Roda JC - Ajax 25-11-2012
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012
Hopelijk laat de Boer hem nu wel staan, want ik zie hem er weer voor aan om de Jong in de spits te zetten en Schöne op het middenveld te posteren. De Boer maakt er een sport van om iedere week een andere opstelling uit de hoge hoed te toveren. Ik vind wel dat we dit systeem nu even een tijdje moeten doorzetten. City thuis was een one-day-fly en de andere goede wedstrijden speelden we telkens met een aanspeelpunt.
Eens. Hoesen is een aanspeelpunt, zorgt voor meer vastigheid in je elftal. Fischer ook laten staan. En Schöne op de plek van die vreselijke speler Poulsen zetten. Lukoki voor Boerrigter zou ook nog een optie zijn.Peter schreef:Hopelijk laat de Boer hem nu wel staan, want ik zie hem er weer voor aan om de Jong in de spits te zetten en Schöne op het middenveld te posteren.
Ik ben trouwens bang dat we tekort komen tegen psv. Die hebben ook zwakke plekken, maar Van Bommel en Strootman kun je in zulke wedstrijden wel gebruiken. Een dergelijk type missen wij...
Onze zwakste schakels staan achterin en we missen een echte spits die moeten we echt gaan kopen.wimpey schreef:Eens. Hoesen is een aanspeelpunt, zorgt voor meer vastigheid in je elftal. Fischer ook laten staan. En Schöne op de plek van die vreselijke speler Poulsen zetten. Lukoki voor Boerrigter zou ook nog een optie zijn.Peter schreef:Hopelijk laat de Boer hem nu wel staan, want ik zie hem er weer voor aan om de Jong in de spits te zetten en Schöne op het middenveld te posteren.
Ik ben trouwens bang dat we tekort komen tegen psv. Die hebben ook zwakke plekken, maar Van Bommel en Strootman kun je in zulke wedstrijden wel gebruiken. Een dergelijk type missen wij...
-
Al onze verdedigers zijn te langzaam voor de top; Lens tegen Blind kan ik me nog herinneren, Moisander is niet sneller dan Blind en Alderweireld is op de eerste meters te langzaam. FdB zal iets moeten verzinnen waardoor er geen sprintduels moeten worden aangegaan (Poulsen???) Zal wel spelen op balbezit worden, het probleem is dat er dan geen enkele fout gemaakt mag worden en dat laatste is nog geen wedstrijd gelukt, denk ik.Onze zwakste schakels staan achterin en we missen een echte spits die moeten we echt gaan kopen.
Een echte spits kopen: we hebben voor veel geld een IJslander, we hebben Babel, Hoesen en eventueel De Jong in de spits, lijkt me genoeg en Ajax heeft Van Kessel gehaald van AZ, dat is ook een spits, kortom er zijn dit jaar drie spitsen bijgekomen. We hebben behoefte aan echte verdedigers.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
De T.Ajax-trainer Frank de Boer compleet uit dak na late winnende treffer bij Roda JC
MET HAKKEN OVER SLOOT
KERKRADE – „De frustraties en emoties kwamen er eventjes uit”, verklaarde Frank de Boer de voor hem ongewone vreugde-uitbarsting. Ajax scoorde in de 88e minuut de winnende treffer tegen Roda JC (1-2) en de trainer ging volledig uit zijn dak. „We speelden goed, kregen met de halve kansen meegeteld wel twintig mogelijkheden, maar leken punten te verspelen. Als je aanhaakt in plaats van afhaakt, valt er een last van je schouders. Anders had Ajax-PSV er zaterdag helemaal niet meer toe gedaan”, zei De Boer, die zichzelf één keer eerder zo terug zag op tv. Na de kampioenswedstrijd in 2011 tegen FC Twente.
„Binnen acht minuten zag de wereld er compleet anders uit”, wist ook goudhaantje Lasse Schöne. Roda JC leidde in de 82e minuut nog met 1-0. „En ik was bang dat het verschil met PSV zou oplopen tot twaalf punten”, aldus de Deen die in Kerkrade opeens de zon zag doorbreken. Uitblinker Christian Eriksen rondde na een één-twee met Viktor Fischer fraai af (1-1) en invaller Schöne deed de rest (1-2). Door de zege van Vitesse bij PSV en het verrassende gelijkspel tussen FC Twente en PEC Zwolle werd Ajax van de vermeende schlemiel – samen met Feyenoord en Vitesse – de winnaar van het weekeinde.
