ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Bert » zo mar 20, 2011 9:09 pm

Want Toppie bezigt nooit kwetsende teksten? Zie hem in deze topic nog iemand uitschelden.

Maar goed, ik ga hier niet over.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jeroen126 » zo mar 20, 2011 9:14 pm

Ik zag net het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=SB9eX7-yJ2o

Da's een beetje de wedstrijd van vandaag in een notendop. Voor de duidelijkheid: Ajax is de schutter, Den Haag staat netjes voorover gebogen te wachten.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Toppie » zo mar 20, 2011 9:27 pm

Ja ja makkelijk een BAN kan mij dat schelen er zijn mensen die denken dat van de Wiel een hele goeie back is pleur toch op vd Wiel Twitter to much :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2011 9:34 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik ben nog steeds goed ziek van deze nederlaag.
Zag je de bui vantevoren niet al hangen? Wanneer je in Kerkrade, Utrecht en Alkmaar niet wint, waarom dan wel in Den Haag?

Cvitanich in de spits, Verhoeven in het doel. Ajax mist, al jaren, kwaliteit en mentaliteit. Net de goals gezien. Dat is een combi van onkunde en een totaal gebrek aan concentratie. Niets nieuws dus.

Ajax is geen topclub meer. Onze spelers kunnen niet zo goed voetballen en hebben schrikbarend weinig weerbaarheid. Een ventje van 19 is met afstand de beste. Zegt veel.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door wimpey » zo mar 20, 2011 9:36 pm

Toppie schreef:Ja ja makkelijk een BAN kan mij dat schelen er zijn mensen die denken dat van de Wiel een hele goeie back is pleur toch op vd Wiel Twitter to much :smallgrin.gif:
:confused.gif:

Wat wil je ons met deze verbale diarree nou eigenlijk vertellen? Het lijkt op een bord soep met alfabet-vermicelli.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 20, 2011 9:47 pm

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik ben nog steeds goed ziek van deze nederlaag.
Zag je de bui vantevoren niet al hangen? Wanneer je in Kerkrade, Utrecht en Alkmaar niet wint, waarom dan wel in Den Haag?

Cvitanich in de spits, Verhoeven in het doel. Ajax mist, al jaren, kwaliteit en mentaliteit. Net de goals gezien. Dat is een combi van onkunde en een totaal gebrek aan concentratie. Niets nieuws dus.

Ajax is geen topclub meer. Onze spelers kunnen niet zo goed voetballen en hebben schrikbarend weinig weerbaarheid. Een ventje van 19 is met afstand de beste. Zegt veel.
Ik had een beetje hoop. Dat ze na Spartak wakker zouden zijn en begrijpen dat dit een alles of niks pot zou zijn.

Ik zou wel eens 5 minuutjes, meer heb ik niet nodig, de Ajaxkleedkamer in willen en een monoloog afsteken. Gewoon. Even laten weten hoe een Ajaxsupporter zich voelt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jeroen126 » zo mar 20, 2011 9:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik ben nog steeds goed ziek van deze nederlaag.
Zag je de bui vantevoren niet al hangen? Wanneer je in Kerkrade, Utrecht en Alkmaar niet wint, waarom dan wel in Den Haag?

Cvitanich in de spits, Verhoeven in het doel. Ajax mist, al jaren, kwaliteit en mentaliteit. Net de goals gezien. Dat is een combi van onkunde en een totaal gebrek aan concentratie. Niets nieuws dus.

Ajax is geen topclub meer. Onze spelers kunnen niet zo goed voetballen en hebben schrikbarend weinig weerbaarheid. Een ventje van 19 is met afstand de beste. Zegt veel.
Ik had een beetje hoop. Dat ze na Spartak wakker zouden zijn en begrijpen dat dit een alles of niks pot zou zijn.

Ik zou wel eens 5 minuutjes, meer heb ik niet nodig, de Ajaxkleedkamer in willen en een monoloog afsteken. Gewoon. Even laten weten hoe een Ajaxsupporter zich voelt.
Ha, die fantasie hebben we allemaal wel eens. Ik denk echter niet dat het zou helpen. Het merendeel van die jongens zou vragend naar je kijken en zich afvragen wie deze gek in de kleedkamer heeft losgelaten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Duke » zo mar 20, 2011 10:42 pm

:smallgrin.gif:
Ajax kampt met lilliputter-probleem
Door: Stephan Wageman

Nu het kampioenschap definitief uit zicht is, moet Ajax op zoek naar nieuwe spelers. Versterkingen onder de 1.80 meter mogen er niet meer in. Zoveel werd wel duidelijk na de 3-2 nederlaag bij ADO Den Haag.

