer 12 uur snachts terug te reizen in de ferry met wederom bier

NEWCASTLE, omdat het moet.... :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » do dec 06, 2012 12:28 pm

*slik*

Bid....bid...God laat het aub Newcastle zijn....In naam van de heilige Elliquido amen...hij heeft me overtuigd...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Marillion » do dec 06, 2012 12:42 pm

Dnjepr is echt nog geen 30 uur rijden hoor. Lekker aan de goedkope vodka... :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door 999 » do dec 06, 2012 2:09 pm

Racing Genk zou wel leuk zijn ...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 06, 2012 2:30 pm

Vrienden, we gaan naar Liverpool. Niet alleen om Anfield Road, maar vooral omdat ik daar een keer in vre-se-lijk foute nachtclub zó dronken ben geweest dat ik op muziek van Kings of Leon uitgebreid heb staan flirten met vrouwen die zó lelijk waren, dat de haren niet alleen onder hun oksels vandaan, maar ook uit hun oren en pukkels groeiden. Waarom? Omdat het kán! De volgende ochtend werd ik wakker in een twijfelaartje in een shabby hotelletje naast... Een van mijn gappies. We constateerden opgelucht dat er geen sporen van fysiek contact waren! Ik weet die tent nog wel te vinden AT, dus volg mij!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Frisse » do dec 06, 2012 2:33 pm

Is dat nou leuk, flirten met lelijke vrouwen? Ik probeer over het algemeen zelfs oogcontact te vermijden. :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » do dec 06, 2012 2:40 pm

Jawel joh. Het is als een oefenwedstrijd tegen een amateurclub. Je weet vanaf minuut 1 dat je de buit binnen hebt (dat doe je natuurlijk niet, maar je weet dat het zou kunnen) en zodoende kun je naar hartelust wat driehoekjes en spelsystemen oefenen. (Lees: harde grappen, dubieuze versierpogingen, etc.)

Als je (haar) uiteindelijk scoort telt het toch niet echt, omdat je er amper je best voor hebt hoeven doen. Net als in een oefenwedstrijd. Maar het kan een uitermate onderhoudende bezigheid zijn die je uiteindelijk kan helpen bij 'het echte werk'. Leren, leren, leren.

(Thijs, wat maak je toch een mooie paralellen jongen.)

Overigens spreek ik uiteraard niet uit eigen ervaring, ik heb hier wel eens wat over gelezen in The Economist.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door beelzebub » do dec 06, 2012 2:49 pm

hahaha
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Frisse » do dec 06, 2012 3:05 pm

:biggrin.gif:

Maar je bedoelt dus dat je zo'n lelijk wijf soms ook nog mee naar huis neemt :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Marillion » do dec 06, 2012 3:08 pm

Er zijn er bij die slaan je zo in elkaar als je niet op past. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » do dec 06, 2012 3:12 pm

Frisse schreef::biggrin.gif:

Maar je bedoelt dus dat je zo'n lelijk wijf soms ook nog mee naar huis neemt :baaa.gif:
Ook Bergkamp maakte wel eens een lelijk doelpunt, natuurlijk. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door elliquido » do dec 06, 2012 3:56 pm

Guys,

waarom 3e rangs of lager ??

Ook 1e klas is gewoon te scoren in het beloofde land. :neutral.gif:
Je moet natuurlijk wel in de jusite tenten op de juiste momenten komen.

(en donderdag de 21 is al een perfecte avond ; dan zijn de meiden teleurgesteld na hun mislukte valentijn de week ervoor) dan is een fijne hollandse attente jongeman de perfecte feelgood maker :hypocrite.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie