Ajax - BV Veendam 11-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Ajax - BV Veendam 11-11-2010

Bericht door Thijs » vr nov 12, 2010 1:01 pm

Jeroennaarbeneden schreef:Ik sprak er nog iemand op aan. Krijg je: ja ze zijn toch de tegenstander. JODUUUUUUH!!!! JODUUUUH!!! JODUUUUH!!

Vreselijk.
Sowieso, je ziet Veendam toch niet als 'tegenstander'. Dat zijn gewoon een stel alleraardigste toeristen die het gisteravond toevallig tegen ons als sparringpartner opnamen.
Na de wedstrijd stonden ze allemaal als zenuwachtige schoolkinderen bij de kleedkamer van Ajax om shirtjes te ruilen. En zo trots als een pauw terug naar hun eigen kleedkamer lopen van "oh wauw, ik heb die van Eriksen!"
(Waarschijnlijk net zoals de Ajacieden in het Bernabeu deden, maar dat is een ander verhaal :blush.gif: )
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr nov 12, 2010 1:24 pm

999 schreef:Mr. AJAX himzelf vertelde nog niet zo lang geleden dat je de jeugd pas bij 3 - 0 ( 0 - 3 ) bij rust in moet laten vallen ..
Och, dat zou echt heel erg vinden, hoor. Na die 1-0 had je ook al wel wat kunnen doen en na 76 minuten was het natuurlijk helemaal zo klaar als een klontje. Het is typerend dat de jeugd geen kans krijgt in dergelijke wedstrijden. Treurig.

999

Bericht door 999 » vr nov 12, 2010 4:49 pm

Peter schreef:
999 schreef:Mr. AJAX himzelf vertelde nog niet zo lang geleden dat je de jeugd pas bij 3 - 0 ( 0 - 3 ) bij rust in moet laten vallen ..
Och, dat zou echt heel erg vinden, hoor. Na die 1-0 had je ook al wel wat kunnen doen en na 76 minuten was het natuurlijk helemaal zo klaar als een klontje. Het is typerend dat de jeugd geen kans krijgt in dergelijke wedstrijden. Treurig.
Treurig zijn mensen die steeds maar iets te miauwen hebben over AJAX.Het steeds maar zoeken naar dingentjes of dingen.Vandaag is het dit morgen weer dat.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr nov 12, 2010 8:03 pm

999 schreef:
Peter schreef:
Treurig zijn mensen die steeds maar iets te miauwen hebben over AJAX.Het steeds maar zoeken naar dingentjes of dingen.Vandaag is het dit morgen weer dat.
Nee, dit is een fundamentele invulling. Als je in een bekerduel met jongens als Tainio, Ooijer en Mido op de proppen komt, dan snap je niet waar we voor staan. Dan heb je niets geleerd in dat jaartje dat je als coach bij Ajax werkzaam bent.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 12, 2010 9:04 pm

We? Ik hoor daar niet bij, hoor. Ik vind dit echt gewauwel op de vierkante millimeter.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » vr nov 12, 2010 9:15 pm

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:Och, dat zou echt heel erg vinden, hoor. Na die 1-0 had je ook al wel wat kunnen doen en na 76 minuten was het natuurlijk helemaal zo klaar als een klontje. Het is typerend dat de jeugd geen kans krijgt in dergelijke wedstrijden. Treurig.
Nee, dit is een fundamentele invulling. Als je in een bekerduel met jongens als Tainio, Ooijer en Mido op de proppen komt, dan snap je niet waar we voor staan. Dan heb je niets geleerd in dat jaartje dat je als coach bij Ajax werkzaam bent.
Daar is Jol niet voor gehaald, en dat weet jij ook.Als coach wordt je hoe dan ook afgerekend op resultaat, zie de voorgangers van Jol bij AJAX.En als je dat niet wilt dan moet je nu beginnen met enkele prima donna's eruit te gooien, middenveld langs de kant zetten en het centrale duo gaan vervangen.Allemaal door jeugd ( al weet niemand waar ze dan allemaal zijn, die dat kunnen gaan dragen ).De coach eruit en er eentje halen die je dan minimaal een jaar of drie laat bouwen, inachtnemend dat je in die jaren een middenmoter zal zijn.En dan hopen dat het goed komt, hopen dat er niet tussentijds wat spelers door hun hoeven zakken etc..Hopen dat sponsers blijven geloven in AJAX.Hopen dat er ergens een trainer te vinden is die dat kan en op wil brengen.Drie jaar lang steun van supporters, de kritieken in de media voor lief nemend.Het afkraken van de fans naast zich neer leggen.Dat zoals Bertje het noemt " Ik vind dit echt gewauwel op de vierkante millimeter. " negeren ...

AJAX speelt op dit moment enkele minder wedstrijden.Het grootste gedeelte van die wedstrijden verloren door dikke fouten ( die mijn inziens geen ruk met positiespel te maken had).Creeërde in die verloren wedstrijden zelfs nog de meeste kansen.Jammer genoeg ben je en blijf je ten aller tijden afhankelijk van de vorm van de spelers.En ook nog eens de egootjes van een enkeling.Vorig seizoen heeft deze spelersgroep laten zien dat ze beter kunnen, veel beter.Maar niet grandioos, dat gaat je nooit lukken met deze selectie.

In een andere topic ( de Jc topic ) staat een stukje van ene Yves Gijrath ( ik ken die goede man niet ), maar ik vond dit
Tot slot roept Gijrath de supporters op om achter de club te gaan staan. "Op 20 november komt PSV naar de Arena. Ik hoop dat Ajax de grootste sfeeractie sinds zijn bestaan zal organiseren, met Vak 410 als aanjager. ‘Sta op als je voor Ajax bent,' is hun boodschap. Laat het nu zien. Om te tonen dat Ajaxsupporters trouw zijn aan hun club en geloven in de toekomst, met of zonder Johan."

precies wat je juist nu zou moeten doen ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr nov 12, 2010 9:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr nov 12, 2010 9:24 pm

999 schreef:
Peter schreef:
999 schreef:
Daar is Jol niet voor gehaald, en dat weet jij ook.Als coach wordt je hoe dan ook afgerekend op resultaat, zie de voorgangers van Jol bij AJAX.En als je dat niet wilt dan moet je nu beginnen met enkele prima donna's eruit te gooien, middenveld langs de kant zetten en het centrale duo gaan vervangen.Allemaal door jeugd ( al weet niemand waar ze dan allemaal zijn, die dat kunnen gaan dragen ).De coach eruit en er eentje halen die je dan minimaal een jaar of drie laat bouwen, inachtnemend dat je in die jaren een middenmoter zal zijn.En dan hopen dat het goed komt, hopen dat er niet tussentijds wat spelers door hun hoeven zakken etc..Hopen dat sponsers blijven geloven in AJAX.Hopen dat er ergens een trainer te vinden is die dat kan en op wil brengen.Drie jaar lang steun van supporters, de kritieken in de media voor lief nemend.
Dit is het andere uiterste en dat weet jij ook. Ik hoef niet naar de middenmoot en ik hoef niet het hele elftal te vervangen. Ik vraag me alleen af waarom we niet een jeugdspeler kunnen inpassen bij een 2-0 voorsprong tegen het almachtige Veendam. Nu weet ik wel dat die oude garde allemaal per duel worden betaald en dat dit natuurlijk een vriendendienstje is, maar ik vind het echt heel jammer. Zo'n Josefzoon kan prima wat minuten maken en voor Bonevacia geldt hetzelfde. Ik zie niet in waarom je kiest voor een Tainio in een dergelijk duel als invaller, want daar gaat Ajax toch op de lange termijn niet mee door. Sowieso is het natuurlijk een totaal overbodige aankoop tot op heden, want hij zit normaliter niet eens bij de selectie.

Uiteraard moet je er gewoon tegen PSV staan en zal ik meeschreeuwen tot het bittere einde. Staat hier compleet los van.

999

Bericht door 999 » vr nov 12, 2010 9:29 pm

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:Nee, dit is een fundamentele invulling. Als je in een bekerduel met jongens als Tainio, Ooijer en Mido op de proppen komt, dan snap je niet waar we voor staan. Dan heb je niets geleerd in dat jaartje dat je als coach bij Ajax werkzaam bent.
Daar is Jol niet voor gehaald, en dat weet jij ook.Als coach wordt je hoe dan ook afgerekend op resultaat, zie de voorgangers van Jol bij AJAX.En als je dat niet wilt dan moet je nu beginnen met enkele prima donna's eruit te gooien, middenveld langs de kant zetten en het centrale duo gaan vervangen.Allemaal door jeugd ( al weet niemand waar ze dan allemaal zijn, die dat kunnen gaan dragen ).De coach eruit en er eentje halen die je dan minimaal een jaar of drie laat bouwen, inachtnemend dat je in die jaren een middenmoter zal zijn.En dan hopen dat het goed komt, hopen dat er niet tussentijds wat spelers door hun hoeven zakken etc..Hopen dat sponsers blijven geloven in AJAX.Hopen dat er ergens een trainer te vinden is die dat kan en op wil brengen.Drie jaar lang steun van supporters, de kritieken in de media voor lief nemend.
Dit is het andere uiterste en dat weet jij ook. Ik hoef niet naar de middenmoot en ik hoef niet het hele elftal te vervangen. Ik vraag me alleen af waarom we niet een jeugdspeler kunnen inpassen bij een 2-0 voorsprong tegen het almachtige Veendam. Nu weet ik wel dat die oude garde allemaal per duel worden betaald en dat dit natuurlijk een vriendendienstje is, maar ik vind het echt heel jammer. Zo'n Josefzoon kan prima wat minuten maken en voor Bonevacia geldt hetzelfde. Ik zie niet in waarom je kiest voor een Tainio in een dergelijk duel als invaller, want daar gaat Ajax toch op de lange termijn niet mee door. Sowieso is het natuurlijk een totaal overbodige aankoop tot op heden, want hij zit normaliter niet eens bij de selectie.

Uiteraard moet je er gewoon tegen PSV staan en zal ik meeschreeuwen tot het bittere einde. Staat hier compleet los van.
Tja, ik kan daar geen PUNT van maken, zoals sommige dat wel wensen te doen.Kijk, als de bankzitters nou nooit een wedtrijd zou kunnen gaan spelen.Maar dat is niet het geval.Men komt in het tweede betere tegenstanders tegen dan die van Veendam.

AJAX speelt op dit moment enkele minder wedstrijden.Het grootste gedeelte van die wedstrijden verloren door dikke fouten ( die mijn inziens geen ruk met positiespel te maken had).Creeërde in die verloren wedstrijden zelfs nog de meeste kansen.Jammer genoeg ben je en blijf je ten aller tijden afhankelijk van de vorm van de spelers.En ook nog eens de egootjes van een enkeling.Vorig seizoen heeft deze spelersgroep laten zien dat ze beter kunnen, veel beter.Maar niet grandioos, dat gaat je nooit lukken met deze selectie.
Laatst gewijzigd door 999 op vr nov 12, 2010 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 12, 2010 9:36 pm

Voetske, we moeten het niet te vaak eens zijn, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 12, 2010 10:53 pm

Voetske heeft op 1 punt gelijk. De fouten hebben niks met positiespel te maken. Het veldspel overigens ook niet en dat is dus het probleem.
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr nov 12, 2010 11:10 pm

Rishi schreef:Voetske heeft op 1 punt gelijk. De fouten hebben niks met positiespel te maken. Het veldspel overigens ook niet en dat is dus het probleem.
De fouten onstaan juist omdat je het veldspel overslaat met de lange ballen en dat we als een gek na voren rennen om de aanval te ondersteunen.. Waardoor we erg kwetsbaar zijn bij bal verlies in de omschakeling...
Het voetbal onder Jol is te erg voor woorden.

999

Bericht door 999 » za nov 13, 2010 12:02 pm

Zlatan Son of God schreef:
Rishi schreef:Voetske heeft op 1 punt gelijk. De fouten hebben niks met positiespel te maken. Het veldspel overigens ook niet en dat is dus het probleem.
De fouten onstaan juist omdat je het veldspel overslaat met de lange ballen en dat we als een gek na voren rennen om de aanval te ondersteunen.. Waardoor we erg kwetsbaar zijn bij bal verlies in de omschakeling...
Zou het.Iedereen roept juist het tegenovergestelde, dat we maar twee aanvallers hebben en die moeten het voorin maar uitzoeken.

Maar ik kan zo al acht goals voor de geest halen die dus niks te maken hebben met wat jij hier neer typed.

In willekeurige volgorde .. de goals tegen Utrecht ( hands Suarez, Enoh die in de zestien zijn man uit zijn rug laat lopen en aan de noodrem trekt ) .. Goals tegen Excelsior ( Fout Urby zijkant .. V.d Wiel die zijn man voor zich laat komen, Ooijer die staat te pitten ) .. de goal tegen Vitesse ( waar de verdediging een keer staat te pitten ) .. de goal van Heerenveen ( waar Ooijer en Stekelenburg staan te pitten op een alles of niet voorzet van Beerens ) .. de twee goals van Auxerre .. sowiso hebben deze goals al helemaal niks met jouw verhaal te maken, maar puur met individuele fouten van de AJAX spelers.Die men dus in de tweede helft van vorig seizoen niet ( meer ) maakte.Let wel ( en dat telt denk ik ook voor andere hier ) .. Het positiespel is niet grandioos, maar ook niet zo slecht als men wil doen geloven ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr nov 19, 2010 11:04 am

999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Zou het.Iedereen roept juist het tegenovergestelde, dat we maar twee aanvallers hebben en die moeten het voorin maar uitzoeken.

Maar ik kan zo al acht goals voor de geest halen die dus niks te maken hebben met wat jij hier neer typed.

In willekeurige volgorde .. de goals tegen Utrecht ( hands Suarez, Enoh die in de zestien zijn man uit zijn rug laat lopen en aan de noodrem trekt ) .. Goals tegen Excelsior ( Fout Urby zijkant .. V.d Wiel die zijn man voor zich laat komen, Ooijer die staat te pitten ) .. de goal tegen Vitesse ( waar de verdediging een keer staat te pitten ) .. de goal van Heerenveen ( waar Ooijer en Stekelenburg staan te pitten op een alles of niet voorzet van Beerens ) .. de twee goals van Auxerre .. sowiso hebben deze goals al helemaal niks met jouw verhaal te maken, maar puur met individuele fouten van de AJAX spelers.Die men dus in de tweede helft van vorig seizoen niet ( meer ) maakte.Let wel ( en dat telt denk ik ook voor andere hier ) .. Het positiespel is niet grandioos, maar ook niet zo slecht als men wil doen geloven ..
Ik denk dat we het zelfde bedoelen Voetske! De lange ballen op de aanvallers die het maar uit zoeken, omdat het middenveld veelste laat aansluit en er pas is als de bal alweer verloren is.

Plaats reactie