Vijf scouts van Ajax moesten half december op kantoor komen in Amsterdam. Er kwamen steeds meer aanwijzingen dat Luis Suarez de club ging verlaten, waardoor de leiding in de Arena alle alternatieven voor een opvolger op een rijtje wilde hebben. De scouts moesten allen drie centrumaanvallers op papier zetten die het gemis van de Uruguayaan konden opvangen.

Suarez vertrok ruim een maand later naar Liverpool, drie dagen voor het sluiten van de transferwindow. Ajax reageerde door alles in het werk te stellen om Bas Dost over te nemen. Een opvallende keuze, want de naam van de spits van sc Heerenveen kwam bij de vijftien alternatieven tijdens de scoutingsbijeenkomst in december in totaal nul (!) keer voor.

Dat Ajax tóch de portemonnee voor Dost wilde trekken had te maken met zijn lengte en postuur. De nieuwe technische staf in Amsterdam had tijdens de inventarisatie van de selectie geconcludeerd dat er te weinig kracht in de ploeg zat. Dost, in wie de scouts dus géén versterking zagen, moest die tekortkoming in de Ajax-selectie opvullen.

Dat de analyse van Frank de Boer en zijn staf correct was, bleek deze week. Eerst werd Ajax donderdag weggevaagd door Spartak Moskou, in een wedstrijd die leek op een duel tussen een seniorenteam en een jeugdelftal, gisteren brak het gemis aan kracht de Amsterdammers op bij ADO Den Haag, waar de thuisploeg uit twee standaardsituaties in de slotfase van de wedstrijd de lichtgewichten van Ajax uitschakelden voor het kampioenschap (3-2).

Naïef
De Boer kon na afloop niet geloven dat zijn ploeg met een nederlaag van het veld stapte. De Ajax-trainer was keihard in zijn oordeel. ‘Ik denk dat mijn team niet het besef heeft waar het allemaal om draait. Deze groep is te naïef. We hebben blijkbaar toch met kinderen te maken. Dit is zeer teleurstellend. We hebben vandaag een eventueel kampioenschap vergooid.’

Het was niet alleen naïviteit die Ajax de das om deed, maar vooral het gebrek om mee te gaan in het spierballenvoetbal van ADO Den Haag. De Boer, die het lilliputter-probleem in Amsterdam onderkent, greep twintig minuten voor tijd al in. Hij haalde middenvelder Eyong Enoh (1.78 meter) uit het veld en bracht, bij een 1-0 achterstand (doelpunt Frantisek Kubik) nota bene verdediger André Ooijer (1.84 meter). Jan Vertonghen moest daardoor op het middenveld gaan spelen. De Boer: ‘We waren op dat moment aan het drukken. Dan heb ik onder meer lengte nodig bij standaardsituaties.’

De Boer had ook bij zijn beginopstelling al aanpassingen gedaan om meer kracht in zijn elftal te krijgen. ‘Siem de Jong speelde op het middenveld, zodat ik daar iets meer body had.’ Maar met Enoh, Vurnon Anita, Christian Eriksen, Aras Özbiliz, Dario Cvitanich en Miralem Sulejmani liepen er veel te veel Ajax-spelers op het veld die persoonlijke duels met de echte kerels uit Den Haag verloren.

Ajax kwam na de wissel van Ooijer wél snel op gelijke hoogte. Uitgerekend Vertonghen schoot knap raak uit een vrije trap. ‘Maar wat er daarna gebeurde, daar voelde ik me machteloos bij. Ik kan nog niet begrijpen hoe dit kan gebeuren. Met lengte heeft dat volgens mij niets te maken, want dat hadden we toen wel in het veld staan’, vatte De Boer de slotfase van de wedstrijd samen.

In die laatste twintig minuten vergooide Ajax wéér een kans om kampioen van Nederland te worden. Eerst belandde een vrije trap voor de voeten van Lex Immers. De Ajax-kinderen in het strafschopgebied bleven staan en keken ernaar. Immers kon aannemen, draaien, rustig kijken – als hij had gewild kon hij misschien nog een keer op zijn kop staan – en uiteindelijk raak schieten. Dat Jeroen Verhoeven, die in Amsterdam het niveau van de eerste divisie nog niet is ontstegen, als een vallende baksteen te laat naar de grond dook, kon er ook nog wel bij.

De ploeg van De Boer kwam vijf minuten voor tijd nog op gelijke hoogte via Christian Eriksen, maar moest buigen toen een corner voor de voeten van Timothy Derijck belandde. De verdediger kreeg nóg meer tijd dan Immers en schoot eenvoudig de eindstand op het bord.

Deze week kan Ajax zich opmaken voor het volgende seizoen. De bekerfinale is een troostprijs die in De Arena niet telt. Als de scouts – het zijn er nu vier – half april nog een keer bij elkaar komen om over versterkingen te praten, hangt er waarschijnlijk een bordje op de deur: spelers onder de 1.80 meter komen er niet meer in.
www.depers.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jöhnk » zo mar 20, 2011 10:46 pm

De Boer wilde dus meteen de scouting overrulen. Dat is het enige interessante wat in dit artikel te lezen valt.

Heel kwalijk, vind ik. Een lekker slecht begin.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Cluijffert » zo mar 20, 2011 10:51 pm

Ja, en zei het oracle niet iets over de lengte van spelers?

De Boer hij gedraagt zich al snel als al die coaches voor hem nu zijn toverstaf niet zo goed werkt als gehoopt.
Toch moeilijk om die cirkel te breken.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Dubbel » ma mar 21, 2011 5:49 am

Jöhnk schreef:Doen ze dit nou expres? Ze schieten die bal nog net niet in eigen doel.
Dit was bij de 1-0. En het was ook lachwekkend. Ik geloof niet dat kampioenselftallen dat soort goals weggeven.

Heerlijke goal van Jan Vertonghen trouwens! Dat maakt weer een hoop goed. Eriksen liep ook lekker te ballen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 21, 2011 8:46 am

Sam schreef:Ja, en zei het oracle niet iets over de lengte van spelers?

De Boer hij gedraagt zich al snel als al die coaches voor hem nu zijn toverstaf niet zo goed werkt als gehoopt.
Toch moeilijk om die cirkel te breken.
Mensen verwachten een rechte lijn naar boven, maar groei kent meestal toppen en dalen. Anderhalve week geleden was Ajax nog het 'kleine broertje van Barcelona' in de pers. De Boer moet gewoon rustig verderbouwen. Hij heeft dit kampioenschap niet vergooit. Dat is onder Jol gebeurt. Ik heb het idee dat deze groep te weinig voetbalintelligentie heeft, dus ik ben zeer benieuwd naar versterkingen en doorstroming vanuit de jeugd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door joey » ma mar 21, 2011 10:05 am

Jöhnk schreef:De Boer wilde dus meteen de scouting overrulen. Dat is het enige interessante wat in dit artikel te lezen valt.

Heel kwalijk, vind ik. Een lekker slecht begin.
Ja, zo moet het dus niet.

Ik ben het ook niet eens met de strekking van dat artikel in De Pers. Ik vond niet dat Ajax fysiek werd afgetroefd. Dat viel best mee. Juist technisch en positioneel ging het mis.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door GangstaRiB » ma mar 21, 2011 10:27 am

joey schreef:
Jöhnk schreef:De Boer wilde dus meteen de scouting overrulen. Dat is het enige interessante wat in dit artikel te lezen valt.

Heel kwalijk, vind ik. Een lekker slecht begin.
Ja, zo moet het dus niet.

Ik ben het ook niet eens met de strekking van dat artikel in De Pers. Ik vond niet dat Ajax fysiek werd afgetroefd. Dat viel best mee. Juist technisch en positioneel ging het mis.
Inderdaad. Fysiek viel het allemaal wel mee. We hadden op een gegeven moment 66% balbezit. Maar het ging allemaal zoooo traaaaaaag en zonder verrassing... Er is wel 100x van buiten de 16 meter geschoten. Kansloos. We kwamen er op een andere manier niet doorheen.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Ride » ma mar 21, 2011 10:38 am

Dubbel schreef:
Jöhnk schreef:Doen ze dit nou expres? Ze schieten die bal nog net niet in eigen doel.
Dit was bij de 1-0. En het was ook lachwekkend. Ik geloof niet dat kampioenselftallen dat soort goals weggeven.

Heerlijke goal van Jan Vertonghen trouwens! Dat maakt weer een hoop goed. Eriksen liep ook lekker te ballen.
Die zijn we komend seizoen kwijt....

was wel eens een vrije trap waaruit gescoord werd...
Vakkie 129

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door LucaS » ma mar 21, 2011 11:18 am

joey schreef:
Jöhnk schreef:De Boer wilde dus meteen de scouting overrulen. Dat is het enige interessante wat in dit artikel te lezen valt.

