Dan heb je - met alle respect - een bril nodig. Als jij gisteren niet zag dat Ajaz oppermachtig was en AZ er totáál niet aan te pas kwam, houdt het op. Dat kun je niet gemist hebben. Écht niet.joey schreef:Scherrer schreef:Haha, daar gaat de geloofwaardigheid van joey.
Even grof gezegd: dat boeit me totaal niet. Ik zie wat ik zie.
Ik heb dan ook niets gezegd over de magische De Boer. En ik ontken ook niet dat er nog heel veel moet gebeuren. Of dat het spel absoluut nog niet perfect is. Ik heb nota bene gisteren nog gezegd dat Ajax aanvallend onmachtig is en te weinig kansen creeert. Ik ben kritisch zat naar Ajax toe. Maar zeggen dat AZ gisteren veel mogelijkheden op kansen had terwijl het hooguit 25% balbezit had en misschien 4 keer in het strafschopgebied van Stekelenburg is geweest, slaat gewoon helemaal nergens op. Dat is het bewust verdraaien van feiten.Een paar maanden geleden werd ik weggehoond omdat ik het positiespel onder Jol slecht vond. Nu is bijna iedereen die mening toegedaan. Het zegt zo weinig.![]()
De Boer hangt de beginselen van de Ajax-school aan, dat is mooi. Nu mag hij laten zien dat hij ook de rest in zijn vingers heeft. Het lijkt me voorbarig om hem nu alvast tot Redder van Ajax uit te roepen. Doe dat nou niet, zou ik zeggen. Zo gaat het elke keer en elke keer komen de supporters bedrogen uit. We kunnen op dit moment werkelijk niet weten of het wat wordt of niet.
De spelers van Ajax zaten de laatste maanden in een wak. Het liep niet, het hele team presteerde ver onder zijn kunnen. Dan is het fijn als er een nieuwe trainer komt. Een frisse start, de kans voor de spelers om zich te bewijzen, enz. Dat zie je ook: ze hebben er weer zin in. Zoals ze er vorig seizoen onder Jol ook vaak zin in hadden, trouwens. Ik zou deze opleving niet toeschrijven aan de magische invloed van Frank de Boer. Zo snel kan een trainer de boel niet naar zijn hand zetten. Zelfs Van Gaal had drie, vier maanden nodig voor zijn werkwijze echt vruchten begon af te werpen.
Nu mag De Boer met die jongens aan de slag gaan. Trainen, trainen, trainen. Elke dag. Het tempo opvoeren, doorselecteren. Werken aan automatismen. Dat is een proces van maanden, op zijn minst. Hij zal de spelers moeten overtuigen en de groep bij elkaar moeten houden. Geen eenvoudige taak. Ik hoop dat het hem lukt.