Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door D_skilled » wo nov 21, 2012 11:27 pm

Frisse schreef:Vind hem ook wel wat hebben. Sterk lijf, gebruikt z'n lichaam nu al als één van de beste in deze selectie, zet assertief z'n loopacties in en door, loopt vaak goed schuin van de bal af.
Investeert ook in zichzelf. Hij maakt ogenschijnlijk stappen.
Hoesen werkt hard aan eigen ontwikkeling

Danny Hoesen scoorde zaterdagavond tegen VVV-Venlo het tweede doelpunt voor Ajax. De spits, die wordt gezien als een 'typische Ajax-spits', werkt hard om zichzelf te blijven ontwikkelen. "Naast de trainingen bij Jong Ajax of Ajax 1 werk ik samen met Ruben Jongkind nog zeven uur in de week voor mezelf", zegt Hoesen in gesprek met De Telegraaf.

"Vijf keer staan lenigheid en stabiliteit centraal en twee keer doe ik aan krachttraining. Alles met het doel meer power en startsnelheid te krijgen. Er is bewust voor dit traject gekozen. De trainers wisten dat mijn spel er aanvankelijk onder zou lijden, omdat ik door de extra arbeid in het begin zware benen had", vervolgt Hoesen.

De blessure van Ryan Babel zorgt ervoor dat hij sneller in beeld komt. "Mijn lichaam moest er duidelijk aan wennen. Maar nu merk ik dat ik er profijt van heb. De bedoeling was dat ik rustig zou worden gebracht en in januari makkelijker kon aanhaken. Nu Ryan Babel geblesseerd is, gaat het misschien allemaal wat sneller", zegt Hoesen die ook een dieet volgt. "Nee, niet om af te vallen. Ik moet juist aankomen en energie krijgen en slik daarom allerlei voedingssupplementen, vitamines en mineralen."

"Ik hoop dat ik voldoende indruk heb gemaakt om erbij te blijven", besluit Hoesen hoopvol.

De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door 999 » wo nov 21, 2012 11:39 pm

Hup AJAX !!!!!!!!! ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33769
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door zeux » wo nov 21, 2012 11:42 pm

Ik zit aan een prima Laphroaig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door peter » wo nov 21, 2012 11:44 pm

Zeux schreef:
Arthur schreef:Als je verwacht dat we met imaginair geld imaginaire toppers gaan halen dan kan ik me voorstellen dat het transferbeleid je tegenvalt, ja.
Volgens mij was het verhaal dat ze niet wilden betalen, niet dat ze niet konden betalen.
Precies. PSV zwaaide weer goed met de geldbuidel en laat al die topclubs in de EL wél een poepie ruiken. En dat tegen clubs als AIK en Djnepr. Het is niet voor niets dat Real en Dortmund zo gretig die knock-out van de CL willen halen, want in de EL maken ze geen schijn van kans tegen bovenstaande clubs.

Ajax pakt 4 punten in de CL. Eerlijk is eerlijk, dat zijn er ongeveer 2 meer dan ik had verwacht.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door mattie » wo nov 21, 2012 11:51 pm

Peter als ik heel eerlijk ben zijn het er 4 teveel..

Dit ajax heeft de komende jaren niks maar dan ook niks te zoeken in de cl en EL.. en jongens neem van mij aan het gaat alleen maar slechter en slechter worden.. Waarom.. het geld staat niet meer op het veld maar op de bank en die bankrekening wordt steeds krapper en krapper want je loopt het inleg geld van de CL jaar op jaar mis..
Bestuurlijk lijkt het oke allemaal maar wat er op het veld gebeurt dat is K.U.T.. en zal ook zeker door gaan dreunen in de teruglopende kaartverkoop.

Zondag 12.30 uur.. Roda uit.. Die gasten staan 15/16 op de ranglijst maar tegen Ajax laten ze zien dat het onwaardig is en Ajax.. Tja de Nederlandse competitie.. Daar wil menig Ajax speler niet meer in spelen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Frisse » wo nov 21, 2012 11:53 pm

Jöhnk schreef:
Frisse schreef:
Trab schreef:Hoesen wederom enigste lichtpuntje. Eindelijk iemand die het in zich heeft de nieuwe kluivert te worden.
Vind hem ook wel wat hebben. Sterk lijf, gebruikt z'n lichaam nu al als één van de beste in deze selectie, zet assertief z'n loopacties in en door, loopt vaak goed schuin van de bal af.
En wat vind je van hem qua techniek (koppen, trappen, aanname)?
Was wat van m'n verhaal weggevallen. Z'n koppen moet beduidend beter, z'n trap is aardig (wordt ook veel aandacht aan besteed) en z'n aannames en balbehandeling vind ik goed. Maar ik heb ook niet enorm veel van hem gezien, tot dusver.

