elliquido schreef:ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen zitten alleen maar in de weeeeg !!!
http://youtu.be/jwonxZQwtnA

Moderator: mods
elliquido schreef:ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen zitten alleen maar in de weeeeg !!!
http://youtu.be/jwonxZQwtnA
En danEl Clavo schreef:De enige structurele oplossing is dat 410 naar Zuid 1 verhuist, maar dat zal Ajax nooit willen.
Ik denk dat Ajax dat misschien nog wel wil, maar de huidige "bewoners" van Zuid I niet.El Clavo schreef:De enige structurele oplossing is dat 410 naar Zuid 1 verhuist, maar dat zal Ajax nooit willen.
Marillion schreef:Dat weet ik wel zeker. Twee redenen: De "italiaanse sfeer" van 410 sluit niet zo aan op de meer "engelse beleving" van Zuid. En supporters op Zuid zullen niet graag verhuizen naar een minder interessante plek van het stadion.
Voor de sfeer zou een behoorlijke frisse wind geen kwaad kunnen. Maar ik zie het ook niet gebeuren. En ik moet er ook bij zeggen dat ik persoonlijk ook niet zit te wachten op 90 minuten getrommel in m'n nek.
Die trommel (in de tweede helft) ook niet. Die stond de rij achter mij (boven ingang 127)Ride schreef:sta je in de gracht dan..
Marillion schreef:Ik snap ook wel dat de spelers het leuk vinden. Sterker nog, ik ben zelf ook erg enthousiast over wat 410 heeft gedaan voor de sfeer in de Arena.
En dat is nu net de kern van het verhaal, zie bijvoorbeeld Gogme United zijn blog van gisteren.
Alleen heb ik persoonlijk geen zin om op die manier naar een wedstrijd te gaan. De tijd dat ik fanatiek was als we een gemiddelde eredivisie wedstrijd spelen ligt achter me. Heeft allerlei verschillende oorzaken maar zo liggen de kaarten voor mij persoonlijk. Ik denk er zelfs ook serieus over na om mijn plaats af te staan en ergens anders te gaan zitten. Alleen dan loop je dus tegen een ander probleem op. Namelijk dat al je vrienden 'gewoon' op Zuid staan en dat ik ook geen zin heb om op de lange zijde tussen volk te zitten waar ik ook niets mee heb. En daarmee moet je maar net geluk hebben want daar kijkt iedereen ineens wel naar het nummertje op z'n kaart.
En dat onderken ik ook niet en wil ik ook juist helemaal niet onderkennen maar de sfeer zou van achter het doel moeten komen en niet boven in een hoek.En dat probleem speelt zich min of meer vergelijkbaar dus bij veel meer mensen af. Bij de één is de plek achter het doel iets wat 'ie niet graag opgeeft. Bij een ander is het de groep vrienden waar je vrij tussendoor kunt lopen. Dan is een keer bij de één en de 2e helft weer bij een ander. En een kaart op Zuid is ook een stuk voordeliger dan menig ander plekje. Speelt allemaal mee.
Thijs schreef:15 mei 2011 was zo uniek, alle voortekenen waren aanwezig. Zeven jaar geen titel, de honger was zo groot, wij als nummer 2 tegen de nummer 1, alleen WINST telde.
Ja, dan verandert iedereen echt in een soort dier, je wordt geleefd. Dat kan zo weer jaren duren voordat je weer zo'n climax bereikt...Dat gevoel dat iedereen nog liever wilde sterven dan die titel weer mislopen.
Ik heb die drive dit seizoen veel minder eigenlijk. Ik word natuurlijk weer helemaal gek als we het dit jaar weer worden, maar vorig jaar was ongekend. Toen was het voor mij echt een strijd op leven en dood.
15 mei 2011 is nooit meer te evenaren, hooguit als je een wedstrijd in dezelfde situatie tegen rotterdam zuid zou hebben, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.Ride schreef: En ik snap dat dit niet elke wedstrijd te evenaren is maar tegen psv moet het minimaal geprobeerd worden.
Ajax heeft het nu mooi onder controle. De oudjes zijn rustig, van de jongeren weet Ajax precies wie waar staat. Dat zullen ze niet zo makkelijk willen opgeven.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik denk dat Ajax dat misschien nog wel wil, maar de huidige "bewoners" van Zuid I niet.El Clavo schreef:De enige structurele oplossing is dat 410 naar Zuid 1 verhuist, maar dat zal Ajax nooit willen.
Het aantal smurfen van 17 viel erg mee zondag, tuurlijk stonden ze er wel. Ook genoeg ervaren jongens van de zijkanten waren komen buurten. Heb zelf weinig discussie gezien.El Clavo schreef:Ajax heeft het nu mooi onder controle. De oudjes zijn rustig, van de jongeren weet Ajax precies wie waar staat. Dat zullen ze niet zo makkelijk willen opgeven.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik denk dat Ajax dat misschien nog wel wil, maar de huidige "bewoners" van Zuid I niet.El Clavo schreef:De enige structurele oplossing is dat 410 naar Zuid 1 verhuist, maar dat zal Ajax nooit willen.
Het is wat je zei, een generatieconflict. Meer sfeer ben ik groot voorstander van, maar ik ga niet anderhalf uur de pogo doen. En ik zit er al helemaal niet op te wachten dat een smurf van 17 mij gaat vertellen wat ik wel of niet moet doen, want dan gaat ie wel de gracht in.
Zeg ik ook niet en beweer ik ook niet maar het mag wel benaderd worden door heel veel volk wat op de zijkanten zit.M schreef:15 mei 2011 is nooit meer te evenaren, hooguit als je een wedstrijd in dezelfde situatie tegen rotterdam zuid zou hebben, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.