Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door InnerHarbour » wo dec 05, 2012 7:14 am

Derde geworden in deze poule een geweldige prestatie van Ajax!
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door elliquido » wo dec 05, 2012 7:58 am

Hear hear,

Vooraf gedacht een puntje thuis tegen dortmund
Achteraf goed gedaan met 4 punten en nu hopen op liverpool in de finale
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door peter » wo dec 05, 2012 9:36 am

Intentie van spelen was prima. In de tweede helft kwam het er zelfs aardig uit en speelden we bij vlagen gewoon goed en verzorgd. Kan de commentator roepen dat het een schijnoverwicht is, maar je creëert zo wel drie 100% kansen. Het is jammer dat De Jong en Eriksen niet scherp waren, want dan zie je direct dat het heel kwetsbaar wordt. Boerrigter kan echt niet meer, trouwens. Slechte voorzetten, geen passeeractie en veel verkeerde keuzes.
Van Rhijn speelde voor zijn doen wat beter. Nog steeds geen hoogvlieger, maar vergeleken met de andere drie was hij het best. Alderweireld, Moisander en Blind zakten finaal door het ijs.

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door GangstaRiB » wo dec 05, 2012 9:44 am

InnerHarbour schreef:Derde geworden in deze poule een geweldige prestatie van Ajax!
Hiep hiep hoera, steek je kop maar in het zand.

De enige die mij beviel was Hoesen, die laat tenminste zien dat ie niet te schijterig is om te voetballen. Bij de rest liep het dun door de broek.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door 999 » wo dec 05, 2012 9:47 am

Tuurlijk is het een schijnoverwicht, op het moment dat RM weer even aanzette lag de bal weer in het netje ... Maar dat wisten we van te voren.RM is 4 klasse beter, fysiek sterker als AJAX, en over ( w.b. ) automatisme en snelheid zullen we het maar niet hebben ..

Achteraf gezien is dit gewoon een goede prestatie, daar de punten gepakt waar het kon.In ieder geval is het mij wat dat betreft meegevallen.Ik had verwacht dat dit AJAX niet een punt zou pakken in deze poule .. En daarin was ik niet de enige .. En eigenlijk moet je deze C.L. avontu(u)r(en) gewoon zien als een masterclas voor deze spelers ..... En eigenlijk zouden ze dat wat ze leren mee moeten nemen naar de eerstvolgende competitie wedstrijd en het geleerde in de praktijk brengen ...

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Lionel » wo dec 05, 2012 9:58 am

Peter schreef:Intentie van spelen was prima. In de tweede helft kwam het er zelfs aardig uit en speelden we bij vlagen gewoon goed en verzorgd. Kan de commentator roepen dat het een schijnoverwicht is, maar je creëert zo wel drie 100% kansen. Het is jammer dat De Jong en Eriksen niet scherp waren, want dan zie je direct dat het heel kwetsbaar wordt. Boerrigter kan echt niet meer, trouwens. Slechte voorzetten, geen passeeractie en veel verkeerde keuzes.
Van Rhijn speelde voor zijn doen wat beter. Nog steeds geen hoogvlieger, maar vergeleken met de andere drie was hij het best. Alderweireld, Moisander en Blind zakten finaal door het ijs.
Met een betere rechtsbuiten, desnoods zet je daar Hoesen neer en Babel in de spits, wordt het al makkelijker voetballen. Verder moet er een VM bij.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Alexander » wo dec 05, 2012 10:16 am

Boerrigter is wel echt een aanfluiting. Is een schande dat zo een voetballer in Ajax 1 staat. Op die goal na heeft hij helemaal niks goeds gedaan. Hij is indirect schuldig aan 2 goals. Die nieuwe Deense jongen, die kan toch rechtsbuiten spelen?

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door wimpey » wo dec 05, 2012 10:22 am

Ik vond het gister bij lange na niet zo pijnlijk als de 1-4 tegen Dortmund.

Dortmund won 5 keer op rij van Bayern en RM is een klasse voor zich. Je hebt nu eenmaal CL met dit soort ploegen en CL met een poule als die van Arsenal en S04.

Kan me wel voorstellen dat FdB giftig was. Hij zal niet verwachten dat we van RM winnen, wel dat we ons beter presenteren.

Of je dat van dit elftal kan / mag verwachten is een tweede. Ajax' normale tegenstanders spelen op een wat ander level dan RM. Slechts door vaker tegenstanders van level RM tegen te komen, kun je dat level ooit benaderen. Hetgeen in NL dus nooit het geval zal zijn. Vicieuze cirkel dus, we moeten ons erbij neer leggen dat onze club de CL niet meer zal winnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door 999 » wo dec 05, 2012 10:24 am

Tuurlijk is het een schijnoverwicht, op het moment dat RM weer even aanzette lag de bal weer in het netje ... Maar dat wisten we van te voren.RM is 4 klasse beter, fysiek sterker als AJAX, en over ( w.b. ) automatisme en snelheid zullen we het maar niet hebben ..

Achteraf gezien is dit gewoon een goede prestatie, daar de punten gepakt waar het kon.In ieder geval is het mij wat dat betreft meegevallen.Ik had verwacht dat dit AJAX niet een punt zou pakken in deze poule .. En daarin was ik niet de enige .. En eigenlijk moet je deze C.L. avontu(u)r(en) gewoon zien als een masterclas voor deze spelers ..... En eigenlijk zouden ze dat wat ze leren mee moeten nemen naar de eerstvolgende competitie wedstrijd en het geleerde in de praktijk brengen ...

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door wimpey » wo dec 05, 2012 10:46 am

Alexander schreef:Boerrigter is wel echt een aanfluiting.
Die Enoh, dat had nou echt niets met voetbal te maken. Totdat hij erin kwam speelde Ajax in de 2e helft best aardig.

Hoe dan ook, Ajax heeft met Hoesen en Fischer twee nieuwe bouwsteentjes i.v.m. eerder dit seizoen. Dat is winst met het oog op de toekomst en de titelrace in de eredivisie.

Nu inderdaad nog een passende rechtsbuiten en een VM vinden. Hoewel bij Ajax natuurlijk ook de defensie voor verbetering vatbaar is. Ik vind het een interessant seizoen: Ajax heeft een nieuwe lijn ingezet, mooi om dat proces te volgen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door InnerHarbour » wo dec 05, 2012 10:49 am

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:Derde geworden in deze poule een geweldige prestatie van Ajax!
Hiep hiep hoera, steek je kop maar in het zand.

De enige die mij beviel was Hoesen, die laat tenminste zien dat ie niet te schijterig is om te voetballen. Bij de rest liep het dun door de broek.
O jij vind derde worden in een poule met de kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje geen prima prestatie?
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door GangstaRiB » wo dec 05, 2012 10:51 am

InnerHarbour schreef:
GangstaRiB schreef: Hiep hiep hoera, steek je kop maar in het zand.

De enige die mij beviel was Hoesen, die laat tenminste zien dat ie niet te schijterig is om te voetballen. Bij de rest liep het dun door de broek.
O jij vind derde worden in een poule met de kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje geen prima prestatie?
Ach ja, ineens geldt dit argument weer.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 05, 2012 10:59 am

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:
GangstaRiB schreef: Hiep hiep hoera, steek je kop maar in het zand.

De enige die mij beviel was Hoesen, die laat tenminste zien dat ie niet te schijterig is om te voetballen. Bij de rest liep het dun door de broek.
O jij vind derde worden in een poule met de kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje geen prima prestatie?
Ach ja, ineens geldt dit argument weer.

Leg uit? Had jij deze derde plek wel verwacht?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Alexander » wo dec 05, 2012 11:22 am

wimpey schreef:
Alexander schreef:Boerrigter is wel echt een aanfluiting.
Die Enoh, dat had nou echt niets met voetbal te maken. Totdat hij erin kwam speelde Ajax in de 2e helft best aardig.

Hoe dan ook, Ajax heeft met Hoesen en Fischer twee nieuwe bouwsteentjes i.v.m. eerder dit seizoen. Dat is winst met het oog op de toekomst en de titelrace in de eredivisie.

Nu inderdaad nog een passende rechtsbuiten en een VM vinden. Hoewel bij Ajax natuurlijk ook de defensie voor verbetering vatbaar is. Ik vind het een interessant seizoen: Ajax heeft een nieuwe lijn ingezet, mooi om dat proces te volgen.
Enoh inderdaad ook. Ik moet zeggen, het enige waar ik dit jaar echt teleurgesteld in ben zijn de continue basisplaatsen van Moisander en Poulsen. Deze jongens gaan Ajax mijn inziens niet verder helpen. Moisander maakt iedere grote wedstrijd grote fouten en heeft mij nog niet 1 keer kunnen overtuigen. Ik had het allang met Denswil geprobeerd. Poulsen (en ook Enoh) komen te kort voor het voetbal wat Ajax wilt spelen, dat heeft dus geen nut. Speel dan met Schone of probeer het met Boccara. Zeker in de laatste zit nog veel groei.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Frisse » wo dec 05, 2012 11:33 am

Technische staf is ontevreden over Denswil. Veltman toont meer bereidheid om in zichzelf te investeren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door peter » wo dec 05, 2012 11:35 am

Vind het raar dat de zwarte piet nu naar Moisander wordt geschoven. Zijn kompanen achterin doen het minstens zo slecht. Sterker nog, van Rhijn en Alderweireld vind ik een matiger seizoen draaien.

Verder heeft Denswil één keer mee mogen doen en gelijk maakt hij twee kapitale blunders. Moisander zou 't eens moeten flikken.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Chris » wo dec 05, 2012 11:38 am

True, las net ook dat Niklas de meeste passes completed ná Xavi. Hij is misschien verdedigend niet de beste, maar opbouwend heeft hij zijn meerwaarde.
Chris a.k.a Giiser

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door D_skilled » wo dec 05, 2012 11:40 am

Frisse schreef:Technische staf is ontevreden over Denswil. Veltman toont meer bereidheid om in zichzelf te investeren.
Jep, dat heb ik ook gehoord. Het gebrek aan een topsportmentaliteit kan hem opbreken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door InnerHarbour » wo dec 05, 2012 12:29 pm

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:
GangstaRiB schreef: Hiep hiep hoera, steek je kop maar in het zand.