Peter schreef:Verder helemaal eens met Junkster. Ajax speelde in balbezit vrij aardig, maar mist wat individuele kwaliteit en wat snelheid. Het moet nog net een tandje sneller om een topclub als Dortmund open te splijten, maar het idee vond ik goed.
Vrij aardig, ja. Je ziet dat er aan het positiespel en combinatiespel wordt gewerkt. Maar het probleem is juist dat het nooit meer dan vrij aardig kan worden, omdat iedere vorm van creativiteit, tempo, versnelling en verrassing ontbreekt. De grote, slome rondo. :excited.gif:

Peter schreef:
Zeux schreef:Volgens mij was het verhaal dat ze niet wilden betalen, niet dat ze niet konden betalen.
Precies. PSV zwaaide weer goed met de geldbuidel en laat al die topclubs in de EL wél een poepie ruiken. En dat tegen clubs als AIK en Djnepr. Het is niet voor niets dat Real en Dortmund zo gretig die knock-out van de CL willen halen, want in de EL maken ze geen schijn van kans tegen bovenstaande clubs.

Ajax pakt 4 punten in de CL. Eerlijk is eerlijk, dat zijn er ongeveer 2 meer dan ik had verwacht.
Ajax heeft afgelopen zomer minimaal net zoveel uitgegeven als PSV. Maar PSV verkocht niet drie van z'n beste spelers.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33769
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door zeux » wo nov 21, 2012 11:57 pm

Peter schreef:
Zeux schreef:
Arthur schreef:Als je verwacht dat we met imaginair geld imaginaire toppers gaan halen dan kan ik me voorstellen dat het transferbeleid je tegenvalt, ja.
Volgens mij was het verhaal dat ze niet wilden betalen, niet dat ze niet konden betalen.
Precies. PSV zwaaide weer goed met de geldbuidel en laat al die topclubs in de EL wél een poepie ruiken. En dat tegen clubs als AIK en Djnepr. Het is niet voor niets dat Real en Dortmund zo gretig die knock-out van de CL willen halen, want in de EL maken ze geen schijn van kans tegen bovenstaande clubs.

Ajax pakt 4 punten in de CL. Eerlijk is eerlijk, dat zijn er ongeveer 2 meer dan ik had verwacht.
Waarom steeds naar een andere club wijzen? :confused.gif:

Het gaat om Ajax. En wat daar moet gebeuren.

Wat je ook feitelijk zegt is dat de scouting en het TH niet in staat is goede spelers voor een haalbare prijs te kopen, als daar de noodzaak voor is om de selectie in evenwicht te krijgen. Of je hebt daar in ieder geval geen vertrouwen in, want psv is ook kut...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Cruijff » do nov 22, 2012 12:57 am

Genoten van een paar momentjes. Hoesen viel weer gedreven in, eerlijk gezegd heb ik liever 4 Hoesens dan 1 Eriksen. Grote strik om die jongen, laat hem in de Premier League maar ergens lekker een bank gaan warmhouden.

Zuid 1 liet zich weer kennen door massaal het stadion vroegtijdig te verlaten, al ging het groepje onderin 127 fanatiek tot het einde door met supporten. Voor Vak 410 gold dat ook. Ongetwijfeld zal een oplettende journalist morgenochtend nog in de krant publiceren dat na het scoren van de 1-4 een deel van het stadion "10 10 10 10 10 10 10 10" scandeerde. :smallgrin.gif:

Vroeg in de wedstrijd ook genoten van een aanname van Blind. Volgens mij stond het toen nog 0-0 en kreeg hij een belachelijk harde bal aangespeeld op de linkerflank, controleerde hij die zonder met zijn ogen te knipperen met het hoofd om vervolgens de bal goed voor te geven. In speelronde 6 City onder ons houden!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Cruijff » do nov 22, 2012 1:14 am

Maar mijn grootste irritatie is en blijft Eriksen.

Wat is hij 1. een blind paard 2. gemakzuchtig 3. wat heeft hij een matige techniek 4. wat voor arrogantie denkt hij zich te kunnen permitteren op het veld?

In de 62e minuut schiet hij nog van afstand een bal over. Hij denkt die bal even met heel veel flair met het buitenkantje van de wreef in de kruising te laten zweven. Christian, ik zal je uit je droom helpen: dat kun je gewoonweg niet. Om het Cruijffiaans uit te drukken: deze jongen heeft een goede techniek voor een slechte voetballer, maar voor een goede voetballer heeft hij vooral een bedroevend slechte techniek.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door InnerHarbour » do nov 22, 2012 7:33 am

Peter schreef:Ajax pakt 4 punten in de CL. Eerlijk is eerlijk, dat zijn er ongeveer 2 meer dan ik had verwacht.
Het zijn er zelfs 3 meer dan ik verwachtte. De kampioen van Nederland is gewoon 2 maten te klein voor die van Duitsland, Spanje en Engeland, geeft niks is een realiteit. Gaat ook nooit meer veranderen, talenten gaan steeds vroeger weg en de echt goede komen hier niet al was dat laatste altijd al zo. Met deze loting stond het voor mij vast dat je vierde wordt. Nogmaals dat geeft helemaal niks, tegen dit soort ploegen, als je eruit gegooid wordt tegen mindere tegenstanders, dan moet je, je achter de oren krabbelen. Ajax heeft het geweldig gedaan door in deze poule 4 punten te pakken en mochten ze de derde plaats vasthouden, kunnen we spreken van een wonder. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Toppie » do nov 22, 2012 8:32 am

Ajax zal nooit van die grote ploegen gaan winnen (met een uitzondering daar gelaten) als we alleen maar met jeugd blijven voetballen en geen geld durven te investeren. En de CL is er alleen nog maar voor om de kas te spekken, sportief gezien doet geen enkele nl ploeg daar nu wonderen in. Maar ja, de Cruijff adepten zullen aan het eind van het seizoen wel eens een toontje lager zingen. Ik zie het graag anders, maar de realiteit en uitkomst is niet verassend. Beste laatste CL jaar was 2004 onder Koeman , moet je eens kijken hoeveel toppers daar in liepen die nu op hoog nivo voetballlen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door 999 » do nov 22, 2012 8:47 am

„WE STAAN GEWOON TE MAFFEN”

Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Ajaxtrainer Frank de Boer had zich voornamelijk geërgerd aan de manier waarop de Amsterdammers de doelpunten weggaven in de verloren Champions Leaguewedstrijd tegen Borussia Dortmund. „Dat vind ik het ergste van deze nederlaag, bij die tweede goal staan we gewoon te maffen. In de rust ben ik flink boos geworden.”

De Boer zag hoe zijn ploeg van de Duitsers een lesje in effectiviteit kregen. „Zij hebben zes doelpogingen ondernomen, waaruit vier doelpunten kwamen. Wij hadden denk ik zeventig procent balbezit, maar geen stootkracht. Dat is het verschil. De klasse droop er vanaf bij Borussia.”

„Zij zijn niet voor niks twee keer achter elkaar kampioen van Duitsland geworden”, wist aanvoerder Siem de Jong. „Er wacht ons een hele zware klus in Madrid.” Dat weet De Boer ook, met het bezoek aan de kampioen van Spanje op de rol over twee weken. „We gaan ons uiterste best doen en dan zien we na de wedstrijd wel of het genoeg is geweest”, aldus de coach.
Ajax houdt kans op Europese overwintering

PIJNLIJK PAK SLAAG

AMSTERDAM – Het goede nieuws voor Ajax kwam ondanks de uitschakeling voor de Champions League uit Manchester. De Amsterdammers kregen in eigen huis een ongenadig pak rammel van Borussia Dortmund (1-4), maar houden door de ontwikkelingen in Engeland een reële kans op overwintering in de Europa League. Manchester City speelde op eigen veld gelijk tegen Real Madrid (1-1), waardoor Frank de Boer en zijn spelers één speelronde voor het einde een voorsprong van een punt behouden op de Engelsen.

Ajax moet op 4 december op bezoek bij Real Madrid winnen om zich op eigen kracht te plaatsen voor de knock-outfase van de Europa League. In ieder ander geval is het afhankelijk van het resultaat bij BorussiaCity. Gezien de resultaten van de afgelopen jaren op Madrileense bodem en het optreden van gisteren tegen Dortmund is het aannemelijker, dat Duitse hulp soelaas biedt. Indien Borussia thuis zijn sportieve plicht doet en Man. City in elk geval niet wint, gaat de naam van Ajax bij de loting ook de koker in. En dat zou in de poule des doods een meevaller zijn.

Het is in dat geval wel te hopen dat de Ajacieden in elk geval lering hebben getrokken uit de met 4-1 verloren thuisduels met Real Madrid en Dortmund. Tegen de ploeg van Jürgen Klopp deed De Boer op het oog twee logische aanpassingen in zijn ploeg. Eyong Enoh nam de plaats in van Lasse Schöne en Viktor Fischer ruimde het veld voor Jody Lukoki, waardoor de snelle aanvaller als rechtsbuiten en Derk Boerrigter als linksbuiten werden geposteerd.

„Als je met Christian Eriksen of Siem de Jong in de spits speelt, moet je daar ook wat diepgang omheen hebben. Viktor Fischer en Tobias Sana spelen meer in de bal, daarom kies ik voor Derk Boerrigter en Jody Lukoki”, verklaarde De Boer. „Ilkay Gündogan en Mario Götze zijn de meest creatieve spelers van Dortmund, en die willen we zo min mogelijk in hun spel laten komen. Daarom opteer ik voor Eyong Enoh.” De Kameroener verving Lasse Schöne en kreeg de opdracht Gündogan uit te schakelen, terwijl Chrsitian Poulsen was belast met de bewaking van Götze.

Het plan viel al na acht minuten in duigen omdat uitgerekend Poulsen als meest ervaren man in de fout ging. Nadat Götze naar rechts uitweek, liet de Deen om onbegrijpelijke reden de door hem overgenomen Marco Reus bij zich vertrekken en had het Duitse talent op aangeven van Götze de 0-1 voor het binnenwerken. Hoe zwaar dat Poulsen door De Boer werd aangerekend, bleek in de rust. De Deen – in Manchester nog één van de uitblinkers – hoefde niet terug te komen. Terwijl Enoh was belast met geel en normaliter eerder in aanmerking zou komen voor de offensievere wissel (Schöne).

De black-out van Poulsen stond symbool voor het spel van de Amsterdammers, die ogenschijnlijk met goedvinden van Dortmund veel balbezit mochten hebben maar verdedigden als kleuters. Voeg dat bij de aanvallende machteloosheid sinds het wegvallen van Ryan Babel en het is duidelijk dat de gasten meerdere maten te groot waren. Poulsen en Van Rhijn stonden bij de 0-2 in de 36e minuut te slapen. Zij lieten Götze in balbezit komen, waarna Van Rhijn ook nog eens een tikkeltje ongelukkig werd uitgespeeld. Het kleine gaatje dat het ‘wonderkind’ kreeg, was vervolgens voldoende om Vermeer te verschalken. Nadat Vermeer nog voor rust geen grip kreeg op een door Toby Alderweireld van richting veranderd schot van Götze en Robert Lewandowski van dichtbij 0-3 maakte, was een vernedering in de maak.

Na rust geloofden de Duitsers het wel, had scheidsrechter Pedro Proença uitstekend het oog in een duikeling van Götze (geen strafschop wel geel) en scoorde Lewandowski kort na Ajax’ beste aanval (schot Schöne gestopt) de 0-4. „Ik schat Borussia in als een ploeg die de laatste vier kan halen”, zei De Boer voor het duel, waarin invaller Danny Hoesen in de slotfase de Amsterdamse eer nog wel redde: 1-4. Dat zal de tijd leren. Maar dat Klopps ploeg nog lichtjaren voor ligt op het zich ontwikkelende Ajax, staat vast.

Ajax – Borussia Dortmund 1-4 (0-3). 8. Reus 0-1, 36. Götze 0-2, 41. Lewandowski 0-3, 67. Lewandowski 0-4, 86. Hoesen 1-4. Scheidsrechter: Proença (Por). Gele kaart: Enoh, Moisander (Ajax), Götze (Borussia Dortmund). Toeschouwers: 48.913.
Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; Poulsen (46. Schöne), De Jong, Enoh (63. Hoesen); Lukoki, Eriksen, Boerrigter (73. Fischer).
Borussia Dortmund: Weidenfeller; Piszczek, Subotic, Hummels, Schmelzer; Bender (63. Perisic), Gündogan; Götze (70.Blaszczykowski), Reus (79. Schieber),Grosskreutz;Lewandowski.
De T.

Tja, nu staan we weer te maffen, de volgende keer staan we weer niet goed .. Tis ook altijd wat he' ..

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door GangstaRiB » do nov 22, 2012 8:54 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Het is tijd voor een revolutie! :666.gif:
:biggrin.gif:

Danny Blind als trainer, TD, TM, assistent en als man van de financien!

On a more serious note: hoe lang gaat deze dreun nawerken? Dit is een sportief failliesement, kan er helaas niets anders van maken. :blush.gif:

Dortmund haalt Ajax door het abatoir.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Was Dortmund zo goed of was Ajax zo slecht? De moeizame wedstrijden in de Eredivisie in acht nemend, lijkt het op het laatste. Je hebt verliezen en verliezen, maar dit was verschikkelijk. Er zit geen enkele durf in. De woorden van De Boer zijn steeds minder waard.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Duke » do nov 22, 2012 9:00 am

Peter schreef:Ajax speelde in balbezit vrij aardig, maar mist wat individuele kwaliteit en wat snelheid. Het moet nog net een tandje sneller om een topclub als Dortmund open te splijten, maar het idee vond ik goed.
Mist wat individuele kwaliteiten en wat snelheid? Een tandje sneller? Dit Ajax mist gewoon kwaliteit om op dit niveau een kans te maken. Geen schande hoor, want dit Dortmund is een Europese topclub. Maar laten we niet net doen of we met dit materiaal ooit het niveau van Dortmund gaan benaderen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door GangstaRiB » do nov 22, 2012 9:07 am

InnerHarbour schreef:
Peter schreef:Ajax pakt 4 punten in de CL. Eerlijk is eerlijk, dat zijn er ongeveer 2 meer dan ik had verwacht.
Het zijn er zelfs 3 meer dan ik verwachtte. De kampioen van Nederland is gewoon 2 maten te klein voor die van Duitsland, Spanje en Engeland, geeft niks is een realiteit. Gaat ook nooit meer veranderen, talenten gaan steeds vroeger weg en de echt goede komen hier niet al was dat laatste altijd al zo. Met deze loting stond het voor mij vast dat je vierde wordt. Nogmaals dat geeft helemaal niks, tegen dit soort ploegen, als je eruit gegooid wordt tegen mindere tegenstanders, dan moet je, je achter de oren krabbelen. Ajax heeft het geweldig gedaan door in deze poule 4 punten te pakken en mochten ze de derde plaats vasthouden, kunnen we spreken van een wonder. :hypocrite.gif:
Na de pandoering van een andere trainer tegen Real was de wereld te klein. En nu accepteren we maar dat we de aansluiting hebben gemist? Wel erg makkelijk. Ajax is gewoon geen reet opgeschoten. Sterker nog, het is slechter geworden.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door InnerHarbour » do nov 22, 2012 9:21 am

GangstaRiB schreef:Na de pandoering van een andere trainer tegen Real was de wereld te klein. En nu accepteren we maar dat we de aansluiting hebben gemist? Wel erg makkelijk. Ajax is gewoon geen reet opgeschoten. Sterker nog, het is slechter geworden.
Bij mij niet hoor, dat pandoer. Het staat voor mij al 10 jaar vast dat we de strijd met het grote geld verloren hebben. Zolang er clubs zijn die 500 miljoen te investeren hebben tegen teams die niet verder komen dan 50 miljoen en die dan ook nog spelen in een voor toppers volkomen oninteressante competitie kunnen we het schudden. O ja, je kan af en toe eens derde in je poule worden, of in het geval van een heel gunstige loting misschien zelfs tweede, al waag ik dat te betwijfelen. Het is allemaal niet erg, hoe eerder je de realiteit accepteert hoe sneller je ‘gewoon’ naar een wedstrijd kan kijken of helemaal overslaan zoals ik de laatste paar jaren regelmatig doe. Je mist echt niet zoveel en er zijn nog zoveel leuke andere dingen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Arthur » do nov 22, 2012 9:23 am

GangstaRiB schreef: Ajax is gewoon geen reet opgeschoten.
Noem twee titels maar "geen reet".

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Mr. Ajax » do nov 22, 2012 10:12 am

Arthur schreef:
GangstaRiB schreef: Ajax is gewoon geen reet opgeschoten.
Noem twee titels maar "geen reet".

Precies, en vier punten tegen de rijkste club ter wereld en kampioen van Engeland met herkenbaar spel.

Je maakt jezelf echt belachelijk met dit soort uitspraken Gangsta....
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door GangstaRiB » do nov 22, 2012 10:34 am

Mr. Ajax schreef:
Arthur schreef:
GangstaRiB schreef: Ajax is gewoon geen reet opgeschoten.
Noem twee titels maar "geen reet".

Precies, en vier punten tegen de rijkste club ter wereld en kampioen van Engeland met herkenbaar spel.

Je maakt jezelf echt belachelijk met dit soort uitspraken Gangsta....
Dat mag je vinden. Ik hecht ook waarde aan de manier waarop resultaten worden behaald. Het kampioenschap was een algeheel brok frustratie en iedereen was blij dat we weer eens kampioen waren. Maar er zijn ongelofelijke zaadpotten gespeeld in de afgelopen 2 seizoenen. Nu zitten de resultaten niet mee en blijkt dat we nergens op terug kunnen vallen. Het efltal heeft niks. Geen extra kwaliteit, geen lef, geen durf, geen automatismen.... Frank kan wel duizend keer zeggen dat ze lopen te maffen, maar dat neigt een beetje naar Van Basten's 'mooiweer voetballers' uitspraak. Niet bijster slim dus.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Frisse » do nov 22, 2012 10:36 am

Ben ik het niet mee eens. Er zitten weldegelijk automatismen in dit Ajax. Het positiespel en combinatiespel is aanwezig. Er is bij de eerste elf alleen veel te weinig individuele kwaliteit aanwezig.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door raymon » do nov 22, 2012 10:39 am

Het grote probleem was dat er te weinig Enoh, Poulsen of Schone werd ingespeeld. Nu leek het echt op een oneindige rondo die echt nergens op sloeg. De tweede helft ging het iets beter maar wil Ajax vooruit dan zal het echt de middenvelders moeten durven inspelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door raymon » do nov 22, 2012 10:40 am

Even ongeacht dat je Enoh of Poulsen op die plek moet durven inspelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door GangstaRiB » do nov 22, 2012 10:45 am

Raymon schreef:Het grote probleem was dat er te weinig Enoh, Poulsen of Schone werd ingespeeld. Nu leek het echt op een oneindige rondo die echt nergens op sloeg. De tweede helft ging het iets beter maar wil Ajax vooruit dan zal het echt de middenvelders moeten durven inspelen.
Dat was gisteren toch hilarisch die Poulsen? Stond verdorie als ausputser te fungeren. En bij het eerste doelpunt loopt Reus lachend uit z'n rug. Enoh en Poulsen, dat is alles waar Ajax niet voor staat zeg maar.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door Kowalczyk » do nov 22, 2012 10:56 am

Oké, kansloos dus. Tamelijk normaal. Kan gebeuren.

Derde in deze poule zou uitermate knap zijn en dat gaat waarschijnlijk lukken.

Niet treuren. Op naar Roda.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Borussia Dortmund 21-11-2012

Bericht door 999 » do nov 22, 2012 11:25 am

Wat AJAX gisteravond liet zien was natuurlijk in alle opzichten een wanvertoning, en CL. onwaardig ... Vraag me af of dat je met zulk voetbal ook iets te zoeken hebt in de E.L. ...

Dit AJAX is nog net zo ver als een paar jaar geleden.Indien de tegenstander AJAX de ruimte geeft ziet het er nog enigzins redelijk uit.Maar owee als dat niet gebeurd ...
Laatst gewijzigd door 999 op do nov 22, 2012 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie