Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door LucaS » do mar 03, 2011 10:34 pm

KNTB!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Jöhnk » do mar 03, 2011 10:37 pm

Viel me alles mee qua amusementswaarde, zonder dat het daarbij echt goed werd. Ook niet gewoon goed trouwens.

sterksten aan Ajax-zijde vond ik El Hamdaoui, Blind en De Jong.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door D_skilled » do mar 03, 2011 10:41 pm

GangstaRiB schreef:Boerrigter kan me wel bekoren trouwens.
Mij ook. Ik zou hem oppikken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 03, 2011 10:43 pm

D_skilled schreef:
GangstaRiB schreef:Boerrigter kan me wel bekoren trouwens.
Mij ook. Ik zou hem oppikken.
Is hij beter als Ebic.?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door D_skilled » do mar 03, 2011 10:44 pm

Ik denk het wel. Altijd lastig te zeggen natuurlijk, maar hij heeft wel wat. Maar goed, 24 inmiddels. Dan is Mertens interessanter.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 03, 2011 11:18 pm

Regelmatige overwinning. Wel hopen dat iedereen heel is zondag, liepen er wel een paar te trekkebenen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Thijs » vr mar 04, 2011 12:29 am

Was onverwacht gezellig in de Arena! Nu snel slapen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Daily Blind » vr mar 04, 2011 8:56 am

D_skilled schreef:Ik denk het wel. Altijd lastig te zeggen natuurlijk, maar hij heeft wel wat. Maar goed, 24 inmiddels. Dan is Mertens interessanter.
Mertens is veel duurder! Wat zegt leeftijd in dit geval?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33969
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Duke » vr mar 04, 2011 9:07 am

Ontevreden over El Hamdaoui'

AMSTERDAM - Trainer Frank de Boer van Ajax gaf donderdagavond tijdens de door zijn ploeg gewonnen halve finale in het nationale bekertoernooi tegen RKC Waalwijk (5-1) veel spelers rust.

Hij haalde Mounir El Hamdaoui halverwege het duel echter naar de kant omdat hij ontevreden was over de aanvaller. Het Amsterdamse publiek begroette de ingreep van de trainer met luid applaus.

''Ik was inderdaad niet tevreden over hem'', zei De Boer. ''Hij leed veel balverlies en zag Lorenzo Ebecilio een keer over het hoofd."

"Ik moet in het belang van Ajax handelen. Natuurlijk kunnen we een goede El Hamdaoui goed gebruiken. Hij heeft veel individuele kwaliteiten, maar moet die wel goed gebruiken. Ik hoor ook dat het publiek kritisch op hem is. Maar daar moet hij zich overheen voetballen.''


Milan

De Boer botste na zijn eerste wedstrijd als hoofdtrainer van Ajax met El Hamdaoui. De Marokkaanse spits was in december niet meer in staat om voor Ajax te voetballen, omdat hij geen deel uit maakte van de basisploeg voor de wedstrijd tegen AC Milan.

''Maar dat is allemaal goed uitgesproken'', aldus De Boer.

''Nogmaals, ik ben trainer van Ajax en moet doen wat goed voor de club is. Ik was nu niet tevreden over El Hamdaoui en heb hem daarom gewisseld. Of ik hem dat al heb uitgelegd? Nee, ik heb het bij een mededeling gelaten.''


'Publiek gewonnen'

De Boer bedankte de supporters van de Amsterdamse club. ''Zij hebben vanavond eigenlijk gewonnen."

"Ik vond het leuk dat de fans zich zo lieten horen. Er zaten toch weer ruim 28.000 mensen in de Arena. Gelukkig hebben we ze vooral in de tweede helft wat kunnen bieden.''

De Boer: ''In de eerste helft speelden we slordig en leden we veel balverlies. Na rust ging het gelukkig beter en hebben we tot de laatste minuut voor nog meer doelpunten gevochten. Dat waren we ook wel verplicht aan onze supporters.''
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Zuidema » vr mar 04, 2011 9:52 am

Opnieuw liep het aanvalsspel met De Jong in de spits gisteravond aanmerkelijk soepeler dan met El Ham op 9. Nu waren hiervoor tegen RKC wel wat verzachtende omstandigheden, maar dit patroon zijn we al vaker tegengekomen in wedstrijden. Ik krijg steeds meer het idee dat De Jong dan maar onze vaste nr 9 moet worden en El Ham zich beter kan gaan richten op een plek op de vleugels, omdat het teamspel dat ten goede komt. Ergens onbegrijpelijk, want de beperkte De Jong mag, als het op individuele kwaliteiten aankomt, de tenen nog niet kussen van El Ham.

Ik vraag me dan ook af: wat doet El Ham nou verkeerd en wat doet De Jong als diepe spits dan beter? En valt dat dan nog te corrigeren bij El Ham?

Om eens een voorzetje te geven: ikzelf heb de indruk dat El Ham te vaak te diep terugvalt om de bal op te halen en om een gat te creeren bij de 16. Verder vind ik hem een eigenheimer, die te vaak de anderen om hem heen niet ziet. Als balvast aanspeelpunt ben ik ook niet enthousiast over hem, omdat hij zich te gemakkelijk van de bal laat lopen, zeker in zijn solo-acties. Bovendien vind ik hem op sommige momenten aartslui. Als de bal 1,5 meter van zijn voeten op hem ingespeeld wordt, onderneemt hij geen poging meer om die bal alsnog te pakken te krijgen.

De Jong, hoe beperkt ook, zie ik daarentegen als diepe spits dichterbij de 16 in positie blijven en daar gaten voor inkomende mensen trekken. Hij combineert als redelijk vast aanspeelpunt juist wel met opkomende spelers en doet ook zijn werk bij lastig aangespeelde ballen.

Wat vindt u, heren en dames AT-ers?
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr mar 04, 2011 9:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Lionel » vr mar 04, 2011 9:53 am

Mee eens. Ik zou hem alleen niet op de vleugels zetten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 04, 2011 9:57 am

In aanvulling op je verhaal: El H is stijf rechtsbenig (maar da's inmiddels al een open deur), die volgens mij ook nogal eens het spel vertraagt. Hoe vaak zien we hem in balbezit niet: stilstaan, kijken, oplopen, terwijl hij met buitenkant rechts de bal aait. Dit alles in plaats van bijvoorbeeld een snelle kaats.

Overigens voor wat betreft Siem: Als spits speelt hij ook niet echt diep. Met hem als spits staat er zelden iemand in de 16 meter. (Met El H wel, alhoewel hij inderdaad relatief vaak op zwerftocht gaat en opduikt bij de middenlijn). Zijn basistechniek is overigens ook voor vebetering vatbaar (voor zover nog mogelijk). Er springen best vaak ballen van zijn voet.

Kunnen we Schalke niet zo gek krijgen om ze te bewegen tot de spelersruil El H - Huntelaar?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Zuidema » vr mar 04, 2011 10:06 am

Rishi schreef:Mee eens. Ik zou hem alleen niet op de vleugels zetten.
Ik vrees dat ie zich daar te trots voor voelt. Maar op de 10 hebben we Eriksen al lopen.
WK-Cees schreef:Overigens voor wat betreft Siem: Als spits speelt hij ook niet echt diep. Met hem als spits staat er zelden iemand in de 16 meter. (Met El H wel, alhoewel hij inderdaad relatief vaak op zwerftocht gaat en opduikt bij de middenlijn). Zijn basistechniek is overigens ook voor vebetering vatbaar (voor zover nog mogelijk). Er springen best vaak ballen van zijn voet.
Klopt. Ik ben ook zeker niet enthousiast over De Jong. Heeft veel beperkingen voor een Ajax-spits. Maar als met hem als nr 9 het aanvalsspel en de interactie tussen middenveld en aanval beter loopt, heeft dat toch wel mijn voorkeur. Dan maar geen incidentele individuele hoogstandjes van El Ham.

El Ham rendeerde bij Az optimaal in een 4-4-2. In een vrije rol achter een diepe spits. Waarbij uitwijken naar de vleugels ook mogelijk was om van daaruit de actie naar het doel te starten. Dit alles leverde geregeld briljante doelpunten op. In die rol absoluut een prima spits. Bij Ajax heeft de spits echter een totaal andere, meer samenwerkende rol in een veel kleiner werkgebied met veel minder ruimte. Dat ligt De Jong kennelijk een stuk beter dan El Ham.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door 999 » vr mar 04, 2011 12:09 pm

Persoonlijk vind ik dit slap gelul van de Boer
De Boer schreef:''Ik was inderdaad niet tevreden over hem'', zei De Boer. ''Hij leed veel balverlies en zag Lorenzo Ebecilio een keer over het hoofd."
Ik heb b.v. Ebecilio van alles en nog wat zien doen behalve oog hebben voor een ander, gedoseerd je man opzoeken en balvastigheid laten zien.Regelmatig stond ie opeens aan de andere kant van het veld, de kant van Sulejmani te ballen.Vond trouwens de voorhoede in zijn geheel zeer pover in deze wedstrijd, over het middenveld zullen we het maar niet hebben.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Pride of Amsterdam » vr mar 04, 2011 2:07 pm

999 schreef:Persoonlijk vind ik dit slap gelul van de Boer
De Boer schreef:''Ik was inderdaad niet tevreden over hem'', zei De Boer. ''Hij leed veel balverlies en zag Lorenzo Ebecilio een keer over het hoofd."
Ik heb b.v. Ebecilio van alles en nog wat zien doen behalve oog hebben voor een ander, gedoseerd je man opzoeken en balvastigheid laten zien.Regelmatig stond ie opeens aan de andere kant van het veld, de kant van Sulejmani te ballen.Vond trouwens de voorhoede in zijn geheel zeer pover in deze wedstrijd, over het middenveld zullen we het maar niet hebben.
Kan ook zijn dat hij het van de (jonge) Ebecilio door de vingers ziet, en van de (ervaren) El Hamdaoui niet.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door 999 » vr mar 04, 2011 3:23 pm

Pride of Amsterdam schreef:
999 schreef:Persoonlijk vind ik dit slap gelul van de Boer
De Boer schreef:''Ik was inderdaad niet tevreden over hem'', zei De Boer. ''Hij leed veel balverlies en zag Lorenzo Ebecilio een keer over het hoofd."
Ik heb b.v. Ebecilio van alles en nog wat zien doen behalve oog hebben voor een ander, gedoseerd je man opzoeken en balvastigheid laten zien.Regelmatig stond ie opeens aan de andere kant van het veld, de kant van Sulejmani te ballen.Vond trouwens de voorhoede in zijn geheel zeer pover in deze wedstrijd, over het middenveld zullen we het maar niet hebben.
Kan ook zijn dat hij het van de (jonge) Ebecilio door de vingers ziet, en van de (ervaren) El Hamdaoui niet.
Dat zou best kunnen, maar dat zou, is mijn mening, dan niet juist zijn ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door goodfella » vr mar 04, 2011 9:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Kunnen we Schalke niet zo gek krijgen om ze te bewegen tot de spelersruil El H - Huntelaar?
Dan mag je Boerrigter wel ophalen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door mattie » za mar 05, 2011 12:46 pm

misschien zie ik het verkeerd maar Araz brengt meer in zijn invalbeurten dan Ebecillio de hele wedstrijd.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Arthur » za mar 05, 2011 7:17 pm

mattie schreef:misschien zie ik het verkeerd maar Araz brengt meer in zijn invalbeurten dan Ebecillio de hele wedstrijd.
Dat zie je inderdaad verkeerd.

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 03-03-2011

Bericht door Lionel » za mar 05, 2011 8:37 pm

Niet een klein beetje ook.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie