Roda JC - Ajax 25-11-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door peter » zo nov 25, 2012 2:17 pm

Wielaert brengt de nodige rust haha.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door 999 » zo nov 25, 2012 2:18 pm

Ajaciedjuh schreef:
999 schreef:
Ajaciedjuh schreef:Vandaag winst Ajax, gelijkspel Vitesse. :smile-ajax.gif:
Ze moeten op gaan schieten :) ...
Alles komt goed. :ajaxsmiley.gif:
:ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 25, 2012 2:20 pm

Dik verdiende overwinning. MOTM: Eriksen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Thijs » zo nov 25, 2012 2:21 pm

Oh echt een lekkere overwinning dit. :ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door peter » zo nov 25, 2012 2:22 pm

Goede overwinning. Jammer dat je verdedigend zoveel steken laat vallen, maar op het voetbal was weinig aan te merken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Jöhnk » zo nov 25, 2012 2:22 pm

Ajaciedjuh schreef:Dik verdiende overwinning. MOTM: Eriksen.
Ja, dat klopt wel. Het was zeker verdiend. Toch had ik dit einde echt niet meer verwacht. Maar OK, ik lig er niet wakker van dat het toch zo ging. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Jinne » zo nov 25, 2012 2:23 pm

Toch nog fijne herinneringen aan Wielaert zo. :smallgrin.gif:

Belangrijke zege. Anders was het echt finito.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 25, 2012 2:23 pm

Thijs schreef:Oh echt een lekkere overwinning dit. :ajaxscarf.gif:
Sja, als je d'r van gaat fappen, Thijs....
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 25, 2012 2:25 pm

Raar commentaar in de studio, net alsnog Roda onverdiend heeft verloren? :confused.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Jöhnk » zo nov 25, 2012 2:25 pm

Jinne schreef:Toch nog fijne herinneringen aan Wielaert zo. :smallgrin.gif:

Belangrijke zege. Anders was het echt finito.
Net als vorig seizoen tegen Roda.

Verdedigend moet het echt beter niettemin. Roda had in de tweede helft een zooi overtalsituaties die bijvoorbeeld PSV wel zou uitspelen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 25, 2012 2:26 pm

Einde 12:30 syndroom. :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Frisse » zo nov 25, 2012 2:30 pm

Bertje schreef:Eriksen speelt helemaal niet zo slecht hoor. Profiteert goed van de ruimtes op het middenveld en zoekt soms zelfs de diepte.
Eens. Eriksen speelde prima. Is blijkbaar de grote zondebok omdat hij zo ongeïnteresseerd overkomt. De softste spelers gaan er altijd als eerste aan bij het grote publiek.
Cruijff schreef:
Frisse schreef:Eriksen ook egoïstisch bij 0-0. Legt hij hem af op De Jong in plaats van te schieten, dan is het waarschijnlijk 0-1.

Hoesen kan snel wegdraaien, alleen kiest hij de juiste momenten om het doen of laten nog niet.
Dat eerste klopt, met meer vernuft hadden we al ruim voor de 1-0 een 0-1 voorsprong genomen.

Wat de momenten die Hoesen kiest betreft, ik heb niet zozeer het idee dat hij de verkeerde momenten kiest, hij maakt telkens met durf een actie maar redt het dan een aantal keren net niet tegen twee verdedigers plus de keeper, of hij kapt een man uit en ziet vervolgens zijn schot geblokt worden. Technisch doet hij weinig verkeerd. Ik heb vooral het idee dat zijn medespelers hem in de steek laten. Had nu niet een blasé spelende Eriksen, maar een in vorm verkerende Bergkamp op 10 gestaan, dan hadden Daniel en Dennis allang naar een aantal doelpunten gecombineerd.
Als je tegenover twee verdedigers staat moet je de actie dus niet maken. Die jongen heeft fysiek veel mogelijkheden en is aardig balvast, maar ik vond hem nog wel wat zelfzuchtig en te pas en te onpas een poging wagen om weg te draaien. Daarnaast lijkt hij zeer onhandig met z'n linker en miste hij natuurlijk een dot van een kans bij 1-0. Die bal moet er gewoon in.
Jöhnk schreef:Net als vorig seizoen tegen Roda.

Verdedigend moet het echt beter niettemin. Roda had in de tweede helft een zooi overtalsituaties die bijvoorbeeld PSV wel zou uitspelen.
Vooral in de omschakeling zag het er echt heel kwetsbaar uit.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Kowalczyk » zo nov 25, 2012 2:36 pm

Kowalczyk schreef:Het wordt slecht en saai, maar ik denk dat we zo'n overwinning gaan boeken "die we snel moeten vergeten". 1-2 ofzo. Hangen en wurgen.

