AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 6:31 pm

Afijn, ik denk wel te weten wie voor alles mag gaan opdraaien ..

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Le T. » do dec 22, 2011 6:38 pm

999 schreef:Afijn, ik denk wel te weten wie voor alles mag gaan opdraaien ..
Laat die kerel de schade van Ajax of AZ maar vergoeden. Dan moet hij maar een paar jaartjes onder bijstandsniveau leven, of zijn hele leven.....
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 7:04 pm

Mag van mij hoor .. zoiets als bij dit:
Staafgooier moet Ajax half miljoen betalen
10/09/96

Ajax heeft recht op een schadevergoeding van een half miljoen gulden van de man die zeven jaar geleden een staaf gooide naar de Oostenrijkse doelman Wohlfarth....

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door InnerHarbour » do dec 22, 2011 7:08 pm

Thijs schreef:Rood Esteban geseponeerd.
Mooi, nu de wedstrijd bij 1-0 hervatten en met 11 tegen 11 uitspelen. Probleem opgelost.
YNWA

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Rooie » do dec 22, 2011 7:13 pm

Lijkt mij ook de beste oplossing.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7389
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Trab » do dec 22, 2011 7:52 pm

Voor het imago van ajax zou het misschien beter zijn om de wedstrijd uit te spelen of over te spelen, maar eigenlijk vind ik dat ajax gewoon een reglementaire 3-0 zege verdiend. Je kan niet zoals Verbeek zomaar je spelers van het veld halen omdat je het niet eens bent met een rode kaart. Als dit geaccepteerd wordt dan kan iedere trainer die het niet eens is met een rode kaart zijn spelers van het veld halen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door LucaS » do dec 22, 2011 8:11 pm

Wedtsrijd uitspelen met 11 tegen 11 is onmogelijk. Esteban heeft een terechte rode kaart gehad, je kan niet zeggen we spelen uit en Esteban mag spelen. Het kan wel als je op 0 begint en dus de hele wedstrijd over doet. Overigens als het terecht rood is dan moet je een straf geven. Geef dan 1 wedstrijd voorwaardelijk ofzo.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door peter » do dec 22, 2011 8:18 pm

Terecht rood betekent dus dat we gewoon 11 vs. 10 gaan spelen. Kunnen ze een probleem van maken, maar iets anders zit er dan niet op.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Marillion » do dec 22, 2011 8:21 pm

Ik ben voor helemaal overnieuw spelen. Zonde van onze voorsprong maar dan hadden we als club de beveiliging maar beter moeten regelen. Dan kan er gewoon 11 tegen 11 worden gespeeld en zit je ook niet met een klein restje van de eerste helft.

Verder hoop ik op een forse boete die de club vervolgens op die idioot kan verhalen. Dan heeft die jongen de rest van zijn leven ook wat te doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 8:25 pm

Tja beter beveiligen ?.

Nog niks gehoord over de achtergrond van die malloot ?.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Marillion » do dec 22, 2011 8:30 pm

Beter beveiligen ja. Ik zit al jaren tegen een sfeerverziekende gracht aan te kijken maar er kan dus zomaar iemand het veld op wandelen. Dan heb je de beveiliging kennelijk niet op orde. Het is niet zo dat je in twee tellen vanuit je vak op het veld staat dus tijd genoeg om in te grijpen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 8:41 pm

Marillion schreef:Beter beveiligen ja. Ik zit al jaren tegen een sfeerverziekende gracht aan te kijken maar er kan dus zomaar iemand het veld op wandelen. Dan heb je de beveiliging kennelijk niet op orde. Het is niet zo dat je in twee tellen vanuit je vak op het veld staat dus tijd genoeg om in te grijpen.
Tja, voor 1 zo'n malloot mogen zodadelijk mindervalide thuisblijven.En dan blijkt over een x-aantal jaar dat een of andere malloot toch weer kans ziet om er tussendoor te slippen ..
Slop: liever dader aanpakken dan strengere regels voor iedereen

Tegenover De Telegraaf liet Jeroen Slop, financieel directeur en belast met supporterszaken, weten dat het incident van gisteren voorlopig niet zal leiden tot strengere huisregels in de Arena. Slop vindt dat niet alle fans van de Amsterdamse club moeten opdraaien voor het wangedrag van één enkeling. "Ik straf liever de dader. Er zaten tijdens het duel zo'n 41.000 mensen in de ArenA. Die hebben zich allemaal gedragen. Alleen die ene idioot niet. Dan lijkt me duidelijk wie we moeten aanpakken."

Slop pleit voor een meldplicht. "Onze stewards controleren de toeschouwers. Zij beschikken over foto's van mensen die niet naar binnen mogen. Maar als je iedereen wil controleren, dan moeten mensen 4 uur voor aanvang van een duel naar het stadion komen. Je kan iemand met een stadionverbod beter verplichten om zich tijdens een wedstrijd bij de politie te melden."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Marillion » do dec 22, 2011 8:46 pm

Er hoeft helemaal niemand thuis te blijven. Ze moeten er alleen voor zorgen dat je daar niet zomaar komt als je er niets te zoeken hebt. Het lijkt me vrij eenvoudig om dit te voorkomen zonder grote investeringen en vervelende gevolgen voor normale bezoeker.

Ajax is gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid. Als er dan iemand met een karatetrap de doelman van de tegenstander kan belagen moet je constateren dat je de zaken niet goed voor elkaar had.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 8:49 pm

Marillion schreef:Er hoeft helemaal niemand thuis te blijven. Ze moeten er alleen voor zorgen dat je daar niet zomaar komt als je er niets te zoeken hebt. Het lijkt me vrij eenvoudig om dit te voorkomen zonder grote investeringen en vervelende gevolgen voor normale bezoeker.

Ajax is gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid. Als er dan iemand met een karatetrap de doelman van de tegenstander kan belagen moet je constateren dat je de zaken niet goed voor elkaar had.
AJAX kan niemand dwingen om zich ergens te melden volgens mij.Dan moet je bij de politiek zijn ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door peter » do dec 22, 2011 8:51 pm

Als je de tribunes direct op het veld zet, zoals gebruikelijk in Engeland, is het helemaal misse boel. Het maakt dus allemaal niet zo gek veel uit, hoor. Je hebt nu eenmaal malloten.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Rooie » do dec 22, 2011 8:51 pm

Volgens Slop mogen we dan 4 uur voor de wedstrijd in de rij gaan staan, Marillion.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Marillion » do dec 22, 2011 8:57 pm

Onzin. Het gevaar zit kennelijk in de toegang via het invalidenplatform. Hoe kwam die idioot daar?

Als je er voor zorgt dat je daar niet zomaar onbevoegd terecht komt ben je klaar. Ik zie niet in waarom iedereen dan 4uur van te voren bij de ingang moet staan. Die Slop lult maar wat. Doet 'ie wel vaker.

Peter schreef:Als je de tribunes direct op het veld zet, zoals gebruikelijk in Engeland, is het helemaal misse boel. Het maakt dus allemaal niet zo gek veel uit, hoor. Je hebt nu eenmaal malloten.
Mijn irritatie zit ook deels in het feit dat ik achter zo'n gracht moet zitten en dat er dan alsnog iemand zo het veld op loopt. Dat moet toch gewoon eenvoudig te verhinderen zijn in de Arena?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 9:05 pm

Marillion schreef:Onzin. Het gevaar zit kennelijk in de toegang via het invalidenplatform. Hoe kwam die idioot daar?

Als je er voor zorgt dat je daar niet zomaar onbevoegd terecht komt ben je klaar. Ik zie niet in waarom iedereen dan 4uur van te voren bij de ingang moet staan. Die Slop lult maar wat. Doet 'ie wel vaker.

Peter schreef:Als je de tribunes direct op het veld zet, zoals gebruikelijk in Engeland, is het helemaal misse boel. Het maakt dus allemaal niet zo gek veel uit, hoor. Je hebt nu eenmaal malloten.
Mijn irritatie zit ook deels in het feit dat ik achter zo'n gracht moet zitten en dat er dan alsnog iemand zo het veld op loopt. Dat moet toch gewoon eenvoudig te verhinderen zijn in de Arena?
Tja, zo kun je natuurlijk alles wegwuiven ..

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 666 » do dec 22, 2011 9:13 pm

Overspelen.

Als je de wedstrijd uitspeelt moet AZ met 10 man verder, of de rode kaart wordt tijdens de wedstrijd door de KNVB overruled. Lijkt me alletwee niet de bedoeling.

Daarbij komt er een transferwindow aan. Dikke kans dat Ajax en AZ niet met dezelfde spelers van gisteren verder kunnen. Drie wissels per team zit er niet in. Doelpuntenmaker? Nou, die is ergens tussen de 37e en de 38e minuut verkocht.

Dus begin die wedstrijd maar weer gewoon helemaal overnieuw, met twee keer 11 spelers vanaf minuut nul. En als het even kan niet tussen 13 en 25 januari, want dan ben ik niet in het land.

En die gracht kunnen we wel dichtgooien want die helpt toch niet.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Marillion » do dec 22, 2011 9:16 pm

999 schreef:Tja, zo kun je natuurlijk alles wegwuiven..

Dat doe ik nou juist niet. Ik constateer dat er iemand het veld op is gelopen en dat Ajax, als verantwoordelijke voor de veiligheid, haar zaken dus niet op orde had. Verder lijkt het mij vrij eenvoudig om dit te voorkomen omdat het alléén vanaf het invalidenplatform makkelijk is om snel het veld op te komen.

Het is echt niet nodig om iedereen persoonlijk te controleren. Je moet er alleen maar voor zorgen dat de snelle route naar het veld niet toegankelijk is.

Ik ben wel benieuwd hoe hij op dat platform is gekomen. Had hij daar een kaart voor of is 'ie er onrechtmatig terecht gekomen. Als je eenmaal vlak langs het veld staat is het relatief makkelijk om wat te doen. Maar je moet er wel eerst komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 9:22 pm

Marillion schreef:
999 schreef:Tja, zo kun je natuurlijk alles wegwuiven..

Dat doe ik nou juist niet. Ik constateer dat er iemand het veld op is gelopen en dat Ajax, als verantwoordelijke voor de veiligheid, haar zaken dus niet op orde had. Verder lijkt het mij vrij eenvoudig om dit te voorkomen omdat het alléén vanaf het invalidenplatform makkelijk is om snel het veld op te komen.

Het is echt niet nodig om iedereen persoonlijk te controleren. Je moet er alleen maar voor zorgen dat de snelle route naar het veld niet toegankelijk is.

Ik ben wel benieuwd hoe hij op dat platform is gekomen. Had hij daar een kaart voor of is 'ie er onrechtmatig terecht gekomen. Als je eenmaal vlak langs het veld staat is het relatief makkelijk om wat te doen. Maar je moet er wel eerst komen.
Als dit elke wedstrijd zou gebeuren gaf ik je gelijk.1e keer in hoeveel jaar dat dit gebeurt ?.Dit is toch geen schering in inslag ?.Misschien heeft ie verteld dat hij iemand in een rolstoel begeleid en daar op weg naar toe is.

De politiek moet gewoon zorgen dat er een meldingsplicht komt.En als die er al is zorgen dat die nageleefd wordt.Dat lijkt me voor ELKE club het beste.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 9:28 pm

'Veldbetreder' heeft al stadionverbod

Onderzoek naar het incident dat woensdagavond plaatsvond tijdens de bekerwedstrijd Ajax - AZ, heeft uitgewezen dat de 19-jarige man, die het veld op rende en AZ-doelman Esteban belaagde, reeds een 3-jarig stadionverbod heeft.

Zijn Ajax Club Card was geblokkeerd en hij kon via zijn eigen kaart op geen enkele wijze aan wedstrijdkaarten komen. De man heeft gebruikgemaakt van een Ajax Club Card van een andere supporter om kaarten voor de bekerwedstrijd Ajax - AZ te bemachtigen.

De identiteitscontrole aan de poorten van de Noord-kant van het stadion is zoals bij iedere wedstrijd uitgevoerd. Deze controle vindt steekproefsgewijs plaats, de man zat niet in de steekproef, waardoor hij het stadion kon binnenkomen. Als een strengere voetbalwet met meldingsplicht van toepassing was geweest, had de desbetreffende man zich voor de bekerwedstrijd moeten melden op het politiebureau en was hij nooit de Amsterdam ArenA binnengekomen.

Naar aanleiding van het voorval heeft Ajax melding gemaakt bij de KNVB. De bond zal vervolgens beslissen over het opleggen van een aanvullend stadionverbod aan de veldbetreder. Ajax heeft besloten nooit meer een seizoen- of clubkaart aan deze persoon te verstrekken. Tevens heeft Ajax besloten aangifte van huisvredebreuk te doen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Marillion » do dec 22, 2011 9:52 pm

Ik ben ook voor een meldingsplicht om het bekende relschoppers zo lastig mogelijk te maken. Maar neemt niet weg dat Ajax er ook voor moet zorgen dat toegang tot dat platform goed is beveiligd want dat is een risico. Ook als er wel een meldingsplicht zou zijn. Want iemand zonder actueel stadionverbod wil je ook verhinderen dat hij dit kan flikken. Gelukkig is dit inderdaad een redelijk uniek incident maar stel je eens voor dat het niet voor de beker tegen AZ gebeurd maar in de CL tegen Madrid. Dan kon het er voor de club wel eens een stuk vervelender uit zien.

Weet iemand hier hoe makkelijk je op dat platform komt als je in het bezit bent van een normale kaart voor één van de vakken op Noord? Thijs misschien?
Nil volentibus arduum

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Banjavi » do dec 22, 2011 11:49 pm

Ajax heeft zich volkomen belachelijk gemaakt door meteen te zeggen dat die jongen een stadion verbod zou krijgen "dus nooit meer het stadion in zou komen"...

Je ziet het... zo'n verbod is echt zinvol.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Thijs » do dec 22, 2011 11:51 pm

Als we doorgaan spelen we thuis tegen GVVV, haha.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie