Voorronde Champions League 2010-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Banjavi
Contacteer:

Re: Voorronde Champions League 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr aug 06, 2010 1:26 pm

Hoeladans schreef:Dus als je het niveau niet zo hoog vind, moet je maar hopen dat je club alles verliest?

Klinkt logisch...

:excited.gif:

Dat zeg ik ook helemaal niet.
Ik zou het dan logisch vinden dat ze lekker mee kunnen ballen in de EL, dan afgeslacht worden in de CL. Maarja... centjes... da's inderdaad wel belangrijk.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

T82

Bericht door T82 » vr aug 06, 2010 1:48 pm

Er zijn twee keepers geblesseerd. Check dit pdf-bestand:

http://www.megaupload.com/?d=FUYG63MY

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 06, 2010 1:57 pm

Volgens dat bestand staat de enorme prutser Jeremenko in de basis. :confused.gif:

T82

Bericht door T82 » vr aug 06, 2010 2:00 pm

Volgens een ander bestand staat bij ons de enorme prutser Anita in de basis. :confused.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 06, 2010 2:07 pm

Pushkin op Ajaxfans schreef:
Enganche
Jij ziet het dus heel somber in?
Yup.
Kiev lijkt me lastig. Al ken ik alleen de Zuid-Amerikanen (waaronder de Magrão die het niet redde bij Feyenoord), Vukojević, Popov (die prutser van Heerenveen),
Ghioane, Eremenko, Shevchenko (ietwat opgebrand),
Van Magroa, Popov, Ghioane verwacht ik dan ook niet dat we ze in de basiself zullen zien. Ik vond Popov een Colinachtige transfer, zeker als je dat afzet tegen de kwaliteit van de rest van het elftal. In de breedte kunnen ze echt veel makkelijker spelers vervangen dan wij dat kunnen.

Milyevski (nog steeds aan de drank?)
Heeft zich afgelopen seizoen wel herpakt, is een stukje beter gaan spelen. Dinamo speelt nu een 4-3-3 met Mylevski-Sheva en Yarmolenko. Gevaar is dat ze alledrie zowel lengte als techniek hebben. Zet dat dan tegen onze backs neer en je hebt een probleem.
en de andere internationals die vier jaar geleden op het WK actief waren, maar dus blijkbaar niet goed genoeg waren om zich voor Zuid-Afrika te kwalificeren.

Zaten nou ook niet in een makkelijke poule met Engeland en Kroatië.
Heb verder weinig reden om Dynamo Kiev te volgen, dus echt veel weet ik niet van die ploeg.
Sincere
Klopt mijn conclusie (Pushkin?) dat het wel enigszins duidelijk is dat het Oekrainse voetbal ook niet meer is wat het jaren geleden was (in de hoogtij dagen van eerst Kiev en nog niet al te lang geleden Shaktar).
Ik vind de competitie juist wel sterker geworden, ook in de breedte. En wat zijn hoogtij dagen? Dinamo Kiev stond in 2009 nog in de halve finale Europa League en hebben het CL winnaar Inter dit seizoen toch heel lastig gemaakt; 2-2 in Milaan.

Om samen te vatten, dit zijn de gevaren die ik zie

1. Het middenveld van Dinamo is zowel combinerend als fysiek beter met Ninkovic en Vukojevic.
2. Elke linie van Dinamo heeft lengte, dus ook de aanvallers, die zijn allemaal boven de 1,80. Mylevski en Yarmolenko lopen tegen de 1,90 aan.
3. Kiev is dus wel al gewoon ingespeeld en zijn al een maand in competitie, wonnen vrij makkelijk van AA Gent.
4. De bank van Kiev heeft veel meer ervaring als kwaliteit, als er iets geforceerd moet worden hebben ze daar bv. ook een Guilherme voor.
5. De verdediging van Kiev is meer ervaren Diakithe en El Kaddouri zijn gepokt en gemazeld. De Braziliaanse verdedigers.
6. Op stilstaande fases (vrije trappen/corners) is Kiev zowel verdedigend als aanvallend veel beter. Bij Ajax zijn die nog steeds om te huilen zo slecht.
7. Kiev heeft een vlijmscherpe omschakeling en zal waarschijnlijk toch de underdogrol aannemen vooraf, Ajax laten komen en er dan messcherp uitkomen waarbij ons centrum en backs gewoon kwetsbaar zijn.

Ik hoop op een fit elftal met El Hamdaoui/Suarez voorin, Enoh op het middenveld en met meer automatismen. Dit zou een wedstrijd moeten worden waarin Suarez ons er doorheen helpt, maar vooral vanwege de fysieke kracht vrees ik het ergste.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 06, 2010 2:07 pm

Oh wacht, ik vergis me. Dit is het broertje van de enorme prutser.

T82

Bericht door T82 » vr aug 06, 2010 2:57 pm

Sincere schreef:1. Het middenveld van Dinamo is zowel combinerend als fysiek beter met Ninkovic en Vukojevic.
2. Elke linie van Dinamo heeft lengte, dus ook de aanvallers, die zijn allemaal boven de 1,80. Mylevski en Yarmolenko lopen tegen de 1,90 aan.
3. Kiev is dus wel al gewoon ingespeeld en zijn al een maand in competitie, wonnen vrij makkelijk van AA Gent.
4. De bank van Kiev heeft veel meer ervaring als kwaliteit, als er iets geforceerd moet worden hebben ze daar bv. ook een Guilherme voor.
5. De verdediging van Kiev is meer ervaren Diakithe en El Kaddouri zijn gepokt en gemazeld. De Braziliaanse verdedigers.
6. Op stilstaande fases (vrije trappen/corners) is Kiev zowel verdedigend als aanvallend veel beter. Bij Ajax zijn die nog steeds om te huilen zo slecht.
7. Kiev heeft een vlijmscherpe omschakeling en zal waarschijnlijk toch de underdogrol aannemen vooraf, Ajax laten komen en er dan messcherp uitkomen waarbij ons centrum en backs gewoon kwetsbaar zijn.
1. Ninkovic is nog geblesseerd. Diagnose is dat hij weer opde 15e kan trainen.
3. AA Gent is ook niet zo spectaculair.
4. Guilherme is een groot talent (21); komt net terug van een huurperiode bij CSKA (5 uit 12).
5. "Diakhaté" (!) (vorig seizoen verhuurd aan St. Etienne) staat in de belangstelling van Arsenal, maar heeft dit seizoen nog geen minuten gemaakt. El Kaddouri is erg snel, niet altijd basisspeler.
Laatst gewijzigd door T82 op za aug 07, 2010 2:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr aug 06, 2010 5:57 pm

Het is te hopen dat ze het bij Kiev nu ook over van Gaal, Michels, en Kroef hebben. Zware loting, dat Ajax.

Plaats reactie