Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Nihad » ma aug 16, 2010 3:34 pm

Ajax Rules schreef:
Boabdil schreef:Ik vind het zo onzin dat buitenlandse voetballers de taal zouden moeten leren. Zolang ze Engels maar beheersen dan vind ik het prima. De meeste blijven toch maar een relatief korte periode en in die periode zal je de taal toch nooit goed leren.
Wat een gelul zeg.... als je gemotiveerd bent, kom je in een half jaar een heel eind.

Maar dat is natuurlijk teveel moeite voor een salaris van een paar ton. :excited.gif:
Boeiend, iedereen praat toch engels.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door peter » ma aug 16, 2010 3:36 pm

elliquido schreef:terug naar de wedstrijd.
Resultaat is heilig.

ultra defensief

steek

wiel toby jan anita
ooijert

demy enoh

siem

suarez el H

anita en wiel bestrijken de zijkanten wel en achterin timmeren we de boel geheel dicht.
laat die counter oekraieners maar het spel maken
Meen je dit echt? Dit is dus niet mijn idee hoe Ajax moet voetballen. We gaan toch potverdomme geen 5 verdedigers opstellen met daarvoor ook nog eens Demy en Enoh? We zijn toch geen San Marino ofzo? Gewoon 4-3-3 en dan met Urby vanaf links en Suarez van rechts. Rest laat zich raden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door FlaFlu » ma aug 16, 2010 3:38 pm

Ik zou als ik Jol was ook zeker 4-3-3 spelen met directe tegenstanders tegenover de backs van Kiev.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door mattie » ma aug 16, 2010 5:51 pm

Peter schreef:
elliquido schreef:terug naar de wedstrijd.
Resultaat is heilig.

ultra defensief

steek

wiel toby jan anita
ooijert

demy enoh

siem

suarez el H

anita en wiel bestrijken de zijkanten wel en achterin timmeren we de boel geheel dicht.
laat die counter oekraieners maar het spel maken
Meen je dit echt? Dit is dus niet mijn idee hoe Ajax moet voetballen. We gaan toch potverdomme geen 5 verdedigers opstellen met daarvoor ook nog eens Demy en Enoh? We zijn toch geen San Marino ofzo? Gewoon 4-3-3 en dan met Urby vanaf links en Suarez van rechts. Rest laat zich raden.
Mijn mening staat dus haaks tegen over die van jou... Ik wil cashen, ik wil die 3e ster
Ik zou alleen ooijer op de plaats van Anita zetten en Roby daar neer zetten. Kan de Zeeuw iets meer aanvallend denken.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door peter » ma aug 16, 2010 5:54 pm

Met die opstelling komt er nooit een derde ster, maar dat is slechts mijn mening.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 16, 2010 7:19 pm

Boabdil schreef:Ik vind het zo onzin dat buitenlandse voetballers de taal zouden moeten leren. Zolang ze Engels maar beheersen dan vind ik het prima. De meeste blijven toch maar een relatief korte periode en in die periode zal je de taal toch nooit goed leren.
Iedere actie op het veld begint met een gedachte. En of het nou in het veld is of in de samenleving, wanneer je je gedachten niet uit kunt drukken, word je geconfronteerd met een graad van isolatie. Aan elf geisoleerde spelers heb je niet veel. Er is wat dit betreft ook een groot verschil tussen iets uitdrukken en iets duidelijk uitdrukken.

Het spelconcept wordt via taal duidelijk gemaakt. Het zal me niet verbazen als veel buitenlandse spelers die een mondje Engels spreken tekort schieten in het werkelijk doorgronden van de materie. Dat maak ik tenminste op uit de weinig creatieve, vaak plichtmatige manier waarop ze hun rol op het veld invullen. Als een speler echt dynamisch met het team klikt is dat iets heel anders dan een voetballer die via individuele kwaliteit zijn isolatie hoopt te 'verbergen'. Hoe doorbreek je dat laatste scenario? Je zou als coach regelmatig een speler voor de groep kunnen zetten met de opdracht om de les van die dag uit te leggen. De eerste paar keer staan ze waarschijnlijk met de mond vol tanden. Maar als er eenmaal een paar spelers het oppakken, dan heb je grote kans dat de hele groep veel meer betrokken raakt en dus veel hechter wordt. Waarom zou je spelers niet motiveren om dag en nacht over het spel na te denken, ipv alleen tijdens de trainingen? Als iedereen een bal kan trappen, zit de extra kwaliteit tussen de oren.

Voetbaldiscussies waarin simpele details via handgebaren en andere omwegen moeten worden uitgelegt? Dan kruipt het 'bekijk het maar' er snel in. Dus in principe nog een reden om praktisch alle spelers uit de regio te halen. A la het eerste grote Ajax; waarin het vloeiende spel duidelijk maakt dat iedereen elkaar door en door begriijpt. Wat is totaalvoetbal anders? En reken maar dat die spelers waakten tegen onbegrip. Bij ieder misverstand schold men elkaar de huid vol... Iedereen had hetzelfde beeld voor ogen en verslapping werd niet geaccepteerd. De meeste mensen begrijpen het belang van klaarheldere communicatie niet als ze dat team op video zien. Die denken dat er door een toevallige samenloop van omstandigheden opeens elf goddelijke voetballers in de regio geboren waren. Want het is makkelijker om te denken dat de Amsterdammers, Volendammers en Zaandammers van nu niet meer zo goed kunnen worden.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Rooie » ma aug 16, 2010 8:44 pm

Ajax.nl
Ajax kent kracht en reputatie Dinamo Kiev

16 augustus 2010
Een half uur voordat de Ajacieden kennismaakten met de grasmat in het Valery Lobanovsky Stadion verzorgden trainer Martin Jol en zijn aanvoerder Luis Suarez maandag een voorbeschouwing. ,,Dinamo Kiev is een ploeg die internationaal mee kan doen’’, waarschuwde Jol voor de niet geringe kracht en mogelijkheden van de Oekraïense opponent
Zo verlaten als het merendeel van de 16.000 stadionstoeltjes er maandagavond bij lagen, zo roerig zal het morgen zijn in hartje Kiev. Het thuis van Dinamo bevindt zich in het hart van de karakterrijke stad aan de Dnjepr. Dinsdag wordt Ajax gesteund door zo’n 125 supporters. De bewoners van het Valery Lobanovsky Stadion kenden een slechte generale. De dag waarop Ajax afrekende met Vitesse (4-2) gingen de Oekraïners met 3-1 onderuit bij Vorskla. ,,Dinamo was die dag niet 100 procent’’, plaatst Jol een kanttekening bij de nederlaag. ,,Meerdere spelers kregen rust.’’ Liefst drie basisspelers bleven – met het oog op de wedstrijd tegen Ajax – in Poltava. Andrei Shevchenko was de meest in het oog springende afwezige. De middenvelders Yarmolenko en Eremenko kwamen evenmin in actie. Alles om in de eerste play-offwedstrijd voor deelname aan de Champions League zo sterk mogelijk voor de dag te komen. De basiself die Ajax – naar verwachting - dinsdag tegenover zich vindt, is ook om een andere reden gelouterd te noemen. Vier basiskrachten van Dinamo verdedigden woensdag nog in Donetsk de eer van Oekraïne tegen het Nederlands eftal.

Luis Suarez, tegen FC Groningen en Vitesse nog geschorst, keert terug in de ploeg van Jol. Eyong Enoh trainde maandagavond deels apart van de groep, maar de belangrijke Kameroener lijkt fit. ,,Dinamo beschikt over internationale sterren’’, doelt Jol onder meer op Shevchenko als hij opnieuw waarschuwt voor de kracht van de Oekraïners. ,,De club heeft de middelen om jongens uit bijvoorbeeld Brazilië of Kroatië te halen.’’ Over de strijdwijze of opstelling liet de Ajax-trainer weinig los. Het bleef bij vlagen raadselachtig in de moderne perszaal van Dinamo, waarbij het voetbaljournaille alles aanhoorde vanaf bioscoopstoelen. ,,Met welk uitgangspunt we morgen het veld opstappen? Je zit goed als je veel doelpunten maakt. Ook als je weinig doelpunten tegen krijgt, kan het goed zijn. Maar Dinamo Kiev is echt een zware tegenstander. Wat dat betreft hadden we liever Young Boys als tegenstander gehad. Dinamo is de laatste tien jaar ijzersterk in kwalificatieduels. Het lijkt alsof ze alle kwalificatieduels winnen. Ze hebben geloof ik achttien van de 19 kwalificatieduels gewonnen. Over zo’n record beschikt bijna geen andere club.’’

Trainer Martin Jol en aanvoerder Luis Suarez staan in Kiev de pers te woord.

,,We hebben echt de ambitie om Champions League te gaan spelen’’, schetst Suarez het perspectief vanuit de spelersgroep. Ook de Ajacieden die de klus tegen Dinamo moeten klaren, kennen de niet geringe belangen van de play-offs. ,,De laatste jaren lukte het niet om de Champions League te bereiken. Dat is slecht voor Ajax. We krijgen nu een grote kans om de Champions League te halen en te spelen. Die kans is belangrijk en die moeten we dus pakken.’’ Het nieuws over het vaderschap drong de voorbije weken zelfs door in Kiev. Suarez werd in de bioscoop- annex perszaal onder meer gevraagd naar het geslacht en de naam van zijn eerste kind. De Uruguayaan beantwoordde de privé-vragen met een glimlach.

Voordat de kicksen uit de tas werden gehaald, ging het nog kort over Miralem Sulejmani. Hoe is de Serviër teruggekeerd na de mislukte exercitie naar West Ham United? Het tekent de intenties van Ajax dat Sulejmani nooit van de UEFA-lijst is verwijderd. Dat een verhuur werd gedwarsboomd door een niet verkregen werkvergunning uitbleef, is vervelend. Zeer vervelend. Voor speler en club(s). ,,Maar het eerste dat ik bij hem zag, na terugkomst uit Engeland, waren knipogen en een duim die omhoog werd gestoken’’, vertelt Jol. ,,Dan weet ik dat Sulejmani weer de oude is.’’

Suarez en aanwinst Mounir El Hamdaoui spelen dinsdag mogelijk voor de eerste keer samen in een officieel duel. Het voorziet de eerste play-offwedstrijd van een extra interessante wedstrijdlijn. De maandagtraining was geen graadmeter hoe goed de Ajacieden elkaar aanvoelen. ,,Tot nu toe stonden ze ook maar een keer eerder samen op het trainingsveld’’, besluit Jol, pal voor de avondtraining in nog altijd warm Kiev. Het kwik bleef ook ’s avonds nog steken rond de 33 graden Celsius. ,,Alleen speelden we toen een partij en stonden ze ieder bij een ploeg. Ik ga nog nadenken of ze morgen al samen kunnen spelen.’’
:smallgrin.gif: , die spelen hoe dan ook. Bijna net zo'n slechte act als bij Vitesse vandaag.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door wimpey » ma aug 16, 2010 8:58 pm

Jöhnk schreef:Dat herinner ik me nog wel. Het stond 3-0 en toen kwam de desastreuze wissel.
Of het feit dat de maestro niet in staat was om 11 Ajacieden te vinden die thuis van Excelsior konden winnen. :excited.gif:

Anyway, de man krijgt nog steeds teveel aandacht. Hoe laat begint de wedstrijd morgen eigenlijk?

Make my fahkin b-day, Ajax!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » ma aug 16, 2010 9:00 pm

20.45u en alvast fakkin' gefeliciteerd, Wimpey!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door wimpey » ma aug 16, 2010 9:02 pm

Thijs schreef:20.45u en alvast fakkin' gefeliciteerd, Wimpey!
Bedankt, het is een dag als alle andere. Ware het niet dat Ajax speelt. :smallgrin.gif:

20.45 onze tijd of Kiev-tijd? In Kiev is het toch 1 of 2 uur later?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Marillion » ma aug 16, 2010 9:03 pm

Johan Derksen geeft Ajax wel een aardige kans tegen Kiev. Nu is het laatste restje hoop dat ik nog had ook als sneeuw voor de zon verdwenen. :blush.gif:

Hoe staat het daar trouwens kwa weersomstandigheden. Iemand die daar een idee van heeft?
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » ma aug 16, 2010 9:04 pm

Onze tijd, in Kiev is het dan inderdaad 21.45 uur.

Da's altijd nog beter dan PSV, die spelen om 14.00 uur donderdag. 19.00 uur plaatselijke tijd. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Rooie » ma aug 16, 2010 9:04 pm

Warm, overdag 30+. Zal 's avonds wel rond de 25 graden zijn.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thijs » ma aug 16, 2010 9:05 pm

Marillion schreef:Iemand die daar een idee van heeft?
Ik denk heel AT, want het staat drie berichten boven je.

Het wordt er morgen 35 graden en het is zonnig.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Marillion » ma aug 16, 2010 9:07 pm

:smallgrin.gif:

Ik ben lekker scherp vandaag. Nou ja, ze krijgen het in ieder geval niet koud.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door elliquido » ma aug 16, 2010 9:07 pm

Peter schreef:Met die opstelling komt er nooit een derde ster, maar dat is slechts mijn mening.
hoho
Dit is alleen uit bij kiev voor de CL. Laat die semi-russen maar lekker het spel maken.



in de competitie spelen we natuurlijk geheel anders
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door wimpey » ma aug 16, 2010 9:08 pm

Thijs schreef: Da's altijd nog beter dan PSV, die spelen om 14.00 uur donderdag. 19.00 uur plaatselijke tijd. :smallgrin.gif:
Tegen de nummer laatst van Rusland. Nowosibirsk-uit, altijd lastig.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Fenerbahce » ma aug 16, 2010 9:10 pm

Come on Ajax !!!!!!! :anew.gif:

Ben nu al nerveus, wordt morgen helemaal niets (voor mij dus) ... :blush.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Alexander » ma aug 16, 2010 9:22 pm

Maarliefst 125 meegereisde Ajacieden. Ook een beetje treurig...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door elliquido » ma aug 16, 2010 9:42 pm

helaas,
maar minimaal 500 euries even stuksmijten voor een uitduel kiev op dinsdagavond.
daar vraag je nog wat.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Marillion » ma aug 16, 2010 9:45 pm

Daar ga je het denk ik niet eens mee redden.

Dit soort potjes zijn een duur grapje. Het is een behoorlijke reis. Je hebt relatief kort tijd om alles te regelen en de kans op succes is ook niet groot. Ik vind het niet zo gek dat de belangstelling wel meevalt.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door brigade zuid » ma aug 16, 2010 9:54 pm

Het zijn er nog altijd 74 meer dan bij PAOK uit.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 17, 2010 6:21 am

Nog 3 wedstrijden geniet van Suarez. Dan is het helaas over.

Vanavond in de volgende opstelling:

-------------- Maarten
- VD Wiel - Toby - Vertonghen - Anita
-- De Zeeuw ------------ Enoh
-------------- Siem
Suarez ------- El H. ------- Urby

Beter hebben we niet, dus dat moet het zijn. We hebben nu tenminste een bank waar je nog iets mee kunt: Ooijer (bij uitvallen in het centrum of als ervaring gevraagd is), Suljemani (1 flits is voldoende; het is weer tijd voor zijn ene moment in het jaar), Oleguer en Eriksen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Toppie » di aug 17, 2010 7:11 am

Fenerbahce schreef:Come on Ajax !!!!!!! :anew.gif:

Ben nu al nerveus, wordt morgen helemaal niets (voor mij dus) ... :blush.gif:

Maar vanavond wel d'r op of d'r onder. Alles of niets, gelijk scherp zijn en een uit goal maken. Ben blij dat we eerst uit spelen. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door Thom » di aug 17, 2010 8:49 am

Ajaciedjuh schreef:Nog 3 wedstrijden geniet van Suarez. Dan is het helaas over.
Que?! Waarom? Heb ik iets gemist?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Plaats reactie