De enige die mij beviel was Hoesen, die laat tenminste zien dat ie niet te schijterig is om te voetballen. Bij de rest liep het dun door de broek.
O jij vind derde worden in een poule met de kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje geen prima prestatie?
Ach ja, ineens geldt dit argument weer.
Wat een prachtig non-antwoord. :excited.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door wimpey » wo dec 05, 2012 12:35 pm

Peter schreef: Verder heeft Denswil één keer mee mogen doen en gelijk maakt hij twee kapitale blunders. Moisander zou 't eens moeten flikken.
Die laatste is defensief matig, opbouwend prima. Hij mist wat flair: eis die bal maar op, schuif maar in. Z'n sterke punten moet ie nog veel meer durven te benadrukken.

Denswil maakte tegen Vitesse zowel defensief als opbouwend een zwakke indruk. Veltman vond ik in Zwolle zwak, tegen VVV en psv was hij echter rustig en betrouwbaar.

Wanneer is eigenlijk de loting voor de EL?

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 05, 2012 1:44 pm

Chris schreef:True, las net ook dat Niklas de meeste passes completed ná Xavi. Hij is misschien verdedigend niet de beste, maar opbouwend heeft hij zijn meerwaarde.

Ik vind hem opbouwend ook goed, maar die statistiekje is toch niks waard. Moet je nagaan hoeveel passes over twee meter naar Toby of Poulsen daarbij zitten.

Maar verdedigend is hij gewoon zeer zwak, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Heeft verder niks met de andere verdedigers te maken.

Ik ben bijna altijd tegen het weghalen van spelers van hun 'eigen' positie, maar mijn broertje stelde voor om hem als VM te proberen. Sterk aan de bal, drang naar voren, qua balbehandeling is hij ook zeker niet slechter dan Poulsen. Idee?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Le T. » wo dec 05, 2012 1:44 pm

wimpey schreef:Kan me wel voorstellen dat FdB giftig was. Hij zal niet verwachten dat we van RM winnen, wel dat we ons beter presenteren.

Of je dat van dit elftal kan / mag verwachten is een tweede. Ajax' normale tegenstanders spelen op een wat ander level dan RM.
De Boer kan wel giftig zijn, maar hij heeft zelf een voorkeur voor spelers die in de eredivisie al op hun tenen moeten lopen. Als het dan allemaal een stapje sneller en harder moet dan haken die af. Natuurlijk hebben ze geen bluf om zich daar goed te presenteren, die spelers voelen namelijk heel goed zelf dat ze niet meekunnen op dat niveau. Dan kun je spelers wel vertrouwen geven en ze moed inpraten, spelers zien zelf beter hoe de verhoudingen liggen.

Het probleem met De Boer blijft dat hij geen reeele inschatting van de kwaliteit van zijn spelers weet te maken. Als ze hun taken en het positiespel maar goed uitvoeren, dan gaan ze ineens klassespelers worden lijkt hij te denken. Maar een Boerrigter heeft niet de balbehandeling en handelingssnelheid om een verdediger van Real voorbij te komen, en Boerrigter voelt dat zelf echt wel. Dan kan alleen een tactisch onbenullige tegenstander de moed erin houden, maar Real is geen City.
Slechts door vaker tegenstanders van level RM tegen te komen, kun je dat level ooit benaderen. Hetgeen in NL dus nooit het geval zal zijn. Vicieuze cirkel dus, we moeten ons erbij neer leggen dat onze club de CL niet meer zal winnen.
Voorlopig in ieder geval niet, hoeft ook niet. Maar Fischer, Hoesen en Eriksen hebben wel de snelle voeten voor dit niveau, die kunnen op zich aanhaken op dit niveau als ze ook sneller gaan denken. Als je dan ook een paar spelers koopt die dat in zich hebben ipv Sana's en Boerrigters en er wat automatismen en een keer raken inbrengt kun je wel het niveau van Dortmund halen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » wo dec 05, 2012 2:07 pm

wimpey schreef: Wanneer is eigenlijk de loting voor de EL?
20 december, 14u smiddags.

Speeldata 14 en 21 februari. Eerst in de Arena, 21 februari hopelijk in een goedkope stad met veel bier en lekkere wijven. :smile-ajax.gif: (ho ho ho, wat een taalgebruik)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door elliquido » wo dec 05, 2012 3:18 pm

we spelen dan tegen de nummers 2 van de EL ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » wo dec 05, 2012 3:26 pm

Nee, tegen de poulewinnaars. Of een van de vier beste nummers 3 uit de CL.
(Ja, dat kan dus ook gewoon Chelsea worden)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie