Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door LucaS » wo nov 24, 2010 9:31 am

vd Wiel zet geen stap te veel meer dit seizoen. Maar goed, daar hoort natuurlijk een rechtsbuiten te staan.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Arthur » wo nov 24, 2010 9:33 am

Het was pijnlijk gisteren, als je de historie van de club in gedachten neemt, maar in feite is er niks bijzonders gebeurd. Spelers én trainer van Madrid zijn simpelweg veel en veel beter dan die van Ajax. Dat wisten we van tevoren en er was een wonder nodig geweest om hier een resultaat weg te halen.

Als wij ooit nog zo'n niveau gaan benaderen dan zal dat pas een volgende generatie zijn. Dan moeten er spelers uit onze jeugdopleiding komen die de technische vaardigheden hebben om mee te komen met spelers als die van Madrid.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Duke » wo nov 24, 2010 9:36 am

Ajax krijgt opnieuw voetballes van Real Madrid
Van onze verslaggever Willem Vissers − 23/11/10, 22:51

AMSTERDAM - Ajax - Real Madrid was de spiegel die Ajax op onbarmhartige wijze confronteerde met het heden. De eens zo ravissante schoonheid aanschouwde een vrouwtje dat vroeger de mooiste was van voetballand, maar tegenwoordig strompelt en zich weet gepasseerd door de ene na de andere diva uit den vreemde.

Ajax - Real Madrid (0-4, de grootste nederlaag in de Europese historie van Ajax), in de vijfde speelronde van de Champions League, was vanuit Amsterdams oogpunt bezien een ontluisterende avond. Zo groot is het verschil tussen de nummer één van Spanje en de nummer vier van Nederland, dat het schrikbarend is, hoewel het niemand meer mag verbazen.

Officieel uitgeschakeld
Bovendien is Ajax officieel uitgeschakeld, omdat AC Milan met 2-0 won in Auxerre en zich verzekerde van de tweede plaats. Door de Italiaanse zege heeft Ajax een gerede kans op de derde plaats en daarmee een doorstart in de Europa League. Over twee weken is het sluitstuk in Milaan. Real Madrid ontvangt dan Auxerre.

Ach, de liefhebbers konden zich weer eens vergapen aan Ronaldo, Özil, Xabi Alonso en al die sterren van het internationale voetbal. Zo vaak zie je spelers van dat kaliber niet meer in Nederland. De mannen van Mourinho deden hun werk, terwijl die van Ajax alles moesten geven om enigszins mee te kunnen. Maar het verschil tussen de ploegen was groter dan onlangs in het bekerduel tussen Ajax en Veendam, destijds in Amsterdams voordeel.

Het publiek was wat bevreesd voor de afstraffing van Ajax, dat in crisisachtige sferen verkeert en in de laatste zes duels alleen van Veendam won. Het begon een beetje te fluiten toen Ronaldo na 20 minuten vanachter het standbeen op doel schoot. Ja, ze hebben angst voor het type spelers die ze eens als de hunnen beschouwden.

Topnotering
Het is de topnotering op de verlanglijst van elke Nederlandse club: meedoen in de Champions League en de geldkraan lekker laten kletteren. Het bezit is niet het einde van het genot, maar het valt in veel gevallen toch tegen. Zoals bij Ajax, dat voor iets meer dan spek en bonen meedeed.

In feite doet dit soort wedstrijden het meeste pijn, juist vanwege dat verleden. Ajax zou de spiegel eigenlijk moeten verbrijzelen, om met een ander uiterlijk een nieuw leven te beginnen. Maar dat is onmogelijk. En dus kan het de verleiding niet weerstaan om telkens te kijken, terwijl het al weet wat het antwoord is op de vraag wie de mooiste is. Die woont ergens ver weg, achter de bergen.

Dat is geen schande. Ronaldo kostte meer dan het jaarbudget van Ajax. De verhoudingen in Europa waren altijd scheef, maar tegenwoordig is elke verhouding zoek. Dan rest Ajax weinig anders dan melancholie. Precies vijftien jaar geleden, op 22 november 1995, speelde Ajax nog veel beter dan Real gisteren en eindigde de demonstratie van Van Gaal en zijn kampioenselftal in 0-2. In Madrid.

Illusie
Misschien bestond de illusie dat dinsdag iets te halen viel. Real was met 10 punten al geplaatst voor de achtste finales en miste de geblesseerden Carvalho, Khedira en Higuain. Bij Ajax vormden Sulejmani, El Hamdaoui en Suarez, gewoon als aanvoerder na het bijtincident, de voorhoede, maar Ajax wist niets af te dwingen.

En opeens was het raak. Hoe mooi was de openingstreffer. Vrije trap Xabi Alonso, terugleggen met de hak van Özil, en dan die geplaatste bal van Benzema in de kruising. Je kunt zeggen: ze letten niet helemaal op bij Ajax. Je kunt ook stellen: het is hogere kunst. Voor de pauze was het al 0-2, toen Ronaldo een vrije trap in de muur schoot en Arbeloa van ver scoorde uit de rebound .
Na rust verving middenvelder De Zeeuw aanvaller El Hamdaoui, maar aan het spelbeeld veranderde weinig. Stekelenburg kwam goed uit zijn doel, waardoor de schuiver van de doorbrekende Ronaldo via zijn lichaam op de lat viel.

Pas na 69 minuten was Ajax dichtbij een doelpunt, toen Casillas schitterend redde op een vrije trap van Vertonghen. Nog geen minuut later was het 0-3, door Ronaldo, en weer even later 0-4 door een strafschop van Ronaldo. Dat Real door getreuzel twee rode kaarten kreeg, van de wereldkampioenen Ramos en Alonso, was lachwekkend maar vooral een probleem voor Real.
De hoek met feestfans zong over Cruijff en Blind, echte Ajacieden, uit de tijd toen de club nog de mooiste was, bij een blik in de spiegel.
www.volkskrant.nl

Reëel artikel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Daily Blind » wo nov 24, 2010 10:41 am

Kowalczyk schreef:
Zlatan Son of God schreef:Probleem ligt bij het creatief en voetballoze middenveld en een spits die nauwelijks zich vrij loopt.
Tja, waar ligt het probleem... waar ligt het probleem...

Als Helmond Sport voor de KNVB-beker tegen Ajax moet, waar ligt het dan aan dat Ajax zonder echt vol gas te geven een regelmatige overwinning van 0-4 boekt? Omdat ze "te snel balverlies leden" of "niet scherp waren in de omschakeling"? Klinkt een beetje koddig, niet?

Je kunt het helemaal tot pap analyseren, maar zo liggen de zaken nu eenmaal. Grote club tegen kleine club.

K.
Nee want dit Ajax struikelt ook tegen kleine clubjes. Veendam alweer vergeten. Er zit helemaal geen voetbal in dit team. Voetbaltechnisch, tacktisch en mentaal is het waardeloos!

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door MVH » wo nov 24, 2010 10:54 am

Zlatan Son of God schreef: Nee want dit Ajax struikelt ook tegen kleine clubjes. Veendam alweer vergeten. Er zit helemaal geen voetbal in dit team. Voetbaltechnisch, tacktisch en mentaal is het waardeloos!
En toch.... tweede helft vorig seizoen: niet altijd mooi, maar veel winst en doelpunten. Twente-Ajax 1e helft: prima, Ajax-AC Milan en Ajax-Auxerre: 1e helft prima. Ajax-Kiev: niet goed, wel een mentaal sterk Ajax met de wil om te winnen. Dit seizoen is dat zeker veel te weinig, maar het zit er dus wel ergens. Ineens klopt er niets meer van.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 24, 2010 11:00 am

Ik had de Meer achter de hand gehouden. De heilige grond. Welke idioot bouwt daar nou een stadswijk overheen? Liever dan zo'n kutwedstrijd bij te wonen in de tegenwoordige tijd had ik een tentje opgeslagen op het oude veld. Lekker onder de sterren liggen en dromen van wat zich daar voor moois afspeelde. Of misschien hadden we een groot digitaal filmscherm neergezet, en met nog wat nostalgisten de oude glorie in ons opgesnoven, samen met de geur van het altijd versgemaaide gras. Er heerlijk tussenuit voor een weekje de Meer. Potje voetballen na de koffie, kindje verwekken, bandje huren, gewoon alledaagse dingen op de culturele middenstip van Nederland. Kan nooit meer. Want in Nederland is niks heilig.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door El Clavo » wo nov 24, 2010 11:11 am

Urby heeft zich lekker in de kijker gespeeld, laten we Siem maar een jaar verhuren aan Groningen en haal Schone in de winterstop op bij NEC.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Lionel » wo nov 24, 2010 11:25 am

LucaS schreef:vd Wiel zet geen stap te veel meer dit seizoen. Maar goed, daar hoort natuurlijk een rechtsbuiten te staan.
Terecht in die situatie... Centrale verdediger die al uit positie is. Dan kan de rechtsback, tegen deze tegenstander, niet ook nog naar voren.
IK GELOOF!!!!!!

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door T82 » wo nov 24, 2010 12:16 pm

De Zeeuw had basisplaats verwacht
Demy de Zeeuw beleefde dinsdag een slechte avond. De middenvelder stond tot zijn eigen verbazing niet in de basis en verloor met Ajax ook nog eens met liefst 0-4 van Real Madrid.

"Ja, als je niet in de basis staat en ook nog eens verliest, dan heb je een slechte avond", zegt De Zeeuw tegen AT5. "Ik had wel verwacht in de basis te staan, omdat ik de laatste wedstrijden ook heb gespeeld. Dus dit kwam wel als een verrassing."

Trainer Martin Jol gaf op het middenveld de voorkeur aan Eyong Enoh. Een uitleg kreeg De Zeeuw nog niet. "Of dat raar is, weet ik niet. Maar voor een speler die normaal in de basis staat, is het wel handig om te weten waarom je niet speelt."

Ajax wist, het bekerduel met BV Veendam niet meegerekend, al vier duels op rij niet meer te scoren. "We hebben niet de automatismen en de drive die we vorig jaar hadden", constateert De Zeeuw. "Toen speelden we ook niet altijd heel goed, maar we straalden wel onoverwinnelijkheid uit."

Van een crisis wil hij echter niet spreken. "Bij een crisis denk ik aan overstromingen en aardbevingen en niet aan een paar wedstrijden verliezen met Ajax. We zitten in een slechte fase."

Voetbalprimeur
Los van het feit dat ik vind dat Jol wel een toelichting mag geven, is die De Zeeuw toch echt de minst zichzelfreflecterende speler van Ajax. Die jongen heeft volgens mij geen enkel idee hoe hemeltergend slecht hij speelde tegen PSV. En gisteren weer doodleuk ballen kwijt schieten in de Arena.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door 999 » wo nov 24, 2010 12:29 pm

Tja, maakt het nu echt iets uit.Ik bedoel het wel weten dat je slecht aan het spelen bent maar vervolgens toch steeds weer steeds dezelfde fouten maken ( ook gisteren hadden we weer een theekransje bij de vrije trap van RM ) ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo nov 24, 2010 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Thijs » wo nov 24, 2010 12:46 pm

Oh, en in het kader van 'oioioioi, wat zijn we ver afgegleden': het publiek dat begint te juichen als Real wat rode kaarten pakt. :blush.gif:

Ramos liep nog een beetje met een pokerface de catacomben in maar daar stond een Real-official al lachend op 'm te wachten. (Overigens persoonlijk leuk momentje: ik heb het shirt van Cristiano Ronaldo een tijdje vast gehad, hij vroeg of ik het wilde ruilen met Suarez. En gaaf om even naast Zidane te staan. Toch een hoop uitstraling allemaal, zo'n club..)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door 999 » wo nov 24, 2010 1:03 pm

.. nou vond het genant om te zien hoe Suarez ( niet omdat het nu Suarez is ) druk stond te zwaaien naar de scheidsrechter ( tot twee toe ) dat die spelers aan het tijdrekken waren .. VIER minuten voor het einde bij een stand van 0 - 4 .. .. Die doen dus tegen Auxerre niet mee ..

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door beelzebub » wo nov 24, 2010 1:28 pm

Tja. Tegenwoordig veert het stadion al op als we de bal al 3 keer goed naar elkaar over spelen. Kan niet anders of er iets is voorgevallen in de kleedkamer dit seizoen, zo als los zand hangt Ajax aan mekaar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door ferry » wo nov 24, 2010 1:36 pm

UEFA onderzoekt bewuste rode kaarten Real
Uitgegeven: 24 november 2010 12:34
Laatst gewijzigd: 24 november 2010 13:05
AMSTERDAM - De UEFA start een onderzoek naar de twee rode kaarten die Real Madrid dinsdagavond in het Champions League-duel met Ajax (0-4) incasseerden.

Sergio Ramos en Xabi Alonso pakten in de Amsterdam Arena bewust een tweede gele kaart.
Beide spelers zijn hierdoor geschorst voor het laatste groepsduel met Auxerre en beginnen vervolgens met een schone lei aan de achtste finales waarvoor Real reeds geplaatst is.

Op televisiebeelden leek duidelijk dat het tijdrekken van Ramos en Alonso, op het moment dat de eindstand al bereikt was, door trainer José Mourinho werd ingefluisterd.
Doeltrap
De Portugees riep Alonso bij zich, voegde hem wat toe en de middenvelder pakte prompt zijn tweede gele prent.
Ramos kreeg rood voor tijdrekken bij het nemen van een doeltrap. Even daarvoor sprak Mourinho reserve-keeper Jerzy Dudek aan, die zich richting Iker Casillas spoedde. De Real-keeper liet daarop de doeltrap door Ramos nemen, die net zo lang treuzelde tot ook hij van het veld mocht.
Onsportief
De UEFA wacht eerst het wedstrijdrapport van de scheidsrechter af, daarna bekijkt de disciplinaire commissie of er stappen worden ondernomen.
Als er sprake blijkt te zijn van duidelijk onsportief gedrag, heeft de UEFA volgens de reglementen de mogelijkheid spelers ook bij een tweede gele kaart voor meer dan een wedstrijd te schorsen.
Mourinho
José Mourinho ontkende na afloop dat er sprake was van opzet en legde de schuld naar bij de Schotse arbiter Craig Thomson. "Ik sprak tijdens de wedstrijd met zoveel van mijn spelers, niet alleen met Alonso.''
"Ik denk dat er totaal geen noodzaak was om in de slotfase met rode kaarten te gaan zwaaien. De wedstrijd was namelijk bij die 4-0 stand al lang en breed beslist. Natuurlijk zijn we al groepswinnaar, maar ik wil over twee weken gewoon van Auxerre winnen", aldus Mourinho.
Gevaarlijk
Ook Casillas sprak opzet tegen. ''Dudek kwam vragen of ik nog last had van mijn maag'', meende hij. ''En ik vertelde Ramos dat hij hun spitsen goed in de gaten moest houden. Die waren constant gevaarlijk in ons strafschopgebied.''
nu.nl

Nou weet ik helemaal zeker dat het opzet was. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » wo nov 24, 2010 1:39 pm

Wilde het net gaan posten hahaha.

Tsja... onze spitsen waren dus constant gevaarlijk in de 16... ALS je de UEFA al probeerde te overtuigen van iets, dan hadden ze toch iets moeten bedenken wat ietsje geloofwaardiger was. :drecul.gif:
Op naar de vierde ster!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Thijs » wo nov 24, 2010 1:40 pm

Haha, ik vind die Mourinho wel een held hoor. Met een doodserieus gezicht beweren dat ze zoiets echt nóóóóit zouden doen. Een Nederlander kan z'n gezicht echt niet in de plooi houden, dan komt er op eind altijd zo'n meewarig glimlachje aan te pas.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Kowalczyk » wo nov 24, 2010 1:56 pm

Ik ben Mourinho-fan.

Absoluut.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Daily Blind » wo nov 24, 2010 2:07 pm

MVH schreef:
Zlatan Son of God schreef: Nee want dit Ajax struikelt ook tegen kleine clubjes. Veendam alweer vergeten. Er zit helemaal geen voetbal in dit team. Voetbaltechnisch, tacktisch en mentaal is het waardeloos!
En toch.... tweede helft vorig seizoen: niet altijd mooi, maar veel winst en doelpunten. Twente-Ajax 1e helft: prima, Ajax-AC Milan en Ajax-Auxerre: 1e helft prima. Ajax-Kiev: niet goed, wel een mentaal sterk Ajax met de wil om te winnen. Dit seizoen is dat zeker veel te weinig, maar het zit er dus wel ergens. Ineens klopt er niets meer van.
Prima? Je speelde tegen een tegenstander die het wel goed vond. Je zag het toen zij wat feller gingen spelen dat we nergens waren op het middenveld.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Arthur » wo nov 24, 2010 2:09 pm

Kowalczyk schreef:Ik ben Mourinho-fan.

Absoluut.

K.
Ik zou er een moord voor doen als hij ooit bij ons trainer zou worden.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 24, 2010 3:40 pm

Wát een ongelofelijk niveauverschil zeg... Als ik Jol was, zou de ik de wedstrijd nog een keer of wat laten terugzien aan de selectie en dan onverdeelde aandacht vragen voor hoe Real zich opstelt; zowel met, als zonder bal in de ploeg.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Arthur » wo nov 24, 2010 3:57 pm

Dat heeft niet zoveel zin, want de spelers hebben toch niet de technische vaardigheden om het uit te voeren.

Het verschil was elke keer zo duidelijk: als een ajacied de bal kreeg moest hij eerst moeite doen om hem onder controle te krijgen. Tegen de tijd dat dat gelukt was stond er al een madrileen op zijn lip en had hij geen kans meer om de beste voortzetting te kiezen. De madrilenen daarentegen namen de bal steeds perfect aan, zodat ze alle tijd hadden om vrijstaande medespelers op te zoeken. De ajacieden hadden geen tijd om dicht bij hun man te komen en druk te zetten.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door GangstaRiB » wo nov 24, 2010 4:13 pm

De enige die niet helemaal verzoop vond ik trouwens Verhongen. Die had nog enig gif in z'n bloed zitten. De rest gingen als makke schapen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 24, 2010 4:26 pm

Vertonghen, Alderweireld en Sulejmani kwamen het minst slecht uit de verf, was mijn idee.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door GangstaRiB » wo nov 24, 2010 4:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vertonghen, Alderweireld en Sulejmani kwamen het minst slecht uit de verf, was mijn idee.
En Van der Wiel was ook nog wel okay (zeker gezien zijn moordend schema sinds 2009)

Maar voor de rest is het brandhout. Van den Boog die met Ajax terug wil keren naar de Europese subtop gaat het niet redden met Enoh, Anita of De Zeeuw.....

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door wimpey » wo nov 24, 2010 8:29 pm

Feest schreef:Heeft er niemand genoten van Real Madrid?
Absoluut. Hogeschoolvoetbal. :biggthumpup.gif: Ongelooflijk hoe snel die Mourinho het zaakje daar op de rails heeft gezet. RM ging gelukkig niet voluit. Dat bewaren ze voor Barcelona, ik denk dat ze die ook pakken.
Enganche schreef: Hij heeft in die wedstrijden volgens mij maar weinig fatsoenlijke toevoer gehad. Oh nee, dat komt doordat hij nooit aanspeelbaar is in de diepte, toch? :smallgrin.gif: Maar wees gerust, El Hamdaoui is allerminst feilloos hoor. Ik vind alleen dat Ajax veel grotere problemen heeft.
Het probleem is het middenveld én de aanval. Het middenveld alleen is onvoldoende excuus voor het falen van de aanval. De aanvallers doen er zelf nl. alles aan om niet te scoren: de diepte eruit halen, gecompliceerd spelen op momenten waarop het simpel kan en aan de lopende band technische fouten maken. Je had voor de gein eens moeten tellen hoe vaak El Ham en Suarez gisteren een simpele bal van de voet lieten springen. Beiden scoorden (en dat is een trend die al weken aanhoudt) wederom een vette onvoldoende.

Komt nog bij dat Suarez er alles aan deed om die Marcelo een heerlijke avond te bezorgen. Luis en El Ham kunnen een toptransfer wel shaken. Wanneer je zó schuttert bij Ajax ben je gewoon op je plaats in de eredivisie.

Plaats reactie