Opvallend is ook hoe verstokte Ajax-fans zich bij hun rekensommetjes laten leiden door emoties. Zo wisten zij bij een 1-0 achterstand – dus nog voor de aftrap van PSVVitesse – zeker dat de Eindhovense koploper volgende week zou uitlopen naar een voorsprong van vijftien punten. Twee Ajax-doelpunten en een PSV-nederlaag later is het voor hen alleen nog de vraag op welke wijze de Amsterdammers het verschil in de ArenA terugbrengen tot drie punten.
Om dat te bewerkstelligen zal Ajax in elk geval resoluter moeten verdedigen en veel doeltreffender moeten zijn dan tegen het povere Roda JC. In het Zuiden koos De Boer er weer voor Derk Boerrigter aan de rechterkant te posteren en bleek Fischer met zijn invalbeurt tegen Borussia Dortmund zijn basisplaats te hebben terugverdiend. Danny Hoesen, wiens wieg vijftien kilometer verderop in Heerlen had gestaan, kreeg de kans om zich te bewijzen als diepste spits en deed het uitstekend.
De Amsterdammers grepen direct het initiatief, kregen via Fischer (te slappe kopbal na een voorzet van Boerrigter) en Eriksen (schot over) ook kansen, maar lieten vooral zien dat verdedigen een vak is. Daley Blind leed te makkelijk balverlies en stelde Guus Hupperts in staat de 1-0 te scoren.
Daarmee speelde de linksback Roda JC in de kaart. Het elftal van Ruud Brood ontbeert behoudens Sanharib Malki en Hupperts kwaliteit, staat niet voor niets zestiende, maakte het de gasten lastig door de linies gesloten te houden en gokte op de counter. Omdat de Ajacieden via De Jong (goed opgedoken bij de eerste paal en later na een geniale pass Eriksen) vrolijk verder gingen met het missen van kansen, groeide het geloof bij de thuisclub die op 2-0 had moéten komen. Een slippertje van Toby Alderweireld gaf Krisztian Nemeth een vrije doortocht. De Hongaar schoot naast. „Dit soort fouten van Daley en Toby mág gewoon niet gebeuren”, bromde De Boer.
De tweede helft had Ajax zijn zaken vooral op het middenveld beter voor elkaar en was het weer eenrichtingsverkeer. „Of Mateusz Prus de bal nou met zijn linkeroor of rechterteen stopte, hij ging er niet in”, complimenteerde De Boer de vervanger van de geschorste Roda JC-keeper Filip Kurto. „Dat we nog wonnen, geeft me een geweldig gevoel. Vooral omdat mijn spelers erin zijn blijven geloven.”
De glimlach was niet meer van het gezicht van Schöne te slaan. „Onze hele week is anders. Of je nu balend en op grote achterstand op weg naar PSV gaat of met een goed gevoel en in de wetenschap dat je heel dichtbij kunt komen … Dat scheelt nogal.”
Roda JC - Ajax 1-2 (1-0). 14. Hupperts 1-0, 82. Eriksen 1-1, 88. Schöne 1-2. Scheidsrechter: Vink. Gele kaart: Hempte, Malki, Monteyne, Danilo (Roda JC), De Jong (Ajax). Toeschouwers: 17.159.
Blij met de punten ...
De T.BLESSURE HINDERT DANNY HOESEN
Van onze speciale verslaggever
KERKRADE – Frank de Boer was na afloop van Roda JC-Ajax (1-2) te spreken over het optreden van Danny Hoesen. „Ik wilde met een echte spits spelen. Op basis van de trainingen en zijn invalbeurt tegen Borussia Dortmund, heb ik voor Danny gekozen en hij heeft het heel goed ingevuld. Hij was balvast en de middenvelders hadden daar nog meer gebruik van moeten maken. Het is jammer dat Danny wat last kreeg van de knieholteblessure, die hem al wat langer hindert.” De aanvaller had vlak voor zijn wissel de 1-1 op zijn voet. „Mijn kuit was al helemaal volgelopen en ik was blij dat ik de bal nog op doel kreeg. De keeper pakte de bal
goed, maar ik had laag moeten inschieten.” Hoesen is blij met de ontwikkeling die hij doormaakt. „Ik train veel extra en voel me sterker en sterker worden. Ik heb wel het gevoel dat ik bij de selectie zal blijven.” De Boer springt echter voorzichtig met het groeibriljantje om. „De blessure lijkt het gevolg van overbelasting. We zullen Danny goed in de gaten houden.”
Blij met de punten ...
De T.Ruud Brood: „Niks mis met wissel”
Van onze speciale verslaggever
KERKRADE – Met zijn wissel tegen Ajax - verdediger Rob Wielaert voor spits Sanharib Malki – leek Roda JC-trainer Ruud Brood in de tachtigste minuut, bij een 1-0 stand het onheil over zich af te roepen. Dat kwam er ook door de doelpunten van Christian Eriksen en Lasse Schöne (1-2). „Ik vind dat er niks mis was met die wissel”, zei Brood na afloop. „We hadden de ruimtes gewoon beter moeten benutten, nadat Ajax risico ging nemen.”
De coach was niet te spreken over de manier waarop de Amsterdamse treffers vielen. „We koppen een bal zelf binnendoor, zijn niet meedogenloos genoeg en hadden bepaalde ballen gewoon de tribune in moeten jassen.” Al met al sprak hij van de verdiende Ajax-zege. „Op basis van het voetbal wel. Maar als Krisztian Nemeth 2-0 maakt, wil ik het nog zien of Ajax drie keer scoort …”
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Voorin is het behelpen, maar los van de blessures van Babel en Kolbeinn, missen we vooral een goede rechtsbuiten.Toppie schreef:Onze zwakste schakels staan achterin en we missen een echte spits die moeten we echt gaan kopen.wimpey schreef:Eens. Hoesen is een aanspeelpunt, zorgt voor meer vastigheid in je elftal. Fischer ook laten staan. En Schöne op de plek van die vreselijke speler Poulsen zetten. Lukoki voor Boerrigter zou ook nog een optie zijn.Peter schreef:Hopelijk laat de Boer hem nu wel staan, want ik zie hem er weer voor aan om de Jong in de spits te zetten en Schöne op het middenveld te posteren.
Op links hebben we Sana, Fischer en Boerrigter. Spits Kolbeinn, Babel en Hoesen. Rechts ??????, Lukoki.
Kolbeinn heeft natuurlijk amper gespeeld en zal ook weer tijd nodig hebben om wedstrijdfit te geraken. Nieuwe man van glas!? Zo ja, dan zou je iemand kunnen halen, want ook Babel is volgend seizoen weer gevlogen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... ieuw-.html
'Ajax bekijkt Helenius opnieuw'
'Ajax bekijkt Helenius opnieuw'
Door sv, 26 november 2012 09:20, 1585 views, Bron: Sporten.dk
Scouts van Ajax en Anderlecht hebben afgelopen weekend Niklas Helenius bekeken in de wedstrijd tussen Aalborg en Randers. Het werd 1-0 door een doelpunt van de spits.
Helenius maakte zijn achtste treffer van het seizoen. De jonge voetballer staat nog tot medio 2014 onder contract bij Aab. 'Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik naar het buitenland zou willen. Maar ik sta nog gewoon onder contract. Of ik na een half seizoen vertrek? Dat moeten we afwachten', zegt hij tegen Sporten.dk. (foto: Black Bath Towel Photographers)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zei ik ook na Dortmund. Zet Fischer, Hoesen en Schone er maar in. Lukoki is ook regelmatig dreigend en maakt stappen. Stel maar op.wimpey schreef:Eens. Hoesen is een aanspeelpunt, zorgt voor meer vastigheid in je elftal. Fischer ook laten staan. En Schöne op de plek van die vreselijke speler Poulsen zetten. Lukoki voor Boerrigter zou ook nog een optie zijn.Peter schreef:Hopelijk laat de Boer hem nu wel staan, want ik zie hem er weer voor aan om de Jong in de spits te zetten en Schöne op het middenveld te posteren.
Face your fears and live your dreams, No Fear