AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door LucaS » vr dec 23, 2011 4:36 pm

Je kan ook niet alles zien. Wimpey was wat te snel met zijn conclusies, dat is ons allen waarschijnlijk al wel eens gebeurd in dit topic.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 4:39 pm

LucaS schreef:Je kan ook niet alles zien. Wimpey was wat te snel met zijn conclusies, dat is ons allen waarschijnlijk al wel eens gebeurd in dit topic.
Nou, die Wimpey heeft er wel patent op :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door jabu » vr dec 23, 2011 6:48 pm

Zodra wimpey z'n zondebok heeft gevonden (HtC, Blind, Sturkenboom, etc.) ontstaat er een blinde vlek en moet je nuance niet meer verwachten. Je kan dan net zo goed z'n posts overslaan. Jammer, normaal heeft hij wel wat zinnigs te melden.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Lionel » vr dec 23, 2011 7:41 pm

Ach dat geldt voor iedereen. Het is ook een beetje provoceren want hij meent natuurlijk niét dat Sturk verantwoordelijk is voor die 19 jarige idioot..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 666 » vr dec 23, 2011 7:52 pm

Hoezo niet verantwoordelijk? Sturk is toch de onwettige vader van Woeste Wesley?
Rishi schreef:Ach dat geldt voor iedereen. Het is ook een beetje provoceren want hij meent natuurlijk niét dat Sturk verantwoordelijk is voor die 19 jarige idioot..
Sign your name on
the dotted line:

.............................

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door wimpey » vr dec 23, 2011 9:26 pm

Rishi schreef:Ach dat geldt voor iedereen. Het is ook een beetje provoceren want hij meent natuurlijk niét dat Sturk verantwoordelijk is voor die 19 jarige idioot..
Duh.

Slop pakte het heel klungelig aan bij Jan Joost: 'wij vinden het heel erg', 'overwegen een stadionverbod voor het leven'. :excited.gif: Waarschijnlijk heeft men hem er voor de persco op geattendeerd dat het wellicht wel handig zou zijn om namens Ajax en plein publique excuses aan AZ aan te bieden.

Sturkie is als AD natuurlijk wel 'gewoon' eindverantwoordelijk voor het wel en wee van Ajax. Hij schijnt op vakantie te zijn trouwens, las ik. Moet je nagaan: club staat in de hens, de man is net begonnen en Ajax-1 had nog een wedstrijd te spelen, maar de hierarchisch belangrijkste persoon binnen de organisatie gaat vrolijk op reis. Is wel weer een gele kaart waard, vind ik.

Met wederom een lichtgewicht als Sturkie in de directie (naast lightweights als Blind, Slop, Aat) is het natuurlijk geen wonder dat het met Ajax al jaren kut gaat. De vis begint te stinken bij de kop.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door LucaS » vr dec 23, 2011 9:28 pm

Ach, Cruijff was niet op zijn eigen aanstellings presentatie. Daar hoor ik je dan weer niet over, en dat is nog wel de belangrijkste man van de club en clubhistorie.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 9:38 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Ach dat geldt voor iedereen. Het is ook een beetje provoceren want hij meent natuurlijk niét dat Sturk verantwoordelijk is voor die 19 jarige idioot..
Duh.

Slop pakte het heel klungelig aan bij Jan Joost: 'wij vinden het heel erg', 'overwegen een stadionverbod voor het leven'. :excited.gif: Waarschijnlijk heeft men hem er voor de persco op geattendeerd dat het wellicht wel handig zou zijn om namens Ajax en plein publique excuses aan AZ aan te bieden.
Slop pakte het op de officele persconferentie gewoon goed aan, en daar gaf ie ook aan dat er op een eerder tijdstip ook al excuses gegeven was ( en dat terwijl je NOOIT 100% zeker kan vrijwaren van malloten ) .. Dus stop eens een keer met dat gemiauw net als een klein kind wat zijn snoepjes niet krijgt ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Lionel » za dec 24, 2011 3:46 am

Is Sturkie echt op vakantie? Wat een waardeloze lul.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 24, 2011 9:24 am

En als je die al geboekt had voor je aantrad, Rishi? En dat gewoon gemeld hebt bij je nieuwe werkgever, die daarmee akkoord is gegaan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door LucaS » za dec 24, 2011 9:34 am

Vind ik ook, bestuurders bij onze club horen bij elke wedstrijd te zijn, en zeker niet op vakantie te gaan als het seizoen in gang is. Of gaan golfen ofzo. Het is een schande! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door ferry » za dec 24, 2011 10:55 am

Ik vind het helemaal niet gek. Die man heeft toch ook recht op vakantie? De overige bestuursleden kunnen toch even (met EasyJet weliswaar) naar zijn vakantieadres vliegen om te overleggen? Normaalste zaak van de wereld. :hypocrite.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Le T. » za dec 24, 2011 11:17 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Ach dat geldt voor iedereen. Het is ook een beetje provoceren want hij meent natuurlijk niét dat Sturk verantwoordelijk is voor die 19 jarige idioot..
Duh.

Slop pakte het heel klungelig aan bij Jan Joost: 'wij vinden het heel erg', 'overwegen een stadionverbod voor het leven'. :excited.gif: Waarschijnlijk heeft men hem er voor de persco op geattendeerd dat het wellicht wel handig zou zijn om namens Ajax en plein publique excuses aan AZ aan te bieden.

Sturkie is als AD natuurlijk wel 'gewoon' eindverantwoordelijk voor het wel en wee van Ajax. Hij schijnt op vakantie te zijn trouwens, las ik. Moet je nagaan: club staat in de hens, de man is net begonnen en Ajax-1 had nog een wedstrijd te spelen, maar de hierarchisch belangrijkste persoon binnen de organisatie gaat vrolijk op reis. Is wel weer een gele kaart waard, vind ik.

Met wederom een lichtgewicht als Sturkie in de directie (naast lightweights als Blind, Slop, Aat) is het natuurlijk geen wonder dat het met Ajax al jaren kut gaat. De vis begint te stinken bij de kop.
Misschien behoort dit inderdaad wel tot de zaken die het afgelopen jaar zijn misgegaan doordat er geen directeur was. En er is maar één man aan wie we dat te danken hebben.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Lionel » za dec 24, 2011 12:52 pm

Je stelt geen tijdelijk iemand aan die in zulke belangrijke weken weg is...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door zeux » za dec 24, 2011 12:56 pm

Rishi schreef:Je stelt geen tijdelijk iemand aan die in zulke belangrijke weken weg is...
Je moet de spijkers wel op heel laag water zoeken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door LucaS » za dec 24, 2011 12:57 pm

EN je emet met twee maten. Cruijff was er niet eens toen de nieuwe AD werd aangesteld.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door peter » za dec 24, 2011 1:00 pm

LucaS schreef:EN je emet met twee maten. Cruijff was er niet eens toen de nieuwe AD werd aangesteld.
:smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » za dec 24, 2011 1:53 pm

Door Menno gisteravond al op Twitter geplaatst,ondanks dat het van zijn eigen krant afkomstig is ben ik het ermee eens dat dit een goede objectieve reconstructie is:

Ajax-AZ: De avond waarop niemand tot 10 telde
Bijna elke dag valt iemand bij Ajax iemand anders in de rug aan, meestal in de hogere regionen. Commissaris Cruijff torpedeert commissaris Ten Have. Ten Have slaat terug. Op dat thema zijn tal van varianten. Ze slepen elkaar voor de rechter bij Ajax.

Zelfs het woord maffiamethoden valt. 'Als je niet doet wat ik zeg, schrijf ik je kapot', zei Cruijff ten huize van oud-voorzitter Coronel, om aan te geven dat zijn plan voor hervorming moest worden uitgevoerd.
Woensdag was alles anders, maar op een bepaalde manier ook niet: nu rende een supporter, niet eens een echte maar een dronkelap met een stadionverbod, zomaar het veld op, om doelman Esteban van AZ in de rug aan te vallen. Was dat nieuw? Nee. In 2004 vielen fans op jeugdcomplex De Toekomst Robin van Persie aan, na Jong Ajax - Jong Feyenoord. De duels tussen de schaduwploegen verhuisden tijdelijk naar het veilige stadion.

Gracht
In dat veilige stadion, de Arena, ligt een gracht rond het veld. Die is moeilijk te nemen. Maar de 19-jarige jongen uit Almere hoefde niet eens over een gracht. Achter het doel waar hij zat, ligt een invalidenplatform. Hoe hij een kaartje kon krijgen? Ook simpel. Veel seizoenkaarthouders laten bekerwedstrijden schieten. Met één seizoenkaart kun je bij zo'n gelegenheid meerdere kaarten kopen, voor vrienden en kennissen.

Die vrienden bieden hun kaart aan bij de scanner en zijn binnen. De Noordzijde is een vrij 'braaf' vak met weinig controle. Stewards hebben foto's van mensen met een stadionverbod, maar als ze iedereen controleren zijn ze uren bezig. De voetbalwet werkt blijkbaar nog niet goed; het stadionverbod dient gekoppeld te zijn aan een meldingsplicht.

Pineut
Voor stadions zonder hekken rond het veld is bewust gekozen, vanaf de Hillsboroughramp in april 1989. Rond de halve finale van de FA Cup tussen Liverpool en Nottingham Forest in Sheffield vonden 96 fans de dood. Geplet tegen de hekken, omdat het vak te vol raakte. Engeland moderniseerde: prachtige stadions zonder hekken in een schitterende competitie. Wie het veld oploopt, is de pineut. Stadionverbod, meldingsplicht, boete.

Het geweld is sindsdien ook goeddeels uit de moderne Nederlandse stadions, met louter zitplaatsen, verdwenen. In de jaren zeventig en tachtig was het veel erger, met vuurwerkbommen en massale vechtpartijen. Af en toe gebeurt er nog iets, vooral buiten de stadions. En de sfeer is soms opgefokt, ook door het gebruik van drank en drugs.

Dronken
De dader van woensdag is dronken. En dan is daar die doelman voor hem, aan wie hij een hekel zegt te hebben. Esteban ontwijkt de aanval en gaat los. Twee trappen op het lijf. Noodweerexces. Hij hoeft niet te schoppen, want de fan ligt al op de grond, maar zijn gemoedstoestand is zo verhit dat hij de beheersing verliest. Esteban oogst in brede kring sympathie, net als de vakkenvullers die een dief in de supermarkt achtervolgen en molesteren.

Scheidsrechter Nijhuis geeft meteen rood. Volgens de regels heeft hij gelijk. Hij had ook kunnen doen of hij niets zag en even tot tien kunnen tellen. Dan waren de gemoederen misschien bedaard en was de wedstrijd mogelijk hervat.

Hersteltijd
De gearresteerde man was immers een eenling. Van een werkelijk onveilige situatie na het incident was geen sprake. Maar er was geen hersteltijd meer. Meteen na de rode kaart dirigeerde trainer Gertjan Verbeek van AZ zijn spelers naar de kant. Definitief. AZ, met 1-0 achter en dus gereduceerd tot 10 man, achtte de veiligheid in gevaar. Ook Verbeek verwierf sympathie, terwijl hij ook even had kunnen wachten op de beslissing van de scheidsrechter.

Dat is saillant aan deze zaak: degene die zich precies aan de regels hield, de scheidsrechter, wordt het minst sympathiek bevonden, door de bank genomen. Degenen die hun gevoel lieten spreken zijn, grof gezegd, de held. Ajax, verantwoordelijk voor de veiligheid in de Arena, is weer de schlemiel.

Ajax had ook niemand anders dan Jeroen Slop om naar voren te schuiven voor toelichting. Met alle respect: hij is boekhouder. Uit zijn woorden sprak weinig medeleven. Je zag hem denken: misschien kost dit ons geld. Wat ons terugbrengt bij de strubbelingen in de leiding. Het is tijd voor een charismatische baas bij Ajax.
Bron:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/spo ... elde.dhtml

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Le T. » za dec 24, 2011 2:21 pm

De dader van woensdag is dronken. En dan is daar die doelman voor hem, aan wie hij een hekel zegt te hebben. Esteban ontwijkt de aanval en gaat los.
Nee, dat gaat hij niet.
Twee trappen op het lijf. Noodweerexces.
Nee, noodweer.
Hij hoeft niet te schoppen, want de fan ligt al op de grond,
Nee, hij ligt niet bewusteloos op de grond, dus misschien moet hij wel schoppen. Hij kan niet weten dat er geen gevaar meer is.
maar zijn gemoedstoestand is zo verhit dat hij de beheersing verliest.
Nee, hij was zo kalm om zich snel te realiseren dat het gevaar geweken was.
Esteban oogst in brede kring sympathie, net als de vakkenvullers die een dief in de supermarkt achtervolgen en molesteren.
Niet van dezelfde mensen, totaal onvergelijkbaar.
Scheidsrechter Nijhuis geeft meteen rood. Volgens de regels heeft hij gelijk.
Dat is de vraag.
Hij had ook kunnen doen of hij niets zag en even tot tien kunnen tellen.
Hij had ook kunnen oordelen dat de twee schoppen nog bij de zelfverdediging hoorden.
Dan waren de gemoederen misschien bedaard en was de wedstrijd mogelijk hervat.
En was de aanval van de supporter niet in het nadeel geweest van het elftal wat er slachtoffer van werd.

Noodweer en noodweerexces is niet voor iedereen gesneden koek zo blijkt maar weer. Dat hoeft ook niet, maar bemoei je er dan niet mee of verdiep je erin. Ik vraag me echt af wat zo'n Willem Vissers bezielt om een paar dagen later nog eens alles op te lepelen wat al eens is gezegd zonder enige nadere beschouwing laat staan verdieping. Ergerlijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » za dec 24, 2011 2:30 pm

Dit artikel is vrijdagochtend gepubliceerd Le T, minder dan anderhalf etmaal na de gebeurtenis een reconstructie maken is zo vreemd niet. Dit is en blijft een hot nieuwsitem, bij elke voorbeschouwing op de hervatting van het voetbalseizoen in januari 2012 zal dit incident blijven terugkomen.

Waarom is het eigenlijk nodig om bij elk wissewasje als een purist naar feitelijke juistheden en onjuistheden te zoeken? Heb je ook kinderen die, vanaf het moment dat ze hun eerste woordjes probeerden uit te spreken bij elke klank uit hun mond door jou verbeterd worden? Je hebt wel gelijk dat er een verschil bestaat tussen noodweer en noodweerexces, maar we merken steeds vaker dat ook de 'intellectuele elite' steeds meer fouten blijft maken in de Nederlandse taal. Deze taal is voor velen blijkbaar vrij moeilijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » za dec 24, 2011 2:31 pm

Le T. schreef:
De dader van woensdag is dronken. En dan is daar die doelman voor hem, aan wie hij een hekel zegt te hebben. Esteban ontwijkt de aanval en gaat los.
Nee, dat gaat hij niet.
Twee trappen op het lijf. Noodweerexces.
Nee, noodweer.
Hij hoeft niet te schoppen, want de fan ligt al op de grond,
Nee, hij ligt niet bewusteloos op de grond, dus misschien moet hij wel schoppen. Hij kan niet weten dat er geen gevaar meer is.
maar zijn gemoedstoestand is zo verhit dat hij de beheersing verliest.
Nee, hij was zo kalm om zich snel te realiseren dat het gevaar geweken was.
Esteban oogst in brede kring sympathie, net als de vakkenvullers die een dief in de supermarkt achtervolgen en molesteren.
Niet van dezelfde mensen, totaal onvergelijkbaar.
Scheidsrechter Nijhuis geeft meteen rood. Volgens de regels heeft hij gelijk.
Dat is de vraag.
Hij had ook kunnen doen of hij niets zag en even tot tien kunnen tellen.
Hij had ook kunnen oordelen dat de twee schoppen nog bij de zelfverdediging hoorden.
Dan waren de gemoederen misschien bedaard en was de wedstrijd mogelijk hervat.
En was de aanval van de supporter niet in het nadeel geweest van het elftal wat er slachtoffer van werd.

Noodweer en noodweerexces is niet voor iedereen gesneden koek zo blijkt maar weer. Dat hoeft ook niet, maar bemoei je er dan niet mee of verdiep je erin. Ik vraag me echt af wat zo'n Willem Vissers bezielt om een paar dagen later nog eens alles op te lepelen wat al eens is gezegd zonder enige nadere beschouwing laat staan verdieping. Ergerlijk.
-1

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » za dec 24, 2011 2:35 pm

Desondanks vind ik het een vrij goed in elkaar stekende conclusie en ook met de slotconclusie dat Ajax een 'baas' met charisma of in ieder geval een charismatische woordvoerder goed kan gebruiken ben ik het eens. Ook al is Jeroen Slop degene die 'supporterszaken' in zijn portefeuille heeft (hij ondertekent in ieder geval ook alle stadionverboden), het kwam gewoon nogal kil en zakelijk over bij die persconferentie. Overigens kreeg ik ook van Bert van Oostveen een aantal kriebels. Maar de mannen die regelmatig voor de camera verschijnen namens Ajax hebben niet zo'n lekkere uitstraling, ik kan me voorstellen dat degenen die al niet bepaald fan van Ajax zijn onze club bij het zien van dergelijke beelden nog meer gaan minachten.

Terug naar Ajax - AZ: wat willen jullie dat er met deze wedstrijd gebeurt? Ik speel hem het liefst volledig over, alleen als Ajax vol overtuiging nog 4 tegenstanders weet te verslaan heeft een eventuele winst van de KNVB-beker voor mij nog wat glans, anders vind ik dat er een behoorlijke smet op blijft zitten.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door M.. » za dec 24, 2011 3:33 pm

Le T. schreef:[Noodweer en noodweerexces is niet voor iedereen gesneden koek zo blijkt maar weer..
Voor jou wel? Jij bent rechter? Advocaat?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Le T. » za dec 24, 2011 3:34 pm

Cruijff schreef:Desondanks vind ik het een vrij goed in elkaar stekende conclusie en ook met de slotconclusie dat Ajax een 'baas' met charisma of in ieder geval een charismatische woordvoerder goed kan gebruiken ben ik het eens. Ook al is Jeroen Slop degene die 'supporterszaken' in zijn portefeuille heeft (hij ondertekent in ieder geval ook alle stadionverboden), het kwam gewoon nogal kil en zakelijk over bij die persconferentie. Overigens kreeg ik ook van Bert van Oostveen een aantal kriebels. Maar de mannen die regelmatig voor de camera verschijnen namens Ajax hebben niet zo'n lekkere uitstraling, ik kan me voorstellen dat degenen die al niet bepaald fan van Ajax zijn onze club bij het zien van dergelijke beelden nog meer gaan minachten.
Misschien. Ook zullen er mensen zijn die zich ergeren dat de schuld toch een beetje in de schoenen van Esteban wordt geschoven, en er openlijk gespeculeerd wordt over uitspelen ten 10 man of een andere oplossing die in het voordeel van Ajax uitpakt. Dat zullen veel mensen ook wel weer aan Ajax toeschrijven.

Ik ben wel met je eens dat Ajax een baas mist, misschien is dat zelfs een van de oorzaken, maar het is in ieder geval niet goed bij de afhandeling. Slop zei niet zoveel verkeerds, maar het is nou eenmaal niet the great communicator. Ik vind dat die directeur er al een jaar had moeten zijn, die had klaar moeten staan bij het er uitwerken van de oude.
Terug naar Ajax - AZ: wat willen jullie dat er met deze wedstrijd gebeurt? Ik speel hem het liefst volledig over, alleen als Ajax vol overtuiging nog 4 tegenstanders weet te verslaan heeft een eventuele winst van de KNVB-beker voor mij nog wat glans, anders vind ik dat er een behoorlijke smet op blijft zitten.
Het staat voor mij ook vast dat AZ geen nadeel mag ondervinden van het gebrek in de veiligheid, of door een actie van een supporter van de tegenpartij. Dat lijkt mij hét criterium. Dit soort dingen mogen nooit het eerlijk verloop beinvloeden, ook niet indirect, principieel maar ook omdat je anders dit soort acties beloont.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » za dec 24, 2011 3:37 pm

Cruijff schreef:Desondanks vind ik het een vrij goed in elkaar stekende conclusie en ook met de slotconclusie dat Ajax een 'baas' met charisma of in ieder geval een charismatische woordvoerder goed kan gebruiken ben ik het eens. Ook al is Jeroen Slop degene die 'supporterszaken' in zijn portefeuille heeft (hij ondertekent in ieder geval ook alle stadionverboden), het kwam gewoon nogal kil en zakelijk over bij die persconferentie. Overigens kreeg ik ook van Bert van Oostveen een aantal kriebels. Maar de mannen die regelmatig voor de camera verschijnen namens Ajax hebben niet zo'n lekkere uitstraling, ik kan me voorstellen dat degenen die al niet bepaald fan van Ajax zijn onze club bij het zien van dergelijke beelden nog meer gaan minachten.

Terug naar Ajax - AZ: wat willen jullie dat er met deze wedstrijd gebeurt? Ik speel hem het liefst volledig over, alleen als Ajax vol overtuiging nog 4 tegenstanders weet te verslaan heeft een eventuele winst van de KNVB-beker voor mij nog wat glans, anders vind ik dat er een behoorlijke smet op blijft zitten.
Wat moet Slop dan doen ?.In tranen uitbarsten dat de wereld van AJAX zojuist is vergaan.De schoenen van Verbeek kussen ?.Esteban een teiltje geven om zijn angsttranen op te vangen ?.

En nu hebben ze weer niet zo'n lekker uitstraling ?.De volgende keer maar een feestneus op en al toeterend de persconferentie binnenlopen ?.

En dan de slotconclusie ( dikgedrukt ) .. Hoe moet ik me dat voorstellen dat AZ fans, of uberhaupt fans, punten gaan geven ?.Ergo over hun nek gaan omdat iemand is zoals ie is ?.

Plaats reactie