Heel kwalijk, vind ik. Een lekker slecht begin.
Ja, zo moet het dus niet.

Ik ben het ook niet eens met de strekking van dat artikel in De Pers. Ik vond niet dat Ajax fysiek werd afgetroefd. Dat viel best mee. Juist technisch en positioneel ging het mis.
Het ging mis door persoonlijke fouten achterin. Ajax was heer en meester.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door joey » ma mar 21, 2011 11:23 am

Het baltempo was veel te laag.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door LucaS » ma mar 21, 2011 11:24 am

Ik zeg ook niet dat Ajax fantastisch speelde, maar wel dat het een stuk beter was dan Ado. Ondanks het te lage tempo had Ajax gisteren dan ook 'gewoon' moeten winnen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door martijn401 » ma mar 21, 2011 11:25 am

Ajax combineerde best aardig in fases. Het ontbrak aan een afmaker en een slot op de deur.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door columbus » ma mar 21, 2011 11:28 am

Fysiek afgetroefd is Ajax in mijn optiek ook niet. vd Brom had het gewoon tactisch behoorlijk voor elkaar, Bij balverlies inzakken en 7 man achter de bal houden. Wanneer je daar doorheen wilt komen zal het tempo gruwelijk omhoog moeten. Mensen zonder bal bewegen zodat er ruimtes ontstaan waar je wat aan hebt, nu was het in een slakkentempo zodat ADO bij balverlies rustig weer de organisatie op kon pakken. Hoeveel redelijk uitgespeelde kansen heeft Ajax nu gehad, ik tel er 1 in de eerste helft. Voor de rest was het breien tot 30 meter voor de goal en toen waren de ideeën op. Ajax mist gewoon kwaliteit op zowel het mentale en vooral voetbaltechnische vlak.

Er loopt zeker wat talent rond maar zonder enige vorm van begeleiding zal dat er nooit uitkomen. Kluivert en consorten konden zich optrekken aan jongens als Rijkaard en Blind. Die verhoudingen binnen de selectie zijn er gewoon niet. Misschien lijken we wel een beetje op Feyenoord :blush.gif: .

Ik ga met Monkey Tonk mee, de lijn die met de komst de Boer is ingezet is een goede. Focussen op volgend jaar, doorselecteren, goede aankopen gecombineerd met doorstromend talent en trainen trainen trainen... Misschien wordt het ooit nog wat.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Feest » ma mar 21, 2011 11:30 am

Wat een doemdenken en negativiteit. Na Twente - PSV is het gat weer kleiner en moet ik het nog zien.

Bij ADO zit gewoon alles mee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door joey » ma mar 21, 2011 11:32 am

martijn401 schreef:Ajax combineerde best aardig in fases. Het ontbrak aan een afmaker en een slot op de deur.

En dan ontbreekt er dus een hoop. Want in het voetbal gaat het toch om doelpunten maken en ze niet tegen krijgen.

Met een hoger baltempo speel je ADO aan gort. Zo goed zijn Bosschaart en co niet.

Maar gisteren heb ik Suarez echt gemist. Ik kon wel door de grond zakken toen ik de beelden zag van dat doelpunt van hem tegen Sunderland. Dat mis je dus. Bertje schreef eerder dat het overwicht van Ajax meer leek dan het was. Daar ben ik het mee eens, ADO kon Ajax rustig laten combineren en wachten op die paar momenten. Ajax had toch niemand die het afmaakte. Ajax had wel veel de bal maar wat heb je eraan? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door martijn401 » ma mar 21, 2011 11:43 am

Er ontbreekt een hoop inderdaad. De afmaker is verkocht en de vervanger een beetje lastig.
Dat Stekelenburg is weggevallen is ook een kleine ramp.
Maar goed daar is nu niks meer aan te doen. Laten Frank de Boer maar werken met wat er over is en zorgen dat ze achter de schermen een paar goede versterkingen vinden.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Ride » ma mar 21, 2011 11:53 am

Vakkie 129

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door GangstaRiB » ma mar 21, 2011 12:00 pm

Feest schreef:Wat een doemdenken en negativiteit. Na Twente - PSV is het gat weer kleiner en moet ik het nog zien.

Bij ADO zit gewoon alles mee.
Dankzij deze nederlaag, kan/mag het gat kleiner worden.

Plaats reactie