Doe ik het voor.
Dat bedoel ik.

Waarbij zij aangetekend dat ik de eerste helft inderdaad ondermaats vond, maar de tweede eigenlijk heel behoorlijk. Veel kansen gemist, dat moet beter, maar dit was gewoon een keurige overwinning, al met al.

Netjes. Op naar de volgende.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Frisse » zo nov 25, 2012 2:39 pm

Slecht én saai? Was met gemakt één van de beste wedstrijden van Ajax dit seizoen. Ajax kreeg meer dan genoeg kansen en mogelijkheden, in tegenstelling tot in voorgaande wedstrijden. Vond de eerste en tweede helft daarnaast nagenoeg een kopie van elkaar.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Dubbel » zo nov 25, 2012 2:39 pm

Kowalczyk schreef:
Kowalczyk schreef:Het wordt slecht en saai, maar ik denk dat we zo'n overwinning gaan boeken "die we snel moeten vergeten". 1-2 ofzo. Hangen en wurgen.

Doe ik het voor.
Dat bedoel ik.
:headbang.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door peter » zo nov 25, 2012 2:41 pm

Frisse schreef:Slecht én saai? Was met gemakt één van de beste wedstrijden van Ajax dit seizoen. Ajax kreeg meer dan genoeg kansen en mogelijkheden, in tegenstelling tot in voorgaande wedstrijden. Vond de eerste en tweede helft daarnaast nagenoeg een kopie van elkaar.
Precies. Eerste helft vond ik dat we de kansen iets meer creëerden. In de tweede helft kwamen ze wat gelukkiger tot stand.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Frisse » zo nov 25, 2012 2:43 pm

Eens. Het was niet geweldig, maar gewoon een aardige pot van Ajax. Eentje die ze normaal gesproken met een doelpuntje of drie verschil winnen. Veel beter dan al die zaadpotten die er de afgelopen maanden in De Arena te zien waren.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Dubbel » zo nov 25, 2012 2:45 pm

Frisse schreef:Slecht én saai? Was met gemakt één van de beste wedstrijden van Ajax dit seizoen.
Denk dat Ko het hierboven met name over de uitslag heeft.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door peter » zo nov 25, 2012 2:46 pm

Ik hoop dat het voor Frank de Boer wel duidelijk is dat het systeem met een valse 9 dus weinig brengt. Je ziet veel meer automatismen ontstaan als je speelt met een echte spits. Veel meer aansluiting, veel meer dreiging. De positiewisselingen werkten ook veel beter.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Trab » zo nov 25, 2012 3:16 pm

Wel grappig. Zat in de trein zowel naar radio 1 te luisteren als naar de berichten op Ajax talk te kijken. Zag vervolgens op ajaxtalk dat Ajax de 2-1 gescoord had, maar het duurde zeker nog een halve minuut voordat ze bij langs de lijn overgingen naar Kerkrade ;) Bedankt allemaal voor het op de hoogte houden!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Cruijff » zo nov 25, 2012 3:33 pm

Frisse schreef:
Cruijff schreef:
Wat de momenten die Hoesen kiest betreft, ik heb niet zozeer het idee dat hij de verkeerde momenten kiest, hij maakt telkens met durf een actie maar redt het dan een aantal keren net niet tegen twee verdedigers plus de keeper, of hij kapt een man uit en ziet vervolgens zijn schot geblokt worden. Technisch doet hij weinig verkeerd. Ik heb vooral het idee dat zijn medespelers hem in de steek laten. Had nu niet een blasé spelende Eriksen, maar een in vorm verkerende Bergkamp op 10 gestaan, dan hadden Daniel en Dennis allang naar een aantal doelpunten gecombineerd.
Als je tegenover twee verdedigers staat moet je de actie dus niet maken. Die jongen heeft fysiek veel mogelijkheden en is aardig balvast, maar ik vond hem nog wel wat zelfzuchtig en te pas en te onpas een poging wagen om weg te draaien. Daarnaast lijkt hij zeer onhandig met z'n linker en miste hij natuurlijk een dot van een kans bij 1-0. Die bal moet er gewoon in.
Ben ik het niet helemaal mee eens, het is niet zo dat Hoesen de bal meteen kwijtraakt tegenover twee tegenstanders, de eerste opponent schudde hij de meeste keren vrij makkelijk van zich af. Maar zijn ploeggenoten lieten het hem telkens alleen uitzoeken, als De Jong, Eriksen of Fischer meteen bijsluit dan speel je het makkelijk uit. Die jongens heb ik vrijwel geen enkele keer (succesvol) zien combineren met Hoesen. De spaarzame keren dat één van die drie probeerden te combineren gaven ze de bal meestal erg makkelijk aan Roda.

Het linkerbeen van Hoesen is inderdaad minder sterk, maar hij kan er wel heel wat meer mee dan bijvoorbeeld Boerrigter kan met zijn rechter.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2012 5:58 pm

Die Tore. Vanmiddag de pot niet gezien, dus ik zag het voor het eerst.

1-0 is een fout van Blind, maar de bejaarde Deen loopt vervolgens slechts mee i.p.v. de doelpuntenmaker op te pakken. M.i. een grotere fout dan die van Blind.

Bij de 1-1 een geweldig balletje van Fischer op Eriksen. En flink wat hulp van de Roda-defensie daaraan voorafgaand.

Hetgeen ook bij de 1-2 het geval was. Dank u, Roda. :hypocrite.gif:

http://www.youtube.com/watch?v=bmoTfYEkRJ8

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Demosthenes » zo nov 25, 2012 6:06 pm

Had wel een ip-adres uit het buitenland nodig, maar kon zien dat niet alleen Blind de fout in gaat, Poulsen zijn tegenspeler niet in de gaten heeft, maar ook dat Alderweireld niet vooruit verdedigt, iets vreemds met zijn been doet, zich half omdraait, kortom een collectieve fout.

Fischer deed iets geniaals met die pass op Eriksen, maar hij doorzag ook dat het duel aangaan met die kopbal zinloos was: klasse.

Hoesen: die bal moet zitten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door mattie » zo nov 25, 2012 7:52 pm

Zelf belabberd spelen, maar win a.s. Zaterdag en er is met deze selectie van alles mogelijk.. terwijl je zoveel kwaliteit hebt ingeleverd
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Roda JC - Ajax 25-11-2012

Bericht door Frisse » zo nov 25, 2012 8:18 pm

Cruijff schreef:
Frisse schreef:
Cruijff schreef:
Wat de momenten die Hoesen kiest betreft, ik heb niet zozeer het idee dat hij de verkeerde momenten kiest, hij maakt telkens met durf een actie maar redt het dan een aantal keren net niet tegen twee verdedigers plus de keeper, of hij kapt een man uit en ziet vervolgens zijn schot geblokt worden. Technisch doet hij weinig verkeerd. Ik heb vooral het idee dat zijn medespelers hem in de steek laten. Had nu niet een blasé spelende Eriksen, maar een in vorm verkerende Bergkamp op 10 gestaan, dan hadden Daniel en Dennis allang naar een aantal doelpunten gecombineerd.
Als je tegenover twee verdedigers staat moet je de actie dus niet maken. Die jongen heeft fysiek veel mogelijkheden en is aardig balvast, maar ik vond hem nog wel wat zelfzuchtig en te pas en te onpas een poging wagen om weg te draaien. Daarnaast lijkt hij zeer onhandig met z'n linker en miste hij natuurlijk een dot van een kans bij 1-0. Die bal moet er gewoon in.
Ben ik het niet helemaal mee eens, het is niet zo dat Hoesen de bal meteen kwijtraakt tegenover twee tegenstanders, de eerste opponent schudde hij de meeste keren vrij makkelijk van zich af. Maar zijn ploeggenoten lieten het hem telkens alleen uitzoeken, als De Jong, Eriksen of Fischer meteen bijsluit dan speel je het makkelijk uit. Die jongens heb ik vrijwel geen enkele keer (succesvol) zien combineren met Hoesen. De spaarzame keren dat één van die drie probeerden te combineren gaven ze de bal meestal erg makkelijk aan Roda.

Het linkerbeen van Hoesen is inderdaad minder sterk, maar hij kan er wel heel wat meer mee dan bijvoorbeeld Boerrigter kan met zijn rechter.
Hoesen ging vrijwel altijd voor de draai en de actie en zelden voor de kaats. Ik ben tot nu toe wel onder de indruk van wat hij laat zien hoor. Van buitenaf in Ajax 1 in de spits komen te staan is knap lastig. Hij is sterk, wendbaar, snel, durft zich aan te laten spelen, lijkt overall een behoorlijke eerste aanname te hebben, gebruikt z'n lichaam goed en heeft z'n eigen actie. Maar z'n koppen, linker been en algehele afronding lijken nog wel voor verbetering vatbaar. Net als z'n vermogen om zich via de kaats snel vrij te spelen in plaats van zelf voor de actie/draai te gaan.

Plaats reactie